Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De eeuwige vooroordelen, welke zijn waar, welke niet?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Bjorn006
Amerika-ontdekker

Bericht door Bjorn006 »

Hoe zit het eigenlijk met het verschil in mentaliteit tussen de regio's in de VS? Ik merk bijvoorbeeld regelmatig vijandigheid tussen mensen uit het zuiden en uit het noorden (yankees). Ook heb ik me al laten vertellen dat de mensen in het zuiden meestal vriendelijker en braver zijn dan in het noorden.

Iemand al ervaring met dit?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik merk bijvoorbeeld regelmatig vijandigheid tussen mensen uit het zuiden en uit het noorden (yankees).
Hoe merk jij die dan? Besteed je veel tijd met mensen uit het zuiden of uit het noorden? De enige keer, dat ik echt nog een ouderwetse vijandigheid bemerkte, was toen we een Ghost Tour in Old Town Alexandria, Virginia, deden en de gids boos sprak over hoe de Noorderlingen de grafstenen in op de begraafplaats bij het Presbyterian Meeting House als picknicktafels gebruikten.

De Burgeroorlog is nog geen 150 jaar geleden en de oude sentimenten spelen, vooral op het platteland (waar je in het zuiden nog regelmatig de Confederate vlag ziet hangen), nog best door. Maar om nu van "vijandigheid" te spreken, nee.
Ook heb ik me al laten vertellen dat de mensen in het zuiden meestal vriendelijker en braver zijn dan in het noorden.
De mentaliteit in het zuiden is inderdaad over het algemeen meer relaxed en de mensen komen, doordat ze minder gehaast zijn misschien, vriendelijker over. Of ze braver zijn? Geen idee.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Bjorn006 schreef:Hoe zit het eigenlijk met het verschil in mentaliteit tussen de regio's in de VS?
Die verschillen kunnen aanzienlijk zijn, en dat is ook niet verbazend bij zo'n groot land als de U.S. In het veel kleinere Belgie bestaan er al talloze verschillen tussen West-Vlamingen en Brabanders.
Ik merk bijvoorbeeld regelmatig vijandigheid tussen mensen uit het zuiden en uit het noorden (yankees). Ook heb ik me al laten vertellen dat de mensen in het zuiden meestal vriendelijker en braver zijn dan in het noorden.?
Braver zijn ze beslist niet, als men naar de misdaadstatistieken kijkt. Ze maken misschien de indruk wat traditioneler te zijn, maar hebben wel de hoogste echtscheidingscijfers. Vriendelijker zijn ze misschien wel, maar dat is meer een plattelandsverschijnsel dat men elders ook aantreft. Zo zijn de mensen in New York City gemiddeld niet de meest vriendelijke en beleefde Amerikanen. Voor vriendelijke New Yorkers moet je de stad uit en naar het platteland van de staat New York. In de midwest is men over het algemeen ook erg beleefd en vriendelijk.

Vijandigheid tussen noord en zuid is er niet of nauwelijks. Wel is er enig oud zeer. Er is destijds, op het laatst van de burgeroorlog, veel vernield in het zuiden. Complete steden werden weggevaagd. Dat heeft sporen nagelaten.

--john
Bjorn006
Amerika-ontdekker

Bericht door Bjorn006 »

Petra/VS schreef:
Hoe merk jij die dan? Besteed je veel tijd met mensen uit het zuiden of uit het noorden?
Dat baseer ik enkel op mijn contacten met Amerikanen en wat ik lees op het internet ed.

Daarstraks was ik op een site waar mensen meningen geven over de plaatsen waar ze al gewoond hebben. Die paar meningen staan natuurlijk niet voor iedereen, maar het viel me op dat nogal wat mensen die op verschillende plaatsen gewoond hebben de mentaliteit in het zuiden verkiezen. Omdat ze er inderdaad vriendelijker en relaxter zouden zijn (zou bij mij helemaal niet zo zijn met zo'n warm klimaat :P ) en de mensen uit het noorden waren volgens hun even koud en saai als hun koudere klimaat.

Nu goed, om te zeggen dat iedereen uit het zuiden of het noorden zus of zo is gaat natuurlijk niet. Al kan er natuurlijk wel een meerderheid zijn die een bepaalde mentaliteit heeft.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer