Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belasting aangfite met gebroken jaar
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Belasting aangfite met gebroken jaar
Hi everyone,
In juni 2019 ben ik begonnen bij een Amerikaanse werkgever, daarvoor werkte ik in NL.
Voor de emigratie hebben we ons huis verkocht (met overwaarde).
Nu is Tax season hier begonnen en ik heb mijn jaaropgaaf (W2) ontvangen. Die uit NL moet ik nog krijgen.
Wie heeft jullie in het verleden geholpen met de jaaropgaaf van het eerste jaar?
Met andere woorden: ik ben op zoek naar iemand die kan helpen/adviseren qua NL en USA fiscale aangifte en wat het handigst is.
Mocht je de persoon/bedrijf niet meer weten dan weet je mogelijk nog wel waar je op moet letten, welke vragen je moet stellen en wat je absoluut niet moet doen.
Ik kijk uit naar jullie input.
In juni 2019 ben ik begonnen bij een Amerikaanse werkgever, daarvoor werkte ik in NL.
Voor de emigratie hebben we ons huis verkocht (met overwaarde).
Nu is Tax season hier begonnen en ik heb mijn jaaropgaaf (W2) ontvangen. Die uit NL moet ik nog krijgen.
Wie heeft jullie in het verleden geholpen met de jaaropgaaf van het eerste jaar?
Met andere woorden: ik ben op zoek naar iemand die kan helpen/adviseren qua NL en USA fiscale aangifte en wat het handigst is.
Mocht je de persoon/bedrijf niet meer weten dan weet je mogelijk nog wel waar je op moet letten, welke vragen je moet stellen en wat je absoluut niet moet doen.
Ik kijk uit naar jullie input.
-
- Amerikafan
Re: Belasting aangfite met gebroken jaar
Ik kan aanraden om zowel voor de Nederlandse als de Amerikaanse belastingaangifte een adviseur te nemen die ervaring heeft met belastingaangiftes bij emigratie en immigratie. Toen ik verhuisde betaalde mijn werkgever voor belastingadvies van 1 van de big 4 accountantskantoren. Die aangiften voor gebroken jaren zijn behoorlijk gecompliceerd.