Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Creditcard voor in Amerika?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ValerieLe
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Creditcard voor in Amerika?

Bericht door ValerieLe »

Ik ga in de zomer naar Texas toe en wil eigenlijk het liefst een creditcard meenemen zodat ik geen extra kosten maak met het pinnen.
Ik word 3 dagen voordat ik weg ga 18 waardoor er niet genoeg tijd is om een creditcard aan te vragen.
Weet iemand hier misschien een oplossing voor of een ander idee?

Alvast bedankt voor het helpen! :D
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Creditcard voor in Amerika?

Bericht door Coyote »

Als je met pinnen bedoelt 'geld opnemen bij een geldautomaat' daar zijn inderdaad kosten mee gemoeid als je dat met je bankpas doet (nog veel meer als je met een creditcard geld opneemt trouwens). In veel winkels kun je tegenwoordig ook betalen met je bankpas in Amerika, vaak met een kleine toeslag. Dus qua kosten valt dat mee. Met de creditcard lijk je geen kosten te betalen als je daarmee afrekent maar is de koers vaak ongunstiger. Iets om rekening mee te houden.

Enkele opties voor jou zijn:

- Bij sommige banken kun je een nevenkaart nemen bij bijv. je ouders. Je moet daar in de regel minimaal 16 jaar voor zijn.
- Koop een prepaid creditcard in Amerika en zet daar bij aankoop een x-bedrag in $ op. Je kunt daar de meeste kopen dan mee afrekenen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Sorry, ik wil meedenken maar Revolut (debitcard) heeft ook de 18 jaar grens
(https://www.revolut.com/nl-NL/help/aan- ... xt=2009503_)
Succes gewenst en een fijne vakantie natuurlijk
Grote Amerika fan
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Coyote schreef:
21 feb 2020, 05:36
- Bij sommige banken kun je een nevenkaart nemen bij bijv. je ouders. Je moet daar in de regel minimaal 16 jaar voor zijn.
Dit is de meest verstandige optie. Je hebt sowieso over het algemeen een kaart nodig om in een hotel te kunnen overnachten, ook als die kamer al vooruit is betaald.

Er is een probleem, door nieuwe wetgeving (Wwft) is de minimum leeftijd voor een credit card in Nederland, ook een extra kaart in een bestaande account, nu altijd 18 jaar en moet de kaartverstrekker extra kaarthouders ook identificeren. Waarom? Geen idee, ik zie namelijk geen enkel verband tussen extra kaarten en witwassen (dat is waar de Wwft over gaat). Vermoedelijk hebben de ambtenaren die aan de wet hebben geschreven gewoon niet goed genoeg nagedacht over alle use cases en zich niet verplaatst in de situatie van een kaarthouder met extra kaarten voor gezinsleden. Maar goed, het is helaas nu wel zo geformuleerd in de wet.

Maar goed, je bent dan 18. Dus die kaart moet je kunnen krijgen. Het probleem is alleen de korte doorlooptijd, als de kaart pas mag worden uitgegeven nadat je 18 bent. Maar als je ouders een bestaande kaartaccount hebben bij Amex of Visa zou ik adviseren om daar contact mee op te nemen en vragen wat er mogelijk is voor een extra kaart op jouw naam die je ook gegarandeerd binnen die 3 dagen ontvangt. Vermoedelijk zul je de grootste kans op success hebben als je ouders een premium kaart hebben. Visa of Amex platinum of wellicht Mastercard Black, alleen bij die laatste geldt wel een hoge fee voor een extra kaart (124 euro/jaar) terwijl dat bij de premium kaarten van Amex en Visa gratis is.

Ik geef je de grootste kans bij Amex. Zeker voor premium kaarthouders denken ze graag mee met de klant.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

ValerieLe schreef:
20 feb 2020, 21:46
Ik ga in de zomer naar Texas toe en wil eigenlijk het liefst een creditcard meenemen zodat ik geen extra kosten maak met het pinnen.
Voor de creditcard heb je al enkele tips gekregen. Voor geldopname bij een geldautomaat (atm) wordt enkele dollars gerekend en het bedrag is vaak gelimiteerd op $200 en soms zelfs $100. Als je pint kun je in veel supermarkten - mij lukte het niet bij Walmart - enkele tientallen dollars extra pinnen. Je krijgt de vraag "Cash-back? Yes/NO" dan op het scherm. Daarvoor worden geen extra kosten gerekend.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
ValerieLe
Amerikafan

Bericht door ValerieLe »

Wat houdt een nevenkaart in? Mijn ouders willen namelijk niet een creditcard voor mij aanschaffen.
Maar wat dus mogelijk is is naar VISA te bellen en vertellen dat mijn ouders een creditcard hebben en of het mogelijk is dat ik er een kan krijgen binnen 3 dagen?

Je kunt dus een prepaid creditcard kopen in Amerika? Bij een bank of? En wat zijn de kosten hiervan?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je ouders een cc hebben kunnen ze een extra kaart aanschaffen voor jou. Die extra kaart staat op jouw naam en heeft een eigen nummer. Wij hebben dat ook voor onze dochters gedaan. Met die extra kaart kun je alles doen wat je ook met een eigen kaart kunt doen. Je ouders krijgen de rekeningen, en zien dus ook wat je uitgeeft.

Marianne
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

ValerieLe schreef:
21 feb 2020, 17:46
Je kunt dus een prepaid creditcard kopen in Amerika? Bij een bank of? En wat zijn de kosten hiervan?
Je kunt in elke supermarkt in Amerika zo'n kaart kopen. Heb dat in het verleden al eens gedaan als $100 giftcard. Bij de kassa geef je aan welk bedrag je erop wilt zetten (reken je gewoon af met je betaalpas of andere creditcard). Vervolgens kun je deze prepaid creditcard gewoon gebruiken als je bijv. kleding koopt, in een restaurant etc.

Je betaalt volgens mij niets extra voor die kaart (of slechts een klein bedrag). Koop zo'n kaart en laat er bijv. $ 500 op zetten dan kun je even vooruit. Of je zo'n kaart later ook kunt 'bijvullen' weet ik niet, zou je terplekke moeten bekijken. Staat dan wel vermeld op de verpakking.

Roland

tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Ik heb zelf geen ervaring met het aldaar kopen van een prepaid CC en ken dus ook de voorwaarden niet. Meerdere ervaren "forummers" hebben dit als optie genoemd dus dan is dat altijd een goede optie.

Je schrijft ook dit:
ValerieLe schreef:
21 feb 2020, 17:46
Mijn ouders willen namelijk niet een creditcard voor mij aanschaffen.
Nu weet ik natuurlijk niet welke motivatie hiervoor bestaat maar ik denk dat een CC wel veel voordelen heeft tov de prepaidCC.
Mogelijk kunnen je ouders en jij samen bezien welke bezwaren er zijn en of jullie die bezwaren in overleg met bijvoorbeeld ICS (Mastercard) kunnen wegnemen. Of natuurlijk bij de maatschappij waar je ouders nu een CC hebben (of hebben ze helemaal geen CC en is dat het "probleem").
Roelb geeft ook advies over bij welke maatschappij dit zou kunnen

Martin&Marianne hebben met deze optie ervaring en geven deze tip ook;
Als je ouders een cc hebben kunnen ze een extra kaart aanschaffen voor jou. Die extra kaart staat op jouw naam en heeft een eigen nummer. Wij hebben dat ook voor onze dochters gedaan. Met die extra kaart kun je alles doen wat je ook met een eigen kaart kunt doen. Je ouders krijgen de rekeningen, en zien dus ook wat je uitgeeft.
Ik ga er nu even van uit dat de kosten van de reis en het verblijf al in je eigen spaarpot zitten :wink: en dat je nu alleen naar de beste manier zoekt om het daar veilig en met de minste kosten te kunnen uitgeven? In dat geval denk ik dat de CC maatschappij heus een manier heeft waarmee jij veilig en gecontroleerd over je geld kan beschikken en je ouders gerust gesteld kunnen worden en beschermd blijven voor onvoorziene uitgaves.

Ik zou met al je nieuw opgedane (forum)kennis je ouders om een heroverweging vragen over de extra familiekaart.
Grote Amerika fan
sn98
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door sn98 »

Ik kon afgelopen jaar ook niet betalen met Mn pinpas bij de walmart. Maar ik kon wel geld opnemen( hoeveel jezelf wilt, verhoog wel je pas limiet) bij een bank die maestro ondersteund. Dit zonder bijkomende kosten. Let wel op dat je uit een ‘muur’ geld opneemt en niet bij een bankmedewerker. Dat kost namelijk wel geld.

Als je ouders een creditcard hebben, dan kunnen ze een extra pas aanvragen op jou naam. Zoals hierboven al genoemd.
Ik heb zelf ook zo een pas. Erg handig, zoals al genoemd voor overnachten of als je naar bv een aquarium of museum gaat en de rij voor kaartjes lang is. Kan je ze online kopen met je creditcard. Ben je zo binnen.
Trouwens ook al zou je nu 18 zijn kan je toch geen creditcard aanvragen, aangezien je een bepaald inkomen moet hebben. ( en ik neem aan dat je niet het gevraagde inkomen hebt).

Er is nog een andere optie, mits je een iPhone hebt. Zo ja kan je tegenwoordig ook gebruik maken van Apple pay.
knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje »

Valerie schrijft toch duidelijk:
.................Mijn ouders willen namelijk niet een creditcard voor mij aanschaffen...………….

en toch maar doorgaan met adviezen om er via haar ouders een aan te vragen......…......………………..
knaapje
Amerikakenner

Bericht door knaapje »

@sn98:
............….maar ik kon wel geld opnemen( hoeveel jezelf wilt, verhoog wel je pas limiet) bij een bank die maestro ondersteund. ……...……….

Dit lijkt me sterk.: ..……..hoeveel jezelf wilt......…......…….
Er verschijnen een paar bedragen op het schermpje en het hoogste is zoiets van $ 60 of $ 100 en daar kan je niets aan veranderen.

Waarom je je paslimiet zou moeten verhogen is mij niet duidelijk, die is n.l. normaal al meerdere honderden Euro's, zelfs enkele duizenden per dag.
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Ik verzin het maar hoor, maar heb je er al aan gedacht om gewoon eens met je bank contact op te nemen en de situatie uit te leggen? Een situatie die je kan voorleggen is: een creditcard aanvragen, laten leveren op bankkantoor, afhalen na je 18e en direct activeren.
Afbeelding
ValerieLe
Amerikafan

Bericht door ValerieLe »

Dankjewel voor alle reacties! Helaas kan ik echt niet mijn ouders ompraten om een creditcard aan te schaffen voor mij.

Zelf denk ik dat de handigste optie is om een prepaid creditcard aan te schaffen en hier geld op te zetten zoals Roland zei. Heel erg bedankt voor mij te informeren hierover!

Hebben ze die prepaid creditcards gewoon bij Walmart?

Valerie.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

ValerieLe schreef:
24 feb 2020, 21:40
Hebben ze die prepaid creditcards gewoon bij Walmart?
Ja, daar kun je 'm zeker krijgen. Ook bij andere grote supermarkten.

Weet niet of je tegenwoordig online het saldo kunt bijhouden (en wellicht opwaarderen). Anders wel even zelf bijhouden hoeveel je gebruikt hebt.

Roland

ValerieLe
Amerikafan

Bericht door ValerieLe »

Ik heb zitten kijken op de website van walmart over deze prepaid creditcards en het lijkt er op dat je een soort account moet aanmaken. Dat ze in de winkel je gegevens registeren.
Kan ik dit dan wel doen vanwege dat ik een buitenlander ben?

Hoe zit het met stopzetten? Kun je dan gewoon terug gaan naar walmart en je gegevens laten verwijderen? Of kan je hem gewoon weggooien? Het tweede lijkt mij niet logisch als er gegevens aan gebonden zijn.
Gast

Bericht door Gast »

Misschien moet je met deze specifieke vragen even zelf gaan googlen op de site van de aanbieder?
knaapje
Amerikakenner

Bericht door knaapje »

Bereid je ook op wat anders voor:
Gezien je leeftijd en naar ik aanneem je alleen reist, is de kans is groot, dat je gevraagd wordt hoe je de kosten van je verblijf denkt te betalen.
De eerste vraag daarbij zal wel zijn naar een creditcard, omdat dat in de USA een zeer gebruikelijk betaalmiddel is.
Bij ontbreken daarvan zal je vrij hard moeten aantonen dat je over andere middelen beschikt om te betalen.
Vergeet niet om je Nl-pinpas op "wereld" te zetten.
ValerieLe
Amerikafan

Bericht door ValerieLe »

Ik heb mijn verblijf al betaald en ook mijn vliegticket. Is mijn maestro kaart dan niet genoeg als ze dat vragen?
Laatst gewijzigd door markro op 25 feb 2020, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
knaapje
Amerikakenner

Bericht door knaapje »

Wat bedoel je precies met een Maestro kaart?
Nederland of Belgie?
Een kaart (pinpas) uitgegeven door een bank?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer