Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
De eeuwige vooroordelen, welke zijn waar, welke niet?
Hier wordt ook volop ge-recycled, hoewel het per regio geloof ik wel verschilt hoeveel eraan gedaan wordt.
Deze streek kon wel eens de hoogste concentratie van Toyota Prius-en hebben van de VS. De meeste mensen zijn erg milieu bewust, 'sustainable' is een doel van veel mensen.
Deze streek kon wel eens de hoogste concentratie van Toyota Prius-en hebben van de VS. De meeste mensen zijn erg milieu bewust, 'sustainable' is een doel van veel mensen.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Loek - Dit heeft niets met milieu vervuiling te maken, maar met water drinken uit een bergbeekje moet je toch wel uitkijken. Ik heb op die manier "giardia" gekregen, een hele nare parasiet die in je darmen leeft. Het komt van uitwerpsels van dieren, die dan in het water terechtkomen. Je weet niet wat je overkomt, zo ziek ben je.
Hier ook veel recycling. Glas, plastic, blikjes, papier. Wij houden alles apart en het wordt 2 keer per maand opgehaald. We hoeven het alleen bij de weg te zetten.ANY schreef:Hier wordt ook volop ge-recycled, hoewel het per regio geloof ik wel verschilt hoeveel eraan gedaan wordt.
Dora
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Eigenlijk wel ja. De vervuiling per Amerikaan is nog altijd een HEEL stuk hoger dan de gemiddelde Europeaan. En een beetje papier en blikjes recycleren gaat daar geen verschil voor betekenen.Loek schreef:Vinden julllie werkelijk dat de US zo weinig doet aan het milieu? Komt dat omdat de US het Kyoto verdrag niet wil ondertekenen?
De reden waarom het Kyoto verdrag niet ondertekent is, is ook een beetje zwak.
Omdat Europa veel kleiner is, en meer mensen wonen op die al kleinere oppervlakte. En je woont dan ook nog toevallig in een gebied met weinig inwoners. In Siberie kan je ook nog gewoon uit de beekjes drinken.Loek schreef:Ik kan hier gewoon het water drinken uit een berg beekje. Het oppervlak aan beschermde natuurgebieden in de US is toch ietsje groter dan in Europa.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar in de winkel kan je kiezen uit plastick of papieren zakken. Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België verdwijnt dat dus helemaal. In Carrefour (een mega-grote AH) zijn er dus geen draagtassen meer. Je moet maar zo'n plooibox meebrengen, of je eigen draagtassen.Loek schreef: Vinden julllie werkelijk dat de US zo weinig doet aan het milieu?
Als je je plastick tassen niet meer aan de mensen geeft, dan gaan ze milieuvriendelijker alternatieven moeten meebrengen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Het is ook daarom dat vervuiling dient te worden uitgedrukt per oppervlakteeenheid, en niet per inwoner. Bevolkingsdichtheid is geen natuurverschijnsel, maar een rechtstreeks gevolg van menselijk handelen. Het beschikbare landoppervlak is echter een gegeven. Daar kun je, behoudens inpoldering, weinig meer aan doen. Toenemende vervuiling is niet alleen een gevolg van toegenomen welvaart, maar vooral ook van bevolkingsgroei. Bij het uitdrukken van vervuiling in termen van vervuiling per inwoner wordt dat laatste volledig buiten beschouwing gelaten, en dat is niet juist.Chi Sin X schreef:Omdat Europa veel kleiner is, en meer mensen wonen op die al kleinere oppervlakte.Loek schreef:Ik kan hier gewoon het water drinken uit een berg beekje. Het oppervlak aan beschermde natuurgebieden in de US is toch ietsje groter dan in Europa.
--john
-
- Amerika-expert
Helemaal niet. Die vergelijking houdt helemaal geen steek. Je mag geen rekening houden met de oppervlakte.JohnNJ schreef:Het is ook daarom dat vervuiling dient te worden uitgedrukt per oppervlakteeenheid, en niet per inwoner.
Dan mag iemand in Montana/Alaska met zijn learjet naar het werk gaan, en geprezen worden omdat hij zo veel voor het milieu doet. En iemand in NYC die met zijn fietsje vervuilt meer, omdat zijn banden slijten en dan te veel fijnstof in de lucht terechtkomt.
De oppervlakte is ook een getal waar veel mee te "spelen" valt. Wat ga je allemaal meetellen? Je kan het per staat appart gaan rekenen, of gelijk per land, of misschien per stad, of gelijk heel het land met heel de oceaan tot aan Hawaii er bij.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gebruikt Amerika niet meer dan 25% van alle energie/olie op jaarbasis ter wereld?
Natuurlijk houden ze er ook rekening met het milieu,maar op grote schaal (en dat telt uiteindelijk het hardst) vervuilt Amerika meer dan de meeste andere landen.
China is lekker in opkomst geloof ik,maar dan nog.
(overigens,ik bedoel dit als feit,niet als kritiek)
Natuurlijk houden ze er ook rekening met het milieu,maar op grote schaal (en dat telt uiteindelijk het hardst) vervuilt Amerika meer dan de meeste andere landen.
China is lekker in opkomst geloof ik,maar dan nog.
(overigens,ik bedoel dit als feit,niet als kritiek)
Iets in die orde van grootte. Het is in ieder geval veel. Er zijn maar enkele landen (Canada, Golfstaten) waar het energieverbruik per capita nog hoger ligt. Bij het olieverbruik per capita staan de U.S. op de 9de plaats.Pete.Z schreef:Gebruikt Amerika niet meer dan 25% van alle energie/olie op jaarbasis ter wereld?
Ja, dat is een nadeel van grote landen. Luxemburg zal altijd minder vervuilen dan Duitsland, tenzij er in Duitsland plots een stenen tijdperk uitbreektNatuurlijk houden ze er ook rekening met het milieu,maar op grote schaal (en dat telt uiteindelijk het hardst) vervuilt Amerika meer dan de meeste andere landen.

--john
-
- Amerika-expert
Milieu is een moeilijke. Ik zie in mijn directe omgeving meer aan recycling dan in NL. Je kan zelfs de plastic flessen en blikjes fris recyclen hier en dat kan in NL niet. De plastic zakken zijn vreselijk, maar je krijgt korting als je in de winkel je eigen tas gebruikt (niet teveel om indruk te maken, maar toch) en je kan de plastic zakken ook recyclen. Helaas wordt 99% van die zakken niet gerecycled. Wat dat betreft is NL weer wat sterker met betaalde tassen bij de supermarkten.
Er zijn in Seattle ook flink wat initiatieven voor openbaar transport, en mensen rijden hier ook veel op fietsen. Er zijn veel biologische winkels, er wordt veel locall gekocht, etc etc.
Maar op macro-niveau gebeurt er nog veel te weinig denk ik, maar daar ben ik niet zo thuis in.
Er zijn in Seattle ook flink wat initiatieven voor openbaar transport, en mensen rijden hier ook veel op fietsen. Er zijn veel biologische winkels, er wordt veel locall gekocht, etc etc.
Maar op macro-niveau gebeurt er nog veel te weinig denk ik, maar daar ben ik niet zo thuis in.
SEEING IS BELIEVING
Er zijn inderdaad een aantal kleine landen waar de energieconsumptie per hoofd van de bevolking hoger ligt dan Noord Amerika. Ik vermoed dat dit komt omdat het aandeel van de industrie veel harder doortelt.JohnNJ schreef:Iets in die orde van grootte. Het is in ieder geval veel. Er zijn maar enkele landen (Canada, Golfstaten) waar het energieverbruik per capita nog hoger ligt. Bij het olieverbruik per capita staan de U.S. op de 9de plaats.Pete.Z schreef:Gebruikt Amerika niet meer dan 25% van alle energie/olie op jaarbasis ter wereld?
--john
Als je Noord Amerika vergelijkt met Europa, zie je toch dat het energieverbruik in Noord Amerika een factor twee hoger is dan in Europa.
Er is ook nogal wat verschil te zien tussen verschillende bronnen.
Dat laatste is zeker waar. De aard van de economische activiteiten beinvloedt het energieverbruik. Industriele sectoren verbruiken veel meer energie dan de dienstverlening. Je zou verwachten dat de U.S. tevens in de top 3 zou staan als het gaat om het gebruik van olie. Ze staan echter op de 9de plaats. Er wordt in de U.S. echter nog steeds steenkool gebruikt. Kernenergie voor de energieopwekking speelt ook een niet onbelangrijke rol.sweatbox schreef:Er zijn inderdaad een aantal kleine landen waar de energieconsumptie per hoofd van de bevolking hoger ligt dan Noord Amerika. Ik vermoed dat dit komt omdat het aandeel van de industrie veel harder doortelt.
Dat viel mij ook op. Een van de merkwaardige dingen is dat vervuiling door luchtverkeer niet aan landen wordt toegerekend als dat ergens boven een oceaan gebeurt. De vervuiling door mainport Schiphol is dan ook minimaalAls je Noord Amerika vergelijkt met Europa, zie je toch dat het energieverbruik in Noord Amerika een factor twee hoger is dan in Europa.
Er is ook nogal wat verschil te zien tussen verschillende bronnen.

--john
-
- Amerikafan
Hier net op het NOS journaal weer een vreselijk anti-Amerika verhaal. Met die verslaggever die de vraag stelt: amerikanen geven toch niks om het milieu? Als dan de geïnterviewde (autojournalist) zegt dat dat niet waar is, dat er heel veel amerikanen wel om de natuur geven, wordt dat weggemoffeld in de ondertiteling.
Wel mooie plaatjes van prachtige SUV's
Wel mooie plaatjes van prachtige SUV's

GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave
USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
Land Of The Free, Home Of The Brave
USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
- gahoogenboog
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik vind het heerlijk om op vakantie te gaan naar Amerika. Wil dat graag elk jaar. In ieder land ontmoet je aardige en minder aardige mensen. Ik geniet al in een supermarkt omdat dit al heel anders is! Juist dit maakt het zo leuk. Alles is anders. Ga je hier met je AH tasje boodschappen doen, daar krijg je in 6 tasjes alles mee. Heb je veel te veel eten gekregen? In "the doggy bag"en je kunt het later opeten, hier gaat het de vuilnisbak in (denk ik!) . ALs je iets vraagt is men behulpzaam. Ik vind het erg leuk om dit soort kleine dingen te ontdekken. Het enige waar ik me aan stoor is de zin"God bless America". Waarom niet God bless the world? 

-
- Amerika-expert
Deze uiting moet denk ik meer in de trant van bijv. "Beste wensen aan je gezin" worden gezien. Daar haal je dan ook niet een grotere groep bij. Het is niet dat de rest van de straat je niets kan schelen, maar je richt je op een bepaalde groep mensen waar je een affiniteit mee hebt.
SEEING IS BELIEVING
-
- Amerika-ontdekker
True, hier zeggen ze ook 'lang leve België'.doreennicole schreef:Deze uiting moet denk ik meer in de trant van bijv. "Beste wensen aan je gezin" worden gezien. Daar haal je dan ook niet een grotere groep bij. Het is niet dat de rest van de straat je niets kan schelen, maar je richt je op een bepaalde groep mensen waar je een affiniteit mee hebt.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
"Deutschland ueber alles!", "Vive la France!", "Viva l'Italia!", "Evviva Espana!", "God save the Queen". Allemaal komen ze op hetzelfde neer. "Long live the USA" is gewoon de uitdrukking niet, die is "God bless the USA".
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 4870 Weergaves
-
Laatste bericht door Dutchess
-
- 2 Reacties