Wellicht in $ , maar het voordeel van de vrije autokeuze lever je daarbij in .terralinda schreef: ↑01 mar 2020, 20:03Via National EWR-EWR: $1277 (EC Executive, met visa Canada code)
Via Hertz LAS-SFO: $311 (CDP 1261109 en PC204866, ultimate choice)
In beide gevallen incl. 2e bestuurder
Dan is t boeken via usareisen.de nét iets goedkoper.
Auto van Alamo!
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
- bedeve
- Amerika-expert
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Ik heb meerdere jaren bij usareisen geboekt en kon daar gewoon skip the counter doen en zelf een auto uitkiezen.
Bij Alamo en National, nooit problemen gehad hoor, jij wel?
Skip the counter doe je niet bij USA reisen maar bij de verhuurmaatschappij. Bij alamo moet je dat zelf even regelen via de boekingscode, bij national is dat standaard.
Overigens, als je al meerdere jaren geboekt hebt, heb je dan al die jaren nooit een tweede bestuurder gehad? Je geeft gewoon bij de exit booth twee rijbewijzen af en dan is het ook voor je partner geregeld. Je hoeft het niet op je boeking aan te geven. Bij National en Hertz is partner/spouse sowieso altijd gratis (wel even lid worden van loyalty programma).
Mijn ervaring is dat de vrije keus bij Alamo (en andere maatschappijen) toch echt beperkter is dan bij Hertz en National.
Overigens, als je al meerdere jaren geboekt hebt, heb je dan al die jaren nooit een tweede bestuurder gehad? Je geeft gewoon bij de exit booth twee rijbewijzen af en dan is het ook voor je partner geregeld. Je hoeft het niet op je boeking aan te geven. Bij National en Hertz is partner/spouse sowieso altijd gratis (wel even lid worden van loyalty programma).
Mijn ervaring is dat de vrije keus bij Alamo (en andere maatschappijen) toch echt beperkter is dan bij Hertz en National.
Bij voucher huur (dus via een derde partij) heb je bij National geen toegang tot de emerald of executive aisles. Je mag dus alleen een auto uitzoeken in de gehuurde klasse.
Ook bij Hertz is dit het geval. Je hebt bij een boeking via een derde partij geen toegang tot de Gold, Five Star of Presidents Circle aisles en geen recht op een upgrade bij Five Star of Presidents Circle.
Je mag dus, bij een compact of midsize boeking, een auto uit respectievelijk de compact of midsize aisle uitzoeken. Bij een boeking van een grotere auto krijg je die toegewezen. Tot slot levert een dergelijke huur geen punten op en je kunt ook geen punten inwisselen.
Ook bij Hertz is dit het geval. Je hebt bij een boeking via een derde partij geen toegang tot de Gold, Five Star of Presidents Circle aisles en geen recht op een upgrade bij Five Star of Presidents Circle.
Je mag dus, bij een compact of midsize boeking, een auto uit respectievelijk de compact of midsize aisle uitzoeken. Bij een boeking van een grotere auto krijg je die toegewezen. Tot slot levert een dergelijke huur geen punten op en je kunt ook geen punten inwisselen.
- bedeve
- Amerika-expert
Bij alamo werkt dat prima op LAX en SFO , maar bijv op LAS niet.terralinda schreef: ↑02 mar 2020, 12:27Ik heb meerdere jaren bij usareisen geboekt en kon daar gewoon skip the counter doen en zelf een auto uitkiezen.
En ja; eerlijk is eerlijk ik heb een aantal jaren geleden heel bewust getest of je kunt reserveren bij een booker en toch de Emerald voordelen kunt hebben.
Dat was de tijd dat je eAutohuur in Manchester belde om de prijs naar beneden te krijgen.
Heb er zelfs iets over geschreven;
viewtopic.php?f=30&t=35271&hilit=emeral ... 1&start=80
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Is er nog iemand die wil helpen kijken? Ik heb (na aanmelding National EC, status match bij Hertz is aangevraagd maar nog geen bevestiging gekregen)Karinkazi schreef: ↑12 feb 2020, 18:32Ah dat is wel fijn, thanks alvastTerpies schreef: ↑12 feb 2020, 17:07
Als je nog even je data en zo voor je trip geeft kijken de mensen hier graag mee in jouw bosom de beste aanbieding te vinden. Dat is het voordeel van dit forum.
Het gaat om autohuur vanaf 3 aug 12 uur (Seattle airport) en retour op 24 aug om 20u (Las Vegas airport). We reizen met 2 volwassenen en 2 kinderen (8 en 1). Ik denk dat een minivan het meest praktisch is. Fullsize SUV zou misschien ook nog kunnen als er genoeg ruimte is voor bagage dan (waarschijnlijk 2 grote koffers, 4x handbagage koffer, koelbox en rugdrager).
Oh en er hoeft maar 1 bestuurder te zijn.
als goedkoopste nu € 1473 euro, en dat is dan via National de Emerald Isle, dus dat is maar afwachten of er dan iets tussen zit. Goedkoper kan ik nergens vinden. Ik kijk vrijwel dagelijks. Ik vind veelal prijzen tussen de € 1700 en € 2800 voor een SFAR. FFAR of minivan zijn nog duurder.
Ik kijk via National website + app, Hertz website + app en daarnaast Alamo, rentalcars, usacarsrental, avis...
Je hebt twee uitdagingen: drop off fee en je laatste dag (omdat je om 10 uur ophaalt en pas om 20 uur inlevert).
Bij National kom ik op $1641 (incl $399 drop off fee en maar liefst $70 voor de late inlever tijd: als je om 10 uur inlevert is de prijs $1571)
Bij Hertz kom ik op $1523 ($1488 als je eerder inlevert)
Voor beide gevallen is dit aisle pick, dus geen specifieke klasse (standard SUV (dus waarschijnlijk wel aanwezig in de aisle/UC) lijkt me prima qua bagage ruimte met 2volwassenen en 2 kids van 8 en 1)
Misschien toch zoeken naar een verhuurder die geen drop off fee rekent, of je route opknippen in meerdere auto reserveringen, als je dit wilt vermijden.
Bij National kom ik op $1641 (incl $399 drop off fee en maar liefst $70 voor de late inlever tijd: als je om 10 uur inlevert is de prijs $1571)
Voor beide gevallen is dit aisle pick, dus geen specifieke klasse (standard SUV (dus waarschijnlijk wel aanwezig in de aisle/UC) lijkt me prima qua bagage ruimte met 2volwassenen en 2 kids van 8 en 1)
Misschien toch zoeken naar een verhuurder die geen drop off fee rekent, of je route opknippen in meerdere auto reserveringen, als je dit wilt vermijden.
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
@Karinkazi Misschien is je beste optie de huur in 2 delen te doen en bijvoorbeeld in Sacramento je auto te wisselen. Wij deden dit in 2017 en onze route was toen vergelijkbaar met die van jullie.
In ieder geval Alamo rekent geen drop off kosten tussen Wahington state en Californië en ook niet tussen Californië en LV.
Het kostte ons 3 tientjes meer aan autohuur, maar we spaarden inderdaad 400 USD uit aan drop off kosten. Daar wilden wij best een omweggetje voor maken.
In ieder geval Alamo rekent geen drop off kosten tussen Wahington state en Californië en ook niet tussen Californië en LV.
Het kostte ons 3 tientjes meer aan autohuur, maar we spaarden inderdaad 400 USD uit aan drop off kosten. Daar wilden wij best een omweggetje voor maken.
Ja, die tip had je inderdaad gegeven. Ik heb een boeking via drive-usa.de kunnen maken waarbij ik het idd opsplits in 2 delen. Seattle - Sacramento en Sacramento - LV. Dan vermijd ik die dropoff fee maar kom ik in totaal alsnog uit op € 1527 (€ 871 en € 656). Dan heb ik wel de zekerheid van de SFAR maar verder schiet het niet echt op. De boeking loopt dan wel via Hertz. Bij Alamo rekent hij bij mij wel drop off fee als ik Seattle - Sacramento aanhoud?Tantelotje schreef: ↑02 mar 2020, 20:24[mention]Karinkazi[/mention] Misschien is je beste optie de huur in 2 delen te doen en bijvoorbeeld in Sacramento je auto te wisselen. Wij deden dit in 2017 en onze route was toen vergelijkbaar met die van jullie.
Ik heb het hotel in Las Vegas al gemaild om te vragen of er een shuttle oid aanwezig is. Want zodra we in LV aankomen de 22e ben ik niet van plan de auto te gebruiken. Ik zit te denken of het een optie is om de auto dan direct bij het vliegveld terug te brengen, vanaf daar met een shuttle naar het hotel en terug. Maar dan zit je wel met de rompslomp van je bagage + 2 kids heen en weer slepen dus ik twijfel of ik me dat op de hals moet halen. Ik hoop op een andere manier goedkoper uit te komenTerpies schreef: ↑02 mar 2020, 19:21Je hebt twee uitdagingen: drop off fee en je laatste dag (omdat je om 10 uur ophaalt en pas om 20 uur inlevert).

Las Vegas heeft ook uber (en anders gewone taxi) dus je komt altijd wel van/naar het vliegveld/hotel.
Vwb je boeking: was als je die twee boekingen (Seattle- Sacramento en Sacramento - Las Vegas) doet voor een groep C? Dan kun je de SFAR boeking als backup gebruiken en gratis annuleren als je niet gebruikt (Hertz toch?). Welke datum lever je in/haal je dan op in Sacramento?
Vwb je boeking: was als je die twee boekingen (Seattle- Sacramento en Sacramento - Las Vegas) doet voor een groep C? Dan kun je de SFAR boeking als backup gebruiken en gratis annuleren als je niet gebruikt (Hertz toch?). Welke datum lever je in/haal je dan op in Sacramento?
Oh ja, ubers! Nog nooit gebruik van gemaakt! Maar dat is dus eventueel een optie. Niet mijn favoriet, maar als ik daarmee de kosten flink naar beneden krijg wel het overwegen waard.Terpies schreef: ↑03 mar 2020, 09:11Las Vegas heeft ook uber (en anders gewone taxi) dus je komt altijd wel van/naar het vliegveld/hotel.
Helaas kan ik die SFAR boeking niet zo annuleren on the spot. Het is via een intermediate (Flamingo Company Fernreisen via drive-usa.de. Auto wordt geleverd door Hertz. Om het makkelijk te houden). Ik kan bijvoorbeeld ook geen gebruik maken van mijn ANWB code voor een gratis kinderzitje

Ik moet dus uiterlijk 48u van tevoren annuleren.
Sacramento zou dan 15 augustus zijn. Oppikken in Seattle is trouwens om 13 uur (typefoutje de eerste keer) en inleveren in Sacramento zou dan ook om 13u kunnen.
- Simonrio
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wat zijn jullie ervaringen met Dollar? Normaal ben ik in de USA vaste klant bij Avis, met soms een uitstapje naar Alamo of Hertz. Maar het tariefverschil is nu dermate groot...
Ophalen Atlanta 19.00 1 aug. Wegbrengen Chicago O'hare 12 aug 21.30u. Via Drive-USA nu vast gelegd (toch gratis annuleren) voor 437 euro totaal inc de one-way fee voor een Full-Size 4 door (FDAR). Flinker minder dan de 750 euro die ik begroot had. En heel flink voordeliger dan Hertz (626 euro midsize) of Avis (750 euro Compact)
Full-size hoefde van mij niet, met een kleinere red ik het ook prima. Maar een full size was het goedkoopste, en ik ga niet meer betalen voor een kleinere auto.
Als ik van de zoekfunctie van het forum gebruik maak en google raadpleeg krijg ik hele afwisselende ervaringen te horen. Vooral problemen met extreem hoge kosten voor tolwegen zie ik. Maar ook spontane extra kosten bij afhalen. Extra verzekeringen die ze je stiekem proberen aan te smeren ben ik natuurlijk altijd al alert op.
Ik verwacht wel wat tolwegen te gaan rijden. In Georgia, North Carolina, Ohio Turnpike en rond Chicago.
437 euro voor 12 dagen een fullsize in het hoogseizoen met de dropoff kosten is natuurlijk een koopje. Zelfs met wat hogere administratiekosten voor tolwegen. Maar ik hoop ten zeerste dat er geen ander addertje onder het gras zit die ik niet zie.
Ophalen Atlanta 19.00 1 aug. Wegbrengen Chicago O'hare 12 aug 21.30u. Via Drive-USA nu vast gelegd (toch gratis annuleren) voor 437 euro totaal inc de one-way fee voor een Full-Size 4 door (FDAR). Flinker minder dan de 750 euro die ik begroot had. En heel flink voordeliger dan Hertz (626 euro midsize) of Avis (750 euro Compact)
Full-size hoefde van mij niet, met een kleinere red ik het ook prima. Maar een full size was het goedkoopste, en ik ga niet meer betalen voor een kleinere auto.

Als ik van de zoekfunctie van het forum gebruik maak en google raadpleeg krijg ik hele afwisselende ervaringen te horen. Vooral problemen met extreem hoge kosten voor tolwegen zie ik. Maar ook spontane extra kosten bij afhalen. Extra verzekeringen die ze je stiekem proberen aan te smeren ben ik natuurlijk altijd al alert op.
Ik verwacht wel wat tolwegen te gaan rijden. In Georgia, North Carolina, Ohio Turnpike en rond Chicago.
437 euro voor 12 dagen een fullsize in het hoogseizoen met de dropoff kosten is natuurlijk een koopje. Zelfs met wat hogere administratiekosten voor tolwegen. Maar ik hoop ten zeerste dat er geen ander addertje onder het gras zit die ik niet zie.

Heather schreef: ↑13 feb 2020, 08:38
Zou iemand voor ons ook eens willen kijken aub ?
Wij willen volgend jaar van Seattle naar Jackson Hole via Canada. Van Seattle rijden we onmiddellijk naar Vancouver.
Ik wou al eens weten hoeveel het ons zou kosten moesten we deze zomer gaan. We zijn met 5 personen, 3 volwassenen en 2 kinderen van 14 en 16.
Ik denk dat een minivan voor ons aanbevolen is maar schrik echt van de prijzen![]()
In 2018 huurden we bij uscarhire voor 14 dagen aan 565$ (toen 453€) van Las Vegas naar San Francisco ...
Data voor 2020 : van 13 juli (ophalen Seattle vlieghaven) tot en met 2 augustus (inleveren Jackson Hole).
Nu vind ik als goedkoopste uscarhire : een minivan voor 21 dagen voor 1310,04€ + 326,95$ one way fee.
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om eens te kijken of er elders nog een gunstiger tarief geldt ?
Alvast heel erg bedankt !
Heather.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
@Heather Bij Hertz Ultimate Choice, dus groep C boeken en betalen, en uitzoeken uit de rij 1241,25 USD incl oneway toeslag, scheelt nogal wat.
Een minivan is er bijna altijd wel in de rij te vinden, om de meeste keus te hebben kun je het beste President's Circle status hebben. Meer hierover in het Hertz Ultimate Choice topic.
Gebruikt: CDP 1261109, PC 204866.
Een minivan is er bijna altijd wel in de rij te vinden, om de meeste keus te hebben kun je het beste President's Circle status hebben. Meer hierover in het Hertz Ultimate Choice topic.
Laatst gewijzigd door harryh op 03 mar 2020, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt voor de info.harryh schreef: ↑03 mar 2020, 13:39@Heather Bij Hertz Ultimate Choice, dus groep C boeken en betalen, en uitzoeken uit de rij 1241,25 USD incl oneway toeslag, scheelt nogal wat.
Een minivan is er bijna altijd wel in de rij te vinden, om de meeste keus te hebben kun je het beste Presidents Club status hebben. Meer hierover in het Hertz Ultimate Choice topic.
Ik ga mijn best doen om het genoemde topic te begrijpen

@harryh Begrijp ik het goed dat ik moet beginnen met me in te schrijven bij Herz Gold Plus Rewards en als CDP 1261109 moet invullen of begin ik al totaal verkeerd ? Kan u eventueel een printscreen maken van uw opzoeking ? Mijn excuses voor al mijn vragen maar ik ben echt een leek en vind het vermelde topic erg verwarrend

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Alleen maar goeie ervaringen, nooit rare extra kosten, nette auto’s en eigenlijk nooit problemen gehad.
Extra’s verkopen doen ze overal, niks makkelijker dan vriendelijk nee zeggen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
@Heather
Klopt , om te beginnen heb je een Hertz Gold Rewards account nodig. Dat kun je hier gratis aanmaken https://www.hertz.com/rentacar/member/e ... Gold/fast
Daarna is het handig om een hogere status te verkrijgen, beste is President's Circle, want dan mag je uit meerdere rijen uitkiezen en heb je meer kans op de juiste auto.
De stappen daarna om te gaan boeken heeft @Terpies gepost in het Hertz Ultimate topic
viewtopic.php?f=30&t=72702&p=1223695#p122369.
Inderdaad gebruik je dan CDP 1261109 en PC 204866. Die velden vind je onder "Kortingscode"
Klopt , om te beginnen heb je een Hertz Gold Rewards account nodig. Dat kun je hier gratis aanmaken https://www.hertz.com/rentacar/member/e ... Gold/fast
Daarna is het handig om een hogere status te verkrijgen, beste is President's Circle, want dan mag je uit meerdere rijen uitkiezen en heb je meer kans op de juiste auto.
De stappen daarna om te gaan boeken heeft @Terpies gepost in het Hertz Ultimate topic
viewtopic.php?f=30&t=72702&p=1223695#p122369.
Inderdaad gebruik je dan CDP 1261109 en PC 204866. Die velden vind je onder "Kortingscode"
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Is dit niet het 'gewone' topic voor autohuur?
Misschien kunnen de Hertz Ultimate Choice en National Emerald Club vragen/antwoorden in de daarvoor bestemde topics gehouden worden?
Omgekeerd wordt er ook gevraagd de gewone vragen in dit topic te houden.
Heb nu soms echt de indruk dat op elke vraag de 2 andere onderwerpen te pas en te onpas aangehaald worden terwijl daar gewoon een apart topic voor is.
Of je maakt er één groot topic van waar alles besproken wordt wat met autohuur te maken heeft of je houdt de onderwerpen gescheiden zodat er tenminste nog een beetje duidelijkheid is.
Roland

Misschien kunnen de Hertz Ultimate Choice en National Emerald Club vragen/antwoorden in de daarvoor bestemde topics gehouden worden?
Omgekeerd wordt er ook gevraagd de gewone vragen in dit topic te houden.
Heb nu soms echt de indruk dat op elke vraag de 2 andere onderwerpen te pas en te onpas aangehaald worden terwijl daar gewoon een apart topic voor is.
Of je maakt er één groot topic van waar alles besproken wordt wat met autohuur te maken heeft of je houdt de onderwerpen gescheiden zodat er tenminste nog een beetje duidelijkheid is.
Roland
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ja, zo ervaar ik dit ook. Prive ben ik qua tarief nog nooit bij Hertz en/of National uitgekomen. De "Counter Skippen" is makkelijk, maar als de prijs goed is ga ik net zo makkelijk naar de balie. Blijft altijd een moment van opletten, maar als je weet wat je hebt geboekt, wat je wil, even goed oplet en vriendelijk blijft is de balie geen enkel probleem. Geeft soms wel wat ergernis van de medewerker (verdienen niets aan mij) de balie, maar is niet mijn probleem.
Vwb Dollar, ik heb er nu al vier jaar niet gehuurd, maar toen stonden er kleine terminals op de balie waar je al die (extra) vragen met "No" moest/kon beantwoorden tot de laatste vraag over hun Roadside Service. Toen werd "No" ineens "Yes" (I Decline), is een beetje sneaky van Dollar. Maar dan lees je, voordat je je handtekening zet, altijd nog je contract goed door.....toch?
Je inschrijven bij hun Loyalty programma DollarExpress kan ook. Het is mij nooit gelukt een boeking van een broker te koppelen, maar ik ben bij deze balie ook nooit weggestuurd.
Prijzen fluctueren bizar dit jaar. Mijn voor 416 Euro geboekte Premium Car (Budget Phoenix Airport) kost nu 867 Euro.

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida