Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis HarRi: camperrondreis mei 2020.
Reis HarRi: camperrondreis mei 2020.
Wij gaan in mei voor de tweede keer deze kant op. Vorige keer (september 2014) erg veel gezien, maar ook zeer veel kilometers gemaakt. We willen het nu rustiger aan doen, hebben de sequoia's geschrapt van het lijstje en de volgende route gemaakt. Er is, behalve de hotelovernachtingen in Las Vegas, niets besproken.
Graag tips waar deze route beter kan en de volgende vraag: is highway 12 naar Powell Point Vista geschikt voor campers?
We hebben in de planning nu nog 1 dag over, waar zouden jullie die besteden?
De trip naar Petrified Forest is een dagtrip vanuit Flagstaff, heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt.
Datum Van: Naar: Opmerkingen
28-4-2020 Amsterdam Las Vegas
29-4-2020 Las Vegas CG Las Vegas Bay
30-4-2020 CG Las Vegas Bay Death Valley
1-5-2020 Death Valley Death Valley
2-5-2020 Death Valley Barstow
3-5-2020 Barstow Joshua Tree
4-5-2020 Joshua Tree Joshua Tree
5-5-2020 Joshua Tree Kingman
6-5-2020 Kingman Grand Canyon Caverns route 66
7-5-2020 Gr. Canyon Caverns Flagstaff
8-5-2020 Flagstaff Flagstaff Petrified Forest, Coconino Nat. Forest
9-5-2020 Flagstaff Grand Canyon
10-5-2020 Grand Canyon Grand Canyon
11-5-2020 Grand Canyon Grand Canyon
12-5-2020 Grand Canyon Page
13-5-2020 Page Bryce
14-5-2020 Bryce Bryce
15-5-2020 Bryce Bryce trip richting Powell Point Vista
16-5-2020 Bryce Zion
17-5-2020 Zion Zion
18-5-2020 Zion Valley of Fire
19-5-2020 Valley of Fire Valley of Fire The white Domes trail
20-5-2020 Valley of Fire Lake Mead
21-5-2020 Lake Mead
22-5-2020 Las Vegas camper inleveren, 8.00-10.30
23-5-2020 Las Vegas Las Vegas
24-5-2020 Las Vegas >>
25-5-2020 >> Amsterdam
Graag tips waar deze route beter kan en de volgende vraag: is highway 12 naar Powell Point Vista geschikt voor campers?
We hebben in de planning nu nog 1 dag over, waar zouden jullie die besteden?
De trip naar Petrified Forest is een dagtrip vanuit Flagstaff, heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt.
Datum Van: Naar: Opmerkingen
28-4-2020 Amsterdam Las Vegas
29-4-2020 Las Vegas CG Las Vegas Bay
30-4-2020 CG Las Vegas Bay Death Valley
1-5-2020 Death Valley Death Valley
2-5-2020 Death Valley Barstow
3-5-2020 Barstow Joshua Tree
4-5-2020 Joshua Tree Joshua Tree
5-5-2020 Joshua Tree Kingman
6-5-2020 Kingman Grand Canyon Caverns route 66
7-5-2020 Gr. Canyon Caverns Flagstaff
8-5-2020 Flagstaff Flagstaff Petrified Forest, Coconino Nat. Forest
9-5-2020 Flagstaff Grand Canyon
10-5-2020 Grand Canyon Grand Canyon
11-5-2020 Grand Canyon Grand Canyon
12-5-2020 Grand Canyon Page
13-5-2020 Page Bryce
14-5-2020 Bryce Bryce
15-5-2020 Bryce Bryce trip richting Powell Point Vista
16-5-2020 Bryce Zion
17-5-2020 Zion Zion
18-5-2020 Zion Valley of Fire
19-5-2020 Valley of Fire Valley of Fire The white Domes trail
20-5-2020 Valley of Fire Lake Mead
21-5-2020 Lake Mead
22-5-2020 Las Vegas camper inleveren, 8.00-10.30
23-5-2020 Las Vegas Las Vegas
24-5-2020 Las Vegas >>
25-5-2020 >> Amsterdam
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Camperrondreis mei 2020
Welkom op het forum. Het eerste wat mij opvalt is de hoeveelheid tijd je besteedt tussen Kingman en Page. Wat zijn o.a. je plannen bij de Grand Canyon. En kun je de Grand Canyon Caverns aan route 66 niet bezoeken onderweg naar Flagstaff. Ik ken het niet maar vraag me wel af of je daar zoveel tijd voor nodig hebt. Zonder een overnachting daar en een dag minder GC zou je ook vanuit Page via Monument Valley en Capitol Reef naar Bryce kunnen rijden. De UT 95 en de UT 12 zijn prachtige wegen die je ook gewoon met een camper kunt rijden. Je komt dan op weg naar Bryce langs Powell Point Vista.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Re: Reis HarRi: camperrondreis mei 2020.
Ingrid, dank voor je snelle reactie. Wat de GC caves betreft heb je misschien wel gelijk, dat proberen we waarschijnlijk wel te wijzigen. Capitol Reef is wel weer een eind rijden, maar ook dat zijn we nu aan het bekijken. Het is lastig om veel te willen zien maar geen lange reisdagen te hebben. We puzzelen door!
Nog een vraag die bij ons opkwam: we zijn het Memorial Day weekend weer in Las Vegas (niet expres, bleek bij het boeken pas). Weet iemand hoe het de dagen ervoor op campings rond Las Vegas is? Zouden we dat moeten boeken?
Nog een vraag die bij ons opkwam: we zijn het Memorial Day weekend weer in Las Vegas (niet expres, bleek bij het boeken pas). Weet iemand hoe het de dagen ervoor op campings rond Las Vegas is? Zouden we dat moeten boeken?
Eens ook met Ingrid, het hele stuk tussen Joshua Tree en Page neemt wel heel veel tijd in beslag zo en in mijn optiek kan je daar inderdaad mooiere dingen voor zien zoals Capitol Reef.
Het route 66 stuk vanaf Joshua Tree naar Flagstaf kan je op je gemak in 1 dag doen en dan heb je nog tijd over om die grotten te bekijken.
Je pakt wel heel veel dagen in de Grand Canyon, als je niet gaat kamperen in de vallei, dan is dit wel echt te veel naar mijn mening.
Bij Bryce pak je ook veel tijd, als je een hele dag in het park besteed hebt, dan heb je het wel gezien in mijn optiek.
Ik vond Petrified Forest wel leuk, maar zou er niet voor omrijden eerlijk gezegd.
Wil je perse naar Death Valley en Joshua Tree? Anders zou ik me meer concentreren op de oostkant van Las Vegas, daar zijn zoveel mooie dingen te zien. Dan zou je vanaf Las Vegas naar het zuiden kunnen naar Kingman, daar het stuk Route 66 rijden naar de Grand Canyon, vanaf daar naar Page, dan door richting Moab met Arches & Canyonlands en nog wat state parks, vanaf daar naar Capitol Reef, door naar Bryce, Zion, Valley of Fire en weer terug naar Las Vegas.
Het route 66 stuk vanaf Joshua Tree naar Flagstaf kan je op je gemak in 1 dag doen en dan heb je nog tijd over om die grotten te bekijken.
Je pakt wel heel veel dagen in de Grand Canyon, als je niet gaat kamperen in de vallei, dan is dit wel echt te veel naar mijn mening.
Bij Bryce pak je ook veel tijd, als je een hele dag in het park besteed hebt, dan heb je het wel gezien in mijn optiek.
Ik vond Petrified Forest wel leuk, maar zou er niet voor omrijden eerlijk gezegd.
Wil je perse naar Death Valley en Joshua Tree? Anders zou ik me meer concentreren op de oostkant van Las Vegas, daar zijn zoveel mooie dingen te zien. Dan zou je vanaf Las Vegas naar het zuiden kunnen naar Kingman, daar het stuk Route 66 rijden naar de Grand Canyon, vanaf daar naar Page, dan door richting Moab met Arches & Canyonlands en nog wat state parks, vanaf daar naar Capitol Reef, door naar Bryce, Zion, Valley of Fire en weer terug naar Las Vegas.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou ook kijken of je Capitol Reef niet kunt toevoegen. Je hebt voldoende tijd daarvoor. Je zou ook de dag Lake Mead over kunnen slaan.
Kun je nog schuiven of heb je alle campings al vastgelegd? Als je nog niets hebt vastgelegd k ijjk dan zo snel mogelijk naar de mogelijkheden. In bijvoorbeeld Zion zal waarschijnlijk niets meer vrij zijn op Watchman. Je kunt nog wel South proberen. Die is twee weken voor aankomst te reserveren.
Marianne
Kun je nog schuiven of heb je alle campings al vastgelegd? Als je nog niets hebt vastgelegd k ijjk dan zo snel mogelijk naar de mogelijkheden. In bijvoorbeeld Zion zal waarschijnlijk niets meer vrij zijn op Watchman. Je kunt nog wel South proberen. Die is twee weken voor aankomst te reserveren.
Marianne
Marianne en Mies, beiden bedankt voor het reageren. Death Valley en Joshua Tree hebben vorige keer zoveel indruk gemaakt dat we die echt nogmaals willen zien. Capital Reef maakt inmiddels grote kans opgenomen te worden in onze route, waarbij we wel proberen het aantal kilometers per dag klein te houden.
We hebben nog niets besproken, dit omdat we de vrijheid willen hebben ergens langer te blijven, vorige keer hadden we zeer slecht weer op onze dag GC, maar de volgende dag moesten we weer door, dat willen we nu voorkomen. Die tip voor de camping in Zion nemen we zeker mee, 2 weken vantevoren weten we misschien wel in te schatten wanneer we daar zullen zijn.
Dit forum werkt prima, zet je aan het denken over dingen waar je eigenlijk zeker van was (Capitol Reef is te ver bijvoorbeeld).
We puzzelen door, tips blijven welkom.
Rita
We hebben nog niets besproken, dit omdat we de vrijheid willen hebben ergens langer te blijven, vorige keer hadden we zeer slecht weer op onze dag GC, maar de volgende dag moesten we weer door, dat willen we nu voorkomen. Die tip voor de camping in Zion nemen we zeker mee, 2 weken vantevoren weten we misschien wel in te schatten wanneer we daar zullen zijn.
Dit forum werkt prima, zet je aan het denken over dingen waar je eigenlijk zeker van was (Capitol Reef is te ver bijvoorbeeld).
We puzzelen door, tips blijven welkom.
Rita
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Wat wij erg mooi vonden tussen Grand Canyon NP en Flagstaff waren Sunset Crater Volcano NM en Wupatki NM.
Het zijn heel verschillende parken en liggen aan dezelfde Loop Road. Het is er bovendien heerlijk rustig.
Wij hadden in 2017 2 nachten geboekt op Mather campground maar het is er maar 1 geworden. We hadden het er wel gezien en het was er zó druk dat we zelfs dachten in een Disney park te zijn. De uitzichtpunten langs de weg van Mather naar Cameron vonden we weer wel zeer de moeite waard.
Joshua Tree NP vond ik zelf ook zeer de moeite waard en ik wil er zeker nog eens terug.
Het zijn heel verschillende parken en liggen aan dezelfde Loop Road. Het is er bovendien heerlijk rustig.
Wij hadden in 2017 2 nachten geboekt op Mather campground maar het is er maar 1 geworden. We hadden het er wel gezien en het was er zó druk dat we zelfs dachten in een Disney park te zijn. De uitzichtpunten langs de weg van Mather naar Cameron vonden we weer wel zeer de moeite waard.
Joshua Tree NP vond ik zelf ook zeer de moeite waard en ik wil er zeker nog eens terug.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zion ligt op het eind van je route, dus wat dat betreft heb je niet veel speling. En annuleren kan natuurlijk altijd. Je betaalt wel administratiekosten maar dat is te overzien. Weten dat je je niet hoeft te haasten omdat je ergens hebt gereserveerd is ook heel veel waard.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1114 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-