Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Ruud2004 »

Martin & Marianne schreef:
24 feb 2020, 06:11
terralinda schreef:
23 feb 2020, 13:17
Andere vraag: in Californië is het bij wet geregeld dat je echtgenoot automatisch meeverzekerd is in een huurauto
Als we in Nevada huren kan/mag mijn man dan op t moment dat we in Californië rijden, ook (Verzekerd) rijden?
Zonder dat we een extra huurder hebben betaald?
Nee, zo werkt het niet.
Maar ook in Nevada is een tweede bestuurder gratis. Zie het eerste bericht in dit topic.

Marianne
Je kan ook even goed de algemene huurvoorwaarden van je verhuurder doorlezen. Wij huren komende zomer bij Budget in Phoenix-Arizona. In hun "Location-Specific-Conditions" staat aangegeven dat:

The following must also be at least 25 years of age but ar exempt from the additional driver fee and are not required to complete and sign ann additional form:
-Renter's employer or regular fellow employee while on company business,
-Renter's spouse or domestic partner,
-Disabled renters who have completed a non-licenced renter form.

In ons geval dus geen probleem. Afgelopen jaar was dit bij AVIS (Vacouver Int. Airport) ook het geval.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Espresso
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Espresso »

Als er nog iemand op zoek is naar een mooie deal: Hertz heeft vandaag zijn prijzen flink verlaagd. :wink:
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

@Espresso Voor welke locatie en data? Voor mij is er niets veranderd, Florida april.
Espresso
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Espresso »

Voor LA, 4-27 april a.s.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij zijn nu op weg met een auto van Avis. Prima! Had 2600 mijl op de teller bij vertrek.
BigJesper
Amerikafan

Bericht door BigJesper »

Espresso schreef:
29 feb 2020, 10:42
Als er nog iemand op zoek is naar een mooie deal: Hertz heeft vandaag zijn prijzen flink verlaagd. :wink:
Wereldwijd of specifiek een website?
Gast

Bericht door Gast »

@nieuwenoord Jullie betalen de hoofdprijs voor die Suburban, dus dat is echt niet interessant genoeg. Ik wil Max $25 per dag betalen, en zit nu op $21 per dag bij Hertz.
Laatst gewijzigd door Gast op 29 feb 2020, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

Espresso schreef:
29 feb 2020, 10:42
Voor mijn periode 29 mei - 24 juni MCO zijn ze alleen maar hoger geworden.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

@Terpies , iemand vraagt of mensen wel eens bij Avis gehuurd hebben en ik reageer daarop. Waarom denk jij steeds dat ik steeds op jou reageer?

Wij hoeven niet de laagste prijs voor die een keer in de vier jaar dat we naar Amerika gaan en ik heb geen zin in al dat gedoe. We betalen 1086 euro voor 22 dagen. Ik vind dat een prima prijs voor een Premium SUV. En wat jij daarvan vindt, maakt mij niks uit. We vliegen ook business class en ook dat hoef ik niemand uit te leggen. De vraag was gewoon of Avis bevalt en ja, dat doet het.
Gast

Bericht door Gast »

Ik lees alleen opmerkingen over Hertz in de laatste Posts, dus ik weet niet waarop jij reageert (om het overzichtelijk te houden kun je een quote van het bericht gebruiken of iemands naam)

De vraag was overigens of iemand ervaring heeft met Avis en het enige wat jij roept is dat je auto 2600 mijl op de teller heeft...
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

nieuwenoord schreef:
29 feb 2020, 13:15

Wij hoeven niet de laagste prijs voor die een keer in de vier jaar dat we naar Amerika gaan en ik heb geen zin in al dat gedoe. We betalen 1086 euro voor 22 dagen. Ik vind dat een prima prijs voor een Premium SUV. En wat jij daarvan vindt, maakt mij niks uit. We vliegen ook business class en ook dat hoef ik niemand uit te leggen. De vraag was gewoon of Avis bevalt en ja, dat doet het.
Goddank, ik dacht zo langzamerhand dat ik raar was omdat ik niet voor iedere duppie minder drie reserveringen omboek, en zes reserve reserveringen aanhoud.... :mrgreen: :mrgreen:
Gast

Bericht door Gast »

@Pete.Z Ieder duppie zou overdreven zijn maar af en toe even checken of het nog niet goedkoper kan is niet vreemd toch?
Ik ben inmiddels voor de auto van $880 Naar $583 gegaan...dat vind ik toch wel de moeite waard...
En die reserve boeking? Tja ik wil gewoon minimaal een standard SUV (liefst een Explorer, dan Ben ik tevreden..l) dus voor die klasse maak ik ook een boeking, die automatisch vervalt als ik mijn auto ophaal.

Maar wel fijn dat er ook mensen zijn waar geld geen rol speelt en die uit gemak boeken. Ieder zijn ding, maar voor mij is het uitzoeken van goedkope vlucht/auto/hotels ook een onderdeel van de voorbereiding van de vakantie.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

@Pete.Z Nee hoor, je bent niet de enige. Ik heb gewoon gekeken welke broker op het moment het goedkoopst was. Dat was Happytoursusa en daar heb ik geboekt. Ik kijk af en toe nog daar en bij andere brokers of het misschien goedkoper geworden is. Ik vind het allemaal veel te ingewikkeld en te veel gedoe om via allemaal truukjes en codes en dubbele boekingen te proberen goedkoper uit te komen.

@Terpies Alle respect voor jou dat je bereid bent hier zoveel energie in te steken. Maar om dan te zeggen dat bij iemand die daar geen energie in wil steken "geld geen rol speelt" vind ik een beetje kortzichtig.
Wij hebben geen geldboompje in de tuin staan dus ik heb wel degelijk gezocht naar goedkope tickets en ook hotels en airbnb's boek ik af en toe om als het ergens anders goedkoper is. Ook als we op de bonnefooi reizen onderhandelen we aan de balie over de prijs.

Maar ik persoonlijk word al heel moe als ik het uitgebreide stappenplan lees op de Emerald pagina. Over apps downloaden, lid worden, codes invoeren, dingen weer weghalen en opnieuw invoeren enz. Dan denk ik "laat maar"
Bovendien heb ik ook geen zin om een dubbele reservering te maken en na een lange reis moeten afwachten of er wel een Standard SUV in de rij staat En vervolgens de ene boeking moet annuleren of naar een andere verhuurder moet lopen om mijn reserve geboekte auto op te halen.

Betaal ik dan te veel? Ja waarschijnlijk wel. Maar dat is het me waard in dit geval, ieder zijn ding.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

@Terpies: als geld geen rol speelde ging ik elk jaar. Maar als je gezondheid je noodzaakt om comfortabel en ruim te reizen, maak je keuzes. Dat jij dat niet begrijpt of respecteert, is niet mijn probleem.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Terpies schreef:
29 feb 2020, 15:40
@Pete.Z Ieder duppie zou overdreven zijn maar af en toe even checken of het nog niet goedkoper kan is niet vreemd toch?
Ik ben inmiddels voor de auto van $880 Naar $583 gegaan...dat vind ik toch wel de moeite waard...
En die reserve boeking? Tja ik wil gewoon minimaal een standard SUV (liefst een Explorer, dan Ben ik tevreden..l) dus voor die klasse maak ik ook een boeking, die automatisch vervalt als ik mijn auto ophaal.

Maar wel fijn dat er ook mensen zijn waar geld geen rol speelt en die uit gemak boeken. Ieder zijn ding, maar voor mij is het uitzoeken van goedkope vlucht/auto/hotels ook een onderdeel van de voorbereiding van de vakantie.
Natuurlijk kijk ik ook of het goedkoper kan, maar alle trucs die uit gehaald moeten worden volgens dit topic vind ik persoonlijk vooral ernstig vermoeiend, en ik heb daar gewoon geen lol in. Maar ieder zijn lol natuurlijk, laat ik dat voorop stellen, en laten we elkaar vooral die lol gunnen en elkaar niet er op aanvallen.

Overigens heb ik ook geen geldboom..... :| :wink:
Gast

Bericht door Gast »

@vana @Pete.Z Jammer dat jullie denken dat het allemaal zo ingewikkeld is om een auto te huren.
Het stappenplan wat hier is weergegeven werkt foutloos, en is toch redelijk duidelijk te volgen, ook voor een leek.

Misschien kunnen jullie je geboekte prijs, de periode en ophaal/inlever punt eens aangeven, dan kijk ik wat het zou schelen...

Ook ik heb geen geld boompje helaas.
Gast

Bericht door Gast »

nieuwenoord schreef:
29 feb 2020, 19:24
@Terpies: als geld geen rol speelde ging ik elk jaar. Maar als je gezondheid je noodzaakt om comfortabel en ruim te reizen, maak je keuzes. Dat jij dat niet begrijpt of respecteert, is niet mijn probleem.
Waaruit blijkt dat ik jouw keuzes niet respecteer? Wat jij met je geld doet en hoe jij wilt reizen moet jij weten...ik hoef het gelukkig niet uit te geven wat jij uitgeeft aan een auto....
Als je juist een beetje zou zoeken (met de hulp van mede forummers die regelmatig aangeboden wordt, zou ook jij een hoop kunnen besparen)
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik kom al vanaf 2005 zeer geregeld op dit forum en weet aardig hoe ik moet zoeken naar een auto. Ik wil gewoon de zekerheid van een Premium SUV. En ik vind de prijs daarvoor gewoon acceptabel. Jij was degene die begon over die dure Suburban, terwijl ik alleen aangaf tevreden te zijn over Avis. Niet voor de eerste keer trouwens, we hebben er vaker gehuurd.
Gast

Bericht door Gast »

Je hebt nog niets verteld over Avis, bijvoorbeeld of je naar de balie moest, hoe druk het was bij de balie, of je zelf Een auto kon kiezen, Of dat die werd toegewezen, etc etc.

Het enige wat je aangeeft is dat je auto 2600 Miles op de teller had, nou daar heeft de vraagsteller wat aan zeg :thumbup:
Laatst gewijzigd door Gast op 01 mar 2020, 00:23, 1 keer totaal gewijzigd.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Terpies schreef:
29 feb 2020, 21:52
Misschien kunnen jullie je geboekte prijs, de periode en ophaal/inlever punt eens aangeven, dan kijk ik wat het zou schelen...

Ik weet dat het me geld zou schelen. Maar ik vind het goed zo. Wij willen absoluut een Standard SUV en ik heb geen zin om twee boekingen te doen en allerlei codes en truukjes uit te halen.
Ik zoek de voor mij goedkoopste broker en that's it voor mij.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer