Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Corona virus / Travel ban
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Re: Corona virus / Travel ban
Niet dat we er heen kunnen of zo, de eerste stranden in Florida gaan dicht vanaf zaterdag. Aankondiging is van Sarasota en Manatee counties maar anderen zullen wel volgen.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
wel ik vind het relevant want ik (samen met andere AA forummers
) zit "gevangen" aan deze kant van de plas.
Voorlopig lijken de meeste state parks en national parks, en national forests wel open te blijven. Hopen dat dat zo blijft.... Kwestie dat we er in het weekend nog eens kunnen gaan wandelen en zo.

Voorlopig lijken de meeste state parks en national parks, en national forests wel open te blijven. Hopen dat dat zo blijft.... Kwestie dat we er in het weekend nog eens kunnen gaan wandelen en zo.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Zo had ik het nog niet bekeken @Tipsy_1, ik hoop voor jullie dat er niet te veel dicht gaat.
Is hier ook al aan het gebeuren omdat er mensen zijn die de social distance in parken enz niet lijken te willen respecteren.
Is hier ook al aan het gebeuren omdat er mensen zijn die de social distance in parken enz niet lijken te willen respecteren.
-
- Amerika-expert
Ik zit op een US Virgin Islands en vlieg zondag naar Boston, naar huis. Nu met level 4 do not travel hoop ik dat dit eiland US is en ik nog een paar dagen mag blijven
.

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Stranden in Florida gaan vooral dicht omdat veelal jongeren het beleid negeren en in groepen naar het strand gaan. Op de bekende stranden na (clearwater/siesta key/cocoa/enz.) is er echter weinig aan de hand en genoeg ruimte om met je partner of gezin helemaal alleen te zitten. Jammer weer.
Overigens is Florida wel een staat om in de gaten te houden wat betreft de "warm weer gaat versprijding tegen" theorie. De afgelopen week was het 30 graden en dat blijft het voorlopig wel even volgens het weerbericht.
Overigens is Florida wel een staat om in de gaten te houden wat betreft de "warm weer gaat versprijding tegen" theorie. De afgelopen week was het 30 graden en dat blijft het voorlopig wel even volgens het weerbericht.
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Waar ik enorm benieuwd naar ben is wat er gaat gebeuren wanneer al die “party people”, na springbreak, terug naar hun “t)huis staten zullen gaan en onvermijdelijk het opgelopen virus gaan meenemen...
- MarjoleinW
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik kreeg bericht van een organisatie waar we eens hebben geboekt dat de stranden etc. In Fort Myers beach ook dichtgaan en ze alle verblijven in maart refunden....
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Wij hebben besloten ons reis (vertrekdatum 23 april) uit te stellen naar volgend voorjaar.
Iemand ervaring de afgelopen weken met omboeken via Tioga/Road Bears?
Wat kunnen we verwachten?
Iemand ervaring de afgelopen weken met omboeken via Tioga/Road Bears?
Wat kunnen we verwachten?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Weet je ook hoe lang het voucher geldig is? Wij zouden ook die 23 gaan en gaan nu ook alles omboeken... jaartje later dan maar.winterpark schreef: ↑19 mar 2020, 08:22Ik heb uiteindelijk toch maar KLM gebeld en vouchers gevraagd van onze tickets (vertrek op 23 april, terug op 10 mei). Bleef maar twijfelen om te wachten (wat als ze zelf annuleren?), maar het voelde vervelend. We willen volgend jaar februari weer gaan, dus kunnen het tegoed mooi dan gebruiken. Als de wereld er dan een stuk rooskleuriger uitziet tenminste....
En mochten we nou door een of ander wonder wel kunnen gaan in eind april, dan boek ik gewoon opnieuw.
-
- Amerikafan
Een update mbt mijn Lufthansa tickets.
Telefonisch contact leggen is op dit moment onmogelijk, de telefoon gaat over en de verbinding wordt verbroken zonder dat je wordt doorgeschakeld naar een wachtrij (zelfs midden in de nacht)
Ik heb op twitter gevraagd of het mogelijk was online te annuleren, daar kreeg ik na 5 uur dit antwoord op:
Hi Kevin, if your flight has been cancelled by the airline, you are able to request the full refund for the entire ticket. If you wish to proceed with this, kindly send me your booking reference and names of passengers, and I will try to reach one of my colleagues in the Service Center for you. Should you cancel online, it will only be as per the fare conditions. /Joy
mijn gegevens zoals gevraagd verstuurd
Toen kreeg ik dit bericht
Thanks Kevin. I have sent your booking to our Refunds Department for the full refund due to schedule change. You should receive a confirmation email shortly. Kindly note this will be processed back to the original form of payment and the usual processing time is 7 working days, however due to the very high volume of refunds that we have, this make take a few days longer. Thank you so much for patience during this challenging time. Take care and stay safe. /Joy
En 30 minuten later kreeg hiervan een bevestiging in de mail.
In de bevestiging staan geen bedragen, ik heb gelezen dat je hier binnen een paar dagen een aparte creditnota van krijgt.
Ik heb er nu wel vertrouwen in dat het geld van de tickets netjes terugkomt, volgens mij heb ik wel geluk dat ik de juiste medewerker op heb getroffen.
Het telefonisch compleet onbereikbaar zijn van Lufthansa is echt niet acceptabel.
De eigenaar van de het huis in Windsor Hills waar wij twee weken zouden verblijven heeft besloten het volledige betaalde bedrag terug te storten, heel netjes want hij is hier zeker niet toe verplicht.
Één van de twee niet annuleerbare hotels waar we zouden verblijven betaald ook het volledige bedrag terug. De ander moet nog antwoord geven.
De tickets voor Seaworld kunnen retour en dan krijg ik 80% terug.
Zo blijft de schade beperkt tot max €200.-, ik denk dat ik mijzelf gelukkig mag prijzen.
Telefonisch contact leggen is op dit moment onmogelijk, de telefoon gaat over en de verbinding wordt verbroken zonder dat je wordt doorgeschakeld naar een wachtrij (zelfs midden in de nacht)
Ik heb op twitter gevraagd of het mogelijk was online te annuleren, daar kreeg ik na 5 uur dit antwoord op:
Hi Kevin, if your flight has been cancelled by the airline, you are able to request the full refund for the entire ticket. If you wish to proceed with this, kindly send me your booking reference and names of passengers, and I will try to reach one of my colleagues in the Service Center for you. Should you cancel online, it will only be as per the fare conditions. /Joy
mijn gegevens zoals gevraagd verstuurd
Toen kreeg ik dit bericht
Thanks Kevin. I have sent your booking to our Refunds Department for the full refund due to schedule change. You should receive a confirmation email shortly. Kindly note this will be processed back to the original form of payment and the usual processing time is 7 working days, however due to the very high volume of refunds that we have, this make take a few days longer. Thank you so much for patience during this challenging time. Take care and stay safe. /Joy
En 30 minuten later kreeg hiervan een bevestiging in de mail.
In de bevestiging staan geen bedragen, ik heb gelezen dat je hier binnen een paar dagen een aparte creditnota van krijgt.
Ik heb er nu wel vertrouwen in dat het geld van de tickets netjes terugkomt, volgens mij heb ik wel geluk dat ik de juiste medewerker op heb getroffen.
Het telefonisch compleet onbereikbaar zijn van Lufthansa is echt niet acceptabel.
De eigenaar van de het huis in Windsor Hills waar wij twee weken zouden verblijven heeft besloten het volledige betaalde bedrag terug te storten, heel netjes want hij is hier zeker niet toe verplicht.
Één van de twee niet annuleerbare hotels waar we zouden verblijven betaald ook het volledige bedrag terug. De ander moet nog antwoord geven.
De tickets voor Seaworld kunnen retour en dan krijg ik 80% terug.
Zo blijft de schade beperkt tot max €200.-, ik denk dat ik mijzelf gelukkig mag prijzen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Ja, de voucher is voor ons - met aanvragen op 16 maart - geldig tot 16 maart 2021. Dat betekent dat de volgende boeking voor die tijd gemaakt moet worden, voor de 11 maanden erna. Als je iets kleins boekt, wordt dat van je tegoed afgehaald en krijg je weer een nieuwe voucher die weer ingaat op het moment van boeken. Wij hopen in februari 2021 te gaan, dus voor ons was dit prima.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wij hebben Tioga gisteren ook gecontacteerd om te vragen wat de kosten zijn om onze reis (vertrekken normaal 12 juli) een jaar uit te stellen. Ben eens benieuwd, wij hadden zowel de vlucht als de hotels en auto via Tioga gereserveerd.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik quote even deze post, maar zie veel soortgelijke berichten voorbij komen. Veel mensen realiseren zich blijkbaar niet wat een gekkenhuis het momenteel is bij de luchtvaartmaatschappijen.
Mijn dochter werkt bij de Social Media bookings afdeling van KLM en het is een gekkenhuis daar.
Als voorbeeld: Ze had woensdag 125.000 berichten in de wacht staan!!! En in dat getal is de telefoonafdeling niet meegerekend!
Mijn dochter en haar collega's werken zich elke dag een slag in de rondte om iedereen zo snel mogelijk te helpen. Elke dag veranderen de regels, gaan er grenzen dicht en worden er vliegvelden gesloten. Ze moeten buiten het omzetten van boekingen ook al die gestrande mensen naar huis zien te krijgen uit landen waar soms (bijna) alle vliegvelden gesloten zijn.
En dat met een heel beperkt aantal mensen omdat niemand voorbereid was op zo'n drama.
Daar komt bij dat ze ook nog heel onzeker zijn over hun baan in de toekomst, want niemand weet hoe het verder zal gaan bij KLM.
Heb een beetje geduld, zeker als je pas over een paar weken gaat. Wacht dan gewoon even af, zodat de echt urgente boekingen sneller aan de beurt komen. Iedereen bij de luchtvaartmaatschappijen en reisbureaus doet zijn uiterste best om hun klanten zo snel en zo goed mogelijk te helpen. Ze hoeven geen applaus maar een beetje begrip vinden ze heel fijn.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Helemaal eens Marjon, geen begrip voor deze uitzonderlijke situatie, helaas ook hier ikke, ikke, ikke. 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik heb daarnet toch online een voucher aangevraagd bij KLM. Met de vertrekdatum van 3 april die steeds dichterbij kwam, wilde ik van de stress af zijn en dan gaan we volgend jaar op vakantie
Nu nog een waarschijnlijk een dikke week wachten voor ik de voucher ontvang.

Nu nog een waarschijnlijk een dikke week wachten voor ik de voucher ontvang.
-
- Amerikafan
Uiteraard heb ik begrip voor het feit dat de luchtvaartmaatschappijen het op dit moment vreselijk druk hebben en daardoor lastig bereikbaar zijn.
Maar bv in het geval van Lufthansa hebben ze dit ook aan zichzelf te danken.
Waar je bij andere airlines alles online kunt regelen, omboeken, voucher aanvragen of een volledige refund kan dit bij Lufthansa niet of beperkt. Dit was ook voor de corona toestand het geval.
Over de verplichte refund (volgens EU regels) bij annulering van de vlucht zijn ze totaal niet transparant op de website, dit is gewoon een ontmoedigingsbeleid.
Ze dwingen je dus om voor bijna alles telefonisch contact op te nemen, maar vervolgens zijn ze telefonisch compleet onbereikbaar, je komt niet eens in de wacht te staan de verbinding wordt nadat de telefoon een tijdje overgaat verbroken.
Hiermee duperen ze hun eigen klanten en reputatie.
Als ze duidelijk, open en eerlijk communiceren zou dit een hoop problemen voorkomen.
Maar bv in het geval van Lufthansa hebben ze dit ook aan zichzelf te danken.
Waar je bij andere airlines alles online kunt regelen, omboeken, voucher aanvragen of een volledige refund kan dit bij Lufthansa niet of beperkt. Dit was ook voor de corona toestand het geval.
Over de verplichte refund (volgens EU regels) bij annulering van de vlucht zijn ze totaal niet transparant op de website, dit is gewoon een ontmoedigingsbeleid.
Ze dwingen je dus om voor bijna alles telefonisch contact op te nemen, maar vervolgens zijn ze telefonisch compleet onbereikbaar, je komt niet eens in de wacht te staan de verbinding wordt nadat de telefoon een tijdje overgaat verbroken.
Hiermee duperen ze hun eigen klanten en reputatie.
Als ze duidelijk, open en eerlijk communiceren zou dit een hoop problemen voorkomen.
- Mirav5410
- Amerikafan
- Contacteer:
Mijn boeking geannuleerd door Grand Canyon lodge zelf. Ik had een reservering 2 nachten 27 t/m 29 april. Alles gecanceld tot en met 21 mei!
Ik denk dat ik alles nu maar ga cancellen
Ik denk dat ik alles nu maar ga cancellen

- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Ik hoorde van de KLM baas (bij OP1) dat ze normaal 20.000 social media berichten en telefoontjes per dag krijgen, maar nu 200.000 (!!!!!) per dag. Dus dat daardoor vertraging ontstaat, dat lijkt me wel heel logisch. En dat ze eerst de echt urgente gevallen afhandelen, lijkt me ook niet meer dan logisch.vana schreef: ↑20 mar 2020, 09:06Mijn dochter werkt bij de Social Media bookings afdeling van KLM en het is een gekkenhuis daar.
Als voorbeeld: Ze had woensdag 125.000 berichten in de wacht staan!!! En in dat getal is de telefoonafdeling niet meegerekend!
Mijn dochter en haar collega's werken zich elke dag een slag in de rondte om iedereen zo snel mogelijk te helpen. Elke dag veranderen de regels, gaan er grenzen dicht en worden er vliegvelden gesloten. Ze moeten buiten het omzetten van boekingen ook al die gestrande mensen naar huis zien te krijgen uit landen waar soms (bijna) alle vliegvelden gesloten zijn.
En dat met een heel beperkt aantal mensen omdat niemand voorbereid was op zo'n drama.
Daar komt bij dat ze ook nog heel onzeker zijn over hun baan in de toekomst, want niemand weet hoe het verder zal gaan bij KLM.
Heb een beetje geduld, zeker als je pas over een paar weken gaat. Wacht dan gewoon even af, zodat de echt urgente boekingen sneller aan de beurt komen. Iedereen bij de luchtvaartmaatschappijen en reisbureaus doet zijn uiterste best om hun klanten zo snel en zo goed mogelijk te helpen. Ze hoeven geen applaus maar een beetje begrip vinden ze heel fijn.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
- Robbie&Irene
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Hier idem dito voor een hotel in South Lake Tahoe Nevada voor 19 en 20 mei. Kennelijk verwachten/weten ze daar dat het maanden gaat duren...
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
vana schreef: ↑20 mar 2020, 09:06Heb een beetje geduld, zeker als je pas over een paar weken gaat. Wacht dan gewoon even af, zodat de echt urgente boekingen sneller aan de beurt komen. Iedereen bij de luchtvaartmaatschappijen en reisbureaus doet zijn uiterste best om hun klanten zo snel en zo goed mogelijk te helpen. Ze hoeven geen applaus maar een beetje begrip vinden ze heel fijn.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 7706 Weergaves
-
Laatste bericht door Amarens