Wij toevallig ook op 29 mei met United, jullie ook.Wij vliegen op 29 mei en ik wacht rustig af en neem pas actie op het moment dat er iets bekend wordt dat die datum binnen een no-fly periode valt.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Corona virus / Travel ban
Re: Corona virus / Travel ban
@Terpies
Master List Of All Major International Airline Coronavirus Change And Cancellation Policies (Updated 3/18)
https://www.forbes.com/sites/advisor/20 ... e3b3216827
https://www.forbes.com/sites/advisor/20 ... e3b3216827
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Dank, dit staat er gelukkig ook in:
Keep in mind that if your flight departing from, arriving into or transiting the United States is cancelled by the airline, according to the US Department of Transportation you will be eligible for a cash refund, full stop. The European Union has a similar rule, commonly known as Rule 261, that provides for refunds for any flights that arrive into, travel through, or depart Europe. On March 18, 2020 the European Union issued a clarification to Rule 261 reiterating that cancelled flights are eligible for refund to the original form of payment.
- MarjoleinW
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Sorry moest even (thuis) werken tussendoorBigJesper schreef: ↑19 mar 2020, 09:56Waar zie je dit precies staan? Ik vlieg een dag later en ik zie deze optie ook niet (ook geboekt bij CheapTickets).MarjoleinW schreef: ↑19 mar 2020, 09:53Als ik inlog bij United kan ik de heenvlucht cancelen maar terug (14 mei) niet.

Als ik inlog op United.com met mijn confirmation number, dan zie ik bovenaan staan van links naar rechts : view/change seat / upgrade cabin / prepay bags / change flight (hier kan ik niks lijkt het) en daarnaast cancel flight.
Als ik daarop klik krijg ik alleen mijn eerste vlucht te zien met deze tekst : Basic Economy tickets cannot be refunded
A Basic Economy ticket has no value if canceled, unless a travel waiver is in effect which will credit the value of the ticket towards a future flight. Otherwise, the price of a ticket cannot be credited towards your original form of payment or a future flight purchase.
en daaronder een paarse button waar je op kunt klikken met Cancel flight.
Maar dat durf ik nu dus niet te doen....
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
- MarjoleinW
- Amerikafan
- Contacteer:
Van Hotwire kreeg ik ook deze mail, daar ben ik ook blij mee want heb er een paar via hun geboekt die normaal niet te cancelen zijn!laanvdj schreef: ↑19 mar 2020, 11:07Bij Choice hotel kun je nu zelfs je niet annuleerbare boekingen kosteloos telefonisch annuleren, kreeg vanochtend deze mail.
For guests with existing individual reservations, including reservations with non-cancellable, pre-paid rates made directly with Choice Hotels, we will allow changes or cancellation without a charge up to 24 hours prior to arrival as long as the change or cancellation is made by April 30, 2020. To cancel, guests may call the hotel where their reservation is held or call our Customer Care Centers.
Zou ons toch alweer een paar $$ schelen, ik had net alle hotels vastgelegd.
Wij vliegen 3/6.
We hebben nog hoop![]()
To better serve our community, we have implemented remote-work strategies across our offices and call centers and have reassigned team members from all over the business to work as fast as possible to respond to all incoming customer contacts. We’ve been working closely with our hotel, car, and airline partners to allow cancellations for bookings that are normally non-cancelable, and have received great support from our industry partners. Our engineering team has also worked around the clock to develop a new tool that allows for simple self-cancellations of our Hot Rate Hotel and Car bookings. For those with bookings eligible for cancellation—even if you’ve already sent us an email or initiated a chat conversation previously—we encourage you to now use our form to request a refund. This is the fastest way to get assistance with your reservation.
To submit a cancellation request using our self-service tool, please visit
https://www.hotwire.com/request-cancellation.
Je kreeg onderstaande niet te zien?MarjoleinW schreef: ↑19 mar 2020, 14:48Sorry moest even (thuis) werken tussendoor
Als ik inlog op United.com met mijn confirmation number, dan zie ik bovenaan staan van links naar rechts : view/change seat / upgrade cabin / prepay bags / change flight (hier kan ik niks lijkt het) en daarnaast cancel flight.
(...)
1N9R1D schreef: ↑19 mar 2020, 09:59Als ik inlog en mijn boeking bekijk dan krijg ik in het vak erboven deze melding te zien:
A travel waiver is in effect for your reservation.
To make changes now, select “Change flight” below. To rebook travel later, select “Cancel flight” and you’ll be able to rebook with change fees waived. View the waiver details for more information.
Your upcoming trip requires travel documentation such as passports and/or visas. Use this tool to determine which documents you’ll need.
Learn more about international travel here.
- MarjoleinW
- Amerikafan
- Contacteer:
@BigJesper Nee dat krijg ik niet te zien...
Wij vliegen 26 mei vanaf AMS naar Vegas. Ik volg de boel elke dag, ben zeer benieuwd waar we staan tegen die tijd..

Helder. Ik zou z.s.m. contact opnemen met CheapTickets. Dat heb ik vanmiddag ook gedaan, omdat ik deze tekst ook niet weergegeven kreeg.
@BigJesper en @MarjoleinW
Ik krijg de melding wel te zien, maar ik kan er niks mee... Je kunt er pas wat mee als zowel je heenvlucht als je terugvlucht binnen de genoemde periode van 20 maart tot 30 april valt.
Dus wellicht zien jullie niks om die reden? Waarom ik dan wel wat zie is een raadsel. Ik vind dat eerlijk gezegd onlogischer dan dat jullie geen melding hebben
Ik krijg de melding wel te zien, maar ik kan er niks mee... Je kunt er pas wat mee als zowel je heenvlucht als je terugvlucht binnen de genoemde periode van 20 maart tot 30 april valt.
Dus wellicht zien jullie niks om die reden? Waarom ik dan wel wat zie is een raadsel. Ik vind dat eerlijk gezegd onlogischer dan dat jullie geen melding hebben

Reisverslagen USA:
2019 - West-USA (17 dagen) - wordt nog overgezet naar Blogspot
2024 - West-USA & Yellowstone (21 dagen)
Wellicht krijgen wij deze melding niet omdat we niet direct bij United geboekt hebben, maar bij een derde partij (CheapTickets) 

- MarjoleinW
- Amerikafan
- Contacteer:
Hebben ze dan iets veranderd dat jij het nu ook kunt zien of is er wat anders besproken? Cheap tickets geeft op de website aan dat ik nog niet mag bellen...

Ik heb ze gemaild via het contactformulier met de verwijzing naar het hier eerder gedeelde artikel van United.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Ok, mijn Lufthansa vlucht van 18 april van Dusseldorf naar Miami is net gecancelled.
De terugvlucht van op 2 mei staat nog wel op confirmed, terugvliegen zonder er heen te gaan gaat lastig worden.
Aangezien ik recht heb op terugbetaling van de ticketprijs volgens de hier eerder genoemde EU regels ga ik hier aanspraak op maken.
Maar wat is de beste manier?
Al sinds de uitgifte van de tickets was er een mogelijkheid om te tickets te wijzigen of te annuleren, dit uiteraard tegen een forse vergoeding. Dat is als het goed is nu niet aan de orde.
Als ik mijn boeking open op Lufthansa.com staat er dat mijn vlucht gecancelled is en dat ik moet bellen met het contactcenter voor een terugbetaling of een wijziging.
Ook kan ik onder “edit booking” kiezen voor “refund flight”
Daar zie ik dan de originele ticketprijs staan en als ik akkoord ga met de voorwaarden kan kiezen voor refund this flight.
Echter staat er daaronder de volgende tekst:
The refund amount of your booking cannot be displayed online. If the fare conditions of your ticket allow a refund, Lufthansa will calculate the amount manually and credit it to the original form of payment within the next days. In case of a flight irregularity and a subsequent involuntary cancellation, Lufthansa will refund the amount of the unused flights. If your ticket was not purchased directly with Lufthansa, it is only possible for the flights to be cancelled. For any refund (if applicable), please contact the original issuing office or travel agency. If your booking includes travel insurance, it will not be cancelled. Please contact the insurance provider directly. If your booking contains Rail & Fly segments, these are non-refundable.
Ik kan dus niet vooraf zien hoeveel ik terug krijg....
Heeft iemand dit al aan de hand gehad?
De terugvlucht van op 2 mei staat nog wel op confirmed, terugvliegen zonder er heen te gaan gaat lastig worden.
Aangezien ik recht heb op terugbetaling van de ticketprijs volgens de hier eerder genoemde EU regels ga ik hier aanspraak op maken.
Maar wat is de beste manier?
Al sinds de uitgifte van de tickets was er een mogelijkheid om te tickets te wijzigen of te annuleren, dit uiteraard tegen een forse vergoeding. Dat is als het goed is nu niet aan de orde.
Als ik mijn boeking open op Lufthansa.com staat er dat mijn vlucht gecancelled is en dat ik moet bellen met het contactcenter voor een terugbetaling of een wijziging.
Ook kan ik onder “edit booking” kiezen voor “refund flight”
Daar zie ik dan de originele ticketprijs staan en als ik akkoord ga met de voorwaarden kan kiezen voor refund this flight.
Echter staat er daaronder de volgende tekst:
The refund amount of your booking cannot be displayed online. If the fare conditions of your ticket allow a refund, Lufthansa will calculate the amount manually and credit it to the original form of payment within the next days. In case of a flight irregularity and a subsequent involuntary cancellation, Lufthansa will refund the amount of the unused flights. If your ticket was not purchased directly with Lufthansa, it is only possible for the flights to be cancelled. For any refund (if applicable), please contact the original issuing office or travel agency. If your booking includes travel insurance, it will not be cancelled. Please contact the insurance provider directly. If your booking contains Rail & Fly segments, these are non-refundable.
Ik kan dus niet vooraf zien hoeveel ik terug krijg....
Heeft iemand dit al aan de hand gehad?
Maar als ik moet wachten tot de vlucht geannuleerd wordt, dan is de betalingstermijn waarschijnlijk al verstreken....moon29 schreef: ↑19 mar 2020, 09:44Hebben jullie ook via Britisch Airways geboekt? (300 euro aanbetaling)
Mijn dochter en haar vriend zitten met zelfde maar dan vlucht naar San Diego op 21 mei.
Ik ga er vanuit dat reis niet door zal gaan. Vlucht denk ik dat beste is te wachten tot die geannuleerd wordt. Maar ben ook benieuwd naar advies hier.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wij zouden op 19 april van Frankfurt naar Miami vliegen (rechtstreeks). Tot op heden is er echter nog niks gecancelled en zie ik dat de vluchten ook nog gewoon te boeken zijn.
Hebben jullie voor die 18 april vlucht een mailtje gekregen dat ie gecancelled is?
Ik heb afgelopen weekend het callcenter gebeld, en na 3 uur iemand aan de lijn gekregen, om mijn tickets om te boeken. Aangezien wij nu in okt/nov weer willen gaan, en het via de LH website niet werkte, probeerde ik dat telefonisch. Het bleek dat die niet mogelijk was aangezien onze tickets maar tot eind juni geldig zijn (1 jaar na aankoop). Ik ging er vanuit dat ik ze gratis kon omboeken tot eind van het jaar, zoals op hun website staat. Maar omdat de geldigheid van het ticket dus eerder is, is dat niet mogelijk.
Toen ik informeerde over de refund werd me verteld dat ik dan enkel de niet-gebruikte belastingen (unused taxes) terug zou krijgen. Dit was in ons geval 210 euro op een ticket van 650 euro. Met andere woorden, je krijgt waarschijnlijk ongeveer 1/3 terug als je nu op refund klikt.
Het advies van de medewerker aan de lijn was om te wachten tot de vlucht gecancelled zou worden, pas dan zou de volledige ticketprijs refunded worden.
-
- Amerikafan
Ik heb nog geen mail gekregen van Lufthansa.
Ik kijk regelmatig of er iets veranderd in mijn boeking, vanochtend ging alles nog door maar vanmiddag stond de heenvlucht ineens op gecancelled.
We zouden met Eurowings uitgevoerd door Brussels Arlines vliegen, maar wel geboekt bij Lufthansa en met LH vluchtnummer.
Op dat refund knopje drukken ga ik dus maar niet doen, ik heb geprobeerd te bellen maar ik kom niet eens in de wacht te staan. Ik zit echt niet om het geld verlegen maar ik wil het wel zsm terug
Toch vreemd dat er een refund optie in de website zit maar je deze niet met vertrouwen kunt gebruiken.
Nou maar hopen dat dit gedoe eind juli is afgelopen want twee Florida vakanties die niet door gaan zou echt ruk zijn.
Zodra ik een bevestiging van een volledige terugbetaling heb laat ik het hier weten
Ik kijk regelmatig of er iets veranderd in mijn boeking, vanochtend ging alles nog door maar vanmiddag stond de heenvlucht ineens op gecancelled.
We zouden met Eurowings uitgevoerd door Brussels Arlines vliegen, maar wel geboekt bij Lufthansa en met LH vluchtnummer.
Op dat refund knopje drukken ga ik dus maar niet doen, ik heb geprobeerd te bellen maar ik kom niet eens in de wacht te staan. Ik zit echt niet om het geld verlegen maar ik wil het wel zsm terug

Toch vreemd dat er een refund optie in de website zit maar je deze niet met vertrouwen kunt gebruiken.
Nou maar hopen dat dit gedoe eind juli is afgelopen want twee Florida vakanties die niet door gaan zou echt ruk zijn.
Zodra ik een bevestiging van een volledige terugbetaling heb laat ik het hier weten
Ik maak mij bij United nog steeds zorgen over deze regels:
New tickets must be reissued on/before December 31, 2020 or 12 months from original ticket date, whichever is earlier.
Rebooked travel must commence within 12 months from the original ticket issue date.
Ik heb op 24 juni 2019 de tickets gekocht. De laatste zin insinueert toch dat ik dan vóór 24 juni 2020 mijn reis voltooid moet hebben. Dat is toch ondoenlijk? Of begrijp ik het verkeerd?
New tickets must be reissued on/before December 31, 2020 or 12 months from original ticket date, whichever is earlier.
Rebooked travel must commence within 12 months from the original ticket issue date.
Ik heb op 24 juni 2019 de tickets gekocht. De laatste zin insinueert toch dat ik dan vóór 24 juni 2020 mijn reis voltooid moet hebben. Dat is toch ondoenlijk? Of begrijp ik het verkeerd?

Reisverslagen USA:
@1N9R1D ik vernam telefonisch van United dat het 18 maand is ipv 12 door de zovele aanvragen.
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
-
- Amerikafan
Op twitter deze reply gevonden van Lufthansa, als antwoord op de vraag of je de online refund functie kunt gebruiken.
“ If your flight was cancelled, you can request a full refund. As the online tool can only process refunds based on the fare conditions, please keep trying to reach my colleagues in short, regular intervals, or try one of the international hotlines”
Bellen dus, maar daar kom je op dit moment echt niet doorheen
“ If your flight was cancelled, you can request a full refund. As the online tool can only process refunds based on the fare conditions, please keep trying to reach my colleagues in short, regular intervals, or try one of the international hotlines”
Bellen dus, maar daar kom je op dit moment echt niet doorheen

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 7699 Weergaves
-
Laatste bericht door Amarens