Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vervoer in Moab

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Eduardus
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Vervoer in Moab

Bericht door Eduardus »

Vraagje, wij verblijven 3 nachten in Moab.
Fijn zou zijn als de camper op de campground kan blijven en er mogelijk een andere manier is om naar de parken te gaan.
Weten jullie of er mogelijk bus / shuttle of dergelijke gaan richting Arches, Canyonlands en Dead Horse Point SP.
Als dit niet het geval is, hoe is het parkeren met een camper bij bovengenoemde parken?
2002 California - Nevada
2003 Britsch Colombia - Victoria Island - Alberta
2005 New York - New Jersey
2007 New York - New Jersey - Washington DC
2018 New York
2019 Britsch Colombia - Victoria Island - Alberta
2022 Utah - Nevada - Arizona
2025 Nova Scotia ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Vervoer in Moab

Bericht door Martin & Marianne »

Er rijden geen shuttles in die parken.
Kijk eens op de NPS-sites voor informatie over vervoer en parkeren etc. Voor Arches zie bijvoorbeeld hier. De NPS-sites zijn eigenlijk altijd je eerste informatiebron.

Ik denk dat het met name in Arches heel lastig is om te parkeren. Misschien een nacht in het park staan? Dan heb je in elk geval bij Devils Garden geen problemen.

Marianne
Eduardus
Amerika-ontdekker

Bericht door Eduardus »

Is het ook mogelijk om een mountain bike te huren en daarmee naar de parken te “fietsen”?
De fiets te parkeren en daarna wandelingen te doen? Dus geen “mountainbike trail” hoor. Enkel de mountainbike als vervoer middel..
Of denk ik nou te Holllands? :lol:
2002 California - Nevada
2018 New York
2025 Nova Scotia ?
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

Alles kan, maar ik zou niet graag de weg die omhoog loopt Arches in, fietsen 8)

Misschien een optie om 1 of 2 dagen een jeep te huren bij bijvoorbeeld Moab Adventure. Niet perse een goedkope oplossing maar dan kun je ook off road rijden in Canyonlands?
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Eduardus schreef:
10 jan 2020, 12:22
Is het ook mogelijk om een mountain bike te huren en daarmee naar de parken te “fietsen”?
Zal zeker kunnen maar van het centrum van Moab naar het eindpunt in Arches NP is meer dan 70 km retour!!!

Wij vonden Arches NP en Canyonlands NP de vreselijkste parken om met de camper te parkeren. Dead Horse Point SP was echter een verademing en ook zeer de moeite waard.
Van ons 4-en was ik de enige die al eens in Moab was geweest en de anderen zeiden achteraf dat ze liever iets anders hadden bezocht...
Probleem met parkeren was dat de parkeerplekken voor campers vaak in gebruik werden genomen door personenauto's.
Dit was in oktober 2017. Voor onze reis afgelopen sept./okt. hebben we dan ook heel bewust geen grote bekende plaatsen/parken bezocht.
Er is tenslotte zó veel moois te zien in dat land.
Maar dat is slechts onze ervaring.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Fietsen lijkt me niet te doen. De weg omhoog, voorbij het visitor center, is aardig steil. En je hebt dan continu een stroom auto's/campers naast je. Net echt fijn. Maar zeker in de zomer echt niet aan te raden.
Kijk eens op google streetview om een idee te krijgen.

Marianne
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij hebben een paar keer achter elkaar 2 dagen een Jeep gehuurd bij Moab Jeep Adventures, kost wat, maar dan heb je ook wat! Lekker off roaden, makkelijk parkeren in de parken en mooie routes rijden.
Allard
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Allard »

Om een idee te krijgen, wat kost dat dan ongeveer?
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

https://canyonlandsjeep.com/?utm_source ... mpaign=gmb

Reken ongeveer 40 dollar extra vanwege de verzekering die Amerikanen al op hun auto hebben en wij moeten bijkopen.
marrob
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door marrob »

Heeft iemand dit ook met kinderen gedaan? Vonden zij het leuk of is het voor hen al snel "saai"? Onze dochters zijn dan 11 en 14 jaar.
Rondreis Zuidwesten 2002
Rondreis Noordoosten + oosten van Canada 2003
Rondreis Californië 2005
New York en rondreis Zuidwesten 2015
Rondreis Denver 2017
Rondreis Zuidwesten 202...
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Wij hebben wel enkele keren naar Dead Horse Point gefietst tijdens plaatselijke evenementen. Op zich een prachtige tocht, maar idd behoorlijk pittig. De fietstocht zelf is dan het doel, ipv alleen maar als vervoer naar de mooie bestemming. Maar als je die ambitie hebt, zeker een aanrader (wel op dunne bandjes, niet een MTB, en niet tijdens de hitte in de zomer).

Afbeelding
Dead Horse Point Bike Stats by DutchRosie, on Flickr
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Eduardus
Amerika-ontdekker

Bericht door Eduardus »

Dank je wel voor alle reacties, ik ga me er eens in verdiepen hoe we deze parken gaan bezoeken :wink:
2002 California - Nevada
2018 New York
2025 Nova Scotia ?
Allard
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Allard »

nieuwenoord schreef:
10 jan 2020, 17:55
Reken ongeveer 40 dollar extra ........
Dus vanaf zo'n $300. Wilde even weten of het concurrerend was. Om van het "gezeur' af te zijn hebben wij vanuit LV een Jeep Wrangler gehuurd. Voor 21 dagen. Weliswaar zonder extra grote banden, dus zonder die extra 2.5 inch clearance. Maar die 8.3 moet voldoende zijn voor niet al te idiote routes. Met tentopbouw en eenvoudige keuken faciliteiten. Unlimited mileage maakte het pas echt duur. $160 per dag all in. Excl. brandstof. We zullen zien of deze keuze de verwachtingen gaat waarmaken.

@Dutchess Dat is een hele prestatie! Aan je kaartje te zien heb je de normale geasfalteerde route genomen. Ik kom op 2000 ft stijging. Dat is altijd nog ruim 600 meter. Dat is dan ook een beetje de limiet wat wij fysiek op één dag aan kunnen. Ik ben 64 en zo'n 30 kilo te zwaar. Maar ik fiets altijd nog zonder elektriciteit.

Hadden jullie die fietsen ter plekke gehuurd of van huis meegenomen. Jullie wonen in Utah indien ik het goed begrepen heb.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Van ons 4-en was ik de enige die al eens in Moab was geweest en de anderen zeiden achteraf dat ze liever iets anders hadden bezocht...
Dan heeft die slechte parkeerervaring denk ik toch ook diep gezeten. Ik vind dit persoonlijk verreweg de mooiste omgeving van heel het zuidwesten. De stadjes en dorpjes zelf doen me ook weinig, maar die natuur en dan de La Sal bergen op de achtergrond. Geweldig
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

PSVwally schreef:
11 jan 2020, 14:07
Dan heeft die slechte parkeerervaring denk ik toch ook diep gezeten.
Ja, inderdaad.
Het parkeren met de camper was echt onze grootste ergernis, met de personenauto's die op de camperplekken stonden. In Canyonlands hadden we dus de camper maar op 2 autoplekken gezet. Toen kregen we de ranger gelijk in onze nek die ons de huid vol schold en ons egoïsten vond omdat wij daar parkeerden. Toen ik hem wees naar de auto's op de camperplekken kregen we de reactie: daar heb ik niks mee te maken en tja, dan moet je maar niet in oktober met een camper komen... :shock:
Het visitor center van Canyonlands NP had niet eens parkeerplekken voor campers... :o Wat moet je dan???

Mooi, maar beslist niet de mooiste omgeving van alles wat we gezien hebben.
We hebben afgelopen vakantie bewust meer scenic byways gereden waar ik hier nog nooit over heb gelezen (zowel Utah als Colorado). Zó mooi en daar kwamen we dan ook geen Europese toeristen tegen, alleen maar enkele Amerikanen. Een verademing!!!
Maar als iedereen gewoon de bekende rondjes doet in het westen dan blijven de andere dingen lekker rustig voor ons. :wink:
Maar nogmaals, dit is slechts onze ervaring.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Onze Moab-ervaring is van 2006, 2007 en 2009 en zelfs toen was het soms al erg druk. Ik vind het geweldig, vooral het off road gaan in Canyonlands. Arches doet me wat dat betreft minder.

Maar ook wij mijden op dit moment dat de echt populaire plekken en zoeken het wat rustiger.

Onze pubers vonden de Jeeptrails destijds geweldig!
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Allard schreef:
11 jan 2020, 12:56
@Dutchess Dat is een hele prestatie! Aan je kaartje te zien heb je de normale geasfalteerde route genomen. Ik kom op 2000 ft stijging. Dat is altijd nog ruim 600 meter. Dat is dan ook een beetje de limiet wat wij fysiek op één dag aan kunnen. Ik ben 64 en zo'n 30 kilo te zwaar. Maar ik fiets altijd nog zonder elektriciteit.

Hadden jullie die fietsen ter plekke gehuurd of van huis meegenomen. Jullie wonen in Utah indien ik het goed begrepen heb.
Als ik me goed herinner hebben we het (ook geasfalteerde) fietspad van Moab tot de afslag naar DHP/Canyonlands genomen, en van daar de geasfalteerde weg. Wij hadden onze eigen fietsen meegenomen (wonen in SLC), maar je kan dat soort "racefietsen" ook plaatselijk huren. Ik heb de laatste jaren veel minder gefietst (doe nu meer aan hardlopen), dus zou wel flink moeten trainen als ik het weer zou willen doen!
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer