Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Rain40: SF-Las Vegas 2021.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Rain40
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Rain40: SF-Las Vegas 2021.

Bericht door Rain40 »

Hoi allemaal,

In 2021 gaat het er hopelijk van komen, onze eerste Amerikareis! Ikzelf ben er in 2003 al eens geweest. We zijn woonachtig in Duitsland en (helaas) afhankelijk van de Duitse schoolvakanties. Vandaar dat de reis in augustus zal plaatsvinden. Het ziet er naar uit dat het een one-way wordt, we willen een rustig tempo aanhouden. De nadruk zal meer op de steden liggen, man en onze 10 jarige dochter zijn geen grote wandelaars.

Tot nu toe is de planning deze:

Dag 1: Frankfurt-San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: SF-Monterey
Dag 4: Monterey-Pismo Beach
Dag 5: Pismo Beach-Los Angeles
Dag 6: Los Angeles
Dag 7: Los Angeles
Dag 8: Los Angeles
Dag 9: Los Angeles-San Diego
Dag 10: San Diego
Dag 11: San Diego
Dag 12: San Diego-Prescott
Dag 13: Prescott-Sedona
Dag 14: Sedona-Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon-Bryce Canyon of Zion?
Dag 16: Bryce Canyon/Zion-Las Vegas
Dag 17: Las Vegas
Dag 18: Las Vegas
Dag 19: Las Vegas-Frankfurt

Inderdaad, heel veel tijd in Los Angeles! Dit op wens van mijn man die Peterson Automuseum, Getty Museum en Farmers Market op zijn verlanglijstje heeft staan. Verder zijn Universal, Griffith Observatory en Santa Monica gepland.

Ik ben nog aan het stoeien met het stuk tussen SD en Las Vegas. Heb ook gedacht om via Anzo Borrego park te rijden of via Palm Springs en Joshua Tree?? Maar dit schrikt mij enigszins af in augustus wegens de hoge temperaturen. Daarom mijden we Death Valley ook, ik zie de meerwaarde niet van een foto maken en z.s.m terug de auto in. Wat zouden jullie aanraden? En we hebben dus vooral korte reisdagen met San Diego-Prescott als uitschieter, hier gaan we waarschijnlijk een uurtje of 7 over doen schat ik?
Verder twijfel ik nog tussen Zion en Bryce. Ik neig eerder naar Zion, lijkt me leuker met een kind hoewel ik wel afgeschrikt bent door de grote drukte daar, anderzijds heb je die in alle parken.
Graag jullie suggesties!
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reis Rain40: SF-Las Vegas 2021.

Bericht door johan1973 »

Je hebt zo weinig tijd voor Bryce of Zion.
Ik vind het zelf altijd de moeite waard om bij Bitter Springs even een korte omrijdroute naar Navajo Bridge en Lees Ferry bij Marble Canyon te doen.
En dan heb je bij Page o.a. Horseshoe Bend ($10) en de Glen Canyon Dam, Lake Powell en nog veel meer (dat is waarom velen ook minstens 1 nacht in Page blijven).
Bryce is wel bijzonder mooi! Zion is juist meer een wandelpark.
Je kunt er ook voor kiezen om een nachtje bij Bryce te doen en alleen door Zion te rijden (de UT-9 is een mooie route).
Persoonlijk zou ik met die hitte een nacht LV opofferen...

Johan
Rain40
Amerika-newbie

Bericht door Rain40 »

De Navajo Bridge kende ik nog niet, ziet er indrukwekkend uit, misschien is dat wel wat.
En de tip om bij Bryce te overnachten en de UT-9 door Zion te rijden ga ik Nader bekijken.
Bedankt!
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark »

Ik vind dat je wel heel weinig tijd uittrekt voor Zion NP. En een extra nachtje Sedona lijkt me ook geen overbodige luxe. Nachtje LA minder en een nachtje SD minder en je bent er al.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Rain40 schreef:
04 feb 2020, 15:34
De nadruk zal meer op de steden liggen, man en onze 10 jarige dochter zijn geen grote wandelaars.
En in de steden ga je niet lopen? Ik weet niet waar zo velen toch altijd vandaan halen dat je in de parken zoveel zou moeten lopen?
In Zion kan je heerlijk in een rivier dobberen, bijna elk hotel heeft wel een (klein) zwembad.
Ik denk dat ik in de steden misschien qua km's nog wel meer loop dan in de parken.

Wat is je plan voor dag 12? Als je direct doorrijd ligt er eigenlijk alleen Lake Watson tussen. Verder is het een vrij saaie lange route namelijk.
Je schrijft :" ben nog aan het stoeien met het stuk tussen SD en Las Vegas. Heb ook gedacht om via Anzo Borrego park te rijden of via Palm Springs en Joshua Tree?? "
Maar dan is Prescott weer veel te ver. Sowieso tussen SD en Las Vegas is heel vreemd als je in je route Prescott opschrijft.

Dag 15. Als je ook de Navajo Bridge en Lees Ferry meepakt hebt je eigenlijk geen tijd voor Page meer als je nog door moet naar Bryce of Zion. Ik zou dat in dit geval echt overslaan en kiezen voor de horseshoe bend en/of Antelope Canyon bij Page (of canyon x)

Voor LA, zorg dat je 2u voor zonsondergang bij het Griffith observatory staat. Je kan tegenwoordig niet gratis meer parkeren begreep ik (ik ben daar dit jaar niet geweest), maar het is er dan druk. 's ochtends hangt er teveel smog boven LA waardoor je geen goed uitzicht hebt. Op het eind vd middag/begin van de avond is dit al veel beter.
Maar dit schrikt mij enigszins af in augustus wegens de hoge temperaturen. Daarom mijden we Death Valley ook, ik zie de meerwaarde niet van een foto maken en z.s.m terug de auto in. Wat zouden jullie aanraden? En we hebben dus vooral korte reisdagen ….
Ehhhh het is waarschijnlijk overal op je route dik boven de 30 graden. Ook tussen San Diego en Prescott rij je door de woestijn en Las Vegas ligt ook midden in de woestijn. Ik denk dat je je een beetje vergist dat die 5 tot 10 graden verschil tussen Vegas en Death Valley nou zo heel veel uitmaakt. Er staat in DV alleen vaak een harde wind, waardoor het gevoel van een constante föhn in je gezicht het verschil gaat zijn.

Dag 4 kan je al de hele dag over doen met alle stops ertussen, dit is gewoon een volle dag
Dag 15 is idem een goede lange dag, die rit is verder dan dat je op het eerste zicht denkt
Rain40
Amerika-newbie

Bericht door Rain40 »

Bedankt voor de reacties! We gaan nogeens kritisch kijken, misschien is Prescott ook niet zo ideaal, ik las alleen dat het zon leuk stadje is, daarom koos ik het uit. Sedona zou ik wel graag in de route houden. En die dag 12 zou waarschijnlijk voornamelijk een reisdag zijn.
Als ik trouwens kijk naar reisorganisaties, Tioga bijvoorbeeld (enkel ter inspiratie, we willen het zelf boeken) gaan die meestal via Lake Havasu City, maar daar lijkt niet veel bijzonders aan te zijn, klopt dat?
En tja, je hebt natuurlijk wel een punt dat je in de steden net zo goed kilometers maakt! :wink:
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Lake Havasu ligt in jullie geval uit de route. Op zich een mooi meer en mooi gelegen maar in het hoogseizoen is het er ook ontzettend heet. Toen wij er waren (in mei) was de temperatuur al boven de 40 graden.
Ik zou er ook gewoon een reisdag van maken en op tijd vertrekken. Het grootste gedeelte rij je inderdaad door saai woestijngebied, maar hoe dichter bij Prescott hoe mooier de omgeving wordt. En omdat je maar 1 overnachting hebt in Sedona is die keuze voor Prescott niet verkeerd. Je hebt dan vanwege de korte rit ernaar toe het grootste gedeelte van de volgende dag voor Sedona. En die tijd heb je daar echt wel nodig. Ook een leuk stadje maar vooral de (rode rotsen) omgeving is prachtig.

Van de GC naar LV met maar 1 tussenovernachting is niet ideaal. Of je dan naar Bryce gaat of naar Zion, het zijn beide lange ritten. Met dien verstande dat je voor een bezoek aan Bryce niet zoveel tijd nodig hebt. Je kunt er ook mooi de zonsondergang meemaken. Zion is een ander verhaal. Het is een groot park en je bent afhankelijk van de shuttlebussen wat ook vanwege de drukte de nodige tijd in beslag neemt. Ik zou denk ik ook kiezen voor Bryce en dan wel, vanwege de mooie route, via de UT 9 en Springdale rijden naar LV en ook hier een reisdag van maken. Of misschien een dag minder LV , LA of SD, maar dat is een keuze
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Rain40
Amerika-newbie

Bericht door Rain40 »

Ingrid, dankjewel! In elk geval plannen we 1 dag meer voor Zion of Bryce! Misschien toch Zion en dan de Narrows ofzo....we weten het nog niet! In elk geval blijf ik nu bij de route via Sedona!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer