Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
reizende docent zou highschool wel eens willen zien maar hoe
reizende docent zou highschool wel eens willen zien maar hoe
Heren en dames,
Begin mei ben ik van plan een week door te brengen aan de oostkant van de VS. Op een andere plaats in dit forum heb ik geleerd dat voor een geschiedenidocent als ik Washington en omgeving dan goed te doen is. Behalve het tourist-zijn is vandaag het idee opgekomen om te bekijken of het mogelijk is om het Amerikaanse onderwijs eens mee te maken. Aan u de vraag of u weet of scholen in de VS een verzoek voor een bezoek zouden inwilligen (ofwel; hoe groot is de gastvrijheid als het gaat om een kijkje-in-de-onderwijskeuken?) en misschien ook wel de brutale vraag of iemand -liefst in de buurt van Washinton DC- scholen en/of (mail)adressen kent waar ik terecht zou kunnen.
Groet vanuit Bergen op Zoom,
Martijn Pellis
Begin mei ben ik van plan een week door te brengen aan de oostkant van de VS. Op een andere plaats in dit forum heb ik geleerd dat voor een geschiedenidocent als ik Washington en omgeving dan goed te doen is. Behalve het tourist-zijn is vandaag het idee opgekomen om te bekijken of het mogelijk is om het Amerikaanse onderwijs eens mee te maken. Aan u de vraag of u weet of scholen in de VS een verzoek voor een bezoek zouden inwilligen (ofwel; hoe groot is de gastvrijheid als het gaat om een kijkje-in-de-onderwijskeuken?) en misschien ook wel de brutale vraag of iemand -liefst in de buurt van Washinton DC- scholen en/of (mail)adressen kent waar ik terecht zou kunnen.
Groet vanuit Bergen op Zoom,
Martijn Pellis
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk eens op
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 06&start=0
Bij Washington DC. Dit zijn mensen die lesgeven (of toch minstens één van hen). Misschien dat zij je verder kunnen helpen.
Ik ben zelf op een elementary school gaan kijken tijdens ons verblijf in de VS, maar een kennis van ons gaf daar les.
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 06&start=0
Bij Washington DC. Dit zijn mensen die lesgeven (of toch minstens één van hen). Misschien dat zij je verder kunnen helpen.
Ik ben zelf op een elementary school gaan kijken tijdens ons verblijf in de VS, maar een kennis van ons gaf daar les.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hoi Martijn,
Je hebt me nog niet de gelegenheid gegeven via email te antwoorden, dus nu maar zo
. Ik heb twee high schoolers hier in Noord-Virginia, bereikbaar via Metro vanaf Washington DC. Vanmiddag heb ik mijn oudste gevraagd, of zij denkt, dat een van hun geschiedenisdocenten jou zou willen ontmoeten.
Nu blijkt een van hen zeer gefascineerd door Nederland en als je me wat meer specifieke informatie (zoals wanneer je precies hier zou zijn qua data en hoe je je zo'n bezoek voorstelt) stuurt kan ik hem en zijn collega's benaderen voor een eventuele ontmoeting. Dat lijkt mij verreweg de makkelijkste manier voor jou.
Je hebt me nog niet de gelegenheid gegeven via email te antwoorden, dus nu maar zo

Nu blijkt een van hen zeer gefascineerd door Nederland en als je me wat meer specifieke informatie (zoals wanneer je precies hier zou zijn qua data en hoe je je zo'n bezoek voorstelt) stuurt kan ik hem en zijn collega's benaderen voor een eventuele ontmoeting. Dat lijkt mij verreweg de makkelijkste manier voor jou.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerikakenner
Dat lijkt mij nou echt zó leuk, om een keer een les bij te wonen (of een gedeelte daarvan) in een Highschool!
Ik ben zelf weer een keer met mijn nichtje in Indiana meegeweest naar haar klas, maar dat was niet de highschool, in 5th of 6th grade zat zij toen. Het was wel een hele ervaring! Ik mocht in de klas zitten, kreeg een boek waar zij op dat moment in aan het lezen waren, die ik ook mocht houden, ik mocht mee lunchen (écht in zo'n cafetaria met kipnuggets, hamburgers en coleslaw), echt té leuk was dat! In de pauze kregen zij popcorn (op het schoolplein) , dat vond ik echt zó raar! Dit is echter al wel bijna 7 jaar gelden, zal intussen wel veranderd zijn.
Wel moest ik een naamkaartje op terwijl ik in de school was, iets, wat hier in Nederland niet hoeft (mijn nichtje is ook een keer meegeweest naar een Engelse les op mijn middelbare school).
Ik ben zelf weer een keer met mijn nichtje in Indiana meegeweest naar haar klas, maar dat was niet de highschool, in 5th of 6th grade zat zij toen. Het was wel een hele ervaring! Ik mocht in de klas zitten, kreeg een boek waar zij op dat moment in aan het lezen waren, die ik ook mocht houden, ik mocht mee lunchen (écht in zo'n cafetaria met kipnuggets, hamburgers en coleslaw), echt té leuk was dat! In de pauze kregen zij popcorn (op het schoolplein) , dat vond ik echt zó raar! Dit is echter al wel bijna 7 jaar gelden, zal intussen wel veranderd zijn.
Wel moest ik een naamkaartje op terwijl ik in de school was, iets, wat hier in Nederland niet hoeft (mijn nichtje is ook een keer meegeweest naar een Engelse les op mijn middelbare school).
Ik heb vorig jaar geprobeerd om 2 Nederlandse jongens die hier een week waren een dagje wat klassen op de high school mee te laten doen, maar dat is niet gelukt. De school deed er best moeilijk over en noemde "liability" hiervoor als oorzaak. Het zal dus echt aan de school liggen als ze het doen. Als je een individuele leraar hebt die hier in geinteresseerd is, en dit wil doen denk ik dat het wel zal lukken.
Uiteindelijk hebben deze 2 jongens op een vierde klas (ik kende die lerares) en op naschoolse opvang een presentatie gedaan over Nederland, en dit was superleuk ontvangen door de kinderen, en ook door hun zelf.
Uiteindelijk hebben deze 2 jongens op een vierde klas (ik kende die lerares) en op naschoolse opvang een presentatie gedaan over Nederland, en dit was superleuk ontvangen door de kinderen, en ook door hun zelf.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Het zal wel verschil maken, of het om minderjarigen of een volwassene met dezelfde vakbekwaamheid gaat. Ik hoop dat althans voor Martijn
. Maar hier doen ook regelmatig kinderen van militairen, die wegverhuisd zijn een dagje of weekje mee op school. Misschien hangt het ook erg van de school af, dus.

- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Ik zit op een community college en toen een paar weken geleden Phillybilly van dit forum bij mij langs kwam met haar vriendin heb ik aan mijn leraar gevraagd of zij eens in de klas mochten komen kijken hoe hier het onderwijs is. Mijn leraar (geschiedenis) stond daar erg open voor en vond het leuk om bezoekers te hebben. En volgens mij vonden de meiden het ook leuk om eens een kijkje te nemen in de Amerikaanse "keuken".
Als ik jou was zou ik gewoon eens contact opnemen met wat highschools of CC's op je route. Als je gewoon uitlegt wat je wilt staan ze er vast wel open voor. En anders moet je een keer een reisje naar Texas plannen
.
Als ik jou was zou ik gewoon eens contact opnemen met wat highschools of CC's op je route. Als je gewoon uitlegt wat je wilt staan ze er vast wel open voor. En anders moet je een keer een reisje naar Texas plannen

You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Martijn,
Als je wilt kan ik je wel aan een aantal adressen van scholen helpen die in/nabij Washington DC zitten en een iets internationalere orientatie hebben dan de gemiddelde high school. Achterliggende gedachte is dat zo'n school misschien er eerder voor in is om jou bijv. een gastles Nederlandse geschiedenis (Gouden Eeuw, Anne Frank o.i.d.) te laten geven. Als je daarvoor tenminste voelt. Dan halen beide partijen het meest uit je bezoek en het is leuker als je zelf ook iets kunt aanbieden, als je de scholen benadert.
Als je wilt kan ik je wel aan een aantal adressen van scholen helpen die in/nabij Washington DC zitten en een iets internationalere orientatie hebben dan de gemiddelde high school. Achterliggende gedachte is dat zo'n school misschien er eerder voor in is om jou bijv. een gastles Nederlandse geschiedenis (Gouden Eeuw, Anne Frank o.i.d.) te laten geven. Als je daarvoor tenminste voelt. Dan halen beide partijen het meest uit je bezoek en het is leuker als je zelf ook iets kunt aanbieden, als je de scholen benadert.
Facebook: https://www.facebook.com/groups/ustudyemail
LinkedIn: http://www.linkedin.com/in/marinameijer
LinkedIn: http://www.linkedin.com/in/marinameijer
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Inmiddels heb ik de geschiedenis leraar van mijn zoon aangeschreven, ik ben benieuwd. Van wat Martijn mij schreef is hij vooral geinteresseerd in een "typisch" Amerikaanse high school. Die van ons is wel erg internationaal kwa studentenpopulatie, dus echt heel typisch is hij wat dat betreft niet, maar kwa curriculum (denk ik) wel.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik denk dat het echt geen probleem is om een dagje mee te lopen met een leraar op een high school. Als reizende student werd ik al heel snel uitgenodigd voor het bijwonen van lessen. Ook heb ik een paar dagen als 'begeleider' aan een onderzoek aan de noordwestkust meegedaan. Dit was allemaal zonder dat ik een vraag had gesteld, maar mensen boden me het gewoon aan.
Als je een paar scholen mailt of via contacten hier op het forum (zoals Petra) vraagt of je een dagje mee mag lopen dan vinden ze dat waarschijnlijk fantastisch. Misschien vragen ze je of je iets wilt vertellen over Nederland of iets dergelijks, maar dan ben je alleen een ervaring rijker. Mijn vader heeft als politieagent een dagje met een politieagent in Amerika mee mogen rijden, gewoon omdat ze zo nieuwsgierig waren naar zijn ervaringen in Europa. Hij vond het fantastisch.
Veel plezier en vergeet niet je ervaringen met ons te delen
Groeten,
Anneke
Als je een paar scholen mailt of via contacten hier op het forum (zoals Petra) vraagt of je een dagje mee mag lopen dan vinden ze dat waarschijnlijk fantastisch. Misschien vragen ze je of je iets wilt vertellen over Nederland of iets dergelijks, maar dan ben je alleen een ervaring rijker. Mijn vader heeft als politieagent een dagje met een politieagent in Amerika mee mogen rijden, gewoon omdat ze zo nieuwsgierig waren naar zijn ervaringen in Europa. Hij vond het fantastisch.
Veel plezier en vergeet niet je ervaringen met ons te delen

Groeten,
Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Inmiddels heeft Martijn al een hele email uitwisseling gehad met de geschiedenisleraar van mijn zoon en ziet het ernaar uit, dat hij daar in mei op bezoek zal gaan en waarschijnlijk ook een gast les zal geven.
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Toch leuk, die effecten van dit forum :doublethumb:Petra/VS schreef:Inmiddels heeft Martijn al een hele email uitwisseling gehad met de geschiedenisleraar van mijn zoon en ziet het ernaar uit, dat hij daar in mei op bezoek zal gaan en waarschijnlijk ook een gast les zal geven.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
-
- Amerikakenner
Zeker weten! Ik heb voor mijn groep 7 (naja 'mijn', ik ben maar een stagejuf, haha) een e-mail exchange geregeld met de fifth grade van Saskia, de dochter van Petra! Vandaag heb ik het verteld in mijn klas en ze waren reuze enthousiast! Ze zijn ook gelijk begonnen met het maken van vragen om te stellen, foto's maken, etc tijdens de Engelse les!houstonwehaveaproblem schreef:Toch leuk, die effecten van dit forum :doublethumb:Petra/VS schreef:Inmiddels heeft Martijn al een hele email uitwisseling gehad met de geschiedenisleraar van mijn zoon en ziet het ernaar uit, dat hij daar in mei op bezoek zal gaan en waarschijnlijk ook een gast les zal geven.
Dit hadden ze even snel op het Smartboard gemaakt terwijl ze foto's aan het maken waren van de school, leuk toch!!

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
off-topic: smartboards... vraag mij af wanneer de scholen in mijn omgeving eens zo vooruitstrevend zullen worden..Magnolia87 schreef:Zeker weten! Ik heb voor mijn groep 7 (naja 'mijn', ik ben maar een stagejuf, haha) een e-mail exchange geregeld met de fifth grade van Saskia, de dochter van Petra! Vandaag heb ik het verteld in mijn klas en ze waren reuze enthousiast! Ze zijn ook gelijk begonnen met het maken van vragen om te stellen, foto's maken, etc tijdens de Engelse les!houstonwehaveaproblem schreef: Toch leuk, die effecten van dit forum :doublethumb:
Dit hadden ze even snel op het Smartboard gemaakt terwijl ze foto's aan het maken waren van de school, leuk toch!!![]()

- Mike
-
- Amerikakenner
-
- Amerikakenner
Zodra er eens wat meer geld voor onderwijs beschikbaar komt, zijn er veel scholen die ze zouden gaan gebruiken. We willen wel, maar helaas zijn de financiën niet toereikend.Michigan schreef:off-topic: smartboards... vraag mij af wanneer de scholen in mijn omgeving eens zo vooruitstrevend zullen worden..Magnolia87 schreef: Zeker weten! Ik heb voor mijn groep 7 (naja 'mijn', ik ben maar een stagejuf, haha) een e-mail exchange geregeld met de fifth grade van Saskia, de dochter van Petra! Vandaag heb ik het verteld in mijn klas en ze waren reuze enthousiast! Ze zijn ook gelijk begonnen met het maken van vragen om te stellen, foto's maken, etc tijdens de Engelse les!
Dit hadden ze even snel op het Smartboard gemaakt terwijl ze foto's aan het maken waren van de school, leuk toch!!![]()
.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Stem D66 !!
Of trouwens... laat dat maar
.
Och ja, het onderwijs. Helaas denken we in Nederland nog altijd dat ons onderwijs zo goed is. Qua uitvalspercentages staan we op de 16e plek. Terwijl de eerste plek dus het minste aantal uitvallers heeft.
God, wat leg ik dat weer omslachtig uit. In iedergeval stond Denemarken een tijd geleden op 1 en dus kennelijk weten ze daar wel hoe het moet.
Helaas snapt de overheid niet voldoende dat je moet investeren in de jeugd. De jeugd bepaalt je land over een X aantal jaar.
Of trouwens... laat dat maar

Och ja, het onderwijs. Helaas denken we in Nederland nog altijd dat ons onderwijs zo goed is. Qua uitvalspercentages staan we op de 16e plek. Terwijl de eerste plek dus het minste aantal uitvallers heeft.
God, wat leg ik dat weer omslachtig uit. In iedergeval stond Denemarken een tijd geleden op 1 en dus kennelijk weten ze daar wel hoe het moet.
Helaas snapt de overheid niet voldoende dat je moet investeren in de jeugd. De jeugd bepaalt je land over een X aantal jaar.
- Mike
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 2837 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-