Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door Coyote »

Het is te hopen dat de terugkomst van deze grote groep uit Italië goed gemonitord wordt, anders vrees ik hier ook Italiaanse toestanden... :o

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Noodtoestand in Californie uitgeroepen vanwege coronavirus.
Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Inges »

Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

United gaat minder vliegen in Amerika en vanuit Amerika naar Canada

https://www.beurs.nl/nieuws/buitenland/ ... ronavirus/
Laatst gewijzigd door dejong89 op 05 mar 2020, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door 1N9R1D »

dejong89 schreef:
05 mar 2020, 13:26
United gaat minder vliegen in Amerika en naar Canada
Hmm... wij vliegen 23 april vanaf Schiphol met United. Overstap in Washington en dan door naar Denver :? De vlucht van Amsterdam naar Washington is nagenoeg volgeboekt, dus ik heb (nu nog wel) goede hoop om in elk geval te kunnen vertrekken... Hopelijk blijft dat zo!

Maar ik ben door alle corona-consternatie toch wel iets minder enthousiast met mijn roadbook bezig dan vorig jaar :(
Reisverslagen USA:
2019 - West-USA (17 dagen) - wordt nog overgezet naar Blogspot
2024 - West-USA & Yellowstone (21 dagen)
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal »

@Coyote Daar ben ik ook bang voor, woon en werk er vlakbij. Vreemde situatie en vreemd gehandeld van beide partijen.
Ook al verbaasd het me niets, weer typisch van onze "favo" studentenvereniging.
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

@Markstaal

Ik heb zelf het idee dat ze de aandacht wel leuk vinden. Ik hoop dat ze met 900 tegelijkertijd in quarantaine geplaatst worden. Ben heel benieuwd hoe dit afloopt.
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door ADE01 »

Meer dan een verdubbeling in Nederland vandaag. Op zich wel logisch, de voorjaarsvakantie was afgelopen week en die mensen worden rond deze periode ziek en getest. Nog steeds geen harde maatregelen dus dat gaat nog wel oplopen verwacht ik.
Grouchy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 100

Bericht door Grouchy »

1N9R1D schreef:
05 mar 2020, 14:02
dejong89 schreef:
05 mar 2020, 13:26
United gaat minder vliegen in Amerika en naar Canada
Hmm... wij vliegen 23 april vanaf Schiphol met United. Overstap in Washington en dan door naar Denver :? De vlucht van Amsterdam naar Washington is nagenoeg volgeboekt, dus ik heb (nu nog wel) goede hoop om in elk geval te kunnen vertrekken... Hopelijk blijft dat zo!

Maar ik ben door alle corona-consternatie toch wel iets minder enthousiast met mijn roadbook bezig dan vorig jaar :(
Die aangekondigde schedule changes gaan live op 7 Maart, voor die tijd zal je geen veranderingen zien. Voor Mei zijn ze soortgelijke veranderingen in aan het plannen.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik heb net even het topic uit 2009 over de Mexicaanse griep door gelezen. En de reacties waren toendertijd eigenlijk vrijwel hetzelfde als nu.
link

Wat ik helemaal niet meer wist is dat mijn man toen ook waarschijnlijk het virus heeft gehad.
Het heeft dus blijkbaar niet zoveel indruk op ons gemaakt en alle paniek waaide ook vrij snel weer over destijds.
Dit schreef ik toen:

"Zoals ik al op een ander topic schreef is Ger gisteren ziek geworden. Hoesten, duizelig, spierpijn en een snel oplopende koorts tot boven de 39.
Vanmiddag op aanraden van de doktersdienst toch even de huisarts gebeld.
De huisarts heeft het sterke vermoeden dat Ger de Mexicaanse griep heeft, gezien de symptomen en omdat twee van de collega's waar hij mee gelopen heeft ook plotseling dezelfde symptomen hebben.

Maar je kunt duidelijk merken dat het beleid veranderd is. Het wordt nu net zo behandeld als een gewone griep en de huisarts ging er heel relaxed mee om. Het advies is rustig uitzieken, alleen als de situatie erg verslechtert of als hij het benauwd krijgt moet hij de dokter bellen.
Tamiflu geven ze ook niet zomaar meer en omdat Ger een spierziekte heeft wordt het zelfs afgeraden. De bijwerkingen zouden erger zijn dan de voordelen.
Hij hoeft ook niet persé binnen te blijven, dat heeft geen zin meer omdat de verspreiding al zo groot is. De dokter zei alleen lachend dat hij beter niet bij zijn oude tante met COPD op bezoek kan gaan.
Hoewel we het nergens hoeven te melden hebben we wel al zijn collega's gewaarschuwd dat ze het in de gaten moeten houden bij zichzelf, vooral als ze in de risicogroep zitten.

Hij is ook vrijdag nog naar de feestweek geweest waar enorm veel mensen rondliepen, daar kan hij dus ook veel mensen besmet hebben.
ik vermoed dat het aantal gevallen in Nederland aanzienlijk groter is inmiddels want de besmette mensen hoeven zich niet meer te melden."

dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

@vana Bedankt voor het delen. Super interessant om het topic uit 2009 door te lezen. De reacties zijn bijna identiek. :o
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ja bizar hè, het is echt vrijwel gelijk.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ook dat topic even teruggelezen. Gezien mijn reacties van toen, was ik vooral bezorgd over de media die het allemaal flink aandikten. Ben dat jaar 2x naar Amerika geweest (maart en mei/juni) maar kan mij niet herinneren dat het woord Mexicaanse Griep toen ook maar 1x in onze reisverslagen naar voren is gekomen. Kan me zelfs niet herinneren dat dat toen was en ook niet wat voor impact dat had op iedereen.

Las gisteren op FB dat iemand al uit voorzorg zijn vakantie naar Amerika geannuleerd heeft terwijl er bij hem nog niets aan de hand is en hij pas over enkele maanden zou reizen. Lijkt me toch iets te voorbarig.

Net als toen ben ik nu meer bezorgd over het paniekgedrag (hamsteren van handgel, volgens mij is dat nergens meer te krijgen in Nederland, en mondkapjes, waarvan men zich kennelijk niets aantrekt vwb het juiste gebruik) dan over het virus zelf.

Ben zelf al de hele week verkouden en veel niezen maar geen koorts of benauwdheid dus ga er maar vanuit dat dit een reguliere verkoudheid is. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Coyote schreef:
06 mar 2020, 06:00
Ben zelf al de hele week verkouden en veel niezen maar geen koorts of benauwdheid dus ga er maar vanuit dat dit een reguliere verkoudheid is. :wink:
Dat herken ik. Ik ben helemaal niet bang dat ik dood zal gaan als ik dit virus krijg ( als het zich uitbreidt werk ik op een soort brandhaard waar voorzorgsmaatregelen als handgel mij niet zullen helpen - ik werk met kleine kinderen die nog geen goede hoest- en nies discipline hebben) want ik denk dat ik best een redelijke weerstand heb. Ik maak mij meer zorgen dat ik het oppik zonder dit te weten, en dan mijn moeder besmet. Zij heeft een hele zwakke gezondheid en pikt altijd alles op. Zij behoort dus tot de risicogroep en het zal me maar gebeuren dat haar iets overkomt door mijn ( onschuldige) toedoen.
Ik ben wel mijn vakantie gewoon aan het plannen. Deze week zelfs tickets naar Amerika gekocht, maar het is pas over 7 maanden. Dus of het is dan weer een beetje op zijn retour ( hopelijk) of het heerst op dat moment overal zodat een reisverbod niet zoveel meer helpt :wink:
Voor onze Italië vakantie in juni heb ik voor de zekerheid wel alles annuleerbaar geboekt, zodat we onze reis eventueel nog om zouden kunnen gooien.
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal »

@dejong89 Vandaag worden de 900 mensen in 3 groepen verdeeld waarbij er bloed samples worden genomen en getest worden.

Benieuwd hoe dit af gaat lopen.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Coyote schreef:
Las gisteren op FB dat iemand al uit voorzorg zijn vakantie naar Amerika geannuleerd heeft terwijl er bij hem nog niets aan de hand is en hij pas over enkele maanden zou reizen. Lijkt me toch iets te voorbarig.
Ach... het heeft ook wel wat voordelen voor de rest. Geen change fees bij airlines en als het doorzet met de gekte dan zullen ook hotels goedkoper worden, is er minder drukte in NP's, etc.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Coyote schreef:
Helemaal eens. Volkomen kansloos!

En wat heb je dan geboekt?? Een vliegticket wat je kunt annuleren?? Proficiat!
Want als je een complete reis ergens bij een reisbureau hebt geboekt en hebt betaald kan je het echt op je buik schrijven dat je daar ook maar iets van geld van gaat terugkrijgen. Geen verzekeraar die daar op dit moment ook maar een dubbeltje voor uitkeert.

Dat je wellicht wat hebt omgezet. Prima, dat moet je zelf weten. Maar waar naartoe dan?? Want ook daar kun je op dit moment geen streep op trekken.

Maar dit is wat mij betreft nu echt weer zo'n actie van kijk mij is meegaan in de paniek. Ik snap echt wel dat je nu niet naar Lombardije moet rijden en daar op het eerste de beste dorpsplein moet gaan staan roepen spuug me is even in mn bek. Maar dat je je vakantie afzegt omdat je naar een gebied gaat wat bijna 2 keer zo groot is als Europa en waar ze amper 200 besmettingen hebben, dan zou ik alles achter me verbranden en definitief vertrekken naar de Noord- of Zuidpool. Midden Afrika schijnt ook nog een goede keuze te zijn...
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Tsja Almere Vak 5 en Coyote, ik ben het wel eens met jullie reacties..... :wink:

Wij vertrekken (bij leven en welzijn, zei mijn oma vroeger altijd) maandag over een week naar Florida, en ik begin nu toch wel een heel klein beetje te twijfelen. Niet zozeer voor het risico in Florida maar meer voor de heen- en terugreis. Wat staat ons evt. te wachten? Misschien strengere controles om in de VS te komen? Begin april weer terug, nog meer problemen? Lange wachttijden?

Aan de andere kant denk ik, nou ja dan evt. maar wat langer wachten, als we het vliegveld uitlopen zijn er geen problemen meer en als we terug gaan, wie dan leeft wie dan zorgt. We wachten nog even het weekend af maar zoals het nu lijkt denk ik voor 90% dat we toch maar gaan.

Overigens, over annuleren hoef ik me geen zorgen te maken, tickets KLM rechtstreeks gekocht, alle hotels kunnen geannuleerd worden. En zou het evt toch niet doorgaan dan plannen we een reis naar Zuid Afrika in november :)
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

Almere vak V schreef:
06 mar 2020, 10:53
Dat je wellicht wat hebt omgezet. Prima, dat moet je zelf weten. Maar waar naartoe dan?? Want ook daar kun je op dit moment geen streep op trekken.
Exact! Wij hebben al enige tijd geleden de tickets geregeld voor onze zomervakantie naar Zuid-Korea. Iedereen die hier weet van heeft vraagt ons nu of wij de tickets al hebben geannuleerd, of dat we niet liever KLM contacteren om te kijken of deze tickets kunnen worden omgezet naar bijv. een reis naar de VS. Alsof de situatie daar over 5 maanden wezenlijk anders gaat zijn dan in Zuid-Korea? Eerst maar eens zien wat de aankomende maanden gaan doen en tot die tijd houd ik alle opties open.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Ineke schreef:
06 mar 2020, 11:24
Misschien strengere controles om in de VS te komen?
Ze gaan je ongetwijfeld vragen of je in China bent geweest de afgelopen 14 dagen.
Ineke schreef:
Begin april weer terug, nog meer problemen? Lange wachttijden?
Het land uit zal geen probleem zijn. Nederland weer in?? Tot op heden is er geen enkele controle op Schiphol.
Ineke schreef:
En zou het evt toch niet doorgaan dan plannen we een reis naar Zuid Afrika in november
Ik begrijp dat ze daar op dit moment welgeteld 1 geïnfecteerde hebben. Dus zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb.

Op dit moment heeft 0,00047% van Nederland het Coronavirus. Zoals ik al ergens anders geroepen heb, houd ramen en deuren gesloten!

Ook ik voel me niet helemaal fit. Maareuh, kijk eens uit je raam? Heb al weken geen zon meer gezien. Ben ik eerst 3 weken zo ongeveer hier uit mn hemd gewaaid, nu regen je bij wijze van spreken al 3 weken tot op je hemd nat elke dag. Het is nou niet de meest sprankelende periode van het jaar wat mij betreft...

Maar ik gorgel inmiddels 3 keer per dag met desinfecterende handgel achter mn mondkapje van de Gamma dus kan mij niks gebeuren! :thumbup: :blink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer