Begin juni willen mijn vriend en ik een rondreis maken met een camper door West-Canada (en kleine uitstapjes naar de VS). We hebben een planning gemaakt en zouden graag tips en adviezen willen.
Onder de planning heb ik nog wat vragen neergezet, hopelijk kunnen jullie ons helpen.

Dag 1: Amsterdam - Vancouver
Dag 2: Vancouver - Vancouver Island (camper ophalen)
Dag 3: Vancouver Island
Dag 4: Vancouver Island
Dag 5: Vancouver Island - Hope
Dag 6: Hope - Revelstoke
Dag 7: Revelstoke
Dag 8: Revelstoke - Golden
Dag 9: Golden - West Glacier (Glacier N.P., Montana)
Dag 10: Glacier N.P., Montana
Dag 11: Glacier N.P., Montana
Dag 12: Glacier N.P., Montana - Banff
Dag 13: Banff/Lake Louise
Dag 14: Banff/Lake Louise
Dag 15: Banff/Lake Louise
Dag 16: Banff/Lake Louise - Jasper
Dag 17: Jasper
Dag 18: Jasper
Dag 19: Jasper - Wells Gray P.P.
Dag 20: Wells Gray
Dag 21: Wells Gray
Dag 22: Wells Gray - Lillooet
Dag 23: Lillooet - Whistler
Dag 24: Whistler - Vancouver (camper inleveren)
Dag 25: Vancouver
Dag 26: Vancouver
Dag 27: Vancouver - Seattle
Dag 28: Seattle (4 juli)
Dag 29: Seattle
Dag 30: Seattle - Amsterdam
- We hebben zo'n 30 dagen de tijd, vrij ruim dus. Daarom hebben we Glacier N.P. in Montana toegevoegd aan de reis, is dit park de moeite waard om dit stuk om te rijden of hebben jullie tips om de route ergens anders uit te breiden? Wij vinden het niet erg om een hele dag in de camper te rijden, dit hebben we vaker gedaan en bevalt ons prima.
- Mogelijk willen we nog een nacht in Edmonton overnachten i.v.m. familiebezoek, maar dan moeten we ergens wel wat gaan schrappen. Waar zouden we dit kunnen doen?
- Ik heb nu opgeschreven dat we in Hope overnachten nadat we uit Vancouver Island vertrekken. Is dit een leuke plaats of hebben jullie een beter idee? Zelfde vraag voor de overnachting in Lillooet.
- Het lijkt ons leuk om op 4 juli in Seattle te zijn ivm onafhankelijkheidsdag of kunnen we die dagen beter elders in de reis gebruiken? In dat geval vliegen we vanaf Vancouver terug.
Alvast bedankt!
Groetjes Karin.