Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Pete.Z »

LAWRENCIO schreef:
09 feb 2020, 15:49
@nieuwenoord Pfoe, dat is behoorlijk... Misschien kan ik dan beter afwachten voor betere (dus lagere) prijzen? Of zijn dit de prijzen die ik mag verwachten? Een paar maanden geleden (in september/oktober 2019) kreeg ik zelfs via Hertz nog prijzen van 1600-1700 euro.
Probeer vooral rentalcars.com, drive usa.de, en andere brokers. Ik heb zelf nog nooit goedkoper kunnen huren bij de verhuurder zelf dan bij een broker.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik wel :-) Maar dan wel vaak de Spaanse sites, hoewel ik nu ook twee keer een hele mooie prijs bij Avis vond.
LAWRENCIO
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door LAWRENCIO »

@harryh Dit heb ik inderdaad geprobeerd, alleen het lukte steeds niet op een of andere manier. Geeft een foutcode die lijkt op: Not available for this location...
2012: Oostkust, Westkust/South-West, Memphis (TN)
2023: Route 66 - Chicago naar Los Angeles
LAWRENCIO
Amerika-ontdekker

Bericht door LAWRENCIO »

@Pete.Z Ik zal de brokers in de gaten houden! :)
LAWRENCIO
Amerika-ontdekker

Bericht door LAWRENCIO »

Als ik in het begin de contract id code invoer, dan krijg ik inderdaad een lagere prijs, met CDW/LDW + SLI inclusief, maar zonder (underage) additional driver. Als ik dan de code weghaal, zoals uitgelegd in de genoemde post, haalt de site de CDW/LDW + SLI er weer af, maar krijg ik nu wel een additional driver erbij?
Lampie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Lampie »

Terpies schreef:
09 feb 2020, 13:49
Nogmaals, als er geen reserve wiel in je auto zit is dat overmacht en heb je sowieso recht op assistance ongeacht of je extended RSA neemt.
Wel check ik tegenwoordig altijd of er een volwaardig reserve wiel cq thuiskomertje en een krik e.d. In de auto ligt voordat ik wegrijd uit de garage.
Dat nogmaals snap ik dan niet zo. Het is wel goed om daarop te letten, zoals je al aangeeft.
Daarbij komt dat het wellicht wel gedoe geeft als er geen wiel / gereedschap in de auto aanwezig is en je geen RA verzekering hebt. Of het dan ook direct als overmacht gezien wordt wil ik zelf toch liever bekijken als ik de auto ophaal.
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Stel dat ik een ‘Ford Mustang convertibele or similar’ bij Hertz reserveer, wat is dan de kans dat ze me met een Europese wagen op weg sturen?

Wat kan je zoal krijgen in die autoklasse?
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Vanwege goede recensies over Happy Tours hier op het forum heb ik vorig jaar eens gekeken naar de prijzen voor de huur van een auto van Seatlle naar San Francisco. De bedoeling is nl. dat we volgend jaar waarschijnlijk deze reis gaan maken. En inderdaad was de prijs voor een minivan bij Happy Tours vergeleken met andere verhuurbedrijven het goedkoopste. En dan heb ik het over 21 dagen in het hoogseizoen.
Dit jaar heb ik nogmaals een paar keer gekeken op de site van Happy Tours en wat schetst mijn verbazing: De prijs voor een minivan is nu de laatste tijd omhoog geschoten tot boven de 2000 dollar. Van alle verhuurbedrijven zijn ze nu het duurst. Hoe is dit mogelijk.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gast

Bericht door Gast »

harryh schreef:
09 feb 2020, 16:20
2-16 april RSW.
Ik kom bij Hertz.co.uk op $742,80 voor groep c met cdp 1261109 en pc 204866.
Kijk even bij Hertz.de ik vind daar $547,74 voor Groep C met dezelfde codes :thumbup:
Gast

Bericht door Gast »

Lampie schreef:
09 feb 2020, 19:41
Daarbij komt dat het wellicht wel gedoe geeft als er geen wiel / gereedschap in de auto aanwezig is en je geen RA verzekering hebt.
JE hebt altijd RA alleen Extended RA (zoals ik uitlegde) is optioneel.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

@Terpies ik heb al een oudere boeking staan voor $435,- groep C ;), bedankt voor het meekijken.
Gast

Bericht door Gast »

@harryh Dat is nog beter :thumbup: ....ik blijf toch ook nog alle verschillende sites checken voor mijn periode, want de prijzen schommelen nogal.
Via geen van de brokers kom ik goedkoper uit en ook National EC blijft met $800 ver achter bij mijn $580 van Hertz voor 26 dagen...
Door de ABN SAVE CDP code te gebruiken voorkom je trouwens alle mogelijke discussie over de AMEX Platinum code, terwijl de prijzen gelijk zijn :clap:

Ik ben er trouwens ook achter dat de chat functie met Hertz wel werkt op de US site van Hertz, mits je inlogt via VPN. Daar is het toevoegen van een boeking aan je account (voor zover niet goed gegaan met de twee schermen truc) een kwestie van 2 minuten: het wordt ter plekke via de chat operator geregeld heb ik al ondervonden :)
Timothy555
Amerika-expert

Misschien een hele domme vraag van iemand die soms schrik heeft van z’n eigen schaduw, maar: kan je niet in de problemen komen met het gebruik van CDP-codes?
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Die vraag is al vaker gesteld, check de zoekfunctie. Als je aan de hieronder genoemde ABN SAVE CDP refereert: Daar kun je je met je email adres aanmelden dus geen probleem.
Timothy555
Amerika-expert

Bedankt voor de tip. Me lid gemaakt, daarna de rental vastgelegd. Premium SUV voor 1 dag (Chevy Suburban or similar).
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Een beetje aan het rondkijken voor 17 september t/m 7 oktober, SFO naar PHX, maar nog geen leuke aanbiedingen gezien, standard suv zit zo rond de 750/800 euro, en dat moet lager kunnen volgens mij.
LAWRENCIO
Amerika-ontdekker

Bericht door LAWRENCIO »

CAM1984 schreef:
09 feb 2020, 14:27
Via welke site kijk je nu dan? Het klopt volgens mij niet dat LDW en SLI optional zijn. Zou standaard moeten zijn wanneer je vanuit Europa boekt. Of boek je nu via de Amerikaanse site?
Het blijkt nu dus dat, omdat ik via de Amerikaanse website van National mij heb aangemeld voor de Emerald Club, de website mij steeds aanziet als Amerikaan, terwijl er bij mijn account gegevens wel duidelijk bij staat dat ik Nederlands ben. E-mail gestuurd naar National en we wachten het af! :)
Gast

Bericht door Gast »

@Pete.Z Waarop baseer je dat het goedkoper kan? €750/800 voor 20 dagen incl. one way fee voor een standard suv is toch geen slechte prijs?
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Voor aankomende zomer heb ik een aantal reserveringen open staan bij Alamo via Happytours.
Ik heb alvast ingecheckt zodat ik dat alvast gedaan heb maar nu zie ik het volgende staan

Estimated Total

$166.96
Approx R$720.87

Iemand een idee wat de aprrox R720,87 betekend? Is dit borg? Ik heb dit nog nooit eerder gezien.
De 166,96 usd is het tarief wat ik geserveerd had.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door Superdork1 »

R$ zijn Braziliaanse Real, altijd handig om te weten op je factuur! :geek2:

Approx is "ongeveer"

Let er wel op dat je maar één reservering voor een bepaald tijdvak mag maken bij Happytours, anders vervallen de reserveringen.
Laatst gewijzigd door Superdork1 op 10 feb 2020, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer