Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Brood in de USA.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Peterentruus
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Brood in de USA.

Bericht door Peterentruus »

Jawstravel schreef:
13 feb 2020, 17:09
$1,- french bread; zacht wit brood met neutrale smaak. Sowieso verkrijgbaar bij Walmart. Blijft 2 dagen goed, daarna in de toaster nog prima te eten. :thumbup:
French bread wheat van de Walmart is ook prima te eten. Het ligt bij de gebaksafdeling.
Wellicht bedoel je hetzelfde brood, maar wij houden van de tarwe variant.
b_talens
Amerikafan

Bericht door b_talens »

wij vinden de 1 dollar italian bread van de walmart het lekkerste als gewoon brood. vind het het dichtste bij nl brood komen . en waar we verzot op zijn is de vers gemaakte en belegde koude sub ultimate van de publix met 3 soorten vlees ( oa rosbief ) , kaas en toebehoren als sla , paprika ui saus etc . dat is heel vaak onze lunch als we op pad zijn .
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Dude schreef:
10 feb 2020, 00:38
Neen Amerikanen eten geen brood. Of toch nie zoals wij dat doen met een schijfje vlees of kaas erop.
Ik zie ze het enkel eten als 'sandwich', dus met veeeeeel beleg, sla, tomaat, ... en saus (meestal ranch bah)
Toch even aanschuiven met een anecdote om te onderschrijven dat Amerikanen geen brood Nederlandse stijl eten.

Ik ben in de VS bijna onderaan de ladder begonnen - mijn eerste baan betaalde zo'n $10 per uur. Ongeveer een jaar nadat ik naar Massachusetts was geëmigreerd kreeg ik mijn tweede baan bij een Amerikaanse vestiging van een Europees bedrijf.

Vrijwel elk bedrijf in de VS heeft een kantine met koelkasten, waar ik dan ook mijn boter en kaas en/of vlees in bewaarde. Mijn brood bewaarde ik in mijn bureaulade.

Naar goed Nederlands gebruik smeerde ik elke dag tussen de middag in de kantine mijn brood, als ik al geen boterhammen van huis meenam. Eten in het restaurant vond ik nogal begrotelijk. Dus dagelijks twee of vier sneetjes brood, boter, kaas en/of vlees ertussen. En elke dag zei mijn baas weer hetzelfde: "Ach, weer een 'sandwich'?" "Ja, weer een sandwich."

Na een jaar was het tijd voor mijn jaarbeoordeling en ik werd in het kantoor van mijn baas geroepen. Met een grote grijns op zijn gezicht vertelde hij mij dat ik het uitstekend had gedaan en dat hij een mooie loonsverhoging voor mij de wacht had gesleept. Vijftien procent welteverstaan. "Gefeliciteerd", zei mijn baas, "en nu hoef je geen 'sandwiches' meer te eten!".

Bleek toch dat brood tussen de middag hier veelal gezien wordt als een teken van armoede! Weer wat geleerd...

Ik vond het echter nog steeds begrotelijk om elke dag ergens een warme hap te halen voor lunch, maar ik wilde toch ook mijn baas niet voor het hoofd stoten. Derhalve smeerde ik mijn brood daarna in het diepste geheim... :lol:
Gerrit van Donkelaar
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Gerrit van Donkelaar »

In veel plaatsen in de VS vind je tegenwoordig de Lidl. Jawel.
Hier in Greenville, SC hebben die goed brood. Krokante korst is on-Amerikaans.
Maar ik ben de Lidl ook in andere staten tegengekomen.
Ik haal regelmatig een vers (warm, want in de winkel afgebakken) stokbrood en dat is lekker.
Al het brood van de supermarkets zijn m.i. alleen te eten wanneer het geroosterd is.
En als je speciale bakkers vind die acceptabel brood bakken, kost zo’n brood al snel $ 8.00

Gerrit
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

8$ ?? Waar ga jij naar de bakker ? :shock:

Ons wit europees brood (Franse bakker : La Baguette Parisienne) kost nog geen 2,5 euro. En het smaakt echt waar zoooo hetzelfde als het brood in België.
Voor stokbrood gaan we naar de Safeway en je kan kiezen tussen al gebakken of zelf te bakken stokbrood, lekker van smaak.
Andere optie die we ook gebruiken zijn de broodjes van Costco, heerlijke zelf af te bakken broodjes, of baguettes.

Big Al, wat een grappig leuk verhaal. Hier lachen ze nog steeds met mijn brood met chocolade :lol: Is wel iets typisch Belgisch denk ik.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gerrit van Donkelaar
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Gerrit van Donkelaar »

Ja die afbakbroodjes van de Costco zijn heerlijk. De Costco in Wisconsin had ze maar toen we verhuisden naar SC bleek de Costco daar ze niet te verkopen. Wel die lekker Goudse kazen gelukkig.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Verkopen ze het merk 'ACE' in de USA? Ik koop dat hier wel eens, de diepgevroren stokbrood. Twee in een doos. Afbakken in oven. Erg knapperige korst. Lekker!
http://www.acebakery.com/home/products/ ... -baguette/
image.png
image.png (63.03 KiB) 1942 keer bekeken
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
sep
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door sep »

In Glendale, tussen Mt Carmel (onder Zion) en Bryce, zit een Duitse bakkerij, de oprichter daarvan is een Nederlander. Ook niet goedkoop, maar wel lekker stevig brood. Zij openen binnenkort - even afhankelijk van corona - een tweede bakkerij in Henderson, iets ten zuidoosten van Las Vegas. Hier de link:

https://www.forschergermanbakery.com/

Wij roosterden voor het ontbijt vaak de al genoemde Engelse muffins met rozijnen en kaneel, of de naturel variant. Beetje boter erop, heerlijk. En af en toe hadden we geluk met 'verse' broodjes bij o.a. Smiths. Die waren echt goed eetbaar met hartig beleg. Soms was er zelfs ergens een redelijk knapperig French bread, maar dat was zeldzaam. Maar het is nu eenmaal anders in de VS, daar genieten we het meest van de natuur en nemen we het ontbreken van lekker brood op de koop toe!

Saskia
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer