Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Ik was zomaar even kijken naarvliegprijzen, en nu zie ik een mooie prijs van 322 van dusseldorf naar LAX. Natuurlijk ongunstige overstaptijden, maar de overstap terug is 18 uur in Amsterdam. Kun je bij zo een lange overstap je bagage ophalen, of moet die doorgelabeld worden naar Dusseldorf. ( want dan kan ik het laatste stukje dus overslaan
)

Mijn geboekte reis is gewijzigd in overstaptijd.
Ik vlieg in Juli van AMS naar DTW door naar PHL.
Daar had ik 2 uur tussen (probeer ik altijd aan te houden) nu
staat er 1.25 uur... Ik lees dat de luchthaven niet heel groot is
maar is dat niet te kort tijd?
Ik zie ook dat met overstap via Boston zou kunnen daar zit 3 uur tussen?
Vind ik net iets te lang maar zou dat iets zijn? Maar het is wel 45 min korter vliegen
is ook wel lekker..
Ik vlieg in Juli van AMS naar DTW door naar PHL.
Daar had ik 2 uur tussen (probeer ik altijd aan te houden) nu
staat er 1.25 uur... Ik lees dat de luchthaven niet heel groot is
maar is dat niet te kort tijd?
Ik zie ook dat met overstap via Boston zou kunnen daar zit 3 uur tussen?
Vind ik net iets te lang maar zou dat iets zijn? Maar het is wel 45 min korter vliegen
is ook wel lekker..
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Volgens Flyertalk: I-D: 1 hour 30 minutes (International to Domestic). Krap dus, is al weer lang geleden dat ik op DTW was, kan me niet herinneren hoe het daar ging.
Mag ik aannemen dat 3 uur op Boston genoeg is..
Meen te lezen dat ik van E naar A zou moeten.
Dan ga ik Delta USA eens bellen.
Meen te lezen dat ik van E naar A zou moeten.
Dan ga ik Delta USA eens bellen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
3 u is zeker genoeg! BOS: International flight-domestic flight: 1 hour 30 minutes.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
@Roland: bedankt voor de tip!
@Almere vak V: Stiekem is Delta ook onze favoriete maatschappij.....
Maar zal deze keer ook weer van de ticket prijzen afhangen. Voor de laatste reis had ik tickets gevonden via airfrance en ik zag dat alle 4 de vluchten uitgevoerd werden door Delta dus had deze dan ook onmiddellijk geboekt! 

@Almere vak V: Stiekem is Delta ook onze favoriete maatschappij.....

Hallo,
Als ik een mutiple-ticket zoek met heenvlucht AMS - CIA en terugvlucht JAC - AMS krijg ik in juli via exit-reizen :
2 vluchten beiden met United Airlines.
De terugvlucht heeft een tussenstop in Chicago (ORD) met slechts 48 minuten overstaptijd. Beide vluchten zijn wel via United. Kan ik tijd te kort hebben voor de overstap of is dat de verantwoordelijkheid van United zelf ?
Bedankt,
Heather.
Als ik een mutiple-ticket zoek met heenvlucht AMS - CIA en terugvlucht JAC - AMS krijg ik in juli via exit-reizen :
2 vluchten beiden met United Airlines.
De terugvlucht heeft een tussenstop in Chicago (ORD) met slechts 48 minuten overstaptijd. Beide vluchten zijn wel via United. Kan ik tijd te kort hebben voor de overstap of is dat de verantwoordelijkheid van United zelf ?
Bedankt,
Heather.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Bij je terugvlucht hoef je geen bagage over te laden dus zou dit moeten lukken.
- butterfly
- Amerika-expert
Na veel wikken en wegen hebben wij net direct bij KLM tickets geboekt vanaf Dusseldorf naar LAX voor 386 euro.
We gaan proberen om alleen met handbagage te reizen zodat we op de terugweg niet door hoeven te reizen naar Dusseldorf. ( maar mochten we flink los gaan met shoppen dan misschien wel)
Wij gaan van Amsterdam naar Dusseldorf met de flixbus voor 16 euro pp, ( is de planning)
We gaan proberen om alleen met handbagage te reizen zodat we op de terugweg niet door hoeven te reizen naar Dusseldorf. ( maar mochten we flink los gaan met shoppen dan misschien wel)
Wij gaan van Amsterdam naar Dusseldorf met de flixbus voor 16 euro pp, ( is de planning)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Kun je 10 dagen met vakantie gaan met alleen handbagage of hebben we het hier over een paar dagen? Mijn man denkt ook dat hij 10 dagen op vakantie kan gaan met alleen handbagage. Heb hier toch ernstige twijfels bij. Wat zijn jullie ervaringen?
Jessy
Jessy
Laatst gewijzigd door markro op 27 feb 2020, 08:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggend bericht quoten is niet nodig, is verwijderd.
Reden: Bovenliggend bericht quoten is niet nodig, is verwijderd.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik heb een week New York makkelijk gered met handbagage. Je kunt ook altijd overwegen om halverwege de vakantie je kleding te (laten) wassen als je veel kan besparen met het light tarief.
Zet voor je zelf eens op een rijtje wat je nodig hebt voor een dergelijke reis. Kijk dan of het in je kleine trolley past.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Waar een wil is, is een weg, toch?

Ik denk dat het wel kan, laagjes aan in het vliegtuig en een paar setjes in je handbagage. Zorg dat je combinaties kunt maken van je kleding, dan lukt het wel. En draai halverwege de vakantie een wasje. Mijn motto is: alles is te koop, en dat geldt zeker in Amerika!
Het scheelt ook als je een vlucht hebt waarbij je naast handbagage nog een personal item mee mag nemen, in dat geval heb ik vaak een canvas tasje bij me waar de spullen inzitten die ik tijdens de vlucht bij de hand wil hebben.
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
- butterfly
- Amerika-expert
Zoals CAM1984 zegt: waar een wil is, is een weg. Bij KLM mag je idd ook nog een personal item meenemen. Heen doe ik een spijkerbroek aan en trek een vest erbij aan. In de trolley 1 lange broek, 1 vest, wat jurkjes, wat t-shirts , een korte broek en ondergoed ( misschien een vacuumzak gebruiken?). Toiletartikelen koop ik daar wel. Ik logeer de eerste week bij mijn zwager, dus ik zorg dat alles gewassen is voor deel 2. Badlaken heb ik niet nodig. Sneakers aan, slippers en zomerschoentjes mee. Ik denk dat het zo zou moeten lukken ( op papier haha) Maar natuurlijk ben ik ook benieuwd, ik heb het nog nooit zo gedaan, maar ik neem me voor dat het gewoon moet lukken! En gelukkig ga ik naar de warmere bestmmingen 
We gaan overigens 16 dagen ( met vliegdagen erbij)

We gaan overigens 16 dagen ( met vliegdagen erbij)
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Een stop(je) van 18 uur, daar zit al snel een (dag)overnachting in en zou het "normaal" moeten zijn dat je bij je ruimbagage (toiletartikelen etc. wat niet in de cabine mag) kan.butterfly schreef: ↑26 feb 2020, 11:46Ik was zomaar even kijken naarvliegprijzen, en nu zie ik een mooie prijs van 322 van dusseldorf naar LAX. Natuurlijk ongunstige overstaptijden, maar de overstap terug is 18 uur in Amsterdam. Kun je bij zo een lange overstap je bagage ophalen, of moet die doorgelabeld worden naar Dusseldorf. ( want dan kan ik het laatste stukje dus overslaan)
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- butterfly
- Amerika-expert
Dat leek mij ook idd, maar ik durfde toch niet zo goed het risico te nemen. Daarom nu de oplossing om alleen met handbagage te reizen, en mochten we op de terugweg toch meer bagage hebben dan we dachten dan checken we wel een koffer in. De tussenstop op Amserdam is nu 4 uur, daar komen we dan ook wel weer overheen. ( maar in 1e instantie is het dus niet de bedoeling om iets in te checken
)

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Kun je niet vragen om je bagage tot Amsterdam te laten gaan i.p.v. Düsseldorf, ik meen dat dat vroeger kon?
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
In principe kan dat niet. Maar wie weet als je het vriendelijk vraagt.
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Van de KLM-website:
If the ticket you bought for your trip includes a transfer on a connecting flight in less than 24 hours, your check-in baggage will usually be sent to your final destination. The baggage claim tag that you receive when dropping off your baggage always states your bag’s final destination.
When transferring, you do need to collect your baggage and check it in again for your connecting flight, if:
- You have purchased 2 or more tickets from different airlines that have dissimilar conditions
- You transfer is from an intercontinental flight to a domestic flight (for example in the United States)
- You arrive at one airport, and your connecting flight departs from another airport
- Part of your journey is by bus or rail
When transferring at Amsterdam Airport Schiphol or Paris Charles de Gaulle Airport, depending on your ticket conditions, it may be possible to collect your baggage, however possibly against a fee.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19870 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties