Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

@nieuwenoord http://www.arielimobile.com/smxgb

$49 voor 30 dagen. Met code STSF2020 nog 5% korting.
Unlimited Data + 5GB Tethering
Simple Mobile – Powered by T-Mobile Nationwide Network
USA Coverage including Hawaii/Alaska/Puerto Rico
Unlimited data on T-Mobile's high speed 4G LTE
5GB allowance for Hotspot/Tethering
FREE first (200 minutes) of International MOBILE and LANDLINE calling
Unlimited Calls & Text within USA
Unlimited International Texting to over 200 countries
USA Phone number
Refill/TopUp the card for an extra 30 days if needed
Both Nano and Micro SIM cards included
FREE International Shipping
In Stock
Order Today
Europe delivery by February 10
Voor een AT&T card betaal je $58 bij Arieli: ook voor Canada.
Unlimited everything
AT&T 4G LTE high speed network
Continental USA Coverage including Hawaii/Alaska/Puerto Rico
Canada coverage
Mexico coverage
FREE 200 minutes of International MOBILE and LANDLINE calling
Unlimited Calls & Text within USA
Unlimited International Texting to over 200 countries
USA Phone number
Works for 30 days after activation
NO Hotspot or tethering allowed
FREE International Shipping
Includes both MICRO + NANO sizes for all phones
In Stock
Order Today
Europe delivery by February 10
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Dus voor 1 dollar verschil (buiten die 5 procent korting) zou ik mijn bestaande Spaanse SIM moeten gaan omzetten naar een eSIM en in mijn geval van provider moeten wisselen?

Ik heb nu 30GB data, onbeperkt bellen en SMS plus 500Mbps glasvezelinternet in huis, alles samen voor 42 euro per maand. No way dat ik dat opgeef voor een kaartje van Arieli als ik voor hetzelfde geld of 10 dollar meer voor 10GB Tethering) erbij ook gewoon een eSIM heb voor de vakantie. Ik zit hier prima bij mijn eigen, kleine plaatselijke provider.

Misschien liggen de Nederlandse tarieven een stuk anders, maar T Mobile USA via de eSIM App is nauwelijks duurder dan Arieli.
Gast

Bericht door Gast »

Ik snap niet waar je het over hebt....bij je Spaanse provider weg? Ehhh... volgens mij hebben we het toch over een belkaart voor in de US ?
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Terpies, jij adviseert voor je NL abonnement een eSIM te nemen en het slot voor de fysieke kaart voor een Amerikaanse SIM te gebruiken. In een van mijn eerdere berichten schreef ik al dat ik geen Nederlandse maar een Spaanse SIM heb. Ik woon namelijk in Spanje. En ik wil geen andere provider.

Jij adviseert iemand om in Nederland voor eSIM te kiezen, maar juist dan beperk je de keus enorm omdat alleen tMobile dat biedt, toch?
Gast

Bericht door Gast »

@nieuwenoord Pfff dan neem jij een Spaanse ESim bij jouw Spaanse provider, of wat jij wilt

Ik gaf mijn advies over een ESim voor een NL provider aan @Nadinethje en jij bemoeit je ermee :shock:
Ik heb een iPhone 11 dus kan een esim aanvragen.
Klopt het dan dat ik mijn NL nummer als esim gebruik en de simkaart die ik via Arieli bestel dan gewoon in mijn telefoon kan doen en zo beide kan gebruiken zonder ze te wisselen.
Voor @Nadinethje adviseerde ik om een NL ESim te nemen en op vakantie een fysieke Sim...wat jij doet moet jij weten.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Lezen is ook een kunst.
MrsBucket
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door MrsBucket »

Wij hebben de afgelopen 3 maanden gebruik gemaakt van een Mifi van Verizon. We gebruikten 8gb per maand, voor 50 dollar. Werkte perfect! Hadden bijna overal bereik, behalve uiteraard op plekken als Death Valley.
harryvbr
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door harryvbr »

Op 2 januari heb ik een simkaart besteld bij Arieli. Deze kreeg ik pas op 5 februari binnen. Ondertussen wel een keer contact opgenomen met Arieli. Prima contact en service mocht de sim niet op tijd arriveren. Maar gelukkig zat ik niet aan tijd gebonden. Maar je moet niet te lang wachten met bestellen voor je vertrek blijkt hier wel uit.
Gast

Bericht door Gast »

@harryvbr Ik bestelde bij Arieli op 1 feb en op 7 feb keurig kaartjes in de bus (zoals ik het gewend ben, want ik koop hier al jaren mijn SIM kaarten voor de US), dus denk dat je pech hebt gehad met lange levertijden.
Kandellis
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Kandellis »

Terpies schreef:
08 feb 2020, 16:46
@harryvbr Ik bestelde bij Arieli op 1 feb en op 7 feb keurig kaartjes in de bus (zoals ik het gewend ben, want ik koop hier al jaren mijn SIM kaarten voor de US), dus denk dat je pech hebt gehad met lange levertijden.

Welk pakket kies je dan bij Arieli? Ik twijfel over de keuze van de site. wertk AT&T. in een Iphone, en zou dat beter zijn, dan die Tmobile? Wat gebruikte jullie?
Gast

Bericht door Gast »

Beide werken goed...dit jaar zowel een simple als een at&t kaart besteld en ontvangen om verschil in dekking te gaan testen.
Vorig jaar voor de eerste keer at&t omdat er toch vele malen op het forum voorbij kwam dat at&t een betere dekking zou hebben.
Dat viel toch wel wat tegen, zowel op grote delen van de Natchez Trace Parkway, de GSM en een aantal andere gebieden ook vaak geen bereik.
Ik vond de simple kaart (t-mobile) via Arieli prima werken :thumbup:
sn98
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door sn98 »

Ik heb afgelopen augustus een simkaart bij arieli mobile besteld.
Ik had hem op 23 augustus besteld en op 28 augustus had ik hem al binnen. Ik had een simkaart van simple. Alles deed het naar behoren. Prima!
country
Amerika-ontdekker

Bericht door country »

Iemand ervaring met Airalo?
https://www.airalo.com/united-states

Ziet er interessant uit, deze ga ik denk ik dit jaar proberen.
Dit is wel eSim dus kan maar op een beperkt aantal telefoons.
Gast

Bericht door Gast »

Ziet er nou niet echt betrouwbaar uit imho.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

country schreef:
15 feb 2020, 23:39
Dit is wel eSim dus kan maar op een beperkt aantal telefoons.
Dat het nog niet bekend is, komt met name omdat het hele eSim gebeuren ook nog vrij nieuw is. Voor de prijzen die ze vragen, zou ik het gewoon proberen. Lukt het, dan heb je een mooie goedkope optie, lukt het niet dan kan je altijd nog wat anders kopen ter plekke. Als je een iPhone hebt, heeft T Mobile een prima eSim App, waar ik deze week binnen een minuut mijn eSim op werkend had. En je kan altijd nog een kaart ter plekke kopen.

Edit: leuk filmpje over eSim trouwens op hun site.
Sien83
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Sien83 »

@Whitestreet kan je die kaart van t-mobile via Amazon ook als hotspot gebruiken?
Via de site kom ik er niet helemaal uit. Het lijkt van wel. Ik doe hem dan gewoon in een extra telefoon. Er staat namelijk wel bij dat hij niet in zo'n speciaal apparaat werkt. Deze opties is goedkoper dan de Arieli kaarten en dan kunnen we hem allebei gebruiken.
Whitestreet
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Whitestreet »

@Sien83 Ja, dat is mogelijk. Ik heb mijn kaart als ook als hotspot gebruikt, ik heb er nu ook weer eentje thuis liggen voor Maart a.s.
Let er wel op dat je geen extern WiFi apparaat gebruikt, je hebt van die kastjes die werken als router waar een SIM kaart in kan, dat werkt dus niet volgens wat ik gelezen hebt. Als je je telefoon als hotspot gebruikt werkt het gewoon.
2018 Florida / 2019 Westkust
Sien83
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Sien83 »

@Whitestreet Dankjewel voor je reactie ga ik die voor onze volgende reis gebruiken!
Marloes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marloes »

Ik heb een Unlimited 4GLTE SMART SIM USA simkaart van Orange /t-mobile gekregen bij mijn bestelling van Attractiontickets.ie
Ik begrijp alleen niet goed hoe dit werkt.

Ik zie wel hoe ik de kaart kan activeren. En begrijp dat ik hem dan in Amerika plaats in mijn telefoon. Maar hoe zit het met de kosten?
Het lijkt alsof het kosteloos is, maar dat lijkt me te mooi om waar te zijn. Of kom ik na activeren in een menu met kosten?

Is er iemand die dit kent?
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

@Marloes ik ken dit op zich niet, dus even een snelle search gedaan, heb je deze gekregen https://smartsimusa.com/5-days-included ... een-cards/ met 5 dagen gratis plan?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer