Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Lampie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Lampie »

Dat zijn de kosten in Braziliaanse Real. Kijk ook even rond 17 jan in deze topic. Daar staat het eea hierover.
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Duidelijk :lol: Dat verklaart meteen waarom de land keuze bij automatisch op Brazilië stond.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Terpies schreef:
10 feb 2020, 19:47
@Pete.Z Waarop baseer je dat het goedkoper kan? €750/800 voor 20 dagen incl. one way fee voor een standard suv is toch geen slechte prijs?
Niet echt slecht inderdaad, en ik heb ook al een reservering staan voor de zekerheid, was een leuke aanbieding op drive-usa.
Heather
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Heather »

Hallo,

Kan iemand mij het verschil toelichten tussen een Fullsize Recreational Vehicle (staat zo op uscarhire) en een minivan aub ?
Is de eerste een FFAR of ben ik fout ?
Welk voertuig heeft jullie voorkeur voor een rondreis met 5 personen waarvan de jongste 14 jaar zal zijn en waarom ?

Bedankt,
Heather.
Gast

Bericht door Gast »

Ik zou een minivan nemen, mede gelet op je bagage...
Karinkazi
Amerikafan

Extreem hoge huurprijzen minivan?

Bericht door Karinkazi »

Zo, dat is even schrikken! Waar we normaal rond de 700 euro kwijt waren voor het huren van een auto voor 3 weken, kom ik nu gemiddeld uit tussen de 1600 en 2000 euro. Nu weet ik dat de prijzen altijd kunnen schommelen dus ik houd het in de gaten, maar wat een gigantisch verschil!
We willen dit jaar voor een minivan gaan dus dat de prijzen iets hoger liggen snap ik (normaal hadden we een 'gewone' auto). Daarnaast rijden we een iets 'minder reguliere' route (Seattle - Las Vegas) dus ik heb ook bij alle aanbieders een one-way fee (in de routes SF - LA/LV en Denver-Denver hadden we dat niet) maar alsnog kan ik de hoge prijzen niet plaatsen. Ik ben benieuwd of jullie ook voor zulke hoge prijzen hebben geboekt of dat ik gewoon pech heb met de periode.

Wie heeft er nog meer een minivan gehuurd (voor deze zomer) en wat waren jullie kwijt?

Route:
Aantal dagen:
Kosten:
Gast

Bericht door Gast »

Misschien kan dit ook even worden opgenomen in de eerste post van dit topic.

Als ANWB lid (lidmaatschap kost €15,50 per jaar!) heb je in de USA AAA-membership, wat een aantal voordelen oplevert:
https://www.anwb.nl/ledenvoordeel/show-your-card
Dit kaartje moet je samen met je geldige ANWB pas kunnen laten zien:
https://www.anwb.nl/binaries/content/as ... t-card.pdf

Dit AAA lidmaatschap biedt ook een aantal voordelen voor autorijden in de USA, zoals basic Roadside Assistance (via de meeste verhuurmaatschappijen is dit al inbegrepen), echter hier vallen ook een aantal zaken onder die normaliter ALLEEN via een Extended RA geregeld zijn in de USA (https://www.aaa.com/international/inter ... iates.html):
Emergency Roadside Assistance
The phone number for AAA’s Emergency Road Service is 1-800-AAA-HELP (1-800-222-4357) within the U.S. or Canada only.
If visiting for 90 days or less, you are entitled to BASIC Emergency Roadside Assistance to include:

- Flat tire service including changing a flat tire when an inflated, serviceable spare is available.

- A limited supply of fuel will be delivered to a member’s disabled vehicle, enabling the member to reach the nearest service station. Members may be charged up to the current pump price for the fuel.

- Lockout and key service; If the key that operates or provides access to the passenger compartment of the vehicle is lost, broken, or the service provider cannot gain entry, the Club shall provide locksmith service up to $50, or reimbursement of commercial locksmith service up to $50. If necessary, the Club also will provide tow service. Members are entitled to up to $50 worth of locksmith service at the scene, exclusive of any charges for en-route mileage.
Bovendien zijn er als ANWB/AAA lid een aantal interessante zaken, waaronder het vervallen van een underage fee (van 20-24 jaar) bij HERTZ (thanks@BigJesper !!), maar ook gratis kinderzitje!!:

https://www.aaa.com/international/offers.pdf
Member Rentals in the U.S.
• Up to 20% discount
• 10% off U.S. retail prepaid rates
Free use of one child safety seat with each rental
• No charge for up to four additional drivers who are
AAA members and meet standard rental qualifications
Young renter fee waived for AAA members ages 20-
24 who meet standard rental qualifications

Member Rentals Outside the U.S. and Canada
• Up to 10% discount
• No charge for up to four additional drivers who are
AAA members and meet standard rental qualification
Edit: link toegevoegd naar aanleiding van vraag @nieuwenoord
Laatst gewijzigd door Gast op 12 feb 2020, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Re: Extreem hoge huurprijzen minivan?

Bericht door Gast »

Kun je deze vraag niet gewoon stellen in het algemene topic? waarom open je een apart topic?

Begin dan ook eens met aangeven welke data, waar ophalen/inleveren en welke maatschappijen je allemaal al hebt gekeken, cq. waar je je laagste prijs hebt gevonden. Staat de route al vast en zijn je tickets al geboekt? Of zou je misschien een rondje vanuit bv SF kunnen maken, ipv van Seattle naar Las Vegas als one way.

Op deze manier kan niemand je advies geven. Prijzen voor autos zijn altijd afhankelijk van een aantal factoren, zoals periode/locatie.
Als je specifiek een minivan huurt hoort daar een standaard prijs bij. Als je flexibel bent (of als backup boeking) zou je een National EC/Hertz UC boeking kunnen maken. Dan ben je goedkoper uit, maar moet je geluk hebben en/of via een greeter ter plekke proberen een minivan te krijgen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Dat laatste rijtje is erg interessant. Weet je zeker dat al die voordelen echt ook toegepast worden?
SuperFieke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuperFieke »

Wij hebben ook een minivan geboekt voor deze zomer (via happytours bij Alamo):

Route: SF - SF (Oregon en Washington)
Aantal dagen: 26 dagen
Kosten: 820 euro

Wij hebben dit wel reeds geboekt in september. Toen ik een paar dagen daarna op die site terugkeek, waren die prijzen plots veel duurder en die zijn sedertdien niet meer gezakt. Vorige keer hebben wij ook aan die prijs een minivan kunnen boeken in hoogseizoen (LV-LV), maar ook heel vroeg geboekt. Van zodra de vliegtickets vastliggen, boeken wij die huurwagen. Dat is toch annuleerbaar en achteraf komt het maar zelden voor dat de prijs nog zakt.
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb juist de ervaring met autos dat ik in de aanloop naar de vakantie diverse keren goedkoper kan boeken...ik heb nu voor mijn vakantie al 3 keer beide opties goedkoper gevonden (en dan gaat het niet om een paar euro's: de laatste keer van 627 naar 560 en van 898 naar 738 (backup boeking))
SuperFieke
Amerikafan

Bericht door SuperFieke »

Wij hebben die prijzen eigenlijk nog nooit zien zakken. Maar wij reizen wel altijd in het hoogseizoen, de vraag is dan wss ook groter?
Gast

Bericht door Gast »

Welke prijs, autotype, locatie en periode heb je dan @SuperFieke
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

@Terpies zie eerdere reactie van SuperFieke

Ik had in het algemene topic ook al aangegeven dat de prijzen voor het huren van een minivan (wij reizen met meerdere personen) schrikbarend duur zijn. Wij gaan waarschijnlijk volgend jaar maar ik heb de laatste tijd diverse keren gekeken wat we ongeveer kwijt zijn in het hoogseizoen en voor 22 dagen. En net als Karinkaza heb ik gekeken van Seattle - LV of van Seattle - SF. Of omgekeerd. Ook tot nu toe bij meerdere verhuurmaatschappijen alleen bedragen gezien van tussen de 1500 en 2000 euro. Bij Happytours zelfs bedragen boven de 2000 euro. Terwijl we de voorgaande jaren veel minder kwijt waren voor in ons geval een minivan. Ik denk inderdaad dat zo vroeg mogelijk boeken de beste optie is.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gast

Bericht door Gast »

ik zie van zowel @SuperFieke als van jou geen exacte data dus ik kan niet meekijken... alhoewel ik denk dat 820 euro voor 26 dagen specifiek een minivan geen slechte prijs is...

@IngridZw Waarom geen rondje SF-SF dat scheelt enorm...of zijn je tickets al geboekt?

Ik houd met de reis bestemmingen ook al gelijk rekening met autohuur prijzen, omdat het toch over het totaal plaatje gaat qua kosten.
marc08
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door marc08 »

Thanks terpies voor deze info.
Zeker interessante informatie, vooral t gratis 1e kinderzitje.

Ik vraag me wel af of dat dan alleen geld via de anwb cdp code of ook andere cdp codes. Want zojuist een proefboeking gemaakt met anwb cdp en t zitje gaat er als bedrag niet af (hertz member betaald 60 dollar max per huur of 3 dollar per dag als je onder de 60 dollar blijft).

Met andere cdp codes en deze optie erbij maakt hertz voor mij nog aantrekkelijker.
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
Karinkazi
Amerikafan

Bericht door Karinkazi »

Ik plaats een nieuw topic omdat ik soms door de bomen het bos even niet zie met topics met 10 pagina's.

En ik vroeg ook naar prijzen van anderen, vandaar geen specificaties van mijn eigen reis.
Tickets zijn dus al geboekt van SEA naar LV. Onze reis is in augustus voor 22 dagen. Ik heb op heel veel verschillende sites en aanbieders gekeken. De lijst die op het forum staat (Hertz, alamo, rentalcars USA, etc) en via google heb ik nog wel 10 verschillende geprobeerd. En de prijzen liggen dus allemaal tussen de 1600 en 2000. Ik heb niet bijgehouden welke prijs bij welke website momenteel omdat ik ze allemaal torenhoog vind :P

Maar @SuperFieke heeft dus een aanzienelijk lagere prijs. Ik vreesde al dat ik ook gewoon laat was met boeken. Maarja, voordat we écht de knoop hadden doorgehakt om weer te touren en vervolgens de goedkoopste tickets hadden geboekt was het al januari...

Ik blijf verder zoeken!
Karinkazi
Amerikafan

Bericht door Karinkazi »

Ik vind nu wel via Hotwire een aanbieding voor 1500 voor een minivan. Deze ga ik eens doorpluizen, ik heb eigenlijk via Hotwire nog nooit een auto gehuurd en me dus ook nooit in verdiept
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Karinkazi schreef:
12 feb 2020, 16:07
Ik plaats een nieuw topic omdat ik soms door de bomen het bos even niet zie met topics met 10 pagina's.
Maar we houden het juist graag in één topic ipv nog meer bomen te planten, dank voor je begrip.
Gast

Bericht door Gast »

Karinkazi schreef:
12 feb 2020, 16:13
Ik vind nu wel via Hotwire een aanbieding voor 1500 voor een minivan. Deze ga ik eens doorpluizen, ik heb eigenlijk via Hotwire nog nooit een auto gehuurd en me dus ook nooit in verdiept
Als je nog even je data en zo voor je trip geeft kijken de mensen hier graag mee in jouw bos :) om de beste aanbieding te vinden. Dat is het voordeel van dit forum.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer