Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips gevraagd: lange vlucht en rondreizen met dreumes.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Marsha
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Tips gevraagd: lange vlucht en rondreizen met dreumes.

Bericht door Marsha »

Lange vlucht en rondreizen met kinderen is altijd goed plannen en elke leeftijd heeft zijn voordelen, maar ook nadelen!

Onze zoon ging voor het eerst vliegen met 6 maanden en dat ging uitstekend, inmiddels als ervaren globetrotter.
Overdag slapen is vaak hele uitdaging, maar op vakantie doet hij gewoon af en toe een dutje in de buggy of in de auto.
We maken regelmatig uitstapjes met het vliegtuig of met de auto, maar de lange vlucht naar LA vind ik (nou ja eigenlijk vooral mijn man) wel spannend.

Twijfel, twijfel... dagvlucht of nachtvlucht?
Stoel aan het raam of gangpad? (kan ook op rij met 2 stoelen maar 120 per reis extra vind ik absurd!)

Dagvlucht:
- je kan gezellig kletsen en lachen
- rondje lopen is niet storend voor slapende mensen
- als de kleine niet wil slapen is dat geen probleem, omdat hij gewoon al nacht geslapen heeft (slaapt hij wel even is dat een mooie bonus!)
- mocht hij toch even huilen omdat hij de slaap niet kan pakken is dat in een druk vliegtuig iets minder frustrerend voor de medepassagiers.

Stoel aan het raam:
- met de kleine op schoot kun je beetje leunen tegen het raam (zeker ideaal als hij slaapt!)
- misschien kan hij wel tijdje zoet zijn door naar buiten te kijken...
- hij kan er niet zomaar uit om rondje te lopen.

Als ik hoor dat kinderen bijna op gezette tijden gewoon lekker slapen in het vliegtuig ben ik ergens wel jaloers.

Heel benieuwd naar jullie ervaringen!
hemmie
Amerika-expert

Re: tips: lange vlucht en rondreizen dreumes

Bericht door hemmie »

Heb je wel keus? Normaal gesproken is het een dagvlucht van Europa naar de VS, en een nachtvlucht terug.

Verder zat ik met kind op schoot liefst aan het gangpad, zodat het net iets ruimer voelt en je er met kind makkelijker in en uit kunt. En dan met ander gezinslid naast me zodat mijn kind geen andere mensen stoorde.
Terug in Texas!
Marsha
Amerika-ontdekker

Re: Tips gevraagd: lange vlucht en rondreizen met dreumes.

Bericht door Marsha »

Heen nemen we de vroegste vlucht rechtstreeks zodat we beetje voor de spits LA door kunnen rijden en niet in de file belanden.
Terug hebben we met de rechtstreekse vlucht keuze uit dag of nachtvlucht.

Op de kortere vluchten zat ik telkens met de kleine bij het raam en zijn er toen helemaal niet uit geweest maar dat wordt nu natuurlijk anders.
Zie het doem scenario al voor me dat als we aan gangpad zitten dat hij de hele tijd wil gaan lopen...
Hij kan prima uren ergens zitten zoals in de autostoel of kinderstoel maar als hij vrij is om te gaan zal hij op ontdekking uit willen.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Marsha schreef:
20 jan 2020, 16:06
Stoel aan het raam of gangpad? (kan ook op rij met 2 stoelen maar 120 per reis extra vind ik absurd!)
Kijk naar het totale budget/kosten van deze reis. Wat maakt die 120 dan nog uit?? Als dit je gaat helpen zou het wat mij betreft niet eens een vraag zijn.

In de tijd dat wij nog met kleine kinderen vlogen zorgden wij altijd dat ze tussen ons in zaten. Tas met spulletjes waarmee ze zich konden vermaken. Variërend van kleurboek tot iPad. Of iets in die tijd wat er op leek waarmee ze in ieder geval hun eigen filmpjes konden afspelen. Wel namen wij in die tijd altijd de late vlucht. Kom je laat aan. Kan je je overnachtingslocatie opzoeken. Ergens wat eten en naar bed. Meestal wel vroeg wakker. Maar dat is beter dan de halve dag een jengelend kind meeslepen die vervolgens 's-nachts niet wil slapen en die daar (en jullie...) de volgende dag ook nog last van heeft.

Bepaal voor jezelf hoe je zo goed mogelijk die vlucht doorkomt. Bepaal voor jezelf hoe je een zo goed mogelijke start van je vakantie maakt. Kijk dan wat het beste past. En wellicht is dat misschien wel "gewoon" met de auto naar Zuid Frankrijk. Dan komt Amerika wel een andere keer. Het loopt niet weg!
Marsha
Amerika-ontdekker

Bericht door Marsha »

Almere vak V schreef:
21 jan 2020, 14:02
Kijk naar het totale budget/kosten van deze reis. Wat maakt die 120 dan nog uit??
Vraag mij af of je voor 240,- echt meer comfort hebt dat je omdat geen buurman naast je hebt... en dan is prijsverschil met eigen stoel helemaal klein!
Ik hou toch wel beetje totaal budget in de gaten en een paar honderd euro hier, een paar honderd euro daar en paar tientjes per overnachting op 24 nachten dat kan toch serieus verschil maken :lol:
Uiteraard wel een rechtstreekse vlucht (maar dat vonden we samen ook altijd wel fijner)

Almere vak V schreef:
Wel namen wij in die tijd altijd de late vlucht.
Maar gaan ze dan al niet moe het vliegtuig in en dan juist jengelen vanwege vermoeidheid? Zijn ze wat ouder kun je wellicht zeggen dat ze moeten gaan slapen maar dat heeft bij een dreumes nog geen zin.

Almere vak V schreef:
wellicht is dat misschien wel "gewoon" met de auto naar Zuid Frankrijk
We zullen ook zeker de caravan nog wel wat uitstapjes met de caravan gaan doen dit jaar :angel:
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Marsha schreef:
21 jan 2020, 15:47
Ik hou toch wel beetje totaal budget in de gaten en een paar honderd euro hier, een paar honderd euro daar en paar tientjes per overnachting op 24 nachten dat kan toch serieus verschil maken
Je moet sowieso altijd je budget in de gaten houden. Alleen als het je een gerust gevoel geeft moet je kijken of het je dat waard is.
Marsha schreef:
Uiteraard wel een rechtstreekse vlucht (maar dat vonden we samen ook altijd wel fijner)
Toen die van ons nog echt klein waren namen wij vaak juist expres een overstap. In Atlanta, Houston of Chicago op weg naar de (Noord)westkust. Dan hadden ze het eerste stuk helemaal wakker in het vliegtuig gezeten. Daarna even lekker over een vliegveld hobbelen, wat eten, een nieuwe knuffel en meestal sliepen ze al voordat het vliegtuig weer opsteeg. Nou moet ik er wel eerlijkheidshalve bij zeggen dat ze allebei nooit problemen hebben gehad met slapen. Allebei hebben vanaf dag 1 altijd meteen de nacht doorgeslapen.
Marsha schreef:
uitstapjes met de caravan
Dat is waarom ik nooit een auto met een trekhaak zou willen. Mocht mijn vrouw op de onzalige gedachte komen om een caravan te willen... :shock: :blink: :wink:
Marsha
Amerika-ontdekker

Bericht door Marsha »

Almere vak V schreef:
21 jan 2020, 16:18
Allebei hebben vanaf dag 1 altijd meteen de nacht doorgeslapen.
Hier gelukkig ook een goede (door)slaper vanaf de eerste nacht alleen overdag altijd wel moeilijk geweest. Thuis valt hij overdag na kwartiertje mopperen en huilen wel in slaap maar op vakanties of ergens anders geeft hij zich niet zomaar gewonnen.
Als ik lees van andere: gewoon naar bed gaan ritueel in het vliegtuig doen, slaapzakje aan, verhaaltje, knuffeltje denk ik ja leuk maar no way dat hij gewoon even gaat slapen (anders had ik zo en zo nachtvlucht gepakt) Daarentegen kan die af en toe wel uitslapen als hij onverhoopt een paar keer niet tot weinig heeft geslapen overdag en wordt hij (bijna) nooit vervelend als hij op wat laat op blijft. (ideaal want hij kan heerlijk mee naar verjaardagen of uit eten!)

Marsha schreef:
Dat is waarom ik nooit een auto met een trekhaak zou willen. Mocht mijn vrouw op de onzalige gedachte komen om een caravan te willen...
Oooo :shock:
Dus je trapt er niet in als ze zegt: met trekhaak heb je minder kans op schade bij aanrijding??? :lol: :lol: :lol:
Marielleh
Amerikafan

Bericht door Marielleh »

Hoe oud is je dreumes als jullie gaan vliegen?

Onze ervaring met vliegen met zoonlief is dat geen enkel ritueel helpt. Hij gaat gewoon niet slapen als wij menen dat dat nodig is. Wanneer we hem echter “zijn gang laten gaan”, dat wil zeggen filmpjes en spelletjes op het entertainmentsysteem tot hij letterlijk omvalt gaat het, over het algemeen, prima. Hoewel hij thuis een prima en lange slaper is, slaapt hij in het vliegtuig altijd maar erg kort en desondanks gaat dat best okay.
Toen hij wat jonger was zorgde we ook wel voor snacks en kadootjes onderweg, maar ik heb ook wel eens de kadootjes thuis weer opgeruimd voor de volgende gelegenheid.

Mij lijkt een plek aan het middenpad prettiger, dan kun je er redelijk makkelijk uit als de kleine besluit aan de wandel te willen.
Als wij de keuze hebben kiezen we voor geen overstap, met het idee dat je uiteindelijk toch langer onderweg bent maar we hebben ook wel met overstap gevlogen als dat zo uitkwam of veel geld scheelde.

Mijn ervaring is dat hoe relaxter je er zelf onder bent, hoe makkelijker je kind is. Maar dat is natuurlijk makkelijk gezegd :wink:

Tip; het boekje “Ikke gaat vliegen” geinig ter voorbereiding.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
2025 NY - Philadelphia - Atlanta - Florida
Marsha
Amerika-ontdekker

Bericht door Marsha »

Marielleh schreef:
21 jan 2020, 19:04
Hoe oud is je dreumes als jullie gaan vliegen?
Tip; het boekje “Ikke gaat vliegen” geinig ter voorbereiding.
Hij is dan 20 maanden. Ik had ook al naar dat boekje gekeken ja
Ga nu ook wel weer nieuwe speetjes geven maar ook de vorige keer niet echt naar omgekeken maar je weet het soms toch niet!

Iedereen trouwens bedankt voor de tips :clap:
ClaireVHaut
Amerikakenner

Bericht door ClaireVHaut »

sowieso een eigen stoel voor je kind. Lange vlucht met kind op schoot vind ik niet te doen.

Vraag eens of de autostoel meemag in het toestel, sommige maatschappijen staan dat toe en kan je kind in eigen stoel op vliegtuigstoel.

En verder is het gewoon geluk hebben. Mijn middelste was normaal een drama kind met autorijden, maar in het vliegtuig geen kind aan gehad.

Je weet het gewoon niet van te voren. Ik hoor ook wel eens van mensen die ze een hoestdrankje gaven wat wat slaperig maakt (geen idee welke dat dan is) maar dat hoor/lees ik ik wel eens in facebook groepen over verre reizen.

En ja.. dan is je kind vervelend, huilt hij/zij .. het is niet anders.. En als mensen daar last van hebben ? Jammer dan.. mensen met (jonge) kinderen willen ook graag verre reizen maken.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

De 1ste keer dat we met onze kleinzoon vlogen (hij was toen 13 maanden) had hij geen eigen stoel en was de nachtvlucht terug een klein drama.
Sowieso is het al erg vermoeiend met een kind de hele tijd op schoot, maar hij sliep die nacht ook nog erg weinig. En als hij wakker was wilde hij niet steeds op schoot zitten wat weer huilen tot gevolg had. Hierdoor was de reis heel vermoeiend voor hem maar ook voor ons en duurde de vlucht eindeloos.
De heenvlucht overdag verliep daarentegen wel prima. Hij kon tijdens de vlucht min of meer zijn eigen gang gaan en had ook contact met andere kindjes in het vliegtuig.

Het jaar daarop had hij een eigen stoel. Onze dochter had tevens op internet een Caress Harnas gekocht, een gordel speciaal voor gebruik in het vliegtuig voor kleine kinderen. Hiermee zet je ze vast in de stoel vergelijkbaar met wat ze gewend zijn in een autostoeltje. Zowel op de heen als terugvlucht heeft hij zich in zijn stoel prima vermaakt met zijn speelgoed, filmpjes kijken en viel hij ook makkelijk in slaap. Ideaal. Ik zou iedereen die met een dreumes vliegt zo'n Caress Harnas aanraden.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Of op schoot houden werkt hangt sterk van het kind af vind ik. Mijn oudste had echt een eigen plekje nodig, voor hem een eigen stoel betekende dat hij heel goed sliep, op schoot was dat denk ik nooit zo gelukt. Hij was ook erg groot voor zijn leeftijd, dat helpt ook niet. Maar mijn andere kinderen zaten op die leeftijd juist liever op schoot, sliepen daar het beste. Waren ook een stuk kleiner, dus dat maakt het een stuk comfortabeler.
Mocht je een stoel boeken voor hem dan kan ik inderdaad het Cares harnas aanraden.
Terug in Texas!
MrsBucket
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door MrsBucket »

Ik heb geleerd om met zulke kleine kinderen alle ‘goede ouder etiquetten’ het raam uit te gooien en vooral veel te doen waar ze normaal niet veel van mogen. Koekjes, schermtijd, dat soort dingen. Vooral dingen zonder suiker, want anders ging die van mij teveel stuiteren. Het is ‘maar’ 8 uur, die eindeloos lijken te duren, maar niet eindeloos zijn.
Mocht je de mogelijkheid hebben, kijk dan naar het kopen of huren van een draagzak (als je die niet al hebt). Onze baby en later dreumes wilde daarin wel slapen, terwijl ik liep in de gang van het vliegtuig. Eenmaal diep in slaap kon ik hem daarna op een stoel leggen om door te slapen voor de nachtvlucht. Een autostoel hebben wij nooit meegenomen in het vliegtuig, wat een onding vinden we dat.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer