Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis paulafca: 24 dagen Edmonton naar Vancouver.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
paulafca
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis paulafca: 24 dagen Edmonton naar Vancouver.

Bericht door paulafca »

Eens in de zoveel tijd als er weer een Amerikareis op de planning staat, dan meld ik mij weer op dit fantastische forum. Ditmaal niet voor de US, maar voor een vakantie naar Canada.

Ook nu zou ik weer van jullie expertise en ervaringen willen leren. Ik heb al veel ideeën opgedaan middels de zoekfunctie, maar hopelijk kunnen jullie mij nog iets verder helpen.

De reis begint voor ons 15 mei in Edmonton vanwege een bezoek aan vrienden waarna wij van plan zijn om rijden in de richting van Vancouver via verschillende highlights.

Op dit moment heb ik het volgende in mijn hoofd:
Day 1 Aankomst Edmonton
Day 2 Edmonton
Day 3 Edmonton
Day 4 Edmonton - Jasper
Day 5 Jasper
Day 6 Jasper
Day 7 Jasper - Lake Louise
Day 8 Lake Louise
Day 9 Lake Louise
Day 10 Lake Louise - Banff
Day 11 Banff
Day 12 Banff - Revelstoke
Day 13 Revelstoke
Day 14 Revelstoke - Kamloops/Lillooet
Day 15 Kamloops/Lillooet - Whistler
Day 16 Whistler
Day 17 Whistler - Parksville/Nanaimo
Day 18 Parksville/Nanaimo - Tofino
Day 19 Tofino
Day 20 Tofino - Victoria
Day 21 Victoria
Day 22 Victoria - Vancouver
Day 23 Vancouver
Day 24 Vancouver - Amsterdam

Mis ik hier iets of heb ik bepaalde plaatsen in mijn lijst staan die ik beter zou kunnen vervangen voor een leuker alternatief? Sommig plekken te lang/te kort?

Ik hoor het hartstikke graag! Alvast bedankt voor het meedenken!
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 24 dagen Edmonton naar Vancouver

Bericht door stegeman »

Naar mijn idee ben je nooit ergens te lang :D :thumbup:
Mooie route! Lekker relaxed ook. Velen stoppen zoveel in 1 reis. Na onze 2 uitgebreide reizen komen wij steeds meer erop terug. Overal langer blijven en minder km.
2021 hopen wij deze route ook nog eens te mogen doen ongeveer. (Deze route of Vancouver Island met kust tot SF, we twijfelen nog). Enige dat ik anders zou doen is 1 dag Edmonton naar Vancouver verplaatsen. Edmonton Mall vonden wij geweldig, maar 1 dag is genoeg. Vancouver vonden we de allermooiste stad van alle steden die we gezien hebben. Geeft ook mooi rust aan het einde van de vakantie. Mooi fiets huren en door Stanley park fietsen bijv
paulafca
Amerika-ontdekker

Bericht door paulafca »

Dank voor je reactie! Edmonton blijven we wel het hele weekend ivm vrienden bezoek, dus daar gaan we helaas niet snijden.

We zijn heel benieuwd, in US al vaker geweest, maar wordt de eerste keer Canada :)
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Aha. Dat wist ik niet van dat familiebezoek. Dan heb je de tijd hard nodig in Edmonton inderdaad. Deden wij in 2017 ook. Ook familie in Edmonton bezocht en daarmee gestart.
Als je wel de extra dag Vancouver wilt kun je hem altijd nog bij Revelstoke weg halen. (We hadden daar aan 1 nacht voldoende). Maar elders vandaan zou ik niet doen.
stegeman
Amerikakenner

Re: Reis paulafca: 24 dagen Edmonton naar Vancouver.

Bericht door stegeman »

Je hebt niet veel reacties op je plannen. Denk dat dat komt omdat zoals je het gepland hebt het gewoon goed is. Revelstoke Vancouver evt wisselen ligt ook aan je vliegtijden en boottijden. Als je vroeg aankomt in Vancouver vanuit Victoria en een late vlucht hebt dan zou ik hem zo laten. Maar indien de boot uit Victoria laat geboekt wordt en je vlucht vroeg is zou ik er echt wel een nacht bijplaatsen.
Wens je veel voorpret en een goede reis! We hopen 2021 ook weer te kunnen maar dat hangt af van of we wel of niet gaan verhuizen. Hopelijk beide maar dat zal er financieel wel niet in zitten
paulafca
Amerika-ontdekker

Bericht door paulafca »

Geen gehoor is goed gehoor in dit geval dus, haha! Bedankt Stegeman voor de feedback!
Volucris
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Volucris »

Mooie Reis, ziet er goed uit. Het enige waar je rekening mee moet houden is het weer. The Meadows to the Sky route bij Revelstoke zal nog niet open zijn. Onze eerste reis naar Canada was de eerste drie weken van juni en toen was deze weg nog gesloten. We hebben die reis overigens nog vaker met de camperwielen in de sneeuw gestaan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer