Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door jojostravelusa »

Is zeker ook niet mijn bedoeling. Ik ben sowieso niet politie geëngageerd. Het was slechts een reactie op een regel in een hoger staand bericht. We hebben door alle toestanden niet veel anders kunnen doen dan CNN kijken en dit was gewoon opgevallen.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

jojostravelusa schreef:
24 mar 2020, 16:27
We hebben door alle toestanden niet veel anders kunnen doen dan CNN kijken en dit was gewoon opgevallen.
:offtopic: Dan had je naar FOX moeten kijken...
Gast

Bericht door Gast »

Fox? Die van de series en het voetbal (in een ver verleden)?
Nessiezzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nessiezzz »

President Trump said Tuesday during a Fox News virtual townhall that he wants the country’s economy re-opened by Easter amid questions over how long people should stay home and businesses should remain closed to slow the spread of coronavirus.

Speaking from the Rose Garden alongside others on his coronavirus taskforce, Trump said he "would love to have the country opened up and just raring to go by Easter." The holiday this year lands on April 12.

12 april..

Nee, dat gaat erg lastig worden :lol:
Gast

Bericht door Gast »

Gelukkig maar! We hoeven volgens trump niets te annuleren want met Pasen gaat alles weer open, de crisis is voorbij en op pass zondag kunnen we allemaal naar de kerk en is alles weer open. :thumbup:

Ik ga alvast de rest van mijn route boeken :clap:
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Wij zijn net terug van een korte trip door Tenessee, Georgia, South Carolina. We zijn daarbij door verschillende staten gereden.
(geen paniek, wij gingen om te geocachen dus gelukkig zo min mogelijk contact met mensen)
> in de meeste staten zijn de toiletten op rest area's open
> in Georgia waren zelfs de visitors centra van de state parks open, inclusief de winkels en stonden de campings vol
> alles wat wij wilden bezoeken (state parks, stone mountain, boottochtje) was gewoon open (tot mijn verbazing). Wel andere afgesloten state parks gezien en afgesloten picknick area's/speeltuinen. Maar VEEL (!) verschillen tussen de staten
> hotels open maar weinig volk. Geen ontbijt
> restaurants enkel take out. Niet dat dat veel uitmaakt, Amerikanen zijn dol op take out.
> wegen veel rustiger, Nergens file.
> in Virginia zagen we ergens mensen gezellig op een terrasje zitten met biertjes (!)
> vanaf de interstate "boven" Washington DC zagen we speelparken en sport velden die open waren met veel kinden en families (!). De wegen naar de kersenbloesems waren daarentegen wel afgezet.

Heel veel verschillen tussen de staten dus.
Benieuwd hoe dat gaat evolueren, met name na de meest recente Trump toespraak. Wij zijn alleszins gevraagd tot mid April thuis te werken.
Aurora
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Aurora »

harryh schreef:
24 mar 2020, 10:17
Dat is een politiek statement, weinig realistisch. Die discussie voeren we niet in dit topic ;)
Dat was ook helemaal niet de insteek van mijn bericht. :thumbup:
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Robbie&Irene »

Terpies schreef:
25 mar 2020, 01:07
Gelukkig maar! We hoeven volgens trump niets te annuleren want met Pasen gaat alles weer open, de crisis is voorbij en op pass zondag kunnen we allemaal naar de kerk en is alles weer open. :thumbup:

Ik ga alvast de rest van mijn route boeken :clap:
Mocht inderdaad de travelban opgeheven worden en de N.P.'S en S.P.'s weer open gaan, dan hebben we ook geen juridische grond om te annuleren en dan gaan we gewoon in mei. Maar het zal me benieuwen...
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Robbie&Irene schreef:
25 mar 2020, 09:34
dan hebben we ook geen juridische grond om te annuleren en dan gaan we gewoon in mei.
Dan hoef je alleen nog maar een vliegtuig te vinden die ook daadwerkelijk die kant op wil... :wink:
Ron Notenboom
Amerikakenner
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Ron Notenboom »

Even een vraag, omdat ik door alle informatie het spoor bijster ben. Dacht ergens gelezen te hebben dat vluchten naar Canada inmiddels tot 30 juni geschrapt zijn. Wij hebben namelijk voor 29 juni een vlucht naar Vancouver staan. Om vervolgens na een paar dagen Vancouver richting USA te gaan.
Twijfel zo wie zo of we dit jaar die kant nog wel op moeten willen. Dit ondanks de toezegging van Donald dat rond Pasen alles is opgelost 😪
Laatst gewijzigd door Ron Notenboom op 25 mar 2020, 10:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@Ron Notenboom Zie dit bericht van Kastelke.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Robbie&Irene »

Almere vak V schreef:
25 mar 2020, 09:46
Robbie&Irene schreef:
25 mar 2020, 09:34
dan hebben we ook geen juridische grond om te annuleren en dan gaan we gewoon in mei.
Dan hoef je alleen nog maar een vliegtuig te vinden die ook daadwerkelijk die kant op wil... :wink:
Dat is het hem juist, we wilden annuleren en hiervoor ook gebeld, maar omdat theoretisch de ban na 12 april wordt opgeheven en onze vluchten er nog gewoon in staan kunnen we niet annuleren behalve voor eigen kosten. USA staat vooralsnog ook als code oranje te boek. Mocht de KLM natuurlijk zijn vluchten zelf annuleren dan is het wat anders.
Gast

Bericht door Gast »

NIEMAND kan voorspellen wat er gebeurt.
Ik heb inmiddels besloten om me nu niet gek te laten maken, af te wachten en een paar dagen voor vertrek (29 mei) te kijken wat we gaan doen (of wat er kan).

Voor die tijd wacht ik rustig af, hoop ik dat iedereen gezond blijft en maak ik me niet (elke dag) druk of ik wel of niet zal annuleren.

De coulance regeling is er, dus als ik er gebruik van kan maken kan ik ook nog op 28 mei opzeggen of verplaatsen, daar ga ik me nu echt niet over opwinden.
covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door covri »

@Terpies
Precies dat.

We zien het wel. Wij vliegen 28 mei naar New York Maar ook al wordt de boel open gezet, weet ik niet of ik daar überhaupt wel naar toe wil..... daar zijn relatief erg veel besmette mensen en ik kan me niet voorstellen dat dat over 2 maanden helemaal over is.
Neem liever m'n verlies dan risico lopen. Vind toch dat sommige mensen op dit forum meer bezig zijn met geld terug krijgen dan met de gezondheid. Misschien zijn dat jonge mensen, wij zijn 65+ 'ers en willen toch graag gezond de komende jaren genieten van kleinkinderen en reisjes.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door ClaireVHaut »

@covri Ik val onder de relatief jongeren (net 50) en hou zeker het gezondheidsrisico in het oog en zal en wil dan ook niet reizen als het niet verantwoord is.. MAAR ik heb ook geen geldboom in de tuin en voor de reizen wordt hard gewerkt, ik kan niet zomaar dat geld in rook op laten gaan als ik niet meer kan annuleren zonder fikse kosten omdat de grenzen weer opengaan (en dan gaan ze echt wel vliegen).. Dan is de keuze best een ding ; hoe lastig dan ook.
Laatst gewijzigd door ClaireVHaut op 25 mar 2020, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door covri »

@ClaireVHaut
Snap ik best hoor. Wij hebben ook heel hard gewerkt voor onze centjes. Maar ook al is het zuur, gezondheid boven alles. :wink:
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Robbie&Irene schreef:
25 mar 2020, 10:51
Mocht de KLM natuurlijk zijn vluchten zelf annuleren dan is het wat anders.
Ok tijd voor een samenvatting van de huidige policy bij KLM.

Voor deze crisis was er EU261 en had je recht op geld terug bij annulatie of een andere vlucht en een schadevergoeding.
Maar dat is allemaal van de baan, "bijzonder" maar het is niet anders. En je recht proberen te halen heeft momenteel geen enkel nut heb ik van mijn rechtsbijstand te horen gekregen.

KLM gaat óók bij door KLM annuleren je je geld niet teruggeven. Ik heb daar uitvoerig over gemaild omdat mijn vlucht van 2 april van KLM deze maandag eindelijk geannuleerd werd.

Wat zijn je opties?

Jullie gaan in mei.
De Global rebook policy Coronavirus van KLM is daarop van toepassing:
"If you have booked a flight with a scheduled departure until 31 May 2020, please see below rebooking and voucher options we can offer you."
Je hebt daardoor de volgende opties:
1. Rebook your flight
2. Request a travel voucher
- Your travel voucher is valid to use within 1 year after the date of issue and can be used on KLM, Air France, Delta, and Virgin Atlantic flights.
- You can use your voucher to book a flight that takes place after the expiration date of the voucher.
- This voucher is refundable after 1 year from the date of issue.

Dat laatste is vrij recent, goed nieuws en staat nu ook in de policy op klm.nl.

En nee je hoeft zelf niet te annuleren en dat zou ik zeker niet doen.
Maar een voucher aanvragen kan gewoon maar je kunt ook tot mei wachten.

En last but not least onze gezondheid is nu het belangrijkste, dus ik wacht wel met reizen tot dit weer voorbij is.
Laatst gewijzigd door harryh op 25 mar 2020, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Jumping Jack
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jumping Jack »

@Harryh, dus als ik het goed lees, is de voucher 1 jaar geldig vanaf de omwisseling toch?
En niet vanaf de oorspronkelijke datum aankoop vliegtickets?
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
2023: Java-Bali-Lombok
2025: Roadtrip New York-Miami
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Ja klopt @Jumping Jack en je kunt 'm voor alle boekbare data gebruiken, dus in principe voor vluchten de komende 12 maanden plus ongeveer 330 dagen, bijna 2 jaar dus.
Gast

Bericht door Gast »

Jumping Jack schreef:
25 mar 2020, 12:13
@Harryh, dus als ik het goed lees, is de voucher 1 jaar geldig vanaf de omwisseling toch?
En niet vanaf de oorspronkelijke datum aankoop vliegtickets?
Misschien is het een tip (niet alleen voor jou, maar ook voor andere meelezers) om ook even de handige zoekfunctie rechtsboven op dit forum te gebruiken.
Dat voorkomt vervuiling door het steeds herhalen van zowel vragen als antwoorden en houdt het forum ook een beetje leesbaar. :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer