Mijn Suv heeft voor het terrein een hele leuke feature. Hij is voorzien van luchtvering.
Dit is de normale rijstand
Zo is ie in off road. De carosserie gaat dan een heel eind de lucht in en kan bv door dieper water dan een hummer H2. Dit ook mede doordat de deuren waterdicht zijn
Ik heb hem nog niet mee het terrein ingenomen, maar dat komt hoofdzakelijk doordat er straatbanden op zitten. Deze week komen er all terrain banden onder.
Heb ik het in Amerika wel eens over gehad met een Amerikaan. Best lachen hoor. Leg maar eens uit dat je in een "Lemon" hebt gereden. Van het merk Citroën hadden ze daar nog nooit gehoord.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Mijn auto heeft ook luchtvering hoor.
Ik kan er lucht in de banden doen en er uit laten ,maar bij het eerste veert hij het fijnste vind ik.
Ken je het spotje van volkswagen dat het grootste gedeelte van de touareg bezitters weten !!!!!!! dat hij off-road kan maar dat hun wagen nog nooit een zandpad heeft gezien?
De mooiste van volkswagen is die waar ze een Boeing 747 met aanhanger trekken.
Met de in nederland verschrikkelijk hoge belastingen zullen de meesten niet in staat zijn om ooit in het bezit te komen van die wagens en daarom is het zo mooi om in de V.S zo'n krachtpatser te huren.
En ik vind de wagens met een Hemi motor ook verschrikkelijk gaaf alleen zie je ze hier haast niet.
Af en toe een keer een Chrysler SRT 8 maar dan heb je het wel gehad.
Maar goed lekker lomp en onbenullig zeggen we dan maar een smile van hier tot Tokio.
Erika
Waarom eigenlijk nog die melding van "Hemi" bij Chrysler motoren? Sinds de 50'er jaren is men er toch wel achter de hemispheric cylinder heads niet bepaald het meest efficiente ontwerp is? (toegegeven, het is beter dan een two valve "flathead") Of is het tegenwoordig alleen nog een marketing term, aangezien het meeste kopers geen idee hebben waar "Hemi" voor staat? Het doet mij altijd weer denken aan "Maagdenburger halve bollen"
Het is voor de kenners geen geheim, voor de liefhebbers ook niet.
Alleen is het met de meeste amerikaanse motoren vrij eenvoudig om er een wagonlading pk's en koppel uit te sleuren en eventueel een blower er aan toe te voegen is nog mooier om lekker stevig in je stoel te zitten.
Met de meeste wagens in europaa moeten ze steeds maar weer terug op de niet altijd even prettige turbo.
Hier heb je de meeste wagens ook onder de 2000 cc en in de V.S is 4000 cc meer standaard dan afwijkend.
Erika
Daar staat de kleine samurai ook om bekend dat hij heel wat echte terreinwagens achter zich laat.
Ondanks zijn kleine motortje maar hij is licht en je kunt hem heel eenvoudig onderhouden.
Dat valt bijna niet meer te doen bij de nieuwe wagens.
maar de meeste mensen gaan er van uit dat een SUV ook een echte terreinwagen is maar dat is hij dus niet.
Het begint niet voor niets met Sport.
Al zijn er wel die heel wat taken aan kunnen,maar goed je moet de boot toch ergens mee weg kunnen slepen.
Ik vinde het altijd wel geinig hoe sommige fabrikanten daar hun modellen aanprijzen tegenover hun concurenten.
Zoals deze Chevrolet heeft meer pk,meer koppel dan Ford ......
Dat mag hier niet maar lekker zeiken kunnen daar wel mee.
Nee hier mag je elkaar niet afkraken helaas,zou de reclame wel wat leuker maken.
Maar ik ben wel jaloers op die amerikaanse wagens,vooral als je gek bent op autosport.
En dan wagens met veel vermogen.
Het is ook niet voor niets dat we hier nog steeds de kriebels krijgen bij het horen van een Subaru WRC.
Geen zware motor wel een prachtige sound.
Erika
Laatst gewijzigd door Erika op 02 apr 2007, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Mooie clip.
Het is jammer dat je de kerstboom niet kunt zien want de jeep is wel steeds erg snel weg vergeleken met toch ook geen kinderachtige tegenstanders.
Hij valt elke keer wel echt in het licht dan.
Maar wat hangt er in het vooronder ,een 425 pK ongeveer?
En hij heeft het voordeel van 4 wiel aandrijving
Maar wat een lekker geluidje op het eind toch?
Alleen had ik hem wel willen zien rijden tegen die Chrysler 300c Srt 8,jammer dat die niet weg kwam.
Erika
ned in MO schreef:Nou vooruit we vechten het wel on line uit :doublethumb:
Off road touareg against Porsche
Leuk filmpje,en begrijp me goed,ik vind zowel de Porsche als de VW prachtige auto's,en ik zou er zonder meer mee gaan rijden,maar het filmpje geeft leuk aan waar ze perfect voor zijn,nat gras,modderpaadjes.
Echt terreinrijden is wat anders:
Pete, om eerlijk te zijn kan een stock touareg dit beter maar dan moet je je wat meer in de techniek verdiepen. Het probleem is dat die cherokee nog $2500 waard is en de touareg niet
Vroegah (toen ik wat jonger en meer onbezonnen was) had ik een Ford bronco II die $2500 waard was. Daar heb ik heel wat capriolen mee uitgehaald. Maar daar maakte een krasje meer of minder ook niet uit..
Ik weet alleen dat je met dat ding veel sneller vast zat door simpelere techniek. Hier nog een fotootje van toen.
Degene die het had over zijn samurai heeft helemaal gelijk. Geweldig in het terein, maar je moet er niet een lange tijd mee over de weg moeten rijden, zo spartaans is dat kreng
Handmaaier of zitmaaier? Zitmaaier denk ik want we moeten niet moe worden :hilarious:
Nu nog even de maaier opvoeren zodat ie ook voor woon werk verkeer gebruikt kan worden
Gevonden: Het betere werk in een Stock Touareg
Ja maar....op het gevaar af vervelend te worden,dat heeft toch niks te maken met terreinrijden?
Je ziet duidelijk wat een fantastisch systeem de Touareg heeft met automatische sperren en weet ik wat nog meer,maar met een Cherokee doe je dit met je ogen dicht,en een Suzuki doet het alleen....
Alle respect voor de prachtige techniek van de Touareg,oprecht,maar modder op een keiharde ondergrond is een beetje spelen,auto vies maken voor de buren.
Terreinrijden is echt,echt wat anders in mijn ogen.
VW is trouwens altijd al goed geweest in grote 4x4's:
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.