Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke (wandel)schoenen?
Re: Welke (wandel)schoenen?
Misschien nog een kleine aanvulling, als je dan toch gaat voor een paar goede wandelschoenen, schaf dan ook een paar goede wandelsokken aan.
Wij waren op reis in gebieden waar het koud was en waar het heet was. Voor beide omstandigheden had ik wat duurdere sokken aangeschaft en moet zeggen naar volle tevredenheid.
Wij waren op reis in gebieden waar het koud was en waar het heet was. Voor beide omstandigheden had ik wat duurdere sokken aangeschaft en moet zeggen naar volle tevredenheid.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Bedankt voor de tips!
Ik wil ook een hike stok gaan gebruiken, zijn die ook goed verkrijgbaar bij de Walmart o.i.d.? Of is het handiger om er hier een bij de Decathlon aan te schaffen en mee te nemen?
Ik wil ook een hike stok gaan gebruiken, zijn die ook goed verkrijgbaar bij de Walmart o.i.d.? Of is het handiger om er hier een bij de Decathlon aan te schaffen en mee te nemen?
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wandelstokken zijn prima te verkrijgen bij de Walmart, in meerdere soorten.
Hierbij de link naar een eerder topic, waarin dit ook besproken wordt: viewtopic.php?f=7&t=73955
Hierbij de link naar een eerder topic, waarin dit ook besproken wordt: viewtopic.php?f=7&t=73955
Goede tip, van die sokken! Verder blijft het persoonlijk en afhankelijk van de leest van je voet. Ik loop in de USA alles op lage Merrells en de open sandalen van Keen en in Europa als we met onze eigen auto gaan neem ik ook nog hoge Keens mee voor als het kouder wordt of het terrein ruiger.
In zowel hoge als lage schoenen verstuik ik mijn enkel, dat maakt niets uit. Die Keen sandalen hebben allemaal een dichte neus, ze zijn voor zover ik weet ontwikkeld door een bergbeklimmer waarvan de tenen na bevriezing geamputeerd waren...Het voordeel is dat je je teen niet stoot en er minder steentjes inkomen, het nadeel dat, mochten er tóch steentjes inkomen, je die er niet zomaar even uitschudt.
En over stokken: aan één stok heb je niets. Koop er twee of doe het zonder. Ik heb jaren mét gelopen (nam ze mee in de bagage) en de laatste twee jaar doe ik het naar volle tevredenheid weer zonder. Vind ik toch makkelijker en minder gedoe. Maar ook dat is persoonlijk.
Saskia.
In zowel hoge als lage schoenen verstuik ik mijn enkel, dat maakt niets uit. Die Keen sandalen hebben allemaal een dichte neus, ze zijn voor zover ik weet ontwikkeld door een bergbeklimmer waarvan de tenen na bevriezing geamputeerd waren...Het voordeel is dat je je teen niet stoot en er minder steentjes inkomen, het nadeel dat, mochten er tóch steentjes inkomen, je die er niet zomaar even uitschudt.
En over stokken: aan één stok heb je niets. Koop er twee of doe het zonder. Ik heb jaren mét gelopen (nam ze mee in de bagage) en de laatste twee jaar doe ik het naar volle tevredenheid weer zonder. Vind ik toch makkelijker en minder gedoe. Maar ook dat is persoonlijk.
Saskia.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Mij is opgevallen dat je schoenen hebt voor grip op natte ondergrond en voor grip droge ondergrond. Ik heb schoenen met fantastische grip op het droge, maar zodra de ondergrond nat is volstrekt onbetrouwbaar en doodeng. Geen probleem op droge paden totdat je een stroompje met natte stenen over moet.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Persoonlijk vind ik de Adidas Terrex Swift R Mid GTX een hele fijne wandelschoen.
Lekker licht ook, de fijnste tot nu toe!
Lekker licht ook, de fijnste tot nu toe!
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
2023: Java-Bali-Lombok
2025: Roadtrip New York-Miami
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
2023: Java-Bali-Lombok
2025: Roadtrip New York-Miami
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor fijne stevige, relatief lichte en redelijk betaalbare schoenen, kijk eens naar Salomon.
Ik heb zelf erg goeie ervaringen met zowel hoge als lage schoenen van dit merk.
Ik heb zelf erg goeie ervaringen met zowel hoge als lage schoenen van dit merk.
Het hangt natuurlijk ook erg af van de leest van je voet. Ik heb bijvoorbeeld een brede voorvoet en daarmee valt al vrij veel af. Het enige is: passen! De Merrels waar ik het over had (een jaar of zes geleden bij Perry Sport gekocht, in de opruiming) zaten direct goed. En dat klopte ook echt: ik heb er nooit ook maar één blaar in gelopen!
Saskia
Saskia
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 22 Reacties
- 3505 Weergaves
-
Laatste bericht door TheWoodies