Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Nelliej: rondreis ZW-Amerika met kindje van dan bijna 2 jaar.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Reis Nelliej: rondreis ZW-Amerika met kindje van dan bijna 2 jaar.
Je kunt Valley of Fire ook aandoen op weg naar Zion NP zonder daar te overnachten. Dat scheelt je weer een dag. Het is sowieso vreemd om in je route vanaf LV eerst naar GC te rijden, Ik neem tenminste aan dat je de South Rim (de echte GC) wilt bezoeken. En daarna de rit naar Valley of Fire. Kijk maar eens op google maps.
De optie om te beginnen in LA en eindigen in LV is wel haalbaar mits je 3 weken ter beschikking hebt. Je kunt naar eigen voorkeur nog wat spelen met de route bv meer tijd in LA i.p.v. SF. Of rij van DV rechtstreeks naar Zion voor een extra dag LV op het eind. Met 17 of 18 dagen zou ik LA en de kustroute eruit halen.
Dag 1 - naar LA
Dag 2- LA
Dag 3- LA - Pismo Beach
Dag 4 -PB - Monterey'
Dag 5 - Monterey - SF
Dag 6- SF
Dag 7- SF
Dag 8- SF Yosemité
Dag 9 - Yosemite
Dag 10- Yosemite - Mammoth Lakes
Dag 11- MM - Death Valley of Lone Pine
Dag 12 - DV- Las Vegas
Dag 13- LV - Zion (via Valley of Fire)
Dag 14- Zion
Dag 15- Zion - Bryce
Dag 16- Bryce - Page
Dag 17- Page
Dag 18 Page- Grand Canyon
Dag 19 -GC - Kingman
Dag 20- Kingman - Las Vegas (via route 66)
Dag 21- LV - huiswaarts
De optie om te beginnen in LA en eindigen in LV is wel haalbaar mits je 3 weken ter beschikking hebt. Je kunt naar eigen voorkeur nog wat spelen met de route bv meer tijd in LA i.p.v. SF. Of rij van DV rechtstreeks naar Zion voor een extra dag LV op het eind. Met 17 of 18 dagen zou ik LA en de kustroute eruit halen.
Dag 1 - naar LA
Dag 2- LA
Dag 3- LA - Pismo Beach
Dag 4 -PB - Monterey'
Dag 5 - Monterey - SF
Dag 6- SF
Dag 7- SF
Dag 8- SF Yosemité
Dag 9 - Yosemite
Dag 10- Yosemite - Mammoth Lakes
Dag 11- MM - Death Valley of Lone Pine
Dag 12 - DV- Las Vegas
Dag 13- LV - Zion (via Valley of Fire)
Dag 14- Zion
Dag 15- Zion - Bryce
Dag 16- Bryce - Page
Dag 17- Page
Dag 18 Page- Grand Canyon
Dag 19 -GC - Kingman
Dag 20- Kingman - Las Vegas (via route 66)
Dag 21- LV - huiswaarts
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- Nelliej
- Amerika-ontdekker
Nogmaals bedankt voor de hulp en reacties op mijn berichtje.
Inmiddels heb ik vluchten en auto geboekt maar kan misschien nog wel wat tips gebruiken omtrent welke plaatsen we moeten kiezen voor onze overnachtingen in Yosemite, Sequioia en Grand Canyon (of eventueel tips wat nog anders kan in de route) Vooral het stukje Sequioia - LV geeft me de nodige kop zorgen.
We zijn ons er van bewust dat het op sommige dagen flink rijden is maar het is wel wat we graag willen zien.
Ik moet meer mensen te vriend houden haha en we hebben helaas niet meer dagen.
12 Juni SF
13 Juni SF
14 Juni Lake Tahoe
15 Juni Lake Tahoe
16 Juni Yosemite
17 Juni Yosemite
18 Juni Sequioia NF
19 Juni Las Vegas Via Death Valley (niet te doen denk ik)
20 Juni Las Vegas
21 Juni Zion - Bryce (Bryce Canyon City)
22 Juni Bryce - Page
23 Juni Page
24 Juni Grand Canyon
25 Juni Kingman
26 Juni Palm Springs
27 Juni LA
28 Juni LA
29 Juni LA - AMS
Inmiddels heb ik vluchten en auto geboekt maar kan misschien nog wel wat tips gebruiken omtrent welke plaatsen we moeten kiezen voor onze overnachtingen in Yosemite, Sequioia en Grand Canyon (of eventueel tips wat nog anders kan in de route) Vooral het stukje Sequioia - LV geeft me de nodige kop zorgen.
We zijn ons er van bewust dat het op sommige dagen flink rijden is maar het is wel wat we graag willen zien.
Ik moet meer mensen te vriend houden haha en we hebben helaas niet meer dagen.
12 Juni SF
13 Juni SF
14 Juni Lake Tahoe
15 Juni Lake Tahoe
16 Juni Yosemite
17 Juni Yosemite
18 Juni Sequioia NF
19 Juni Las Vegas Via Death Valley (niet te doen denk ik)
20 Juni Las Vegas
21 Juni Zion - Bryce (Bryce Canyon City)
22 Juni Bryce - Page
23 Juni Page
24 Juni Grand Canyon
25 Juni Kingman
26 Juni Palm Springs
27 Juni LA
28 Juni LA
29 Juni LA - AMS
2010: Rondje Westkust & Texas
2014: Florida
2015: Rondje Westkust
2016: Florida + Keys
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Je maakt hier wat vreemde keuzes (vind ik). Je zegt dat je meer mensen te vriend moet houden, maar ze zullen je niet dankbaar zijn als je ze hele dagen in de auto laat zitten zonder tijd om iets te zien.
Lake Tahoe twee nachten, terwijl je in een halve dag door Zion racet? Waarom?
Als je perse naar Sequoia wilt, doe dat dan eerst na San Francisco, dan naar Yosemite en dan via de Tioga pas naar Death Valley.
12 juni Amsterdam - SF
13 juni SF
14 juni SF - Sequoia
15 juni Sequoia - Kings Canyon
16 juni Kings Canyon - Yosemite
17 juni Yosemite
18 juni Yosemite - Mammoth Lakes (of iets verder)
19 juni Mammoth Lakes - Death Valley - Las Vegas
20 juni Las Vegas
21 juni Las Vegas - Zion
22 juni Zion
23 juni Zion - Bryce
24 juni Bryce - Page
25 juni Page - Grand Canyon
26 juni Grand Canyon - Kingman
27 juni Kingman - LA
28 juni LA
29 juni LA - Amsterdam
Lake Tahoe twee nachten, terwijl je in een halve dag door Zion racet? Waarom?
Als je perse naar Sequoia wilt, doe dat dan eerst na San Francisco, dan naar Yosemite en dan via de Tioga pas naar Death Valley.
12 juni Amsterdam - SF
13 juni SF
14 juni SF - Sequoia
15 juni Sequoia - Kings Canyon
16 juni Kings Canyon - Yosemite
17 juni Yosemite
18 juni Yosemite - Mammoth Lakes (of iets verder)
19 juni Mammoth Lakes - Death Valley - Las Vegas
20 juni Las Vegas
21 juni Las Vegas - Zion
22 juni Zion
23 juni Zion - Bryce
24 juni Bryce - Page
25 juni Page - Grand Canyon
26 juni Grand Canyon - Kingman
27 juni Kingman - LA
28 juni LA
29 juni LA - Amsterdam
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Leuke vooruitzichten!
Ik zou nog even je planning checken. Nu gaat er ergens iets fout tussen LV en Zion. Want slaap je de 20e nog in LV of al in Zion? Ik hoop het laatste want anders heb je geen tijd voor Zion. Maar nu heb je eigenlijk geen tijd voor LV
Zet je planning in een van-naar schema. Dan zie je dat je nu overal eigenlijk net iets te weinig tijd hebt. Bovendien is het nu soms lastig te beoordelen: ga je op 13 juni van SF naar Lake Tahoe, of pas de 14e? En zo verder natuurlijk.
Verder schrijf je achter de 19e: niet te doen denk ik.
Maar dat geldt minstens ook voor de 18e. Dat is echt een heel eind. Je kunt ook overwegen om de Sequoia's te bekijken in de Mariposa Grove, alhoewel je al beperkte tijd voor Yosemite dan wel nog beperkter wordt.
En is Lake Tahoe echt een must? Het is niet dat het daar niet mooi is, maar die tijd heb je eigenlijk op andere plekken nodig.
Ik wil toch even de volgende optie opgooien, ook al vraag je daar helemaal niet om:
Op 14 juni van SF naar Yosemite.
15 juni Yosemite
16 juni Yosemite - Bishop
17 juni Bishop - Death Valley
18 juni DV - Las Vegas
19 juni LV
20 juni LV - Zion
21 juni Zion
22 juni Zion - Bryce
23 juni Bryce - Page
24 juni Page - Grand Canyon
25 juni Grand Canyon - Williams (alhoewel je ook van de GC naar Palm Springs kunt rijden)
26 juni Williams - LA
Als je in 1 keer van de GC naar LA rijdt, kun je die extra dag toevoegen aan Yosemite. Heb je daar meer tijd voor de sequoia's. En ik denk dat dit je ook meer rust geeft. Maar nogmaals: het is niet helemaal waar je naar vroeg.
Succes met voorbereiden!
Edit: ik had mijn bericht op voorbeeld staan toen ik zag dat Josea ook nog had gereageerd. We zijn het in grote lijnen eens.
Ik zou nog even je planning checken. Nu gaat er ergens iets fout tussen LV en Zion. Want slaap je de 20e nog in LV of al in Zion? Ik hoop het laatste want anders heb je geen tijd voor Zion. Maar nu heb je eigenlijk geen tijd voor LV
Zet je planning in een van-naar schema. Dan zie je dat je nu overal eigenlijk net iets te weinig tijd hebt. Bovendien is het nu soms lastig te beoordelen: ga je op 13 juni van SF naar Lake Tahoe, of pas de 14e? En zo verder natuurlijk.
Verder schrijf je achter de 19e: niet te doen denk ik.
Maar dat geldt minstens ook voor de 18e. Dat is echt een heel eind. Je kunt ook overwegen om de Sequoia's te bekijken in de Mariposa Grove, alhoewel je al beperkte tijd voor Yosemite dan wel nog beperkter wordt.
En is Lake Tahoe echt een must? Het is niet dat het daar niet mooi is, maar die tijd heb je eigenlijk op andere plekken nodig.
Ik wil toch even de volgende optie opgooien, ook al vraag je daar helemaal niet om:
Op 14 juni van SF naar Yosemite.
15 juni Yosemite
16 juni Yosemite - Bishop
17 juni Bishop - Death Valley
18 juni DV - Las Vegas
19 juni LV
20 juni LV - Zion
21 juni Zion
22 juni Zion - Bryce
23 juni Bryce - Page
24 juni Page - Grand Canyon
25 juni Grand Canyon - Williams (alhoewel je ook van de GC naar Palm Springs kunt rijden)
26 juni Williams - LA
Als je in 1 keer van de GC naar LA rijdt, kun je die extra dag toevoegen aan Yosemite. Heb je daar meer tijd voor de sequoia's. En ik denk dat dit je ook meer rust geeft. Maar nogmaals: het is niet helemaal waar je naar vroeg.
Succes met voorbereiden!
Edit: ik had mijn bericht op voorbeeld staan toen ik zag dat Josea ook nog had gereageerd. We zijn het in grote lijnen eens.
-
- Amerikakenner
Staat je route hiermee echt vast? Want van Sequoia naar LV door Death Valley is inderdaad niet te doen. Je moet dan ruim 900 kilometer rijden en je gemiddelde snelheid zal gezien de route niet hoog zijn. Bovendien is het ook volkomen zinloos, je zult van de (ongelofelijk mooie) omgeving niet kunnen genieten. Dus wil je perse deze volgorde aanhouden dan zou je Death Valley moeten vergeten en 'onderdoor' van Sequioa naar LV. Nog altijd een respectabele rit die ik persoonlijk niet in een keer zou rijden.
Als je perse deze plaatsen wilt aandoen dan zou ik de volgorde veranderen. Van Lake Tahoe naar Sequioa, dan naar Yosemite en dan door Death Valley naar LV. In jullie tijdschema nog steeds heel erg gehaast maar dan wel te doen, i.t.t. je huidige planning.
Beter nog is te schrappen. Of Lake Tahoe of Sequioa schrappen. De grote bomen kun je in Yosemite ook zien. Overigens is ook het deel van je route na LV nog heel gehaast. Zet het eens in een van-naar-schema per dag dan zie je veel beter hoe veel (hoe weinig eigenlijk) tijd je ergens hebt.
[edit; anderen hebben tegelijkertijd zitten typen....
ik laat het maar staan, volgens mij zijn we het wel eens]
Als je perse deze plaatsen wilt aandoen dan zou ik de volgorde veranderen. Van Lake Tahoe naar Sequioa, dan naar Yosemite en dan door Death Valley naar LV. In jullie tijdschema nog steeds heel erg gehaast maar dan wel te doen, i.t.t. je huidige planning.
Beter nog is te schrappen. Of Lake Tahoe of Sequioa schrappen. De grote bomen kun je in Yosemite ook zien. Overigens is ook het deel van je route na LV nog heel gehaast. Zet het eens in een van-naar-schema per dag dan zie je veel beter hoe veel (hoe weinig eigenlijk) tijd je ergens hebt.
[edit; anderen hebben tegelijkertijd zitten typen....

2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
- Nelliej
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor alle reacties, ik kijk al lang genoeg op het forum mee dat ik deze reacties wel had verwacht.
En ik snap jullie helemaal! Sequioa wil ik wel schrappen.
De route staat niet vast, we hebben de hotels wel uitgezocht maar nog niet geboekt alleen de vlucht is geboekt!
Wat betreft Zion daar zijn we een dag en rijden dan door naar bryce voor de nacht. Ik snap dat het kort is maar wil het ze ook niet ontnemen.
Death Valley of Mammoth Lakes wellicht.
Lake Tahoe is iets dat ik zelf heel graag wil.
Hier onder is het schema per dag zoals ik het had staan ( het Sequioa stukje heb ik weg gehaald maar moet wel opgevuld worden )
De route kan anders worden gereden natuurlijk! Ik vind het lastig om te zien wat de beste keus is qua afstanden en logische volgorde (google maps is blijkbaar ook niet alles)
Dag 01 - 11 Juni / Amsterdam - SF
Dag 02 - 12 Juni / SF
Dag 03 - 13 Juni / SF - Lake Tahoe
Dag 04 - 14 Juni / Lake Tahoe
Dag 05 - 15 Juni / Lake Tahoe - Yosemite
Dag 06 - 16 Juni / Yosemite
Dag 07 - 17 Juni / Yosemite - ??
Dag 08 - 18 Juni / ?? - Las Vegas
Dag 09 - 19 Juni / Las Vegas
Dag 10 - 20 Juni / Las Vegas - Zion - Bryce
Dag 11 - 21 Juni / Bryce - Page
Dag 12 - 22 Juni / Page
Dag 13 - 23 Juni / Page - Grand Canyon (Grand Canyon City of.....)
Dag 14 - 24 Juni / Grand Canyon - Kingman
Dag 15 - 25 Juni / Kingman - Palm Springs
Dag 16 - 26 Juni / Palm Springs - LA
Dag 17 - 27 Juni / LA
Dag 18 - 28 Juni / LA - AMS
En ik snap jullie helemaal! Sequioa wil ik wel schrappen.
De route staat niet vast, we hebben de hotels wel uitgezocht maar nog niet geboekt alleen de vlucht is geboekt!
Wat betreft Zion daar zijn we een dag en rijden dan door naar bryce voor de nacht. Ik snap dat het kort is maar wil het ze ook niet ontnemen.
Death Valley of Mammoth Lakes wellicht.
Lake Tahoe is iets dat ik zelf heel graag wil.
Hier onder is het schema per dag zoals ik het had staan ( het Sequioa stukje heb ik weg gehaald maar moet wel opgevuld worden )
De route kan anders worden gereden natuurlijk! Ik vind het lastig om te zien wat de beste keus is qua afstanden en logische volgorde (google maps is blijkbaar ook niet alles)
Dag 01 - 11 Juni / Amsterdam - SF
Dag 02 - 12 Juni / SF
Dag 03 - 13 Juni / SF - Lake Tahoe
Dag 04 - 14 Juni / Lake Tahoe
Dag 05 - 15 Juni / Lake Tahoe - Yosemite
Dag 06 - 16 Juni / Yosemite
Dag 07 - 17 Juni / Yosemite - ??
Dag 08 - 18 Juni / ?? - Las Vegas
Dag 09 - 19 Juni / Las Vegas
Dag 10 - 20 Juni / Las Vegas - Zion - Bryce
Dag 11 - 21 Juni / Bryce - Page
Dag 12 - 22 Juni / Page
Dag 13 - 23 Juni / Page - Grand Canyon (Grand Canyon City of.....)
Dag 14 - 24 Juni / Grand Canyon - Kingman
Dag 15 - 25 Juni / Kingman - Palm Springs
Dag 16 - 26 Juni / Palm Springs - LA
Dag 17 - 27 Juni / LA
Dag 18 - 28 Juni / LA - AMS
-
- Amerikakenner
Het mooiste en meest praktische is via de Tioga Pass. Je zou dan kunnen doorrijden naar Lone Pine en via DV naar LV. De vraag is alleen of de Tioga Pass op 18 juni open is. De kans is aanwezig maar lang niet zeker. Zie hier de data voor opening in het verleden.https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/seasonal.htm
Je zult dus een alternatief moeten hebben. Via de Sonora pass kan wel op 18 juni, ook een mooie route maar een heel stuk verder. Via DV naar LV wordt dan toch weer heel erg krap. Je zou dan door kunnen rijden naar Lee Vining en daar overnachten. Worden dan 2 dagen veel in de auto zitten. Of je gaat onderlangs via Bakersfield naar Lone Pine, daar overnachten en dan door DV heen.
Je zult dus een alternatief moeten hebben. Via de Sonora pass kan wel op 18 juni, ook een mooie route maar een heel stuk verder. Via DV naar LV wordt dan toch weer heel erg krap. Je zou dan door kunnen rijden naar Lee Vining en daar overnachten. Worden dan 2 dagen veel in de auto zitten. Of je gaat onderlangs via Bakersfield naar Lone Pine, daar overnachten en dan door DV heen.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
- Nelliej
- Amerika-ontdekker
Thanks voor de tip! Dat is een goed alternatief denk ik
Dan zou ik voor Lone Pine gaan aangezien we Bakersfield al eens hebben gezien.
Dus van Yosemite naar Lone Pine, en van Lone Pine naar LV (Dan rijden we toch door DV)
Het is wel een risico maar nog altijd beter als Sequioa.
Zo had ik er nog niet over nagedacht, bedankt!
Wat is een goede locatie in Yosemite qua overnachten?
Dan zou ik voor Lone Pine gaan aangezien we Bakersfield al eens hebben gezien.
Dus van Yosemite naar Lone Pine, en van Lone Pine naar LV (Dan rijden we toch door DV)
Het is wel een risico maar nog altijd beter als Sequioa.
Zo had ik er nog niet over nagedacht, bedankt!
Wat is een goede locatie in Yosemite qua overnachten?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je had in oktober ook al een route met te weinig tijd voor Sequoia. Ik had toen al gezegd dat dat niet reëel was. Waarom doe je het dan nu weer op die manier? Kijk nog eens naar je oudere berichten en de reacties daarop. Je gaf toen ook zelf al aan dat het te veel was.
Ik zou Lake Tahoe of Sequoia laten vallen en via de TIoga Pass rijden. Tot nu toe is erg er weinig sneeuw gevallen; normaal gesproken is de pas wel open medio juni.
En dan nóg is het erg gehaast. Daar doe je toch niemand ene plezier mee? Je ziet helemaal niets op deze manier. Als je nu niet meer dagen hebt doe dan de dingen waar je nu niet aan toekomt een andere keer.
Je zegt dat je een hele dag Zion hebt. Hoe komt je daar bij? Je rijdt van Las Vegas via ZIon naar Bryce. Dat is al 4,5 uur rijden. Dan moet je in Springdale parkeren (het parkeerterrein in het park is tegen die tijd zonder twijfel vol), en de shuttlebus naar het park nemen, Dan daar overstappen op de park-shuttle. Dat kost allemaal erg veel tijd.
En kijk alvast naar accommodatie. Daar ben je al erg laat mee. Leg zo hier en daar wat vast; misschien voor meerdere opties iets vastleggen; je kunt vrijwel altijd kosteloos annuleren.
Kijk voor de Grand Canyon eens naar iets in het park op www.grandcanyonlodges.com of op www.visitgrandcanyon.com.
In Yosemite is overnachten in het park (de vallei) het mooiste qua ligging. Daar overnachten betekent ook dat je geen problemen hebt met parkeren. Kijk eens in ons 2013- en 2015-verslag voor Yosemite in juni en voor onze overnachtingen daar. Zie voor reserveringen www.travelyosemite.com.
En voer ene plaats in, niet ene parknaam. Dus voor Death Valley bijvoorbeeld Furnace creek. En voor Sequoia kun je de General Sherman Tree gebruiken als centraal punt.
En daar gaat het ook niet om, het gaat om de route.
Voor de route naar Lone Pine kun je ons 2019-verslag eens bekijken.
Marianne
Ik zou Lake Tahoe of Sequoia laten vallen en via de TIoga Pass rijden. Tot nu toe is erg er weinig sneeuw gevallen; normaal gesproken is de pas wel open medio juni.
En dan nóg is het erg gehaast. Daar doe je toch niemand ene plezier mee? Je ziet helemaal niets op deze manier. Als je nu niet meer dagen hebt doe dan de dingen waar je nu niet aan toekomt een andere keer.
Je zegt dat je een hele dag Zion hebt. Hoe komt je daar bij? Je rijdt van Las Vegas via ZIon naar Bryce. Dat is al 4,5 uur rijden. Dan moet je in Springdale parkeren (het parkeerterrein in het park is tegen die tijd zonder twijfel vol), en de shuttlebus naar het park nemen, Dan daar overstappen op de park-shuttle. Dat kost allemaal erg veel tijd.
En kijk alvast naar accommodatie. Daar ben je al erg laat mee. Leg zo hier en daar wat vast; misschien voor meerdere opties iets vastleggen; je kunt vrijwel altijd kosteloos annuleren.
Kijk voor de Grand Canyon eens naar iets in het park op www.grandcanyonlodges.com of op www.visitgrandcanyon.com.
In Yosemite is overnachten in het park (de vallei) het mooiste qua ligging. Daar overnachten betekent ook dat je geen problemen hebt met parkeren. Kijk eens in ons 2013- en 2015-verslag voor Yosemite in juni en voor onze overnachtingen daar. Zie voor reserveringen www.travelyosemite.com.
Want? je kunt toch prima zien wat de afstanden en reistijden zijn? Het enige dat je op dit moment niet kunt zien is de route via de Tioga Pass omdat die op dit moment dicht is. Om dat stuk (van bijvoorbeeld Yosemite Village naar Lee Vining) te bekijken kun je de datum in googlemaps aanpassen.
En voer ene plaats in, niet ene parknaam. Dus voor Death Valley bijvoorbeeld Furnace creek. En voor Sequoia kun je de General Sherman Tree gebruiken als centraal punt.
In Bkersfield is toch niets te zien?

Voor de route naar Lone Pine kun je ons 2019-verslag eens bekijken.
Marianne
-
- Amerikakenner
Je gaf eerder aan max 2 x 2 uur per dag te willen rijden i.v.m. jullie meereizende 2-jarig kindje. Ik zou echt de adviezen opvolgen en/of hier en daar 2 à 3 nachten per locatie pakken om wat rust in te bouwen en de omgeving goed te kunnen bekijken. Niet alleen leuk voor de kleine en voor jullie, maar ook zeker voor zwager en schoonzus...
- Nelliej
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor jullie reacties, en zoals eerder aangegeven heb ik Sequioa geschrapt en Lone Pine toegevoegd. De reisduur tot de gewenste accommodaties is nergens (op een uitzondering na) langer dan 4 uur. Jullie hebben gelijk qua planning maar ik hoor wel vaker dat ik eigenwijs ben (al bedoel ik het goed) maar dat is voor niemand prettig. Qua rijden vinden jullie dit vast nog niet ideaal maar, de familie heeft aangegeven dit rondje wel heel graag te doen.
Wat zouden jullie schrappen (ik verwacht dat jullie Lake Tahoe gaan zeggen) maar, dat is iets waar ik zelf en mijn schoonzus heel graag naar toe wil. Voor de rest pas ik me aan de wensen van rest aan en dat vind ik prima. Het stukje waar ik nog mee zit is vooral zion/bryce. Ik heb in LA, Page, Las Vegas, Yosemite, Lake Tahoe en SF die extra nachten toegevoegd. Als ik het voor het zeggen had zou ik LA schrappen en meteen naar Palm Springs rijden maar dat is geen optie.
We hebben de route omgegooid (tickets waren nog goedkoper geworden) en konden deze nog kostenloos omboeken, voor de auto was dit ook geen probleem.
Dag 1 - 11 Juni / Amsterdam - LA
Dag 2 - 12 Juni / LA
Dag 3 - 13 Juni / LA - Palms prings --107 Mijl 1.47u
Dag 4 - 14 Juni / Palm Springs - Kingman/Launghlin --203 Mijl 3.43u
Dag 5 - 15 Juni / Kingman - Grand Canyon / Grand Canyon Village --205 Mijl 3.15u
Dag 6 - 16 Juni / Grand Canyon - Page --134 Mijl 2.23u
Dag 7 - 17 Juni / Page
Dag 8 - 18 Juni / Page - Bryce --153 Mijl 2.42u
Dag 9 - 19 Juni / Bryce - Zion - Las Vegas --263 Mijl 4.07u
Dag 10 - 20 Juni / Las Vegas
Dag 11 - 21 Juni / Las Vegas - Lone Pine --229 Mijl 3.54u
Dag 12 - 22 Juni / Lone Pine - Yosemite --133 Mijl 2.17u
Dag 13 - 23 Juni / Yosemite
Dag 14 - 24 Juni / Yosemite - Lake Tahoe --124 Mijl 2.28u
Dag 15 - 25 Juni / Lake Tahoe
Dag 16 - 26 Juni / Lake Tahoe - SF --194 Mijl 3.37u
Dag 17 - 27 Juni / SF
Dag 18 - 28 Juni / SF - Amsterdam
Wat zouden jullie schrappen (ik verwacht dat jullie Lake Tahoe gaan zeggen) maar, dat is iets waar ik zelf en mijn schoonzus heel graag naar toe wil. Voor de rest pas ik me aan de wensen van rest aan en dat vind ik prima. Het stukje waar ik nog mee zit is vooral zion/bryce. Ik heb in LA, Page, Las Vegas, Yosemite, Lake Tahoe en SF die extra nachten toegevoegd. Als ik het voor het zeggen had zou ik LA schrappen en meteen naar Palm Springs rijden maar dat is geen optie.
We hebben de route omgegooid (tickets waren nog goedkoper geworden) en konden deze nog kostenloos omboeken, voor de auto was dit ook geen probleem.
Dag 1 - 11 Juni / Amsterdam - LA
Dag 2 - 12 Juni / LA
Dag 3 - 13 Juni / LA - Palms prings --107 Mijl 1.47u
Dag 4 - 14 Juni / Palm Springs - Kingman/Launghlin --203 Mijl 3.43u
Dag 5 - 15 Juni / Kingman - Grand Canyon / Grand Canyon Village --205 Mijl 3.15u
Dag 6 - 16 Juni / Grand Canyon - Page --134 Mijl 2.23u
Dag 7 - 17 Juni / Page
Dag 8 - 18 Juni / Page - Bryce --153 Mijl 2.42u
Dag 9 - 19 Juni / Bryce - Zion - Las Vegas --263 Mijl 4.07u
Dag 10 - 20 Juni / Las Vegas
Dag 11 - 21 Juni / Las Vegas - Lone Pine --229 Mijl 3.54u
Dag 12 - 22 Juni / Lone Pine - Yosemite --133 Mijl 2.17u
Dag 13 - 23 Juni / Yosemite
Dag 14 - 24 Juni / Yosemite - Lake Tahoe --124 Mijl 2.28u
Dag 15 - 25 Juni / Lake Tahoe
Dag 16 - 26 Juni / Lake Tahoe - SF --194 Mijl 3.37u
Dag 17 - 27 Juni / SF
Dag 18 - 28 Juni / SF - Amsterdam
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Dit leest vast een stuk onaardiger dan dat ik het uiteindelijk bedoel, maar toch.
Je hebt al een heleboel adviezen en ideeën gekregen. En los van het schrappen van Sequoia, geef je telkens aan dat je vasthoudt aan je route. Dat is in principe prima, maar het is mij dan niet helemaal duidelijk wat je nog precies wilt vragen.
Want het meest logisch is nog steeds om Lake Tahoe te schrappen. Maar dat is geen optie geef je aan. De optie om een nacht Page te skippen en die bij Zion te zetten had ik al eerder gegeven. Je bent daar geen dag, je hebt er maar een paar uur de tijd voor.
Natuurlijk reist iedereen op zijn eigen manier. En je hoeft echt 'de meute' niet te volgen. Aan de andere kant is er wel een reden waarom de meeste mensen iets op een bepaalde manier doen. Dat heeft er dan vast mee te maken dat je op die manier 'het meeste' uit je reis kunt halen en nog hier en daar wat kunt zien ook. En je krijgt ongetwijfeld een fijne en mooie reis. Maar ik denk dat het beter zou kunnen.
Je hebt al een heleboel adviezen en ideeën gekregen. En los van het schrappen van Sequoia, geef je telkens aan dat je vasthoudt aan je route. Dat is in principe prima, maar het is mij dan niet helemaal duidelijk wat je nog precies wilt vragen.
Want het meest logisch is nog steeds om Lake Tahoe te schrappen. Maar dat is geen optie geef je aan. De optie om een nacht Page te skippen en die bij Zion te zetten had ik al eerder gegeven. Je bent daar geen dag, je hebt er maar een paar uur de tijd voor.
Natuurlijk reist iedereen op zijn eigen manier. En je hoeft echt 'de meute' niet te volgen. Aan de andere kant is er wel een reden waarom de meeste mensen iets op een bepaalde manier doen. Dat heeft er dan vast mee te maken dat je op die manier 'het meeste' uit je reis kunt halen en nog hier en daar wat kunt zien ook. En je krijgt ongetwijfeld een fijne en mooie reis. Maar ik denk dat het beter zou kunnen.
- Nelliej
- Amerika-ontdekker
Nee hoor zo onaardig vind ik het niet, ik snap het helemaal! (nogmaals, eigenwijs)
De familie zou het liefst de route maken en zijn zich bewust van de nadelen (ik daar in tegen ben nogal sceptisch geworden na jullie reacties)
De nacht in page schrappen (horseshoe bend en antelope canyon willen ze graag zien) als dat te doen is zou dat een optie zijn.
Misschien Zion of Bryce schrappen? of zouden jullie dat niet doen..
Het is niet dat ik jullie voorstellen negeer overigens en probeer de route daar nu ook op aan te passen al lijkt dat misschien niet het geval, sorry daar voor! Ik waardeer de hulp en advies echt enorm en heb er al veel aangehad
En ja Lake Tahoe is echt iets dat we heel graag willen zien.. Maar, als dat echt niet kan moet ik dat maar schrapen.
De familie zou het liefst de route maken en zijn zich bewust van de nadelen (ik daar in tegen ben nogal sceptisch geworden na jullie reacties)
De nacht in page schrappen (horseshoe bend en antelope canyon willen ze graag zien) als dat te doen is zou dat een optie zijn.
Misschien Zion of Bryce schrappen? of zouden jullie dat niet doen..
Het is niet dat ik jullie voorstellen negeer overigens en probeer de route daar nu ook op aan te passen al lijkt dat misschien niet het geval, sorry daar voor! Ik waardeer de hulp en advies echt enorm en heb er al veel aangehad
En ja Lake Tahoe is echt iets dat we heel graag willen zien.. Maar, als dat echt niet kan moet ik dat maar schrapen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Op dag 9 kun je beter Zion weglaten. Ik voorspel je, zoals Marianne hierboven ook al aangeeft, een hele gestresste dag. Eerst parkeerplaats zoeken, wachten op de bus, overstappen op de shuttle. kost je uren om iets van het park te zien.
Ik zou liever Zion overslaan en dan een mooie stop maken in bv Valley of Fire.
Je zegt zelf al dat je eigenwijs bent en aan je reacties te zien zou dat wel eens kunnen kloppen....
Je vraagt hulp maar doet er vervolgens niks mee. Jammer want je krijgt goede adviezen van de kenners hier op het forum.
Ik zou liever Zion overslaan en dan een mooie stop maken in bv Valley of Fire.
Je zegt zelf al dat je eigenwijs bent en aan je reacties te zien zou dat wel eens kunnen kloppen....

Je vraagt hulp maar doet er vervolgens niks mee. Jammer want je krijgt goede adviezen van de kenners hier op het forum.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik vind het zo best een mooie route, je ziet weinig van Zion, maar dat is dan maar zo. Je kunt prima de Canyon overlook trail doen en verder gewoon doorrijden. Ik zou Lake Tahoe zeker niet schrappen, ook wij vinden het er geweldig.
Doe vooral je eigen ding en helaas vinden een aantal mensen hier het nodig om “jammer” te zeggen op deze route.
Ik ben al vele jaren lid van dit forum en haal er nog steeds leuke info vandaan, maar onze routes heb ik denk ik 15 jaar geleden voor het laatst geplaatst, plaats maar eens een route met 5 dagen Las Vegas, dan vliegen de “jammers” je om de oren.

Doe vooral je eigen ding en helaas vinden een aantal mensen hier het nodig om “jammer” te zeggen op deze route.
Ik ben al vele jaren lid van dit forum en haal er nog steeds leuke info vandaan, maar onze routes heb ik denk ik 15 jaar geleden voor het laatst geplaatst, plaats maar eens een route met 5 dagen Las Vegas, dan vliegen de “jammers” je om de oren.

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
@Harry
Tuurlijk mag iedereen z'n eigen route doen, maar dan hoef je geen route hier te plaatsen. Want dan weet je dat er op geschoten wordt.
Daarom plaatst jij je routes niet meer toch?
Tuurlijk mag iedereen z'n eigen route doen, maar dan hoef je geen route hier te plaatsen. Want dan weet je dat er op geschoten wordt.
Daarom plaatst jij je routes niet meer toch?

- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zijn tijdens onze eerste reis ook in 1 dag van Bryce via Zion naar Las Vegas gereden.
Best te doen on een beetje een indruk van het park te krijgen.
Daarna in 1 dag van Las Vegas via Death Valley naar Lone Pine en daarna verder via de Tioga Pass naar Lake Tahoe.
Je kunt het lezen in ons reisverslag vanaf dag 16.
Best te doen on een beetje een indruk van het park te krijgen.
Daarna in 1 dag van Las Vegas via Death Valley naar Lone Pine en daarna verder via de Tioga Pass naar Lake Tahoe.
Je kunt het lezen in ons reisverslag vanaf dag 16.
- josea
- Amerikakenner
Als je nog iets zou willen wijzigen (behalve Lake Tahoe eruit, want dat wil je niet), dan zou ik in ieder geval een nacht bij Zion (in Springdale) plannen. Dan kun je de volgende dag vroeg Zion in, zonder parkeerproblemen en zie je meer van het park dan een vluchtig erdoorheen rijden. Je zou hiervoor met 1 tussenstop naar Grand Canyon kunnen rijden of Page slechts 1 nacht doen. Een slotcanyon en Horseshoe Bend kan makkelijk met 1 nacht.
Jammer???? Ik zeg altijd : “ je bent nergens te lang”. En LV 5 dagen of misschien zelfs langer lijkt me heerlijk!
De meeste (denk vaak wel terechte) ‘kritiek’ op een route is vaak dat een route te vol is gepland. M’n eigen ervaring is ook dat het snel te vol is. Maar een ‘foute’ route is er niet. Ieder reist anders. En de route plaatsen doe je (ik wel elk geval) om tips te krijgen hoe het beter kan. (Of horen dat het goed is zo uiteraard)
Houd er rekening mee dat het fris kan zijn want je zit daar op 1900m. Wij waren daar jaren geleden ook 2 nachten in juni en een strandje aan de noordkant van het meer was heerlijk, maar het water veel te koud. Er zijn wel mooie plekken rond het meer, zoals bijvoorbeeld Emerald Bay. Ter vergelijking: Lac d'Annecy ligt op 447 m en daar zwem ik graag in juni en september.
Johan
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 2521 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-