Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Emigratieprocess

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
fotooss
Amerika-ontdekker

Emigratieprocess

Bericht door fotooss »

Hallo

Mijn naam is steven, ik ben al een tijdje stilletjes dit forum aan het meelezen.

Ik vroeg me af of er iemand hier de volledig emigratieprocedure kan uitleggen indien je geselecteerd bent met de DV? Ik hoor hier en daar iets van interviews enzo, is dat interview in de USA zelf of op de amerikaanse ambassade in België. Hoelang gaat erover voor alles in orde is? Ben je "verplicht" om onmiddelijk naar de USA te gaan ( stel dat het net niet uitkomt met je huidige job, of familiale omstandigheden? Hoeveel kost de hele procedure? zo van die vragen.

Alvast bedankt
Taygi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Emigratieprocess

Bericht door Taygi »

Heb je de topics "DV 2021/2020 : instructies en deelnemers" al eens bekeken? Ik ben geen expert maar ik denk dat je vraag daar waarschijnlijk wel beantwoord wordt.

viewtopic.php?f=12&t=75263&sid=efee01f7 ... 1c3a62ec99
Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Queste »

:withstupid:
En natuurlijk de hele collectie aan topics met tag DV .... winnaar

En ja, je hebt beperkt de tijd om daadwerkelijk te verhuizen. En zoals met elk visum is het interview in je huidige thuisland.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Nagini
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Nagini »

Ik ben een van de DV2020 winnaars. Ben jij geen winnaar? dan is het een beetje vroeg om je hier echt in te verdiepen. Verder zijn er veel sites en resources voor dit soort 'algemene' vragen. Zie bijvoorbeeld http://britsimonsays.com/dv-faq/

In het kort:
Nadat je gewonnen hebt hangt het van je case nummer af of en wanneer je in aanmerking komt voor het interview. In mijn geval is mijn nummer midden-hoog, dus de verwachte datum voor mijn interview zal begin zomer 2020 zijn. Als ik aan alle voorwaarden voldoe (documenten op tijd ingestuurd, DS260 en nummer current), krijg ik een brief die 2NL heet, waarin je wordt uitgenodigd voor het interview. Dit interview is in de dichtstbijzijnde ambassade waar je woont, voor mij dus Amsterdam. Als je al in de VS bent op een ander visum, kan dit ook in de VS via een proces dat AOS heet. Voor het interview doe je een medical bij een daarvoor gecertificeerde arts. Tijdens het interview wordt je of 1) geaccepteerd, en wordt je paspoort met visum teruggestuurd 2) geweigerd, en dan is het einde oefening, of 3) op AP gezet, mocht bijvoorbeeld een document missen en er extra tijd nodig is om een beslissing te maken.
Na het interview heb je tot de geldigheidsdatum van je medisch onderzoek om te verhuizen, meestal zo'n 6 maanden. Je kan ook je visum eerst activeren, dan weer terug naar je thuisland gaan. Eventueel kan deze periode langer zijn dan een jaar door een I-130 formulier in te vullen.
De kosten zijn in totaal ~1000$, dit is het goedkoopste permanente visum naar de VS.

TLDR: als je nog niet geselecteerd bent, maak je geen zorgen over de planning omdat de winkans zo klein is
fotooss
Amerika-ontdekker

Bericht door fotooss »

Bedankt allemaal al voor de reactie's.

Ik weet ook dat de winstkans erg klein is, en dat ik te laat was voor dit jaar mee te doen. Volgend jaar ga ik zeker meedoen. Ik weet gewoon graag op voorhand waar ik eventueel aan toe ben...
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Als je zin hebt om veel te lezen kan je mijn topic van destijds eens doorlezen : viewtopic.php?f=12&t=53052
Ofwel mijn blog , die langer doorloopt dan bovenstaande topic, maar inmiddels al dik 1,5 jaar niet meer geupdate, maar daar staat alles in hoe het proces verloopt, ook qua tijdslijn : http://bartenevy.blogspot.com/2014/04/
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer