Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Probleem qua datum bij boeken Yosemite?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Anne4628
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Probleem qua datum bij boeken Yosemite?

Bericht door Anne4628 »

Dag!

Wij hebben vandaag 4 overnachtingen geboekt in Yosemite. Mr ... er was een probleem met de website: we gaven wen bepaalde datum in als zoekopdracht, daar zocht hij ook op, mr wanneer het dan in ons winkelmandje verscheen, dan was de datum ineens 24 u eerder.

Zijn er meer mensen die dit probleem herkennen? We vonden het zo vreemd!!!

Uiteindelijk wel gelukt hoor, mr we moeten twee x verkassen naar ander plekje ih park.
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Re: Probleem qua datum bij boeken Yosemite?

Bericht door Trails »

Ik heb dat bij boekingen voor onze campings van afgelopen sept./okt. ook gehad bij de site Reserve America.
Ik had het gelukkig gezien bij het boeken van de eerste camping. Bij de boekingen daarna was het telkens: check-check-double check.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik herken het niet. Gaat het om een campingplaats of een kamer?

Marianne
WeernaardeVS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door WeernaardeVS »

Mij lukte het vandaag niet om te oefenen, dus dochter heeft het geprobeerd. Zij dacht geen andere data in het winkelmandje te zien.maar heeft het ook niet echt gecontroleerd.

Mij klinkt het als hetzelfde probleem als vorig jaar in de oren. Toen had het met de datum stelling op je eigen pc te maken, meen ik.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Anne4628
Amerika-ontdekker

Bericht door Anne4628 »

Dag! Idd het lijken mij ook de problemen die genoemd worden in het forum item ‘bugs in nieuwe reserveringssysteem recreation.gov?’.
Wellicht een idee om dit te noemen op de uitleg pagina over het boeken in Yosemite??? Dan zijn anderen voorbereid...
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

@Anne4628

Vorig jaar was er na de lancering van Recreation.gov enige tijd een probleem wanneer je die site bezocht vanaf een device waarop een Europese tijdzone was ingesteld. Die problemen kon je toen verhelpen door de tijdzone-instellingen van je device te veranderen naar een Amerikaanse tijdzone (bijv. Eastern Time). Ik heb daar toen uitgebreid mee getest.

Naar aanleiding van jouw bericht heb ik net opnieuw getest of deze problemen nog spelen. Dat blijkt inderdaad het geval! Het probleem is wel minder groot geworden, dus er is wel een en ander verbeterd aan Recreation.gov. Wanneer ik een campingplek selecteer via de button 'View by availability' gaat het goed, maar wanneer ik een campingplek selecteer via de button 'View by Site List' gaat het fout! Het gaat ook fout als je vanaf de pagina van een individuele kampeerplaats probeert te boeken. Als je via een van die twee routes een campingplek toevoegt aan je winkelmandje, staat deze in je winkelmandje op de verkeerde datum (één dag te vroeg). Vaak lukt toevoegen aan je winkelmandje ook helemaal niet, omdat de campingplek al bezet is op de datum in je winkelmandje (dwz. één dag te vroeg).

Het zou kunnen dat het probleem niet op ieder moment van de dag speelt, maar enkel tijdens bepaalde uren. Ook kan het zijn dat het probleem enkel speelt bij gebruik van bepaalde browsers. Dat kan ook de reden zijn dat niet iedereen er last van heeft.

Hoe dan ook: je kunt dit probleem omzeilen door géén gebruik te maken van 'View by Site List' en géén gebruik te maken van de pagina's van individuele kampeerplekken, maar in plaats daarvan een campingplek toe te voegen aan je winkelmandje via 'View by availability'.

Als je toch gebruik wilt maken van 'View by Site List' of de pagina's van individuele kampeerplaatsen, dan is het verstandig om de tijdzone van je device/computer in te stellen op 'Eastern Time'. Je ondervindt dan geen problemen.

Als je met 'uitleg pagina' deze handleiding bedoelt: die is sowieso niet meer helemaal actueel door alle wijzigingen die het afgelopen jaar zijn doorgevoerd op Recreation.gov.
Anne4628
Amerika-ontdekker

Bericht door Anne4628 »

Bedankt voor je uitgebreide antwoord!!
Wat fijn dat je het zo uitgebreid hebt uitgezocht!

Voor ons is het boeken gelukkig gelukt, mr hopelijk fixen ze deze bugs snel bij de site!
Ptajd
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Ptajd »

Bij het boeken van Devils campground in Arches ging er ook iets niet goed, tweede poging ging wel goed.
Ik vond het ook vreemd omdat ik zeker wist dat ik de data goed had gezet.
@Galapogos Zou het helpen om mijn VPN op bv SF te zetten?

gr Peter
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Voor zover ik weet doet (de locatie van) je ip-adres niet terzake. Ik gebruik geen vpn en boek gewoon met een Nederlands ip-adres.

Wat ging er bij de eerste poging fout? En heb je de tijdzone van je device veranderd in een Amerikaanse tijdzone? (ik zou gaan voor Eastern Time) Let op: het aanpassen van de tijd zelf is niet voldoende. Je moet echt de tijdzone aanpassen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer