Je reis is voor 31 mei, dus je valt onder het ruime omboekbeleid. Dit houdt in dat je tot en met 30 september een verzoek tot omboeking kan indienen. Als je nieuwe gewenste vluchtdata voor 30 november vallen, hoef je geen tariefverschil te betalen mits er plaats is in dezelfde reisklasse.cvr schreef: ↑31 mar 2020, 12:41Ook ik ben benieuwd naar jullie mening/advies:
wij hebben geboekt met KLM DUS-AMS-LAX op 2 mei en 9 mei retour. Wij gaan er uiteraard vanuit dat dit niet doorgaat en ik las in dit topic een interessante mogelijkheid om om te boeken naar een andere datum tegen gelijke kosten in dezelfde cabine (economy). Dat heeft voorlopig onze voorkeur.
Nu heeft KLM onze heenreis verzet van zaterdag 2 mei naar vrijdag 1 mei en het is me niet helemaal duidelijk wat daar de gevolgen van (kunnen) zijn. Blijven alle rechten op omboeken gelijk op deze nieuwe reis of moeten we nu in actie komen?
Je kunt zelfs de vluchten laten gaan om eventueel af te wachten of ze geannuleerd worden (je krijgt dan een voucher die na een jaar ongebruikt inwisselbaar is voor geld); je ticket blijft in ieder geval geldig tot 30 september om gebruik te kunnen maken van de omboek/voucher opties. Ook als de vlucht doorging maar je deze niet genomen hebt.