Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Daar gaat het toch om...dat jij tevreden bent
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Terpies schreef:
01 mar 2020, 00:21
Je hebt nog niets verteld over Avis, bijvoorbeeld of je naar de balie moest, hoe druk het was bij de balie, of je zelf Een auto kon kiezen, Of dat die werd toegewezen, etc etc.

Het enige wat je aangeeft is dat je auto 2600 Miles op de teller had, nou daar heeft de vraagsteller wat aan zeg :thumbup:
Daar is een ander topic voor en daar zal ik na de vakantie mijn verslag doen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Terpies schreef:
29 feb 2020, 21:54
nieuwenoord schreef:
29 feb 2020, 19:24
@Terpies: als geld geen rol speelde ging ik elk jaar. Maar als je gezondheid je noodzaakt om comfortabel en ruim te reizen, maak je keuzes. Dat jij dat niet begrijpt of respecteert, is niet mijn probleem.
Waaruit blijkt dat ik jouw keuzes niet respecteer? Wat jij met je geld doet en hoe jij wilt reizen moet jij weten...ik hoef het gelukkig niet uit te geven wat jij uitgeeft aan een auto....
Als je juist een beetje zou zoeken (met de hulp van mede forummers die regelmatig aangeboden wordt, zou ook jij een hoop kunnen besparen)
Dan moet je misschien een andere toon van communiceren proberen, dit bericht ook weer, alsof ik hulp niet zou aannemen, je toonzetting is gewoon wat kleinerend, hopelijk onbewust.

(Ik reis overigens al sinds 1984 naar Amerika, heb een Amerikaanse vrouw, en werk voor een Amerikaans bedrijf. Ik huur soms 4x per jaar een auto (ook weleens buiten Amerika trouwens) en ben er van overtuigd dat ik de beste prijs krijg. Ik skip balies, ben lid van inner circles en geheime autoverhuur genootschappen , en weet ik wat meer, en toch vind ik de beste aanbiedingen meestal via brokers)

Maar zullen we het hierbij laten? :offtopic:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik snap @Pete.Z @vana en @nieuwenoord wel. Heel mooi al die 'truucjes' om autohuur nog goedkoper te maken maar niet iedereen heeft daar zin in. Ik ook niet. Maar soms lijkt het wel alsof je voor 'gek wordt verklaart' als je boekt op jouw eigen manier. En inderdaad, het is de toonzetting die daarbij een rol speelt zoals @Pete.Z al mooi weergeeft.

Ik kom ook al heel wat jaartjes in Amerika en heb voor mijn gevoel nog nooit teveel betaalt voor een huurauto. Ik heb van te voren een bepaalde prijs in mijn hoofd dat ik voor een vliegticket en autohuur wil betalen en dat lukt in de regel aardig. Komt zelfs voor dat ik mijn aanvliegstad bepaal aan de hand van de prijs van de huurauto (dat heb ik voor ik een ticket boek al uitgezocht).

Iedereen maakt keuzes op zijn/haar eigen manier. Daarbij is het niet nodig iemand 'dwingend' te adviseren het op een andere manier te doen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

Zinloze discussie hier en vooral ook jammer.
Iedereen moet respecteren hoe iemand anders boekt, al is ie veel meer kwijt zonder al de bekende `trucjes` uit te halen.
Tips en trucs zijn soms leuk om mee te nemen, maar niet verplicht !
Ik heb hier al eens een ellenlange discussie gehad over mijn totaalprijs van 3 weken rondtouren.....die prijs kon niet.....nouja uiteindelijk wel, maar dan vloog ik vanaf Frankfurt, sliep ik op een uurtje rijden buiten de NP´s, had ik hotels via MyVegas en Wynn app en was ik lid van IHG....ik werd behandeld alsof dat valsspelen was hahaha.
Conclusie: net als in mijn gevoel in USA....VRIJHEID BLIJHEID !!!
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Martin & Marianne schreef:
24 feb 2020, 06:11
terralinda schreef:
23 feb 2020, 13:17
Andere vraag: in Californië is het bij wet geregeld dat je echtgenoot automatisch meeverzekerd is in een huurauto
Als we in Nevada huren kan/mag mijn man dan op t moment dat we in Californië rijden, ook (Verzekerd) rijden?
Zonder dat we een extra huurder hebben betaald?
Nee, zo werkt het niet.
Maar ook in Nevada is een tweede bestuurder gratis. Zie het eerste bericht in dit topic.
Marianne

Even voor het goede begrip :
@ Alle voorwaarden mbt autohuur ( dus ook die voor extra bestuurders ! ) gelden vanaf het afhaalpunt van de auto
@ In California is de extra bestuurder "gratis "
@ In Nevada is niet de tweede bestuurder gratis ; bij wet is hier geregeld dat de spouse een automated extra driver is .
Dus Terralinda 's genoemde man is automatisch een extra bestuurder waarvoor niet extra betaald hoeft te worden.

Ter voorkoming van geneuzel over het begrip "Spouse " verwijs ik u naar de klassieke text van CSN & Y (geschreven door Stephen Stills ) Love the One You're With
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gast

Bericht door Gast »

Ter aanvulling op @bedeve :

Ook de leeftijd (incl bijbehorende toeslag) geldt voor de hele periode vanaf moment van huren. Dus als je halverwege de trip 25 wordt, telt dat niet voor het restant, tenzij je vanaf dat moment een nieuwe huurperiode afsluit (dus twee aaneensluitende boekingen doet).
terralinda
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door terralinda »

@iedereen: dank! Het spouse verhaal was me eigenlijk al wel duidelijk, maar moet je dan ook je extra driver of spouse laten noteren op je huurcontract? Dat lijkt me toch wel?
Wil er nog iemand met me meekijken? Nu de Avis aanbieding er niet meer is...
We zoeken een midsize SUV vanaf 23 juli 17 uur tot en met 7 aug 10 uur, rondreis EWR, mét extra driver
EN
Midsize SUV vanaf LAS op 10 aug 17 uur tot en met 16 aug 14 uur vanaf SFO mét spouse...
Gast

Bericht door Gast »

Via National EWR-EWR: $1277 (EC Executive, met visa Canada code)
Via Hertz LAS-SFO: $311 (CDP 1261109 en PC204866, ultimate choice)

In beide gevallen incl. 2e bestuurder
dizzymisslizzy1983
Amerika-ontdekker

Bericht door dizzymisslizzy1983 »

Fijn om te lezen dat er meer zijn die niet al die code trucjes etc uit willen halen. Dacht al dat het aan mij lag.

Wel heb ik al 2x herboekt bij Alamo omdat de auto steeds weer ruim $100 goedkoper uitkomt.

Heb nu voor 28 dagen een standard SUV voor $1037. 24 april t/m 22 mei.

Persoonlijk vind ik het een prima prijs.
Laatst gewijzigd door dizzymisslizzy1983 op 01 mar 2020, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

@dizzymisslizzy1983 Ik kom voor jou op de volgende prijzen:

Hertz UC $693, standard SUV $820
Scheelt maar een paar duppies :thumbup:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

dizzymisslizzy1983 schreef:
01 mar 2020, 16:19
Fijn om te lezen dat er meer zijn die niet al die code trucjes etc uit willen halen. Dacht al dat het aan mij lag.

Wel heb ik al 2x herboekt bij Alamo omdat de auto steeds weer ruim $100 goedkoper uitkomt.

Heb nu voor 29 dagen een standard SUV voor $1037. 24 april t/m 22 mei.

Persoonlijk vind ik het een prima prijs.
Dat kan inderdaad wel een stuk goedkoper, zonder trucs kom ik al op 658 euro bij rentalcars.com, standard suv van Dollar diamond. Auto van Alamo komt via rentalcars op 757 euro.
En dus zonder codes en dergelijke.
Gast

Bericht door Gast »

Overigens zou ik Dollar links laten liggen, evenals thrifty, als verhuurmaatschappij. De auto’s daar zijn veelal ouder en met meer miles op de teller. Ook Sixt is in de US als je een roadtrip maakt geen goede keus, omdat je alleen in de huur staat en de direct aanliggende Staten mag komen met je huurauto.

Voor de nieuwste auto’s moet je bij Alamo, Avis, Hertz en National zijn.
dizzymisslizzy1983
Amerika-ontdekker

Ik heb niet genoemd van waar naar waar ik ga dus weet niet hoe jullie nu voor mij hebben kunnen kijken? :D

In ieder geval kom ik voor die 28 dagen LAX-LAX voor een standard niet op die prijs uit bij rentalcars.
Gast

Bericht door Gast »

Je hebt je reisschema toch gepost?

viewtopic.php?f=10&t=74933&p=1231424#p1231424
dizzymisslizzy1983
Amerika-ontdekker

Haha dat was meer research dan ik verwacht had. Bedankt voor de moeite :lol:

Rentalcars heeft wel een aardige deal met Alamo max. Iemand daar bekend mee? Je boekt een midsize en krijgt dan een standard SUV?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Kan, ze hebben wel vaker dat soort deals, kan heel voordelig uitpakken.

Mijn ervaringen met Dollar en Thrifty zijn gewoon goed trouwens, zeker op de plekken waar je mag uitkiezen staan vaak nieuwe auto’s ook in de rij.
Afgelopen oktober in San Diego een Nissan Roque via Dollar met nog geen 5000 miles, aansluitend in Dallas een vrijwel nieuwe Hyundai sedan. (Grijs, en volkomen onpersoonlijk.weet geeneens meer welk type) Ik hecht persoonlijk meer waarde aan mijn eigen ervaringen dan aan hear-say!

(Los daarvan, ik rij sowieso nieuwer als ik huur, mijn dagelijks vervoer thuis is (via werkgever) een 2014 Tesla s met 150.000 op de teller, en daarnaast hebben we prive een Panda uit 2004. Alles wat ik huur is nieuwer. :mrgreen: )
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

Terpies schreef:
01 mar 2020, 16:52
Overigens zou ik Dollar links laten liggen, evenals thrifty, als verhuurmaatschappij. De auto’s daar zijn veelal ouder en met meer miles op de teller.
Onzin naar mijn mening, ik huur al jaren bij Dollar, zowel op Las Vegas, LA als SFO....altijd gloednieuwe auto's gehad.
terralinda
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door terralinda »

Terpies schreef:
01 mar 2020, 14:55
Via National EWR-EWR: $1277 (EC Executive, met visa Canada code)
Via Hertz LAS-SFO: $311 (CDP 1261109 en PC204866, ultimate choice)
In beide gevallen incl. 2e bestuurder
Dan is t boeken via usareisen.de nét iets goedkoper.
Auto van Alamo!
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

terralinda schreef:
01 mar 2020, 14:02
Het spouse verhaal was me eigenlijk al wel duidelijk, maar moet je dan ook je extra driver of spouse laten noteren op je huurcontract? Dat lijkt me toch wel?
Even lezen Terralinda ;een spouse is een automated extra driver in Nevada.
"Dat lijkt mij toch wel " is een slechte raadgever...
Om slechte raadgevers uit te schakelen hebben de autoverhuurders " Terms & Conditions " vastgelegd .
Daarin staan die " automated extra drivers " omschreven.
(Ook de begeleider van een hulpbehoevende bijv )
Als je dan iemand wilt laten meetekenen op je huurcontract geef je daar mee aan dat dit niet een "automated extra driver " is, iq dus niet je spouse, en zal er in Nevada het gewone tarief voor een extra bestuurder voor gerekend mogen worden.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer