Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis MiKeZZa: Meedenken over reisschema met 2 kinderen
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Re: Reis MiKeZZa: Meedenken over reisschema met 2 kinderen
Ok, dat klinkt op zich interessant. Maar hoe moet ik dat dan voor me zien? Je koopt simpelweg een paar tenten bij een van te voren uit te zoeken winkel en de aankoopsom hiervan is dermate laag dat je die 'lachend' weg gaat na je vakantie omdat een kampeerplek dermate goedkoop is in een park dat die zich makkelijk terugverdiend?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, wij hadden zelf tenten meegenomen; twee goedkope koepeltentjes; die nemen nauwelijks plaats in in de koffer. maar daar aanschaffen, bijvoorbeeld bij de Walmart, kan ook. Kijk eens in ons 2017-verslag.
En kijk eens naar de verslagen van Elly op www.michelly.nl voor hun kampeerervaringen.
Marianne
En kijk eens naar de verslagen van Elly op www.michelly.nl voor hun kampeerervaringen.
Marianne
Hoi,
Wij gaan deze zomer voor de eerste keer naar de USA. Onze kinderen zijn dan 5 en 6 jaar oud. Wij hebben onze reis volledig zelf samengesteld aan de hand van tips van dit forum. Wij hebben gekozen voor een huurauto+hotelovernachtingen. De vluchten en huurwagen hebben we via een reisagent geboekt. De hotelovernachtingen hebben we zelf geboekt. Wij gaan vooral voor de natuur. De steden zeggen ons niet zoveel, vandaar dat we LA niet hebben opgenomen in de route. Alleen San Francisco en Las Vegas willen we gezien hebben. Onze route omvat een groot stuk van wat jullie ook willen zien:
1 Vlucht San Francisco AK namiddag
2 SF (alcatraz)
3 SF
4 SF-Monterey
5 Monterey
6 Monterey-Yosemite
7 Yosemite
8 Yosemite
9 Yos - Mammoth Lakes
10 ML - Death Valley
11 DV - Valley Of Fire
12 VOF-Zion
13 Zion
14 Zion
15 Zion - Bryce
16 Bryce
17 Bryce -via Capitol Reef naar Moab
18 Moab (Canyonlands)
19 Moab (Arches NP)
20 Moab - via Monument Valley naar Page
21 Page (Antelope Canyon)
22 Page - Grand Canyon
23 GC - Las Vegas
24 LV
25 LV
26 terugvlucht
Namibië staat trouwens ook nog op ons verlanglijstje, dus als je daar tips voor hebt, mag je die mij altijd bezorgen
Wij gaan deze zomer voor de eerste keer naar de USA. Onze kinderen zijn dan 5 en 6 jaar oud. Wij hebben onze reis volledig zelf samengesteld aan de hand van tips van dit forum. Wij hebben gekozen voor een huurauto+hotelovernachtingen. De vluchten en huurwagen hebben we via een reisagent geboekt. De hotelovernachtingen hebben we zelf geboekt. Wij gaan vooral voor de natuur. De steden zeggen ons niet zoveel, vandaar dat we LA niet hebben opgenomen in de route. Alleen San Francisco en Las Vegas willen we gezien hebben. Onze route omvat een groot stuk van wat jullie ook willen zien:
1 Vlucht San Francisco AK namiddag
2 SF (alcatraz)
3 SF
4 SF-Monterey
5 Monterey
6 Monterey-Yosemite
7 Yosemite
8 Yosemite
9 Yos - Mammoth Lakes
10 ML - Death Valley
11 DV - Valley Of Fire
12 VOF-Zion
13 Zion
14 Zion
15 Zion - Bryce
16 Bryce
17 Bryce -via Capitol Reef naar Moab
18 Moab (Canyonlands)
19 Moab (Arches NP)
20 Moab - via Monument Valley naar Page
21 Page (Antelope Canyon)
22 Page - Grand Canyon
23 GC - Las Vegas
24 LV
25 LV
26 terugvlucht
Namibië staat trouwens ook nog op ons verlanglijstje, dus als je daar tips voor hebt, mag je die mij altijd bezorgen

-
- Amerika-ontdekker
Super bedankt allemaal.... Verhaal is helder. Nu moeten we nog eens even verzinnen of we dit aan willen gaan met kinderen van bijna 4 en net 6 of dat we nog 1 of 2 jaartjes gaan wachten....
V.w.b. Namibië; stuur maar een PB met de vragen
V.w.b. Namibië; stuur maar een PB met de vragen
Stuur maar een PB met je vragen!Sawe schreef:Namibië staat trouwens ook nog op ons verlanglijstje, dus als je daar tips voor hebt, mag je die mij altijd bezorgen
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
hoi,
misschien niet een auto of een camper maar denk eens aan een jucy.
https://www.jucyusa.com/
Een soort mini rv zeg maar.
Je kunt daarnaast zelf tentje meenemen of kies voor een model met tent op het dak en slaapplaats inside.
Als je toch een hotel zou willen boeken als je niet alle nachten in de auto wilt vertoeven is dat geen probleem.
Daarnaaast kun je een stad binnenrijden of een parkeergarage, het is lastiger met een camper geloof me; i've been there.
Daarnaast tip neem je ANWB pas mee; dat kan je hier en daar nog korting - meestal10-15% - opleveren.
Er zijn meerdere bedrijven die dit soort auto's verhuren.
misschien niet een auto of een camper maar denk eens aan een jucy.
https://www.jucyusa.com/
Een soort mini rv zeg maar.
Je kunt daarnaast zelf tentje meenemen of kies voor een model met tent op het dak en slaapplaats inside.
Als je toch een hotel zou willen boeken als je niet alle nachten in de auto wilt vertoeven is dat geen probleem.
Daarnaaast kun je een stad binnenrijden of een parkeergarage, het is lastiger met een camper geloof me; i've been there.
Daarnaast tip neem je ANWB pas mee; dat kan je hier en daar nog korting - meestal10-15% - opleveren.
Er zijn meerdere bedrijven die dit soort auto's verhuren.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wij waren in 2013 in Death Valley....en hadden gewoon regen daar!
Het zal vals een uitzondering geweest zijn maar het hoeft dus niet altijd heet te zijn....
Het zal vals een uitzondering geweest zijn maar het hoeft dus niet altijd heet te zijn....

groetjes
Josephine
USA 2016: http://degrootjesinamerika2016.blogspot.nl/
USA 2018: http://degrootjesinamerika2018.blogspot.nl/
USA 2020: http://degrootjesinamerika2020.blogspot.com/
USA 2022: http://degrootjesinamerika2022.blogspot.com/
Josephine
USA 2016: http://degrootjesinamerika2016.blogspot.nl/
USA 2018: http://degrootjesinamerika2018.blogspot.nl/
USA 2020: http://degrootjesinamerika2020.blogspot.com/
USA 2022: http://degrootjesinamerika2022.blogspot.com/
Wat een fijn topic!
Ik ben net begonnen met onze planning voor SW-USA in mei 2019, net als jullie met kindjes van net 6 en bijna 4.
We zijn in 2011 met ons 2 al geweest en weten daardoor goed wat we wel en niet meer willen zien maar hebben natuurlijk nog een hele hoop vragen over de planning want het is toch iets anders met kinderen!
Ook de vraag camper vs auto+motel hebben we gesteld, mijn voorkeur (en budget) lijkt uit te gaan naar het laatste.
Qua Death Valley: op mijn 7 jaar ben ik mijn ouders (en 2 oudere zussen) geweest en ik wou zelf niet uit de auto komen owv de hitte maar ik het is me wel altijd bijgebleven. Er als 'volwassene' later doorrijden was terug bijzonder en wij nemen het zeker op in ons schema.
Ook Las Vegas en alle lichtjes vond ik op 7 jaar geweldig! Ik heb nog steeds een coin die ik toen van een mevrouw heb gekregen die aan een van de slots zat!
Verder willen we ook zeker naar Bryce terug en Antelope Canyon proberen. Oh en ook afsluiten in Disneyland en Universal.
Over het rijden: we zijn vorige zomer op roadtrip naar familie in zweden geweest en hebben bijna 9000 km in 2 weken gedaan. De kindjes waren zelfs flink tijdens een 7uur durende rit (met dank aan het vooruitzicht om naar Lego land te gaan
)
Ik ben net begonnen met onze planning voor SW-USA in mei 2019, net als jullie met kindjes van net 6 en bijna 4.
We zijn in 2011 met ons 2 al geweest en weten daardoor goed wat we wel en niet meer willen zien maar hebben natuurlijk nog een hele hoop vragen over de planning want het is toch iets anders met kinderen!
Ook de vraag camper vs auto+motel hebben we gesteld, mijn voorkeur (en budget) lijkt uit te gaan naar het laatste.
Qua Death Valley: op mijn 7 jaar ben ik mijn ouders (en 2 oudere zussen) geweest en ik wou zelf niet uit de auto komen owv de hitte maar ik het is me wel altijd bijgebleven. Er als 'volwassene' later doorrijden was terug bijzonder en wij nemen het zeker op in ons schema.
Ook Las Vegas en alle lichtjes vond ik op 7 jaar geweldig! Ik heb nog steeds een coin die ik toen van een mevrouw heb gekregen die aan een van de slots zat!
Verder willen we ook zeker naar Bryce terug en Antelope Canyon proberen. Oh en ook afsluiten in Disneyland en Universal.
Over het rijden: we zijn vorige zomer op roadtrip naar familie in zweden geweest en hebben bijna 9000 km in 2 weken gedaan. De kindjes waren zelfs flink tijdens een 7uur durende rit (met dank aan het vooruitzicht om naar Lego land te gaan

-
- Amerika-ontdekker
Nou mensen, het heeft even geduurd, we zijn tussendoor zelfs nog op een andere verre reis geweest (Costa Rica) maar de volgende verre reis die gepland wordt is toch echt waar dit topic allemaal mee begon. We willen in de zomer van 2021 die kant op.
Nu begin ik het weer op te pakken qua plannen en ik kom vast snel terug met nieuwe vragen. Nu heb ik er ook al vast 2:
1) Is het ook een optie om deels een camper en deels een auto (met hotels) te pakken? Dit zodat we bijvoorbeeld in de parken het voordeel hebben van het in de parken slapen (en natuurlijk de charme van een camper, iets wat de kinderen vast bijzonder vinden) en andere stukken hotels pakken?
2) Ik zie dat ik nu al campers kan huren met vroegboekkorting, maar nog geen vluchten. Hoe werkt dit? Want als ik me vastleg aan die camper (om wat korting te scoren) moet ik vervolgens misschien wel een duur vliegticket pakken...
Hopelijk kunnen jullie me ook dit keer weer op weg helpen
Nu begin ik het weer op te pakken qua plannen en ik kom vast snel terug met nieuwe vragen. Nu heb ik er ook al vast 2:
1) Is het ook een optie om deels een camper en deels een auto (met hotels) te pakken? Dit zodat we bijvoorbeeld in de parken het voordeel hebben van het in de parken slapen (en natuurlijk de charme van een camper, iets wat de kinderen vast bijzonder vinden) en andere stukken hotels pakken?
2) Ik zie dat ik nu al campers kan huren met vroegboekkorting, maar nog geen vluchten. Hoe werkt dit? Want als ik me vastleg aan die camper (om wat korting te scoren) moet ik vervolgens misschien wel een duur vliegticket pakken...
Hopelijk kunnen jullie me ook dit keer weer op weg helpen

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Natuurlijk kun je camper en auto combineren. Maar het kost je wel wat extra tijd en het geeft je minder gelegenheid om nog te schuiven met je dagen. Ik zou dan heel goed naar de planning kijken voordat je iets gaat vastleggen.
Wij boeken vaak al accommodatie voordat de vluchten geboekt zijn. Als je een rondje maakt kun je altijd nog iets schuiven met de dagen in het begin en eind. Het lijkt me dat het dan wel moet lukken met de vluchten. Aan de andere kant lijkt het mij nu wel heel erg vroeg om al iets vast te leggen. Een vroegboekkorting is er ook nog tot oktober volgend jaar volgens mij.
Marianne
Wij boeken vaak al accommodatie voordat de vluchten geboekt zijn. Als je een rondje maakt kun je altijd nog iets schuiven met de dagen in het begin en eind. Het lijkt me dat het dan wel moet lukken met de vluchten. Aan de andere kant lijkt het mij nu wel heel erg vroeg om al iets vast te leggen. Een vroegboekkorting is er ook nog tot oktober volgend jaar volgens mij.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Inmiddels zijn we een stukje verder en hebben allerlei dingen bedacht die we (in willekeurige volgorde) willen doen:
Sedona
Zwemmen op natuurlijke glijbanen
Wandeling West Fork Oak Creek Trail
Wandeling Bell Rock
Bezoek aan Jerome
Grand Canyon
Helikoptervlucht
Rondreizen langs de canyon kloof
Antelope Canyon
Canyon bezoeken (o.a. foto's maken)
Lake Powell bekijken
Bryce Canyon
Dagje rijden en uitzichten bekijken. Ook wat opties voor kleine wandelingen met kids en wat dieren om te zien
Zion NP
Met de shuttlebus (verplicht) rond
Las Vegas
Vulkaan show bij Hotel Mirage
Fonteinen show bij Hotel Bellagio
Rainforest cafe eten
Hotels aan the strip: The Venetian Hotel, Excalibur, Luxor en hotel New York
M&M winkel
Fremont Street Experience
Death Valley
Bezoek NP
Sequoia National Park
Bezoek NP
Yosemite
Onderweg Tioga road
Bezoek park
San Francisco
Handbediende kabeltram
Fietsen op Golden Gate bridge, terug met ferry
Fishermans wharf
Pier 39; zeeleeuwen en attracties
Pismo Beach
Strand
Dolfijnen kijken
Rijden via Big Sur
Los Angeles
Stranden (Santa Monica (incl pier) of Venice bijv.)
Disney land park
Knotts Berry Farm park
Hollywood
San Diego
Legoland
Sea Worl
Belmont park
Strand (met zeeleeuwen)
Walvisspot boottour
Maar nu heb ik enkele vragen:
Sedona
Zwemmen op natuurlijke glijbanen
Wandeling West Fork Oak Creek Trail
Wandeling Bell Rock
Bezoek aan Jerome
Grand Canyon
Helikoptervlucht
Rondreizen langs de canyon kloof
Antelope Canyon
Canyon bezoeken (o.a. foto's maken)
Lake Powell bekijken
Bryce Canyon
Dagje rijden en uitzichten bekijken. Ook wat opties voor kleine wandelingen met kids en wat dieren om te zien
Zion NP
Met de shuttlebus (verplicht) rond
Las Vegas
Vulkaan show bij Hotel Mirage
Fonteinen show bij Hotel Bellagio
Rainforest cafe eten
Hotels aan the strip: The Venetian Hotel, Excalibur, Luxor en hotel New York
M&M winkel
Fremont Street Experience
Death Valley
Bezoek NP
Sequoia National Park
Bezoek NP
Yosemite
Onderweg Tioga road
Bezoek park
San Francisco
Handbediende kabeltram
Fietsen op Golden Gate bridge, terug met ferry
Fishermans wharf
Pier 39; zeeleeuwen en attracties
Pismo Beach
Strand
Dolfijnen kijken
Rijden via Big Sur
Los Angeles
Stranden (Santa Monica (incl pier) of Venice bijv.)
Disney land park
Knotts Berry Farm park
Hollywood
San Diego
Legoland
Sea Worl
Belmont park
Strand (met zeeleeuwen)
Walvisspot boottour
Maar nu heb ik enkele vragen:
- Ik ga nog zoeken in o.a. Lonely Planet en dit forum, maar mis ik zaken waarvan jullie zeggen; daar moet je heen (zowel bestemmingen als dingen op genoemde bestemmingen)
- Het lijkt zoveel hetzelfde qua parken in de midden. Ik zie nog wel verschil tussen Zion, Bryce, Grand Canyon enz.. Maar ik vraag me af hoe kids van 5 en 7 dat ervaren. Heft iemand daar een beeld bij uit ervaring? En is het eventueel aan te raden (en mogelijk met een slimme route) om dit stuk te verdelen door de reis heen
- We willen dit (grotendeels) met de camper gaan doen. Ik heb zitten lezen in een mega groot topic m.b.t. campers en specials deals enz. enz. en ook heel veel sites doorgeklikt. Maar het duizelt me nogal; iemand een tip waar te beginnen?
- Ik zie heel veel verschillende boekingsmomenten voor campingspots e.d., klopt het dat de enige optie is om een hele lijst te hebben en stuk voor stuk te boeken op de momenten dat het vrijgegeven wordt?
- Kunnen we tijdens onze geplande reisperiode (eind juli/augustus 2021) dingen op de bonnefooi doen of moeten we alles vastleggen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je al wat reisverslagen gelezen? Daar halen wij vaak de meeste tips uit. Geldt voor de bezienswaardigheden maar ook voor praktische zaken zoals het rijden met een camper. Ik heb geen ervaring met campers maar zo moeilijk zal het niet zijn. Wat zou je willen weten?
Het reserveren van campings is inderdaad een kwestie van per camping kijken wanneer er gereserveerd kan worden. In veel parken gaat het erg snel.
Met een camper mag je niet door Death Valley rijden- tenzij je een camper van Cruise America hebt.
Als je naar Sequoia NP wilt en je wilt ook de Tioga Pass nemen dan moet je na Las Vegas eerst naar Yosemite en dan naar Sequoia. Ik vraag me wel af of je daar voldoende tijd voor hebt. Hoelang trek je nu uit voor de reis?
En nogmaals, lees reisverslagen. Ik heb het idee dat je nu nog niet echt een beeld hebt van de parken. Bij de Grand Canyon is er bijvoorbeeld niet echt sprake van "rondreizen langs de canyon".
En in Zion is het aan te raden om meer te doen dan alleen met de shuttlebus rond te rijden. Je kunt hier veel leuke en korte wandelingen maken. Wat betreft het wandelen zijn hier meer mogelijkheden dan in Bryce, denk bijvoorbeeld ana de Narrows. Kijk daarvoor eens op mijn wandelsite.
En heb je de NPS-site al ontdekt? Daar vind je alle informatie per park. Kijk ook eens naar rangeractiviteiten en het junior ranger programma.
Voor de ervaring van onze reis met de kinderen (toen 7 en 9) had ik al naar ons 2002-verslag verwezen.
Er zijn ook topics met tips voor kinderen. Gebruik de zoekfunctie maar eens, met bijvoorbeeld de zoekterm kinderen in de onderwerpregel.
Marianne
Het reserveren van campings is inderdaad een kwestie van per camping kijken wanneer er gereserveerd kan worden. In veel parken gaat het erg snel.
Met een camper mag je niet door Death Valley rijden- tenzij je een camper van Cruise America hebt.
Als je naar Sequoia NP wilt en je wilt ook de Tioga Pass nemen dan moet je na Las Vegas eerst naar Yosemite en dan naar Sequoia. Ik vraag me wel af of je daar voldoende tijd voor hebt. Hoelang trek je nu uit voor de reis?
En nogmaals, lees reisverslagen. Ik heb het idee dat je nu nog niet echt een beeld hebt van de parken. Bij de Grand Canyon is er bijvoorbeeld niet echt sprake van "rondreizen langs de canyon".
En in Zion is het aan te raden om meer te doen dan alleen met de shuttlebus rond te rijden. Je kunt hier veel leuke en korte wandelingen maken. Wat betreft het wandelen zijn hier meer mogelijkheden dan in Bryce, denk bijvoorbeeld ana de Narrows. Kijk daarvoor eens op mijn wandelsite.
En heb je de NPS-site al ontdekt? Daar vind je alle informatie per park. Kijk ook eens naar rangeractiviteiten en het junior ranger programma.
Qua volgorde is er niet echt een andere route dan je nu hebt staan. Page is natuurlijk een mooie stop als je wat afwisseling wilt. Ik zou daar dan twee nachten doen. Dan heb je ook tijd om te varen of zwemmen.MiKeZZa schreef: ↑12 feb 2020, 10:22
- Het lijkt zoveel hetzelfde qua parken in de midden. Ik zie nog wel verschil tussen Zion, Bryce, Grand Canyon enz.. Maar ik vraag me af hoe kids van 5 en 7 dat ervaren. Heft iemand daar een beeld bij uit ervaring? En is het eventueel aan te raden (en mogelijk met een slimme route) om dit stuk te verdelen door de reis heen?
Voor de ervaring van onze reis met de kinderen (toen 7 en 9) had ik al naar ons 2002-verslag verwezen.
Er zijn ook topics met tips voor kinderen. Gebruik de zoekfunctie maar eens, met bijvoorbeeld de zoekterm kinderen in de onderwerpregel.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik denk dat de kids bij de Grand Canyon het snelst uitgekeken zijn. Je kunt er weinig met ze ondernemen behalve dan wat uitzichtpunten bekijken op een veilige plek. De wandeling langs de rim zou ik niet doen met kleine kinderen.
In de andere parken kun je eenvoudige wandelingen doen die ook voor kinderen leuk zijn.
Zomaar wat voorbeelden:
In Zion is bijv. de kindvriendelijke Riverside Trail (die eindigt bij de Narrows) een aanrader. Je loopt langs de rivier met onderweg leuke plekjes aan het water waar de kinderen zich heerlijk kunnen vermaken. Je ziet er ook veel eekhoorntjes. Een andere wandeling die voor hen geschikt is, is de Lower Emerald Pool Trail.
In Bryce NP zo'n 6 kilometer na de afslag Bryce heb je de Mossy Cave Trail, een korte wandeling langs een stroompje met bruggetjes die je oversteekt en aan het eind is een (kleine) waterval. De omgeving is er ook prachtig.
In de andere parken kun je eenvoudige wandelingen doen die ook voor kinderen leuk zijn.
Zomaar wat voorbeelden:
In Zion is bijv. de kindvriendelijke Riverside Trail (die eindigt bij de Narrows) een aanrader. Je loopt langs de rivier met onderweg leuke plekjes aan het water waar de kinderen zich heerlijk kunnen vermaken. Je ziet er ook veel eekhoorntjes. Een andere wandeling die voor hen geschikt is, is de Lower Emerald Pool Trail.
In Bryce NP zo'n 6 kilometer na de afslag Bryce heb je de Mossy Cave Trail, een korte wandeling langs een stroompje met bruggetjes die je oversteekt en aan het eind is een (kleine) waterval. De omgeving is er ook prachtig.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt beide. Ik moet inderdaad de verslagen maar eens in duiken. Ik heb al wat topics gelezen, gegoogled en de Lonely Planet. Maar een goed beeld van de parken heb ik zeker nog niet.
Dat gaat me vast helpen!
Ik meld me weer als ik meer wil weten.
Dat gaat me vast helpen!
Ik meld me weer als ik meer wil weten.
-
- Amerika-ontdekker
Goed... We zijn 5 jaar verder, mede dankzij onduidelijkheid hoe het aan te pakken in het 1e jaar en vervolgens iets met mondkapjes, prikjes enz. enz.. Maar we zitten toch wel weer plannen te maken richting 2024. Ik ben me echt kapot geschrokken van de prijzen voor bijv. campers, dus we twijfelen nog tussen campers of een auto met in de parken een simpel tentje.
We hebben n.a.v. de eerdere tips geprobeerd ons goed in te lezen in de parken en ook de reisverslagen om een gave reis te maken in 2024 met onze kids (tegen die tijd ruim 11 en bijna 9). Kan iemand met ons meedenken over route, schema enz enz? We twijfelen zelf nog of we in het 1e deel nog een extra rustdag nodig hebben. En de parken blijft voor ons lastig, we zien veel rotsen, soms wat water, lezen dingen over hitte enz. enz.. Maar het blijft moeilijk om ons er een beeld van te vormen om eerlijk te zijn.
Hieronder de optie voor auto/tent. Bij camper wijzigt er eigenlijk weinig (als we met de camper door Death Valley mogen).
Dag 1; aankomst San Francisco - hotel San Francisco
Dag 2; San Francisco ; zeeleeuwen + golden gate bridge, met tram door de stad enz. - hotel San Francisco
Dag 3; San Francisco inkopen + in middag richting hotel voor Yosemite - hotel bij Yosemite
Dag 4; Yosemite - camperen in Yosemite
Dag 5; Yosemite - camperen in Yosemite
Dag 6; Tioga road + mono lake - overnachten in Bishop
Dag 7; Death Valley - overnachting in Vegas of net er voor (afhankelijk van kosten)
Dag 8; Las Vegas - overnachting Vegas (Vulkaan show Hotel Mirage, Fonteinen Bellagio, strip hotels, Fremont Street Experience
Dag 9; Las Vegas - overnachting rondom Springdale (vlakbij Zion NP)
Dag 10; Zion NP - overnachting rondom Springdale (vlakbij Zion NP)
Dag 11; Bryce Canyon NP - overnachten bij Bryce Canyon
Dag 12; rijden naar Antelope Canyon (aankomst rond 11:00 ivm 1 uur tijdsverschil) - slapen in Page of omgeving
Dag 13; rustdag (misschien Lake Powell bezoeken) - slapen in Page of omgeving
Dag 14; Grand Canyon - slapen in Tusayan
Dag 15; helikopter - overnachten op de route
Dag 16; naar Los Angeles - overnachten in LA - Santa Monica/Venice
Dag 17; Los Angeles - overnachten in LA - Disney land (moeite waard?)
Dag 18; Los Angeles - overnachten in LA (wat te doen??)
Dag 19; Los Angeles - overnachten op de route of in LA
Dag 20; San Diego - overnachten in San Diego
Dag 21; San Diego - overnachten in San Diego - Sea World
Dag 22; San Diego - overnachten in San Diego - Legoland?
Dag 23; San Diego - naar huis
We hebben n.a.v. de eerdere tips geprobeerd ons goed in te lezen in de parken en ook de reisverslagen om een gave reis te maken in 2024 met onze kids (tegen die tijd ruim 11 en bijna 9). Kan iemand met ons meedenken over route, schema enz enz? We twijfelen zelf nog of we in het 1e deel nog een extra rustdag nodig hebben. En de parken blijft voor ons lastig, we zien veel rotsen, soms wat water, lezen dingen over hitte enz. enz.. Maar het blijft moeilijk om ons er een beeld van te vormen om eerlijk te zijn.
Hieronder de optie voor auto/tent. Bij camper wijzigt er eigenlijk weinig (als we met de camper door Death Valley mogen).
Dag 1; aankomst San Francisco - hotel San Francisco
Dag 2; San Francisco ; zeeleeuwen + golden gate bridge, met tram door de stad enz. - hotel San Francisco
Dag 3; San Francisco inkopen + in middag richting hotel voor Yosemite - hotel bij Yosemite
Dag 4; Yosemite - camperen in Yosemite
Dag 5; Yosemite - camperen in Yosemite
Dag 6; Tioga road + mono lake - overnachten in Bishop
Dag 7; Death Valley - overnachting in Vegas of net er voor (afhankelijk van kosten)
Dag 8; Las Vegas - overnachting Vegas (Vulkaan show Hotel Mirage, Fonteinen Bellagio, strip hotels, Fremont Street Experience
Dag 9; Las Vegas - overnachting rondom Springdale (vlakbij Zion NP)
Dag 10; Zion NP - overnachting rondom Springdale (vlakbij Zion NP)
Dag 11; Bryce Canyon NP - overnachten bij Bryce Canyon
Dag 12; rijden naar Antelope Canyon (aankomst rond 11:00 ivm 1 uur tijdsverschil) - slapen in Page of omgeving
Dag 13; rustdag (misschien Lake Powell bezoeken) - slapen in Page of omgeving
Dag 14; Grand Canyon - slapen in Tusayan
Dag 15; helikopter - overnachten op de route
Dag 16; naar Los Angeles - overnachten in LA - Santa Monica/Venice
Dag 17; Los Angeles - overnachten in LA - Disney land (moeite waard?)
Dag 18; Los Angeles - overnachten in LA (wat te doen??)
Dag 19; Los Angeles - overnachten op de route of in LA
Dag 20; San Diego - overnachten in San Diego
Dag 21; San Diego - overnachten in San Diego - Sea World
Dag 22; San Diego - overnachten in San Diego - Legoland?
Dag 23; San Diego - naar huis
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het lijkt mij een mooie route zo.
Schrijf het wel goed uit; als je de van/naar vorm gebruikt is het eindpunt van een dag het startpunt van de volgende dag. Op dag 6 eindig je in Bishop, dus dan kun je op dag 7 niet beginnen in Death Valley. Ik ben zelf wel een voorstander van twee overnachtingen op dat stuk, bijvoorbeeld eerst in Lee VIning en dan in Death Valley. Er is veel te zien daar, zie bijvoorbeeld ons 2015- en 2019-verlag daarvoor.
Mocht je kiezen voor auto en tent dan zou ik nog wel wat andere keuzes maken, zoals kamperen bij de Grand Canyon, en misschien ook in Zion NP - hoewel het daar in de zomer misschien te warm is om te kamperen.
Wil je in Zion in een hotel slapen kies dan voor Springdake, en niet rondom Springdale. Vanuit Springdale kun je met de gratis shuttlebus naar Zion wat heel handig is. Ook voor Page zou ik voor Page zelf kiezen, er is weinig tot niets in de omgeving.
Als je het tijdverschil noteert, vergeet dan niet dat je een uur verliest als je naar zion rijdt.
Ik vind het op het einde wel veel stad en pretparken. Misschien in het geval je voor een camper kiest na aankomst in LA de camper inleveren?
Marianne
Schrijf het wel goed uit; als je de van/naar vorm gebruikt is het eindpunt van een dag het startpunt van de volgende dag. Op dag 6 eindig je in Bishop, dus dan kun je op dag 7 niet beginnen in Death Valley. Ik ben zelf wel een voorstander van twee overnachtingen op dat stuk, bijvoorbeeld eerst in Lee VIning en dan in Death Valley. Er is veel te zien daar, zie bijvoorbeeld ons 2015- en 2019-verlag daarvoor.
Mocht je kiezen voor auto en tent dan zou ik nog wel wat andere keuzes maken, zoals kamperen bij de Grand Canyon, en misschien ook in Zion NP - hoewel het daar in de zomer misschien te warm is om te kamperen.
Wil je in Zion in een hotel slapen kies dan voor Springdake, en niet rondom Springdale. Vanuit Springdale kun je met de gratis shuttlebus naar Zion wat heel handig is. Ook voor Page zou ik voor Page zelf kiezen, er is weinig tot niets in de omgeving.
Als je het tijdverschil noteert, vergeet dan niet dat je een uur verliest als je naar zion rijdt.
Ik vind het op het einde wel veel stad en pretparken. Misschien in het geval je voor een camper kiest na aankomst in LA de camper inleveren?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ok, dan is al dat zoeken niet voor niets geweest.
Dag 7 wilden we dus van Bishop op pad gaan naar Death Valley en eindigen in/bij Vegas. Daar eventueel een dagje extra is een optie, al moet ik wel zeggen dat ik in jullie verslag daar niet echt reden toe zie... Onze interesse ligt niet echt bij hiken zeg maar
Het einde is inderdaad veel steden en dat is ook niet helemaal ons ding. Daarom twijfelen we ook... Om eerlijk te zijn vinden we Europese steden ook niet leuk. Maar we dachten daar toch wel wat zaken te zien die de moeite zouden moeten zijn (strand, disney, sea world, legoland).
In geval van een camper zouden we die inderdaad bij LA willen droppen.
Dag 7 wilden we dus van Bishop op pad gaan naar Death Valley en eindigen in/bij Vegas. Daar eventueel een dagje extra is een optie, al moet ik wel zeggen dat ik in jullie verslag daar niet echt reden toe zie... Onze interesse ligt niet echt bij hiken zeg maar

Het einde is inderdaad veel steden en dat is ook niet helemaal ons ding. Daarom twijfelen we ook... Om eerlijk te zijn vinden we Europese steden ook niet leuk. Maar we dachten daar toch wel wat zaken te zien die de moeite zouden moeten zijn (strand, disney, sea world, legoland).
In geval van een camper zouden we die inderdaad bij LA willen droppen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vraag me af wat jullie dan in de parken willen doen als je niet van hiken houdt. Het is daar toch wel iets anders dan een wandeling in Nederland.
Tussen Yosemite en Death Valley kun je naar Bodie en Mono Lake, en wat betreft wandelingen is de Little Lakes Valley loop en de korte wandeling in het Ancient Bristlecone Pines Forest erg mooi. Bij de Alabama Hills kun je rondrijden maar ook leuk klauteren op de rotsen.
Marianne
Tussen Yosemite en Death Valley kun je naar Bodie en Mono Lake, en wat betreft wandelingen is de Little Lakes Valley loop en de korte wandeling in het Ancient Bristlecone Pines Forest erg mooi. Bij de Alabama Hills kun je rondrijden maar ook leuk klauteren op de rotsen.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Nou, genieten van de natuur (dat mag deels lopend). Avonturen beleven, indrukken op doen. Pretparken bezoeken, een nieuwe cultuur leren kennen. Ik kan nog wel even doorgaan, maar ik weet het nog niet precies. Juist daarom doe ik onderzoek.
Ik kom echter op jouw advies uit op jullie verslagen en dat is hiken, hiken en hiken. En dat is nou net niet waar mijn grootste interesse ligt en al he-le-maal niet van de gemiddelde 10-jarige.
Ik kom echter op jouw advies uit op jullie verslagen en dat is hiken, hiken en hiken. En dat is nou net niet waar mijn grootste interesse ligt en al he-le-maal niet van de gemiddelde 10-jarige.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had naar de verslagen van 2015 en 2019 verwezen om een beeld te geven van het stuk tussen Yosemite en Las Vegas. We reisden toen zonder kinderen. Je kunt ook eens kijken naar bijvoorbeeld ons 2004-verslag; toen waren onze dochters 9 en 11. We waren toen 4 dagen in Yosemite en hebben welgeteld 1 dag een wandeling gemaakt. Beetje jammer dat je zo negatief doet.
En mijn vraag over jullie plannen ging specifiek over de nationale parken. Kijk ook eens op www.ontdek-amerika.nl om een idee te krijgen van de mogelijkheden per park.
Marianne
En mijn vraag over jullie plannen ging specifiek over de nationale parken. Kijk ook eens op www.ontdek-amerika.nl om een idee te krijgen van de mogelijkheden per park.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Naast het lezen van reisverslagen en bepaalde sites zoals ontdek-amerika.nl waar je veel informatie kunt winnen circuleren er op YouTube heel wat filmpjes over de parken die jullie willen bezoeken. Wij hebben daar ter voorbereiding ook regelmatig gebruik van gemaakt. Mensen die bijv. wandelingen op film hebben gezet. Op die manier kun je ook een beeld vormen over de parken die je wilt bezoeken. En anders laat je gewoon verrassen.
Verder vind ik het wel een mooie route en in LA en San Diego is genoeg te zien en te doen om je te vermaken. Vooral San Diego is een hele leuke stad. En een dagje strand is ook fijn met kinderen.
2011: Zuidwesten
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht