Welke periode zoek je?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Beste allen,
Ik ben Lawrence (25) uit Groningen en ben nieuw op dit forum. Ik ga komende zomer samen met mijn neefje (22) Route 66 rijden. We starten in Chicago en eindigen in Los Angeles, dus een one-way rental. Op 18 Juli willen wij een auto huren vanuit Chicago en deze op dag van vertrek weer inleveren op LAX in Los Angeles op 23 Augustus (dus 18 Juli t/m 23 Augustus 2020). Dit is dus 36 dagen autohuur. Nu hebben wij verschillende autoverhuurbedrijven vergeleken en wij kwamen uit op National Car Rental als goedkoopste.
Ik heb mij aangemeld bij de Emerald Club van National vanwege de 10% korting, de autokeuze en de gratis tweede bestuurder. Aangezien mijn neefje jonger is dan 25, moeten we 20 euro per dag extra betalen bovenop de huurprijs. Dit komt neer op 720$. Wij willen minimaal een Full Size auto huren, omdat we nogal wat bagage meenemen (koffers, tassen, koelbox, etc.) en daarnaast ook nog comfortabel willen reizen. Op dit moment krijgen we voor wat we invullen een prijs van rond de 2500$. Dit is met Emerald Club korting voor 36 dagen een Full Size auto met Unlimited Miles, inclusief tweede (jonge) bestuurder. Verder hebben wij nog geen verzekeringen bekeken, maar aangezien deze bij National nogal wat kosten per dag, zijn we van plan om via een externe partij een verzekering aan te schaffen.
Begin: National Car Rental, Chicago Downtown Lasalle, 18 Juli, 12pm
Eind: National Car Rental, Los Angeles LAX, 23 Augustus, 12pm
Nu hadden we eigenlijk nog een paar vragen:
1) Is er een manier om de 'young driver fee' kwijt te laten schelden, aangezien dit ongeveer 1/3e van de total huurprijs is?
2) Kunnen we beter via National zelf een verzekering afsluiten of via een externe partij? Any tips?
3) Zijn er kortingscodes bekend waarmee we de huurprijs nog verder kunnen laten zakken? Hoe lager hoe beter natuurlijk!
4) Aangezien dit mijn eerste keer auto huren is in the US, waar moet ik op letten?
Als er nog andere opties zijn voor een lagere huurprijs dan hoor ik dat graag! Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Lawrence
Ik ben Lawrence (25) uit Groningen en ben nieuw op dit forum. Ik ga komende zomer samen met mijn neefje (22) Route 66 rijden. We starten in Chicago en eindigen in Los Angeles, dus een one-way rental. Op 18 Juli willen wij een auto huren vanuit Chicago en deze op dag van vertrek weer inleveren op LAX in Los Angeles op 23 Augustus (dus 18 Juli t/m 23 Augustus 2020). Dit is dus 36 dagen autohuur. Nu hebben wij verschillende autoverhuurbedrijven vergeleken en wij kwamen uit op National Car Rental als goedkoopste.
Ik heb mij aangemeld bij de Emerald Club van National vanwege de 10% korting, de autokeuze en de gratis tweede bestuurder. Aangezien mijn neefje jonger is dan 25, moeten we 20 euro per dag extra betalen bovenop de huurprijs. Dit komt neer op 720$. Wij willen minimaal een Full Size auto huren, omdat we nogal wat bagage meenemen (koffers, tassen, koelbox, etc.) en daarnaast ook nog comfortabel willen reizen. Op dit moment krijgen we voor wat we invullen een prijs van rond de 2500$. Dit is met Emerald Club korting voor 36 dagen een Full Size auto met Unlimited Miles, inclusief tweede (jonge) bestuurder. Verder hebben wij nog geen verzekeringen bekeken, maar aangezien deze bij National nogal wat kosten per dag, zijn we van plan om via een externe partij een verzekering aan te schaffen.
Begin: National Car Rental, Chicago Downtown Lasalle, 18 Juli, 12pm
Eind: National Car Rental, Los Angeles LAX, 23 Augustus, 12pm
1) Is er een manier om de 'young driver fee' kwijt te laten schelden, aangezien dit ongeveer 1/3e van de total huurprijs is?
2) Kunnen we beter via National zelf een verzekering afsluiten of via een externe partij? Any tips?
3) Zijn er kortingscodes bekend waarmee we de huurprijs nog verder kunnen laten zakken? Hoe lager hoe beter natuurlijk!

4) Aangezien dit mijn eerste keer auto huren is in the US, waar moet ik op letten?
Als er nog andere opties zijn voor een lagere huurprijs dan hoor ik dat graag! Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Lawrence
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik vind ook niks goedkoper dan 31 $ per nacht momenteel voor onze huur van 14 tot 23 mei in Vegas...(ececutive aisle national) zou ook al heel tevreden zijn met 22$ per dagTerpies schreef: ↑08 feb 2020, 21:19Misschien ligt het aan mij, maar ik krijg totaal geen goede prijzen voor mijn periode via de meeste brokers: heb getest via o.a. Auto Europe, Skyscanner, momondo, usareisen.de, American-estates, happytours etc.
Voor mij blijft Hertz op dit moment het goedkoopste met een UC boeking voor net geen $22 per dag (29 mei-25 juni MCO).

Hertz is nog een stuk duurder voor onze data...
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
1. Nee, dat denk ik niet, tenzij je zelf alles gaat rijden.LAWRENCIO schreef: ↑09 feb 2020, 12:49
3) Zijn er kortingscodes bekend waarmee we de huurprijs nog verder kunnen laten zakken? Hoe lager hoe beter natuurlijk!![]()
2. Als je vanuit Europa huurt moeten de verplichte verzekeringen erbij zitten, check dit wel altijd even. Zie het eerste bericht in dit topic welke verzekeringen je moet hebben. Bij de counter zul je misschien roadside assistence verkocht krijgen, je moet je afvragen of dat meerwaarde heeft.
3. Heb je al gekeken via bijvoorbeeld avis.be, avis.es ed. Ook hierin zit prijsverschil en is altijd het proberen waard. Van kortingscodes ben ik niet echt op de hoogte, andere mensen op dit forum wel. Neem dus de tijd om dit forum door te lezen voor alle tips.
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
Je hebt altijd roadside assistance, ze proberen je EXTENDED roadside assistance te verkopen. Dit dekt bv eigen stommiteiten, zoals sleutels in afgesloten auto laten liggen maar ook als je zelf geen band kunt verwisselen. Als je pech hebt met je auto is deze standaard service gewoon uiteraard inbegrepen.
Let wel: bel ALTIJD eerst de verhuurder als je pech hebt, voordat je hulpdiensten (zoals sleepauto) laat komen anders kun je zelf de kosten moeten betalen!
@CAM1984 Ook kan het goedkoper zijn om via de app op de telefoon te boeken. Er zat bij mij een flink verschil in, terwijl ik tegelijkertijd op de telefoon en op de PC keek.
Het verwisselen van een band zoals @Terpies aangeeft gaat daarbij niet alleen om jouw eigen kunsten. Er zit niet altijd standaard een reservewiel of materiaal om deze te kunnen vervangen in de auto. Als je geen road assistance neemt, is dat iets om bij het ophalen van de auto om op te letten.
Het verwisselen van een band zoals @Terpies aangeeft gaat daarbij niet alleen om jouw eigen kunsten. Er zit niet altijd standaard een reservewiel of materiaal om deze te kunnen vervangen in de auto. Als je geen road assistance neemt, is dat iets om bij het ophalen van de auto om op te letten.
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
georgesken schreef: ↑09 feb 2020, 12:59Ik vind ook niks goedkoper dan 31 $ per nacht momenteel voor onze huur van 14 tot 23 mei in Vegas...(ececutive aisle national) zou ook al heel tevreden zijn met 22$ per dag![]()
Hertz is nog een stuk duurder voor onze data...
Ik kom bij Hertz.co.uk op $313 voor UC (groep c) voor jouw periode met cdp 1261109 en pc 204866. Dus je zou een backup boeking kunnen maken bij Hertz.
Nogmaals, als er geen reserve wiel in je auto zit is dat overmacht en heb je sowieso recht op assistance ongeacht of je extended RSA neemt.Lampie schreef: ↑09 feb 2020, 13:45@CAM1984 Ook kan het goedkoper zijn om via de app op de telefoon te boeken. Er zat bij mij een flink verschil in, terwijl ik tegelijkertijd op de telefoon en op de PC keek.
Wel check ik tegenwoordig altijd of er een volwaardig reserve wiel cq thuiskomertje en een krik e.d. In de auto ligt voordat ik wegrijd uit de garage.
-
- Amerika-ontdekker
1) Oke prima, dan moeten we inderdaad gewoon die 720$ meerekenen. M'n neefje wil ook heel graag rijden, dus doen we het zo.CAM1984 schreef: ↑09 feb 2020, 13:121. Nee, dat denk ik niet, tenzij je zelf alles gaat rijden.LAWRENCIO schreef: ↑09 feb 2020, 12:49
3) Zijn er kortingscodes bekend waarmee we de huurprijs nog verder kunnen laten zakken? Hoe lager hoe beter natuurlijk!![]()
2. Als je vanuit Europa huurt moeten de verplichte verzekeringen erbij zitten, check dit wel altijd even. Zie het eerste bericht in dit topic welke verzekeringen je moet hebben. Bij de counter zul je misschien roadside assistence verkocht krijgen, je moet je afvragen of dat meerwaarde heeft.
3. Heb je al gekeken via bijvoorbeeld avis.be, avis.es ed. Ook hierin zit prijsverschil en is altijd het proberen waard. Van kortingscodes ben ik niet echt op de hoogte, andere mensen op dit forum wel. Neem dus de tijd om dit forum door te lezen voor alle tips.

2) Ik zie zo snel niet of er verplichte verzekeringen bij in zitten. Er staat wel dat LDW en SLP optional zijn. Moet ik die er dan perse bij nemen?
3) Als ik via andere sites kijk (.com / .co.uk / .ie / etc) kom ik op dezelfde prijzen. Ik zal verder zoeken voor kortingscodes, bedankt!
Roadside Assistance heb ik denk ik niet nodig. Ik zit bij de ANWB, dus dan heb ik 90 dagen recht op AAA, toch?Terpies schreef: ↑09 feb 2020, 13:34Je hebt altijd roadside assistance, ze proberen je EXTENDED roadside assistance te verkopen. Dit dekt bv eigen stommiteiten, zoals sleutels in afgesloten auto laten liggen maar ook als je zelf geen band kunt verwisselen. Als je pech hebt met je auto is deze standaard service gewoon uiteraard inbegrepen.
Let wel: bel ALTIJD eerst de verhuurder als je pech hebt, voordat je hulpdiensten (zoals sleepauto) laat komen anders kun je zelf de kosten moeten betalen!

Ik zal eens kijken of ik via de app goedkoper uit ben, bedankt. We zijn sowieso ook van plan om iets van een emergency kit op te halen bij Wallmart als dat niet in de auto zit, met daarin wat gereedschap, een verbanddoos, etc.Lampie schreef: ↑09 feb 2020, 13:45@CAM1984 Ook kan het goedkoper zijn om via de app op de telefoon te boeken. Er zat bij mij een flink verschil in, terwijl ik tegelijkertijd op de telefoon en op de PC keek.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Via welke site kijk je nu dan? Het klopt volgens mij niet dat LDW en SLI optional zijn. Zou standaard moeten zijn wanneer je vanuit Europa boekt. Of boek je nu via de Amerikaanse site?
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
-
- Amerika-ontdekker
Ik boek nu inderdaad via de Amerikaanse site, www.nationalcar.com. Daar staat het aangegeven als optie, ook al heb ik via de Emerald Club opgegeven dat ik uit 'The Netherlands' kom. De LDW en SLI staan nu 'uit', maar ik begrijp dat ik die wel nodig heb?
Als je inlogt op de site met in je profiel opgenomen dat je uit de EU komt, in jouw geval NL, zitten bij boeking automatisch alle noodzakelijke verzekeringen erbij (CDW/LDW en SLI).
-
- Amerika-ontdekker
Hmm, dat is vreemd. Ik keek nog even voor de zekerheid en ik heb echt aangegeven dat ik uit Nederland komTerpies schreef: ↑09 feb 2020, 14:56Als je inlogt op de site met in je profiel opgenomen dat je uit de EU komt, in jouw geval NL, zitten bij boeking automatisch alle noodzakelijke verzekeringen erbij (CDW/LDW en SLI).

Laatst gewijzigd door LAWRENCIO op 09 feb 2020, 15:30, 2 keer totaal gewijzigd.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
CDW/LDW en SLI zijn zeker wel nodig. Het lijkt erop dat je toch als Amerikaan wordt gezien.
Alamo heeft een goed U25 pakket over het algemeen, maar ik kom bij hen (via www.usa-reisen.de) ook op dik 2800 euro. Vergis je niet, de one-way fee bepaalt ook een groot deel van je prijs.
Alamo heeft een goed U25 pakket over het algemeen, maar ik kom bij hen (via www.usa-reisen.de) ook op dik 2800 euro. Vergis je niet, de one-way fee bepaalt ook een groot deel van je prijs.
-
- Amerika-ontdekker
@nieuwenoord Pfoe, dat is behoorlijk... Misschien kan ik dan beter afwachten voor betere (dus lagere) prijzen? Of zijn dit de prijzen die ik mag verwachten? Een paar maanden geleden (in september/oktober 2019) kreeg ik zelfs via Hertz nog prijzen van 1600-1700 euro.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Boeken en blijven zoeken. Je kan op elk moment gratis annuleren en autohuurprijzen zijn zo wispelturig als het maar zijn kan.
Wij, gewoon stel met normale leeftijden voor verhuur, hebben volgende een Premium SUV voor drie weken. De eerste die ik boekte koste 1685 euro, de tweede 1200 en uiteindelijk de laatste geboekt voor 1080 euro. En als ik nu zoek, kom ik dik boven de 2400 uit.
Je hebt nog tijd genoeg, maar als je er nu in elk geval een boekt, kan je altijd nog rond blijven kijken. Ik kijk vaak gewoon één keer per week bij Autoeurope.nl en dan zie ik wel waar de goedkope mogelijkheden zitten. Ik kijk dan wel áltijd nog bij de maatschappij zelf en kom daar meestal het goedkoopst uit, maar soms zijn tussenpersonen als Autoeurope, Rentalcars, HappytoursUSA etc. goedkoper. Maak er een hobby van en je komt zeker een keer een mooiere prijs tegen, maar als je nu al wat vastlegt, heb je in elk geval een auto.
Vraag je wel af of je persé die one-way wilt doen, want daar zit ook een groot deel van die hoge huurprijs in!
Jammer dat je niet eerder die prijzen bij Hertz hebt gepakt, annuleringen zijn daar eigenlijk altijd gratis.
Wij, gewoon stel met normale leeftijden voor verhuur, hebben volgende een Premium SUV voor drie weken. De eerste die ik boekte koste 1685 euro, de tweede 1200 en uiteindelijk de laatste geboekt voor 1080 euro. En als ik nu zoek, kom ik dik boven de 2400 uit.
Je hebt nog tijd genoeg, maar als je er nu in elk geval een boekt, kan je altijd nog rond blijven kijken. Ik kijk vaak gewoon één keer per week bij Autoeurope.nl en dan zie ik wel waar de goedkope mogelijkheden zitten. Ik kijk dan wel áltijd nog bij de maatschappij zelf en kom daar meestal het goedkoopst uit, maar soms zijn tussenpersonen als Autoeurope, Rentalcars, HappytoursUSA etc. goedkoper. Maak er een hobby van en je komt zeker een keer een mooiere prijs tegen, maar als je nu al wat vastlegt, heb je in elk geval een auto.
Vraag je wel af of je persé die one-way wilt doen, want daar zit ook een groot deel van die hoge huurprijs in!
Jammer dat je niet eerder die prijzen bij Hertz hebt gepakt, annuleringen zijn daar eigenlijk altijd gratis.
-
- Amerika-ontdekker
@nieuwenoord
De one-way rental is de enige optie. Wij gaan niet 4500 km van Chicago naar Los Angeles en dan 4500 km terug, hahah!
Bovendien hebben we de vluchten naar Chicago en vanuit Los Angeles al geboekt. Ik denk dat 'boeken en blijven zoeken' dan het enige is wat ik kan doen
En ik zag inderdaad dat de meeste bedrijven gratis annuleren is, dus dan kan ik altijd nog terug. Ik kom er nog wel op terug, bedankt! 
De one-way rental is de enige optie. Wij gaan niet 4500 km van Chicago naar Los Angeles en dan 4500 km terug, hahah!

2012: Oostkust, Westkust/South-West, Memphis (TN)
2023: Route 66 - Chicago naar Los Angeles
2023: Route 66 - Chicago naar Los Angeles
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tja, als de vluchten al geboekt zijn, kan je niet anders meer 

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
2-16 april RSW.Terpies schreef: ↑09 feb 2020, 12:25Welke periode zoek je?
Ik kom bij Hertz.co.uk op $742,80 voor groep c met cdp 1261109 en pc 204866.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Heb je de instructies in het National topic wel gevolgd, met name dit gedeelte, voorgestelde contract id verwijderen:
Verwijder de voorgestelde contract ID.
Vul een contract id en coupon code in, zie lijst hierboven.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20271 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties