Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Corona virus / Travel ban
Re: Corona virus / Travel ban
Vergeet nou die panische angst dat alles duur of uitverkocht is als je niet vroeg boekt. Wacht eerst af.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Berichten: 43842
- Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
- Contacteer:
Re: Corona virus / Travel ban
Je kunt natuurlijk al iets vast gaan leggen. Maar daar heb je nog voldoende tijd voor. Ik weet niet wat je bedoelt met camps. Bedoel je campings? Die kun je pas 6 maanden van te voren boeken. Andere accommodatie kun je wel veel eerder boeken. Let wel op de annuleringsvoorwaarden. Vaak is annuleren gratis. Bij campings betaal je een kleine fee als je annuleert.
Vluchten hoef je niet zo lang van te voren te boeken. Wacht tot het najaar en kijk hoe het er dan voor staat.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 18 mar 2018, 16:07
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Re: Corona virus / Travel ban
Bedankt. Fijne deze reactie; daar kan ik wat mee.Martin & Marianne schreef: ↑28 mar 2020, 23:25Je kunt natuurlijk al iets vast gaan leggen. Maar daar heb je nog voldoende tijd voor. Ik weet niet wat je bedoelt met camps. Bedoel je campings? Die kun je pas 6 maanden van te voren boeken. Andere accommodatie kun je wel veel eerder boeken. Let wel op de annuleringsvoorwaarden. Vaak is annuleren gratis. Bij campings betaal je een kleine fee als je annuleert.
Vluchten hoef je niet zo lang van te voren te boeken. Wacht tot het najaar en kijk hoe het er dan voor staat.
Marianne
Sorry, ik geloof niet dat iets ervaar wat ook maar in de buurt kom van panische angst. En als ik het ervaar is het m.b.t. Corona in het algemeen en niet m.b.t. een vakantie.
De vraag is natuurlijk hoe slecht dit uitpakt voor mij als individuele reiziger, als ik even egoïstisch redeneer. Ik wil er pas over 15 maanden zijn, ik ben geen arme Amerikaan en een slechte dollar levert mij volgens mij alleen maar financieel voordeel op. Toch?Superdork1 schreef: ↑28 mar 2020, 20:09Ik zou nu nog niet gaan boeken voor een nieuwe vakantie, eerst maar eens kijken hoe het allemaal gaat uitpakken de komende tijd. Het is inmiddels duidelijk dat Amerika de volle laag gaat krijgen te beginnen met NY. Er zijn nu al 120.000 besmettingen, anderhalf keer zoveel als in China, en de piek in NY wordt pas over 3-4 weken verwacht. As we speak stoomt de USNS Comfort op richting NY, dat zijn 1000 extra ziekenhuisbedden. Laten we hopen dat het voldoende is. De rest van Amerika loopt weer 4-6 weken achter op NY maar gaat ongetwijfeld ook nog aan de beurt komen.
De gevolgen van de corona pandemie kunnen wel eens groot zijn voor Amerika. Voor het rijke deel van de bevolking is voldoende medische zorg voorhanden, maar hoe gaat de arme Amerikanen reageren? De werkeloosheid loopt nu al hard op en Trump heeft de National Guard opgeroepen om in actieve dienst te treden. Vooral in de grote steden denk ik dat het wel eens compleet uit de hand kan gaan lopen.
Ik wil niet te negatief over komen, maar ik denk dat het beter is om de ontwikkelingen de komende tijd goed te volgen voordat je een nieuwe reis gaat boeken. We moeten blij zijn dat we in Nederland een goed sociaal en financieel vangnet hebben waarmee we door deze crisis gaan komen.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Berichten: 8257
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Corona virus / Travel ban
Het lijkt mij dat over 15 maanden de boel wel weer open is. Kalm aan eens gaan kijken wat je al kan en wil boeken, en zorgen dat alles wat je boekt pas ter plekke betaald moet worden en annuleerbaar is, daar kan je je nooit een buil aan vallen.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Berichten: 2873
- Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Corona virus / Travel ban
Wij zijn volop plannen aan het maken, maar gaan voorlopig niks boeken. We zorgen dat we verschillende scenario's op de plank hebben liggen, zodat we in kunnen spelen op een wegbrengcamper in het voorjaar vanuit verschillende startpunten of een relocation verderop in het jaar, ook vanuit verschillende startpunten. Hierin nemen we dan de luchthavens mee waarop AirCanada vliegt, omdat we daar een voucher van hebben.
ZIet alles er weer goed uit, dan hoeven we alleen nog maar te boeken.
En dan hebben we in de tussentijd ook nog wat leuks te doen
ZIet alles er weer goed uit, dan hoeven we alleen nog maar te boeken.
En dan hebben we in de tussentijd ook nog wat leuks te doen

-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 17 mar 2015, 20:23
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Locatie: België
Re: Corona virus / Travel ban
Hoi Iedereen,
Louter informatief: Na verschillende pogingen is het geluk om een cash refund te verkrijgen via British Airways. Het lukt enkel telefonisch (buiten de UK via 0044 203 25 00 145). Je moet verschillende pogingen doen om in de queue te geraken, en je wordt enkel geholpen als je vlucht vertrekt binnen de 72. Als je de computer stem hoort dat ze high call volumes hebben, zit je niet in de queu en kan je opleggen.
Zodra je in het keuze menu terecht komt, kies je 1 voor refunds and zit je in de queu.
Eenmaal ik iemand aan de lijn had ging het allemaal vlot. Een aangename jongeman, we hebben wat ervaringen gedeeld over de huidige situatie in de UK vs Belgie, en na het antwoorden van enkele standaard vragen (namen, vluchtroute, creditcard check) en definitieve bevestiging dat ik voor cash opteer, brengt hij alles in orde. Betaling zou moeten geschieden binnen de 14 dagen, wat in mijn ogen meer dan redelijk is.
Mocht er dus nog iemand met BA vliegen en niet goed weet hoe hij het moet aanpakken (online tonen ze enkel de voucher), wachten tot binnen de 72u van vertrek en bellen maar
.
Succes!
Louter informatief: Na verschillende pogingen is het geluk om een cash refund te verkrijgen via British Airways. Het lukt enkel telefonisch (buiten de UK via 0044 203 25 00 145). Je moet verschillende pogingen doen om in de queue te geraken, en je wordt enkel geholpen als je vlucht vertrekt binnen de 72. Als je de computer stem hoort dat ze high call volumes hebben, zit je niet in de queu en kan je opleggen.
Zodra je in het keuze menu terecht komt, kies je 1 voor refunds and zit je in de queu.
Eenmaal ik iemand aan de lijn had ging het allemaal vlot. Een aangename jongeman, we hebben wat ervaringen gedeeld over de huidige situatie in de UK vs Belgie, en na het antwoorden van enkele standaard vragen (namen, vluchtroute, creditcard check) en definitieve bevestiging dat ik voor cash opteer, brengt hij alles in orde. Betaling zou moeten geschieden binnen de 14 dagen, wat in mijn ogen meer dan redelijk is.
Mocht er dus nog iemand met BA vliegen en niet goed weet hoe hij het moet aanpakken (online tonen ze enkel de voucher), wachten tot binnen de 72u van vertrek en bellen maar

Succes!
Re: Corona virus / Travel ban
Dank voor de informatie. Wij vliegen ook via BA en zouden vertrekken op 25 april, maar ook dat gaat vast niet door. De optie voor een voucher is nu al aanwezig, maar dat wil ik liever niet. Ik wil bij een volgende boeking de vrijheid hebben om te kiezen voor welke maatschappij dan ook en niet perse via BA. Ik wilde zelf ook al wachten tot 72u van te voren, maar dit bericht stemt mij blij. Dus nog maar even een paar weekjes wachten en dan bellen met ze.
Dank voor het delen!
Dank voor het delen!
Laatst gewijzigd door Aricon op 30 mar 2020, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is niet toegestaan bovenliggende berichten volledig te quoten --> quote verwijderd.
Reden: Het is niet toegestaan bovenliggende berichten volledig te quoten --> quote verwijderd.
Re: Corona virus / Travel ban
Net een mail van Expedia, we krijgen een airline tegoed. We zouden 24/4 vliegen met united. Hebben een pakketreis geboekt incl auto en accommodatie. Daar wordt niets over gezegd. Enkel over het tegoed voor de vlucht. In hoeverre zijn ze verplicht de gehele reissom terug te storten op onze rekening. Weet iemand dit?
- Inges
- Amerikakenner
- Berichten: 883
- Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Locatie: Zaandam
- Contacteer:
Re: Corona virus / Travel ban
Als ik KLM goed begrijp dan mag je annuleren van alle vluchten met vertrek tot 31 mei maar mag je ook later voor die vlucht een voucher aanvragen zodat de voucher langer geldig is. Je hebt tot 30 september om de voucher aan te vragen. Dan kun je dus zelfs nog op vakantie in 2022 (als je maar voor sept 2021 boekt.)
Van de KLM website:
Van de KLM website:
Did you book a flight with a scheduled departure until 31 May 2020? If your flight was cancelled by KLM or if you decided to cancel your flight, you are entitled a refund in the form of a travel voucher. Your travel voucher will have the value of your original ticket. It is valid to use within 1 year after the date of issue and can be used on KLM, Air France, Delta, and Virgin Atlantic flights. The travel date doesn’t have to be within this year. The voucher is refundable after 1 year from the date of issue.
You can request a travel voucher until 30 September 2020, even if your original travel date has already passed. This way, you can rest assured you can travel at a later date.
Because of the overwhelming volume of requests, it can take multiple weeks to receive the voucher via e-mail. We’ll handle the request based on the departure date.
Did you book via a travel agent? You don’t have to go to your travel agent, but can request this voucher yourself.
-
- Amerikakenner
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Corona virus / Travel ban
Mijn dochter en haar vriend hebben ook bij British Airways geboekt, 300 euro aanbetaald en moeten begin april het restant betalen (of boeking laten vervallen en 300 euro kwijt). Het gaat om vertrek op 21 mei.Kobrakai schreef: ↑29 mar 2020, 13:39Hoi Iedereen,
Louter informatief: Na verschillende pogingen is het geluk om een cash refund te verkrijgen via British Airways. Het lukt enkel telefonisch (buiten de UK via 0044 203 25 00 145). Je moet verschillende pogingen doen om in de queue te geraken, en je wordt enkel geholpen als je vlucht vertrekt binnen de 72. Als je de computer stem hoort dat ze high call volumes hebben, zit je niet in de queu en kan je opleggen.
Zodra je in het keuze menu terecht komt, kies je 1 voor refunds and zit je in de queu.
Eenmaal ik iemand aan de lijn had ging het allemaal vlot. Een aangename jongeman, we hebben wat ervaringen gedeeld over de huidige situatie in de UK vs Belgie, en na het antwoorden van enkele standaard vragen (namen, vluchtroute, creditcard check) en definitieve bevestiging dat ik voor cash opteer, brengt hij alles in orde. Betaling zou moeten geschieden binnen de 14 dagen, wat in mijn ogen meer dan redelijk is.
Mocht er dus nog iemand met BA vliegen en niet goed weet hoe hij het moet aanpakken (online tonen ze enkel de voucher), wachten tot binnen de 72u van vertrek en bellen maar.
Succes!
Zou je op basis van bovenstaande adviseren om het restant te betalen en er dan op te gokken dat de vluchten gecandelled worden en ze zo het geld terug kunnen krijgen? Of beter verlies van 300 euro nemen en restant niet betalen?
- asv60
- Amerika-expert
- Berichten: 1975
- Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
- Aantal x V.S. bezocht: 40
- Locatie: Noord-Holland
Re: Corona virus / Travel ban
Pas vandaag zijn onze transatlantische vluchten geannuleerd. De binnenlandse vluchten zijn omgeboekt, heel bijzonder!
Ik heb geboekt bij Budgetair 17 April -7 Mei AMS-DTW-MCO en RSW-ATL-AMS eerste 3 vluchten zijn met Delta en laatste vlucht is met KLM.
Nu staat er op de KLM site dat de reis gedeeltelijk is omgeboekt en dat ik voor de resterende vluchten contact met hun moet opnemen.
Maar ik heb ook een mail van BudgetAir gehad waarin staat dat ik niks hoef te doen. Zij krijgen bericht van de luchtvaartmaatschappij dat de vlucht geannuleerd is . Zij gaan dan checken of er recht is op restitutie.
Wat is nou wijsheid? Toch KLM of Delta bellen, of wachten tot ik vanzelf bericht van Budgetair krijg?
En dat nog een vraag: kun je beter een voucher vragen of gelijk omboeken? Zou één van de twee financieel voordeliger uitpakken?
Ik heb geboekt bij Budgetair 17 April -7 Mei AMS-DTW-MCO en RSW-ATL-AMS eerste 3 vluchten zijn met Delta en laatste vlucht is met KLM.
Nu staat er op de KLM site dat de reis gedeeltelijk is omgeboekt en dat ik voor de resterende vluchten contact met hun moet opnemen.
Maar ik heb ook een mail van BudgetAir gehad waarin staat dat ik niks hoef te doen. Zij krijgen bericht van de luchtvaartmaatschappij dat de vlucht geannuleerd is . Zij gaan dan checken of er recht is op restitutie.
Wat is nou wijsheid? Toch KLM of Delta bellen, of wachten tot ik vanzelf bericht van Budgetair krijg?
En dat nog een vraag: kun je beter een voucher vragen of gelijk omboeken? Zou één van de twee financieel voordeliger uitpakken?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
- Frasi
- Amerika-expert
- Berichten: 2158
- Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Corona virus / Travel ban
Ik heb ook bij Budgetair geboekt (KLM ticket).
Budgetair geeft inderdaad aan dat je niet hen maar rechtstreeks de airline kan benaderen (wat normaal niet zo is).
Dus annuleren en een voucher aanvragen kan nu via de site van KLM. Dat heb ik intussen gedaan en wacht nu een paar dagen op reactie/voucher.
Omboeken is nu geen optie want ik heb geen alternatieve data direct beschikbaar: we gaan/gingen met een familie van 6 en weten nu nog niet wanneer en of we nog naar dezelfde locatie willen (was niet naar de VS).
Volgens mij is financieel weinig verschil tussen omboeken of een voucher. Uitgangspunt is het bedrag dat je betaald had: is je omgeboekte vlucht duurder, moet je bijbetalen.
Budgetair geeft inderdaad aan dat je niet hen maar rechtstreeks de airline kan benaderen (wat normaal niet zo is).
Dus annuleren en een voucher aanvragen kan nu via de site van KLM. Dat heb ik intussen gedaan en wacht nu een paar dagen op reactie/voucher.
Omboeken is nu geen optie want ik heb geen alternatieve data direct beschikbaar: we gaan/gingen met een familie van 6 en weten nu nog niet wanneer en of we nog naar dezelfde locatie willen (was niet naar de VS).
Volgens mij is financieel weinig verschil tussen omboeken of een voucher. Uitgangspunt is het bedrag dat je betaald had: is je omgeboekte vlucht duurder, moet je bijbetalen.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-expert
- Berichten: 5469
- Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
- Aantal x V.S. bezocht: 69
- Locatie: West-Brabant NL
Re: Corona virus / Travel ban
Er is bij KLM voordeel met omboeken en vóór 1 december vertrekken: Dan kun je omboeken naar iedere vlucht in dezelfde klasse als oorspronkelijk geboekt, dus ook als dat ticket duurder is dan het oorspronkelijke, zonder bijbetalen.
Bron: https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepar ... /index.htm
-
- Amerikakenner
- Berichten: 1204
- Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Corona virus / Travel ban
Trump heeft zijn pasen doel uitspraak laten varen en spreekt nu van hervatting van het normale leven in juni. Iets realistischer maar nog steeds heel optimistisch als je het mij vraagt.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
- asv60
- Amerika-expert
- Berichten: 1975
- Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
- Aantal x V.S. bezocht: 40
- Locatie: Noord-Holland
Re: Corona virus / Travel ban
Heb je het dan over deze zin: Is your new travel date until and including 30 November 2020? You can change your travel dates if the same travel class as mentioned on your original ticket is available.harryh schreef: ↑29 mar 2020, 20:37Er is bij KLM voordeel met omboeken en vóór 1 december vertrekken: Dan kun je omboeken naar iedere vlucht in dezelfde klasse als oorspronkelijk geboekt, dus ook als dat ticket duurder is dan het oorspronkelijke, zonder bijbetalen.
Bron: https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepar ... /index.htm
Kan ik dan zonder bijbetaling bv een rechtstreekse vlucht in economy class boeken ondanks dat deze veel duurder is dan mijn originele ticket van KLM/Delta?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
-
- Amerika-expert
- Berichten: 5469
- Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
- Aantal x V.S. bezocht: 69
- Locatie: West-Brabant NL
Re: Corona virus / Travel ban
Ja die zin gaat het om.
Zolang het maar dezelfde code van de boekingsklasse is (Y, V enz). Je vindt dat in je huidige ticket.
Vanaf 1 december vertrekken wordt het wel bijbetalen als het nieuwe ticket duurder is:
If your new travel date is from 1 December 2020 onwards, you can change your travel dates if the same fare type as mentioned in your original ticket is available. If you change to a higher fare type, you may need to pay the fare difference.
- asv60
- Amerika-expert
- Berichten: 1975
- Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
- Aantal x V.S. bezocht: 40
- Locatie: Noord-Holland
Re: Corona virus / Travel ban
Boekingsklasse Y,V etc zie ik nergens staan op mijn boeking. Zie alleen maar staan: Klasse Economy.
Ook als ik een nieuwe vlucht ga zoeken zie ik nergens welke boekingsklasse het is.
Waar vind ik dat dan precies? Wil wel een beetje voorbereid zijn als ik ga bellen.
Ook als ik een nieuwe vlucht ga zoeken zie ik nergens welke boekingsklasse het is.
Waar vind ik dat dan precies? Wil wel een beetje voorbereid zijn als ik ga bellen.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
-
- Amerika-expert
- Berichten: 5469
- Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
- Aantal x V.S. bezocht: 69
- Locatie: West-Brabant NL
Re: Corona virus / Travel ban
Als je bij KLM hebt geboekt krijg je per email één algemene boekingsbevestiging en per passagier een email met een pdf. In die pdf staat
Class: Economy
Booking class: Y (of een andere)
Class: Economy
Booking class: Y (of een andere)
Re: Corona virus / Travel ban
Goedemorgen,
Ik probeer me zo goed mogelijk in te lezen hier, onze vlucht is op 17 juli. Of zou op 17 juli zijn, wij wachten rustig af (steeds wel minder gerust overigens). We hebben rechtstreeks geboekt bij Lufthansa, maar beide vluchten worden door United uitgevoerd.
Als het gaat om annuleren/refund/voucher etc, moet ik dan de berichtgeving rondom Lufthansa volgen of die van United? Ik vind het lastig!
Bedankt en iedereen veel sterkte!
Ik probeer me zo goed mogelijk in te lezen hier, onze vlucht is op 17 juli. Of zou op 17 juli zijn, wij wachten rustig af (steeds wel minder gerust overigens). We hebben rechtstreeks geboekt bij Lufthansa, maar beide vluchten worden door United uitgevoerd.
Als het gaat om annuleren/refund/voucher etc, moet ik dan de berichtgeving rondom Lufthansa volgen of die van United? Ik vind het lastig!
Bedankt en iedereen veel sterkte!
-
- Amerikafan
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Locatie: Den Haag
Re: Corona virus / Travel ban
Daarvoor zul je bij Lufthansa moeten zijn. Je vluchtnummer begint met LH?
Het kan natuurlijk geen kwaad om de United berichtgeving in de gaten te houden, zeker mbt het doorgaan van je vlucht.
Wij hadden een Eurowings vlucht geboekt via Lufhansa mét LH vluchtnummer, voor dingen zoals stoelreservering werden we doorverwezen naar Eurowings maar voor vragen en regelingen mbt annuleren en refund moest ik bij Lufthansa zijn.
Het kan natuurlijk geen kwaad om de United berichtgeving in de gaten te houden, zeker mbt het doorgaan van je vlucht.
Wij hadden een Eurowings vlucht geboekt via Lufhansa mét LH vluchtnummer, voor dingen zoals stoelreservering werden we doorverwezen naar Eurowings maar voor vragen en regelingen mbt annuleren en refund moest ik bij Lufthansa zijn.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 7651 Weergaves
-
Laatste bericht door Amarens