Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bezoek en overnachten Big Bend NP.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
schre062
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bezoek en overnachten Big Bend NP.

Bericht door schre062 »

We willen dit voorjaar, februari/maart een rondje door Texas doen. 23 februari zijn we in Big Bend NP. In de planning hebben we nu 4 overnachtingen. Mijn vraag is, is dit niet te lang en is 3 nachten ook voldoende om het park te bezoeken? Overigens we hebben een overnachting in de Chisos Mountain Lodge.
Phoenix-L.A. 2011
San Francisco-Las Vegas 2013
Atlanta-Atlanta 2015
Denver-Salt Lake City 2016
New York 2017.
Californie-Arizona Febr.-Maart 2018 (LA-LA)
Florida februari 2019
Texas en New Mexico 2020 in februari
hemmie
Amerika-expert

Re: Big Bend NP

Bericht door hemmie »

Ligt er denk ik ook een beetje aan waar je vandaan komt en erna naar toe gaat. Wij hadden afgelopen voorjaar 3 nachten, was niet heel ruim, maar te doen. Wij kampeerden bij Rio Grande Village, dus meer reistijd in het park dan jullie zullen hebben. Wij kwamen de 1e dag uit Alpine, en zijn door Big Bend Ranch SP en Terlingua naar het park gereden, dus die dag wel al een eerste indruk en het visitor center. Op de laatste dag zijn we nog gestopt bij de fossil exhibit, maar daarna direct het park uit.

Als je de tijd hebt om 4 nachten te blijven is dat wel fijn denk ik, meer tijd om te wandelen. Maar met 3 nachten is het ook te doen als je liever die nacht ergens anders voor gebruikt.
Terug in Texas!
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark »

Ik zou me wel raad weten met vier overnachtingen. Genoeg te zien en te doen en de Lodge ligt prachtig.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Wij deden 3 nachten maar ik had met plezier een 4de nacht gebleven hoor! Prachtig park! Veel te doen.
(zie ons 2014 reisverslag, en er waren beslist nog meer hikes die ik had willen doen).
groennom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door groennom »

Wij vonden Big bend erg mooi, er zijn inderdaad heel veel mooie (en lange) wandelingen te doen. Vier dagen is zeker niet te lang! Maar zoals voor alles geldt, hoeveel tijd heb je er voor over? In de genoemde periode is het ook niet zo warm, dat is wel een voordeel t.o.v. de zomer (waarin het ook vaak kan onweren en regenen).
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

Wij sliepen afgelopen jaar maar 2 nachten in de lodge (meer nachten waren niet beschikbaar, ivm paasweekend). We hebben er zoveel mogelijk toen uitgehaald (vanuit Del Rio zo snel mogelijk naar Big Bend rijden en de dag van vertrek ook nog wat ondernemen in het park), maar ik vond het erg kort. Wij zijn normaal geen enorme wandelaars, maar ik had hier makkelijk 4 nachten kunnen blijven. Prachtig afgelegen park en de lodge heeft een top locatie.
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
schre062
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door schre062 »

Dank voor de reacties. Ik heb nu 3 nachten geboekt en 1 nacht willen we in Lajitas Golf Resort boeken als we vanaf Fort Davis/Marfa komen.
Phoenix-L.A. 2011
San Francisco-Las Vegas 2013
Atlanta-Atlanta 2015
Denver-Salt Lake City 2016
New York 2017.
Californie-Arizona Febr.-Maart 2018 (LA-LA)
Florida februari 2019
Texas en New Mexico 2020 in februari
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer