Terpies schreef: ↑28 jan 2020, 10:31
Lees aub even de eerste post door van dit topic. daar staat precies aangegeven hoe het boeken werkt. JE boekt niet niet de visa canada code.
Het heeft echt geen zin om steeds hele lappen tekst te quoten en vragen te stellen die daar al beantwoord zijn.
Als het na het lezen van de uitleg (die 100\% werkt als je de stappen volgt) nog vragen hebt kun je ze uiteraard gerust stellen.
Alles wat je nu vraagt is al uitgelegd.
Die heb ik al vele malen gelezen. Voor mij heeft het wel zin, want ik kom iedere x een stapje dichterbij het begrijpen van het geheel. Ik snap echt dat jullie moe worden van gelijksoortige vragen en die probeer ik ook niet te stellen of in ieder geval niet uit gemakzucht, maar uit risicomijding. Bijvoorbeeld omdat ik meermaals van @harryh lees (in de vele pagina's die ik hier al doorgespit heb) dat hij nooit codes gebruikt van creditcards die hij niet bezit. Daar zit voor mij de verwarring.
Ik begrijp nu uit dit laatste antwoord van u [mention]Terpies[/mention] dat het 'gebruiken' van een code om een laag tarief te fixen wat je vervolgens daadwerkelijk boekt met je emerald club code, niet gezien wordt als het ongeoorloofd gebruiken van de visa canada code, als je zelf niet zo'n kaart hebt. (Dit zou een handige aanvulzin ter verduidelijking in het 1e bericht kunnen zijn)
In hetzelfde hoekje van risiciomijding zit nu even de volgende vraag: Kan het een probleem worden (als je forse schade zou rijden, niet dat ik dat van plan was

) dat je de Elite status hebt verkregen via bijv. de americain express link, zonder dat je een amercian express card hebt. Blijkbaar is mij dat gewoon gelukt met een eenvoudige creditcard van de ING en zonder ooit al autohuur geboekt te hebben bij National of andere maatschappijen.
Ik heb inmiddels al wel begrepen dat het gebruiken van de kode 633306 niet toegestaan is, als je geen americain express card (variant?) bezit. Je zal dan denk ik ook moeten betalen met die card bij terugbrengen van de auto. Verwarrrend vind ik dan weer, dat je toch op dezelfde manier met deze code een tarief kunt fixen als met de canada code (zolang je uiteindelijk maar boekt met je emerald club code). Wat is het verschil? Of zeg ik nu weer iets doms.
TIP: Wellicht kan de schrijver van de eerste post, die nog een beetje aanvullen (door 'm te wijzigen) met bijv. de opmerking 'er bestaat geen Elite rij in de garage' en meer van die kleine dingetjes, waar nieuwe mensen zoals ik blijkbaar toch steeds dezelfde vragen over stellen.