Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Corona virus / Travel ban
Re: Corona virus
Balen als je geboekt hebt in deze periode. Ik heb twee retourtjes LA voor volgende week. Gelukkig had ik alleen de eerste overnachting geboekt en betaald
en heb ik de optie om mijn datum te wijzigen met het ticket. Voor iedereen die alles al betaald heeft, ik hoop dat de afhandeling hiervoor allemaal soepeltjes gaat verlooen
@dizzymisslizzy1983 dat is precies waar wij ook mee zitten. Als we 28 april zouden mogen vliegen (naar LV) dan weet ik niet of ik dat wel wil. Eenmaal in de camper valt het misschien mee, maar boodschappen, toeristische attracties, enz blijven onduidelijk.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Cheaptickets is SGR en ANVR lid, daar zit je dus wel goed mee lijkt me.Jolanda68 schreef: ↑12 mar 2020, 10:08Wij zouden op 29 mei vertrekken, wat moet je nou hè? Toch nog maar even afwachten of het tegen die tijd "opgelost" is. Wij hebben vluchten via Cheaptickets, de huurauto en hotels zijn annuleerbaar, behalve 1 airbnb, volgens mij ben je dan niet alle kosten kwijt. Pfff![]()
-
- Amerika-ontdekker
Ik vermoed wel dat het één met het ander samen zal hangen. Vliegruim open en dan alles dicht in het land zelf is vrij raar natuurlijk.
Op dit moment val ik nog niet in de 30 dagen en ik heb graag gewoon het hele bedrag terug dus ik wacht af.
Maar je zet je voorbereidingen stil op deze manier en wie weet gaan we op het laatste nippertje toch.
Het is sowieso allemaal zeer onprettig deze situatie.
Op dit moment val ik nog niet in de 30 dagen en ik heb graag gewoon het hele bedrag terug dus ik wacht af.
Maar je zet je voorbereidingen stil op deze manier en wie weet gaan we op het laatste nippertje toch.
Het is sowieso allemaal zeer onprettig deze situatie.
Ik zou volgende week donderdag naar mijn vrienden in Florida gaan voor 3 weken. Had me er zó op verheugd. 
Ik heb via Expedia geboekt (vlucht en 1 hotelovernachting) Helaas krijg ik ze niet te pakken, weet ook niet zo goed wat ik nu het best kan doen.

Ik heb via Expedia geboekt (vlucht en 1 hotelovernachting) Helaas krijg ik ze niet te pakken, weet ook niet zo goed wat ik nu het best kan doen.
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Heb je dan een voucher voor het gehele bedrag ontvangen? Wij hebben 4 tickets geboekt en ik ben namelijk bang dat ik dan 4 vouchers krijg die we niet mogen combineren en in Nov willen wij echt maar met 2 personen.
Ik heb een vouchercode ontvangen ter waarde van het bedrag. Ik zou alleen reizen. Ik weet niet of je, bij meerdere tickets, meerdere vouchers krijgt ook.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Houston, met een tweede vlucht naar Las Vegas.winterpark schreef: ↑12 mar 2020, 11:49Same here, ook 23 april. Waar vlieg jij heen?
Wij willen eigenlijk kort nadat het reisverbod afloopt de knoop doorhakken. Dat zou ongeveer een week van te voren zijn. Wat jij?
Ik bekijk de situatie over twee weken even en neem, als de vooruitzichten minder zijn, contact op met cheaptickets.
Laatst gewijzigd door BigJesper op 12 mar 2020, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Inges
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik zie dat jij een voucher hebt ontvangen. Kreeg je een voucher voor het hele bedrag? Of 2x los (die je natuurlijk niet mag combineren). Ik heb namelijk 4 tickets en voucher zou niet erg zijn maar in nov reizen wij maar met 2 personen. Ik zou dan wel graag de hele voucher om willen ruilen. Is dat in jullie geval 1 voucher voor het hele bedrag?Ineke schreef: ↑11 mar 2020, 07:17Gisterenavond besloten om onze reis tóch maar te annuleren. Jammer jammer, volgende keer beter.
In tegenstelling wat er op de KLM facebook site staat (mensen soms urenlang aan de telefoon om de service desk te pakken te krijgen) was ik na slechts een half uur in de wacht te hebben gestaan, na een half uur aan de beurt. Binnen 5 minuten was alles geregeld en had ik de voucher voor het volledige ticketbedrag al in mijn mailbox.
Alle hotels zonder problemen geannuleerd, idem autohuur, alleen hiervoor moest ik € 25 betalen.
gr, Ineke
- bedeve
- Amerika-expert
Zie dat HarryH daar een heldere, duidelijke opmerking over geplaatst heeft.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Zojuist hoorde ik de directeur van ANVR in het nieuws, met een ander standpunt dan vanochtend. Hij zegt nu dat je niet kosteloos kun annuleren omdat het buiten de invloedsfeer van reisorganisaties valt, het is overmacht. Hij zegt dat je contact moet opnemen met je reisorganisatie om te kijken of uitstellen danwel omboeken mogelijk is.Franciscus schreef: ↑12 mar 2020, 09:30ANVR gaat hiervan uit;
"Als luchtvaartmaatschappijen niet meer kunnen vliegen en reisorganisaties hun reizen niet meer kunnen uitvoeren, krijgen mensen hun geld terug en kunnen kosteloos annuleren"
https://www.telegraaf.nl/nieuws/4435019 ... -annuleren
Maar dat is uiteraard alleen als je een reis hebt geboekt bij een ANVR-aangesloten organisatie, dat zal voor veel forumleden niet het geval.
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Zijn er nog meer mensen die net na het reisverbod gaan?
Mijn vlucht is 25 april. Ik heb non-refundable tickets geboekt bij American Airlines via Cheaptickets, ik vrees dat ik niks terug kan krijgen.
Ik ben een student met weinig geld of tijd, ik wil toch gewoon graag gaan indien mogelijk.
Stiekem ben ik toch bang dat dit verbod verlengd gaat worden..
Mijn vlucht is 25 april. Ik heb non-refundable tickets geboekt bij American Airlines via Cheaptickets, ik vrees dat ik niks terug kan krijgen.
Ik ben een student met weinig geld of tijd, ik wil toch gewoon graag gaan indien mogelijk.
Stiekem ben ik toch bang dat dit verbod verlengd gaat worden..
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Wat jij MOET zal voor Amerika niet zoveel uitmaken.Almere vak V schreef: ↑12 mar 2020, 11:01Net gesproken met mijn werkgever. Het seizoen begint pas in september (als er iets begint...) maar is dus nog een eind weg. Maar ik MOET(!!!) 22 april in Las Vegas zijn. Links- of rechtsom. Daar valt of staat onze new business mee voor 2020-2021.

Hoop voor jou dat je tzt nog naar Canada of Mexico kunt vliegen en zo wel in Amerika kunt komen.
Roland
- Ineke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
2 vouchers ontvangen (wel op 1 vel gedrukt), voor ieder ticket eentjeInges schreef: ↑12 mar 2020, 12:22Ik zie dat jij een voucher hebt ontvangen. Kreeg je een voucher voor het hele bedrag? Of 2x los (die je natuurlijk niet mag combineren). Ik heb namelijk 4 tickets en voucher zou niet erg zijn maar in nov reizen wij maar met 2 personen. Ik zou dan wel graag de hele voucher om willen ruilen. Is dat in jullie geval 1 voucher voor het hele bedrag?
- Inges
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hmmm dan heeft het voor mij weinig zin denk ik want je mag vast geen 2 vouchers combineren...... ik denk er nog even over (vertrek is 21 mei). Bedankt voor je antwoord!
Wij zijn aan proberen om te boeken naar Canada, gezien we donderdag al vertrekken, is er iemand die tips heeft om waar te starten? En als 19 maart tot 12 april een goede periode is met 2 volwassene en een baby? Wellicht iemand al met een route?
Ik zal update plaatsen als het omboeken is gelukt via Cheaptickets
Ik zal update plaatsen als het omboeken is gelukt via Cheaptickets
- Pistolpete
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Hoi,
Ik wilde juist een dezer dagen een vlucht gaan boeken voor na de 30 dagen, in de week van 20 april. Ik zie dat de prijzen nog niet zijn gewijzigd vandaag.
Wat is wijsheid? M'n verstand zegt afwachten, maar m'n hart zegt boeken en gaan. En als Trump ons niet toelaat, dan komt het geld wel terug.......
Ik vrees dat als ik de nu relatief voordelige tickets niet boek, dat de prijzen straks omhoog gaan......
Pete
Ik wilde juist een dezer dagen een vlucht gaan boeken voor na de 30 dagen, in de week van 20 april. Ik zie dat de prijzen nog niet zijn gewijzigd vandaag.
Wat is wijsheid? M'n verstand zegt afwachten, maar m'n hart zegt boeken en gaan. En als Trump ons niet toelaat, dan komt het geld wel terug.......
Ik vrees dat als ik de nu relatief voordelige tickets niet boek, dat de prijzen straks omhoog gaan......
Pete
2013 Florida + Denver
2013 Michigan + Chicago
2014 Canada Zuid-Oost + VS Noord-Oost
2016 Route66 Chicago - St. Louis - vlucht - LV - LA
2017 Noord-West
2018 Midden-Noord
2019 Deep South + Glacier NP + Waterton
2020 Alaska of Zuid Oost (ging niet door)
2013 Michigan + Chicago
2014 Canada Zuid-Oost + VS Noord-Oost
2016 Route66 Chicago - St. Louis - vlucht - LV - LA
2017 Noord-West
2018 Midden-Noord
2019 Deep South + Glacier NP + Waterton
2020 Alaska of Zuid Oost (ging niet door)
-
- Amerikakenner
Ik denk eigenlijk dat dat gewoon wel mag. Maar ik ben niet 100% zeker.Hmmm dan heeft het voor mij weinig zin denk ik want je mag vast geen 2 vouchers combineren......
- Robbie&Irene
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Vraag me af waarom trump gekozen heeft om wel de Britten toe te laten, terwijl het daar net zo aan toe gaat als op het vasteland (uitzondering Italie). En wat te denken van Australie, zelfs Tom Hanks en zijn vrouw hebben het daar op gelopen en ook iemand van de formule-1 die nu al op losse schroeven staat. Zouden die ook een inreisverbod krijgen?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 7674 Weergaves
-
Laatste bericht door Amarens