Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Eva_A: week rondom Los Angeles.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Eva_A
Amerika-ontdekker

Reis Eva_A: week rondom Los Angeles.

Bericht door Eva_A »

Hoi allemaal,

Volgende week gaan mijn vriend en ik weer richting Californië voor twee weken. :D
Ditmaal niet voor vakantie maar naar een tradeshow voor zijn bedrijf, en in die voorbereiding is zo ontzettend veel tijd gaan zitten dat ik eigenlijk niks heb voorbereid voor de krappe week die we daarna nog aan vrije tijd hebben daar.
De eerste week logeren we bij familie, gaan we wat dingen doen in en om L.A. en is de beurs.
Daarna hebben we van maandag - zaterdag vrij om nog even op pad te gaan (zondagochtend vliegen we terug dus die nacht wil ik graag bij LAX in de buurt slapen). Over hotels enzo maak ik me niet zoveel zorgen in die tijd.

Nu is januari (helaas) niet de tijd voor de nationale parken, vandaar dat ik ook maar een week eraan heb vastgeplakt, ik vroeg me af wat jullie zouden doen met die zes dagen? Op onze vorige rondreis zijn we van SF-LA geweest, dus het lijkt me wel leuk om nu een stuk kustroute te rijden. Maar dat wordt dan wel heen en weer denk ik, daar is geen rondje van te maken in dat tijdsbestek toch? Ik zag dat er in januari ook walvissen te spotten zijn en dat lijkt me heel gaaf, heeft iemand daar ervaring mee?

... vanavond maar even de autoverhuur checken. :oops:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Week rondom Los Angeles

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom zou januari niet de tijd zijn voor nationale parken? Je kunt in die tijd naar Joshua Tree of Death Valley. Beide prachtig in die periodes. Maar je zou ook naar Yosemite kunnen gaan als het weer het toelaat. Kijk dan van te voren naar de wegen en de weersverwachting. Als er geen sneeuw verwacht wordt is een bezoek goed te doen.
De kustroute is natuurlijk mooi om te doen, dat hebben jullie nog niet gedaan (van SF naar LA)? Het mooiste deel ligt wel wat verder van LA.

Wij hebben in december 2011 een aantal dagen rond LA doorgebracht, misschien heb je iets aan ons verslag. En zie ons 2019-verslag voor een deel van de kust.
Bekijk eens wat andere topics hier, er zijn meer mensen met vergelijkbare plannen in de winter.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je buiten LA gaat kijken zou ik een rondje San Diego - Joshua Tree NP (evt de mohave desert meepakken) terug naar LA doen.

3 nachten San Diego
Dan via Anza Borrego SP en de Saton Sea naar bv Palm Desert/Palm Springs, daar zou je dan 2 nachten kunnen nemen om de volgende dag Joshua Tree NP aan te doen.
En dan de dag erop terug naar LA, dan heb je 6 nachten vol
Eva_A
Amerika-ontdekker

Bericht door Eva_A »

Aan de kant Death Valley en Joshua Tree had ik nog niet gedacht, ik zat meer met alle berggebieden in m'n hoofd (en had Yosemite al afgeschreven omdat ik had gelezen dat dat moeilijk toegankelijk zou zijn. Ga ik ook even naar kijken dan!).
Anza Borrego en Salton Sea kende ik niet, maar daar is het ook nog lekker weer! Dan kunnen we echt een rondje maken. Maar die foto's en verslagen van de kustroute bij Martin & Marianne zijn ook wel aanlokkelijk... We hebben weer wat uit te zoeken vanavond, dankjulliewel!

Dat we die kustroute nog niet gedaan hebben staat er nu onlogisch inderdaad. We zijn toen in SF begonnen, via Yosemite, Las Vegas, een heleboel nationale parken in LA geëindigd (een beetje de standaard route, ook hier samengesteld) en op die manier het stuk langs de kust overgeslagen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer