Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Family6: juli/aug 2020 LV-LV.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Family6
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Family6: juli/aug 2020 LV-LV.

Bericht door Family6 »

Dag allemaal,
Wat een puzzel zo'n reis voor beginners als wij. :roll:
We hebben nu tickets (retour LV) en camper geboekt, nu de route ...

We komen 27 juli aan, halen 29ste camper op en leveren deze op 17 augustus weer in.
We willen eigenlijk graag Yellowstone bezoeken, maar twijfelen erg over de route. We zouden dan via Zion/Bryce en Salt Lake City naar het noorden kunnen rijden, maar wat is dan een leuke route terug?
Rondje is uiteraard leuker dan zelfde route terug, maar ik heb nog geen idee wat dan leuk is.
Zou ook nog graag Capitol Reef en Grand canyon zien, of zou dat dan teveel worden?
Heb al redelijk wat routes en verslagen hier gelezen voor een langere periode.

Wie heeft tips?
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Family6: juli/aug 2020 LV-LV.

Bericht door IngridZw »

Het kampeergebeuren uit een vorige topic is van de baan begrijp ik. Je houdt dus met inbegrip van het ophalen en inleveren van de camper zo'n 18 dagen over voor een rondje Las Vegas inclusief Yellowstone. Op zich zou het kunnen maar je rijdt dan wel behoorlijke afstanden. En met een camper doe je er nog langer over.
Met beginners bedoel je dat je nog niet in het zuidwesten bent geweest ?. Persoonlijk zou ik dan Yellowstone bewaren voor een eventuele volgende reis (bijv. combineren met een rondje Denver). Je kunt een prachtig rondje maken met Zion, Bryce, Capitol Reef, eventueel Moab, Monument Valley, Page en terug via de Grand Canyon, route 66 naar LV. Sedona invoegen zou ook nog een optie kunnen zijn.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Met jullie wensen zou zoiets kunnen:

27-jul naar Las Vegas
28-jul Las Vegas - Las Vegas
29-jul Las Vegas - Zion
30-jul Zion
31-jul Zion
1-aug Zion - Bryce
2-aug Bryce - Capitol Reef
3-aug Capitol Reef - SLC
4-aug SLC - Yellowstone (via Craters of the Moon? Antelope Island?)
5-aug Yellowstone
6-aug Yellowstone
7-aug Yellowstone
8-aug Yellowstone - Grand Teton
9-aug Grand Teton
10-aug Grand Teton - Vernal
11-aug Vernal - Moab
12-aug Moab
13-aug Moab - Monument Valley
14-aug Monument Valley - Page
15-aug Page - Grand Canyon
16-aug Grand canyon - Las Vegas
17-aug Las Vegas

Voor Zion heb ik nu drie nachten gedaan omdat ik vermoed dat je pas laat zult vertrekken op de 29e. Misschien is Zion al te ver voor die eerste nacht.
Je weet dat je campings in Yellowstone nu al kunt boeken? Ik vermoed dat je daar nog makkelijk iets vindt, Grand Teton zal lastiger worden; je kunt daar alleen Colter Bay RV park reserveren en dat zit al aardig vol. Een alternatief voor iets in het park is Jackson. Of kijk naar de Flagg ranch, tussen GT en Yellowstone.
In deze route kun je voor de Grand Canyon nog kiezen tussen North of South rim
Als je naar de North Rim gaat zou je ook kunnen overwegen om zion tussen de GC en LV te bezoeken.

Marianne
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Family6 schreef:
02 nov 2019, 13:01
Wat een puzzel zo'n reis voor beginners als wij.
Heel herkenbaar. Na 5 reizen door de VS gaan we volgend jaar voor het eerst naar Canada en dat voelt ook weer als helemaal opnieuw beginnen met puzzelen en lezen lezen en nog eens lezen. Gelukkig is er heel veel info te vinden (informatie pagina's, dit forum, reisverslagen, facebook groepen).

Marianne heeft al een hele mooie opzet voor jullie gemaakt :thumbup:
De eerste nacht Zion zou je kunnen vervangen door Valley of Fire! Mooi om daar 's morgens wat mooie korte wandelingen te doen en dan doorrijden naar Zion.

Ik vind de tijd in Las Vegas vrij kort (1 volle dag). Er daar zo veel te zien en te doen! Wij vinden dat altijd een heerlijke afwisseling / contrast met al het natuurschoon. Maar goed, ik weet ook niet waar je die dag vandaan zou moeten halen, want de verdeling van de parken is zo wel mooi. Capitol Reef zou wat mij betreft zelfs ook een nachtje langer mogen.

Zoals Marianne zegt zou je voor Grand Canyon kunnen kiezen voor North Rim of South Rim. Het verschil is groot vinden wij (South in 2014 bezocht, North dit jaar). North is veel rustiger en maakte bij ons daarom meer indruk. En relatief veel meer indruk. Immers was de South een van de eerste dingen die we ooit zagen in Amerika en de North zagen we richting het einde van een 5e reis. Dat het toen nog zo'n indruk maakte zegt genoeg.
Je zou in reisverslagen eens kunnen kijken wat je het meeste aanspreekt. De links van die van ons vind je hieronder.

Groetjes,
Monique
Family6
Amerika-ontdekker

Bericht door Family6 »

Wat onwijs lief dat jullie allemaal zo willen meedenken, dat helpt ons enorm!
We gaan met de route van Marianne aan de slag om deze verder uit te puzzelen. Inderdaad deze keer niet met tent hoewel manlief dat wel graag had gewild, maar ik vond dat zelf toch nog wel een wat onoverzichtelijk iets met alle spullen en vier kinderen om (bijna) elke dag alles weer in en uit te pakken :lol: Maar wie weet als we wat meer ervaren USA gangers zijn doen we dat een volgende keer wel, lijkt me wel leuk.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

moon29 schreef:
03 nov 2019, 08:48
North is veel rustiger en maakte bij ons daarom meer indruk. En relatief veel meer indruk. Immers was de South een van de eerste dingen die we ooit zagen in Amerika en de North zagen we richting het einde van een 5e reis. Dat het toen nog zo'n indruk maakte zegt genoeg.
Was je ondertussen ook terug aan de South Rim ? Anders lijkt me dit niet echt relevant. De eerste keer dat ik aan de Grand Canyon kwam vond ik het ook niet echt super. Gaandeweg wijzigde die visie toch en kijk ik er meer naar uit. En dat is dan telkens de South Rim. Volgend jaar voor de zevende keer denk ik.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Family6
Amerika-ontdekker

Bericht door Family6 »

Inmiddels verder gepuzzeld op basis van route van Marianne (was heel fijne start, dank Marianne!).
Schema eerste deel nu redelijk vast en hotel LV en campings Yellowstone geboekt. Ik twijfel alleen over tweede deel (vanaf Yellowstone).

We reizen met camper en 4 jongens van 17,15 12 en 12 die lang rijden niet erg vinden en wel heel graag veel in/bij water zitten (tips voor leuke campings met zwembad/ zwemrivier/ zwemplekken onderweg e.d. ook zeer welkom!)

Nu ziet het er uit als volgt:

27-jul naar Las Vegas (hotel geboekt)
28-jul Las Vegas - Las Vegas (hotel geboekt)
29-jul Las Vegas - Zion (camper ophalen/early bird geregeld - willen Watchman campground boeken)
30-jul Zion (Watchman)
31-jul Zion - Bryce (Ruby'sInn)
1-aug Bryce- Capitol Reef (Fruita)
2-aug Capitol Reef- omgeving SLC

Vraag: leuke tips voor overnachting omgeving SLC ? Deels noodzakelijke tussenstop onderweg naar Yellowstone, maar als het lukt leuk om waterpark te bezoeken. SLC zelf interesseert ons minder (en we zijn er op een zondag)

3-aug SLC -Yellowstone (Madison geboekt)
4-aug Yellowstone (Madison geboekt)
5-aug Yellowstone (Canyon Campground geboekt)
6-aug Yellowstone - Flaming Gorge
(GT willen we niet overnachten en ook niet uitvoerig stoppen)

7-aug Flaming Gorge -Moab
(of is het leuk nog nachtje in Flaming Gorge te blijven?)

8-aug Moab
9-aug Moab
10-aug Moab - Monument Valley
11-aug Monument Valley - Page
12-aug Page (Canyon X of upper of lower Antelope bezoeken)
13-aug Page - Grand Canyon
14-aug Grand Canyon
15-aug Grand Canyon
16-aug Grand canyon - Las Vegas
17-aug Las Vegas (camper inleveren en in de avond terugvliegen)

Denk zelf dat we vanaf Yellowstone erg strak schema hebben en houden juist aan het einde (nu even allemaal onder GC gezet) ' tijd over', waar kan ik dit het beste aanplakken?
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman »

Grand Teton niet overnachten EN niet uitvoerig stoppen. :shock:
Ik vind dit echt zonde. Hartstikke mooi NP. Als je dan niet wilt overnachten. Overnacht dan direct na GT zodat je op zijn minst tijd hebt er nog geregeld te stoppen met een enkele korte wandeling. 1 nacht GC kan dan toch hiernaartoe ? Tenzij je echt niet wilt maar vraag me af waarom niet?! Ben je er dan al geweest?

Gr. Alice
Laatst gewijzigd door stegeman op 27 jan 2020, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik ben ook wel benieuwd waarom je Grand Teton over wilt slaan. En de tijd voor Yellowstone is echt minimaal. Ik vind het behoorlijk gehaast nu rond Yellowstone. Waarom niet een tussenstop op weg naar Flaming Gorge? Het is eigenlijk te ver voor 1 dag en je rijdt toch al door Grand Teton. Er zijn daar ook mogelijkheden om te zwemmen of te raften.
Je kunt kijken of je nog iets in Grand Teton kunt vinden, of kijk naar Headwaters campground. Of in Yellowstone naar Grant, dan zit je al dicht bij Grand Teton.

Op de heenweg zou je kunnen stoppen bij Antelope Island; wij waren daar in 2015 en vonden dat een leuke stop. Maar je kunt natuurlijk ook een camping ergens op de route nemen.

De tijd voor Page is ruim als je alleen een slotcanyon wilt bezoeken.

Marianne
Family6
Amerika-ontdekker

Bericht door Family6 »

Oke, ik twijfelde hier ook over, maar manlief wilde in een keer doorrijden (heeft GT al ruimschoots gezien). Zou inderdaad wel hele lange dag worden dus dan liever leuke zwemplek zoeken onderweg en ergens rond Jackson overnachten (tips?). Wel lekker om overdag in GT te zijn en dan eind van de dag daar voorbij zodat afstand volgende dag weer iets korter is.

Dan wordt het:

27-jul naar Las Vegas (hotel geboekt)
28-jul Las Vegas - Las Vegas (hotel geboekt)
29-jul Las Vegas - Zion (camper ophalen/early bird geregeld - willen Watchman campground boeken)
30-jul Zion (Watchman)
31-jul Zion - Bryce (Ruby'sInn)
1-aug Bryce- Capitol Reef (Fruita)
2-aug Capitol Reef- omgeving SLC

Vraag: leuke tips voor overnachting omgeving SLC ? Deels noodzakelijke tussenstop onderweg naar Yellowstone, maar als het lukt leuk om waterpark te bezoeken. SLC zelf interesseert ons minder (en we zijn er op een zondag)

3-aug SLC -Yellowstone (Madison geboekt)
4-aug Yellowstone (Madison geboekt)
5-aug Yellowstone (Canyon Campground geboekt)
6-aug Yellowstone - GT (rond Jackson overnachten)
7-aug GT -Flaming Gorge
8-aug Flaming Gorge -Moab
(of is het leuk nog nachtje in Flaming Gorge te blijven?)

9-aug Moab
10- aug Moab
11-aug Moab - Monument Valley
12-aug Monument Valley - Page
13-aug Page (Canyon X of upper of lower Antelope bezoeken)

Te lang in Page? Lake Powell leek me wel leuk

14-aug Page - Grand Canyon
15-aug Grand Canyon
16-aug Grand Canyon-LV
17-aug Las Vegas (camper inleveren en in de avond terugvliegen)
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman »

Wij waren 2 nachten in Page en warme blij hier de tijd te hebben. Hadden het echt niet met slechts 1 nacht willen doen, alhoewel diverse leden hier dat wel doen. Page is heerlijk en was onze nr 1. Alhoewel dat ook mede komt door de allermooiste b&b ooit gehad.
Flaming gorge kan ik je geen advies over geven. Niet langs geweest. (Zou denken 1 prima)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Twee nachten Page is mooi, maar omdat je alleen een slotcanyon noemde gaf ik aan dat daarvoor 1 nacht wel voldoende was.

Voor een stop bij SLC had ik al een tip gegeven. Zie hier voor ons bezoek aan Antelope Island (wij hebben er niet overnacht)

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Wij hadden 1 overnachting in Page. Vanuit MV waren we er omstreeks een uur of 11 in de ochtend. Diezelfde dag hadden we een tour in Antilope Canyon en hebben we nog gezwommen in het meer. Wil je wat meer speling om tijd te besteden aan het meer, en je boekt de volgende ochtend alvorens je naar de GC rijdt de tour voor Antilope Canyon (je hebt immers 2 overnachtingen in GC) heb je in Page aan 1 overnachting voldoende.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer