Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe is het met de mensen uit "de bus" van 13 maart? (bus van Chicago naar Middlebury)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Hoe is het met de mensen uit "de bus" van 13 maart? (bus van Chicago naar Middlebury)

Bericht door jojostravelusa »

Op vrijdag 13 maart zijn we met de bus van Chicago naar Middlebury gegaan om de wegbrengcamper op te halen. Je raakt dan met een aantal mensen aan de praat en inmiddels ben ik erg benieuwd hoe het hun vergaan is. Ik weet dat er 2 stellen naar San Francisco gingen. 1 ervan in een 34 ft, in 2 weken rechtstreeks naar SF en 1 stel via de noordelijke route met o.a. Mount Rushmore in het programma. Verder ging er nog een stel naar Las Vegas, net als wij en nog een stel naar LA. Van de anderen weet ik het niet.
Het was maar een half gevulde bus, want er waren nogal wat afmeldingen. We hoorden van de buschauffeur dat de dag ervoor iemand naar Amerika gevlogen was en meteen de dag erna weer naar huis gevlogen was.

We zouden graag horen wat de ervaringen, overwegingen en beslissingen van de anderen geweest zijn. Er waren ook mensen bij die nog nooit in Amerika geweest waren en ook nog nooit in een camper gereden hadden. Dan is het best een traumatische ervaring, kan ik me voorstellen. Helemaal als je,zoals wij in 2018, een camper krijgt waar van alles aan mankeert. Wij hadden dit keer gelukkig een goede, met maar een paar kleine mankementjes, die niet belangrijk waren.

Dus, ben je iemand of ken je iemand die op 13 maart in de bus zat, laat dan een berichtje hier achter. Wij zijn oprecht geïnteresseerd.
Bertus
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Hoe is het met de mensen uit "de bus" van 13 maart? (bus van Chicago naar Middlebury)

Bericht door Bertus »

Wij zaten ook in die bus op de 13e; hebben de eerste nacht geslapen op Indiana Dunes campground.
Tweede nacht Double J campground Springfield; eerst Springfield in geweest, was uitgestorven, wel het Capitool kunnen bezoeken, was een geweldig gebouw.
Derde nacht het andere Springfield in de regen en daar stonden we naast een echtpaar uit Barneveld, die moesten naar Seattle, wij naar San Francisco; wel gesproken over het Corona-probleem en wat we gingen doen, wij hadden eventueel een plaats om te blijven, een kennis van mij bood zijn huis aan in Salt Lake City in geval van nood.
's Morgens kwam de buurman met het bericht dat Tioga had gebeld, dat er een mogelijk was om eerder terug te keren; ik had in eerste instantie tegen Tioga gezegd dat we zouden blijven.
Maar we begonnen ons toch ongerust te maken in het vooruitzicht dat het wel maanden zou kunnen duren, dus toch doorgeven aan Tioga dat we terug wilden.
We zijn op weg gegaan en via de mail kregen we later door dat we op 22 maart met Air Canada via Toronto terug konden vliegen.
21 maart hebben we de camper ingeleverd, met een Uber betaald door Road Bear naar Hilton SFO airport en 22 maart naar huis en 23 maart aangekomen op Schiphol, daar kwamen we het echtpaar uit Barneveld weer tegen.
We zijn blij, maar toch wel teleurgesteld dat we weer thuis zijn; onze vakantie zou tot 27 april duren, maar onderweg werden we toch wel geconfronteerd met de narigheid die dit virus aan het aanrichten was; gesproken met heel wat Amerikanen die hun baan kwijt waren, en hoe moet het nu? U.S.A. is een mooi vakantieland, maar nu zit ik toch liever in Nederland, ondanks al de ellende die er nu ook is. Ik heb meer vertrouwen in onze bestuurders dan die in de VS.
Wij zijn Tioga Tours erg dankbaar voor de goede service.
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Hoe is het met de mensen uit "de bus" van 13 maart? (bus van Chicago naar Middlebury)

Goed van jullie te horen. Klinkt heel erg als onze ervaringen. Ik ben druk bezig met het reisverslag en dat is waarschijnlijk dit weekend klaar. Ik zal het dan in mijn onderschrift erbij zetten.
Wij zijn ook maandag thuisgekomen. Wij hadden ook tickets met Air Canada via Toronto, maar vanuit Dallas op de 21e. Om 12 uur 's nachts kregen we bericht dat de vlucht van Toronto naar Amsterdam geannuleerd was. We waren al ingecheckt. Grote schrik en midden in de nacht een ticket met Delta via Detroit geboekt. Dat lukte gelukkig wel. We hadden onze originele terugvlucht met LOT al gewijzigd van 10 april naar 6 april, maar dan moesten we van Las Vegas, waar we de camper in zouden leveren, naar Chicago zien te komen en LOT vliegt niet op Las Vegas. Dus hebben we een binnenlandse vlucht met United geboekt. Doordat het 2e stuk niet doorging, hebben we die ook moeten annuleren. Later kregen we nog bericht van Air Canada dat ze ons op de 23e hadden gezet vanuit Toronto, maar we vlogen de 21e van Dallas naar Toronto. Waar moet je dan al die tijd blijven? Je mocht het land niet meer in. Dat hebben we dus geannuleerd.
We zitten straks met een hele stapel vouchers en we moeten maar zien hoe we die gaan verzilveren.
Wij zijn de eerste nacht ook in Indiana Dunes State Park op de camping geweest. Daarna via Route 66 naar beneden gegaan. Dallas lag niet in onze planning, maar was de dichtstbijzijnde locatie waar we de camper in konden leveren. Daar werden we trouwens erg goed geholpen (El Monte).
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Ik lees je bericht nog eens na en zie dat jullie de camper wel in San Francisco hebben ingeleverd, zoals het plan was. Maar dan hebben jullie wel enorm veel kilometers gemaakt. Hoe heb je dat gedaan?
Ik weet zo niet wie je bent natuurlijk, maar ik heb het gevoel dat we elkaar in Middlebury, tijdens het wachten op de camper, in het winkeltje gesproken hebben.
Bertus
Amerikafan

Bericht door Bertus »

Wij waren met Road Bear niet met El Monte
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Ah, dan kan dat niet. Dan was het ook een andere bus. We hebben trouwens wel mensen in Dallas gesproken met RoadBear campers, die ze bij El Monte daar in konden leveren. Of dat altijd zo is, of nu door de crisis, weet ik niet. Op het gebouw stond alleen El Monte.

Maar dat neemt niet weg dat jullie in korte tijd veel kilometers gereden hebben.
Bertus
Amerikafan

Bericht door Bertus »

Klopt eerste paar dagen vaag El Reno gemiddeld 400 mijl per dag de een na laatste was 200 mijl en de laatste dag van inlevering 80 mijl dus dat ging nog wel toen we in SF aankwamen hoorden we dat we de rv ook al ergens anders hadden kunnen inleveren maar de vliegtickets vanuit SF via Toronto naar Schiphol waren al geregeld
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

teeentee
Amerika-ontdekker

Bericht door teeentee »

Jeetje, ik lees dit blog nu pas. Nu we opnieuw een poging gaan doen om een wegbrengcamper van Middlebury naar San Francisco willen brengen. Begin maart 2022 deze keer. Hopelijk gooit Covid-19 deze keer geen roet in het eten. De vorige keer in 2020 waren we binnen 10 dagen (ipv 3 weken) weer thuis en zijn we in een week van Middlebury naar Los Angeles gescheurd. Om 1 van de weinige vluchten naar Schiphol te kunnen halen.
Afijn, over 2 maanden nieuwe poging. Iemand nog tips over hoe we aan campings of boondocking plekken onderweg kunnen komen? Begin maart waarschijnlijk nog weinig campings open....dank alvast! Tee.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer