Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verblijf Yosemite juli 2020

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Verblijf Yosemite juli 2020

Bericht door Martin & Marianne »

Beddengoed is inclusief dekens.
Wij laten meestal de auto staan als we in de vallei overnachten. Ik durf niet te zeggen dat er altijd plaats is; als de andere terreinen vol staan kan het zijn dat het parkeerterrein bij CV ook gebruikt wordt door dagjesmensen.
Glacier Point zou je ook kunnen doen op de dag dat je het park verlaat.

Yosemite West is een goed alternatief. Je kunt ook een eigen tent aanschaffen en slaapzakken aanschaffen; dat haal je er in twee nachten al uit. :wink:

Marianne
Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 »

Goed om te weten dat het beddengoed incl. dekens is. Dan is het wel heel jammer dat ze maar 1 nachtje vrij hebben :(
Daar was ik al bang voor, dat dagjesmensen je plekje inpikken :lol:
Op de dag dag we Yosemite verlaten gaan we al naar Mariposa Grove en daarna nog de rit naar San Francisco (4 uur), dus dan ook nog Glacier Point is geen optie.

Haha, nee Marianne, je krijgt ons niet omgepraat voor het aanschaffen van een eigen tent :lol:
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia / Westkust en Florida / Boston-New England 2022
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Bij Curry Village maak je gebruik van één grote parking, die ook door de dagtoeristen gebruikt wordt. In de vroege ochtend en de late namiddag is er altijd plaats. Op zeer drukke dagen zal je een beetje moeten zoeken/rondrijden tot er iemand weggaat. Een kwartiertje rondkijken, zeg maar. En om je bagage uit te laden kan je natuurlijk de auto ook even dubbel parkeren. Sommige tenten liggen verder van de parking dan andere.

Hierbij meer info. De 'half dome village parking' is in praktijk gewoon één parking samen met de 'free shuttle parking'. Beter niet verkeerd parkeren, er wordt echt serieus gecontroleerd en weggesleept!
https://marydonahue.org/map-of-yosemite ... me-village

Nog hierover:
https://www.tripadvisor.com/FAQ_Answers ... uests.html

In Housekeeping Camp rijden gasten gewoon binnen met de wagen en is er parkeerplaats per accommodatie voorzien. Beddengoed kan je ook wel per stuk huren, maar een pakket voor 2 bedden inclusief dekens was geloof ik 10 usd per nacht.

Housekeeping Camp in een notendop:
https://www.hikespeak.com/lodging/house ... te-valley/
Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 »

Bedankt voor de info!

We hebben toch besloten om geen tent te huren, niet zo ons ding :wink:
Het zal dus een hotel net buiten het park worden, twijfel nog tussen Yosemite Westgate Lodge (Buck Meadows) en Yosemite View Lodge (El Portal).
Die eerste is wel iets duurder, maar ziet er veel mooier uit. Zit wel ietsje verder van de Big Oak Entrance (17 minuten volgens Maps).
Voor de 2e nacht heb ik een B&B gezien in Oakhurst. Dan zitten we op 35 min. rijden van Mariposa Grove.
Ik vraag me alleen af hoe het aan de zuidingang zit, is het daar minder druk dan in noord/west? Lees vaker dat Mariposa Grove minder druk is dan de vallei.
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia / Westkust en Florida / Boston-New England 2022
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is in de Mariposa Grove zeker minder druk dan in de vallei. Kijk maar eens in ons 2019-verslag voor onze ervaring in het Labor Day weekend.

Wij vonden het hotel in Wawona erg leuk.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer