Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Investeren in real estate/sparen voor pensioen in de VS
-
- Amerika-expert
"Zet elk jaar $20.000 opzij".
Niet om het een of ander, maar wie kan dit zich veroorloven? Toen ik jong was zijn er jaren geweest, dat ik niet eens $20.000 in totaal verdiende. Laat staan dat ik zo'n riant inkomen had, dat ik $20.000 "over" had. Want ik neem aan dat als je begint aan speculeren -- met huizen of met aandelen -- dat je je er dan op voor moet bereiden dat je dit geld ook kwijt kan raken.
En als je een tegenslag(je) hebt, dan kun je het allemaal wel vergeten.
Niet om negatieef te zijn, alleen maar realistisch. Ik ben verder ook altijd iemand geweest, die niet op rijke ouders/familieleden terug kon vallen.
Niet om het een of ander, maar wie kan dit zich veroorloven? Toen ik jong was zijn er jaren geweest, dat ik niet eens $20.000 in totaal verdiende. Laat staan dat ik zo'n riant inkomen had, dat ik $20.000 "over" had. Want ik neem aan dat als je begint aan speculeren -- met huizen of met aandelen -- dat je je er dan op voor moet bereiden dat je dit geld ook kwijt kan raken.
En als je een tegenslag(je) hebt, dan kun je het allemaal wel vergeten.
Niet om negatieef te zijn, alleen maar realistisch. Ik ben verder ook altijd iemand geweest, die niet op rijke ouders/familieleden terug kon vallen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voorbeeldje dan. Ik kocht een duplex van iemand die in scheiding lag en het onder marktwaarde verkocht (gehoord via via)amerikafan schreef:Nou, de key om rijk te worden is dus heel simpel.
Zet elk jaar 20.000 USD/EUR opzij en investeer dat als down payment van 20% in een huis van 100.000 USD/EUR met een rendement van x%. Koop dus liefst foreclosures. Dan is de prijs onder de marktwaarde en het rendement nog hoger. Doe dat tien jaar lang en je passieve inkomen is hoger dan iemand die fulltime tegen een minimumloon werkt. Als je thuis bij je ouders woont en nog jong bent zoals ik, dan is dat dus nie tmoeilijk (alleen studeer ik nu nog fulltime, dus moet hjet nog alleen in praktijk brengen kijken of de theorie waar is, dus in praktijk brengen).
Vraag aan NED IN MO en andere investeerders. Hoe hoog is het rendement op je ca$h investering?
ALs je bijvoorbeeld 20.000 ca$h investeert en 80.000 lent voor een huis van 100.000. Hoe groot zijn de net cash flows in verhouding tot de cash die je hebt geinvesteerd in procenten? Volgens mij is 10% makkelijk haalbaar?? Ik denk dat als de banken je kennen je met 20% down payment een interest only mortage kunt krijgen?
Kocht het ding met een tijdelijke interest only lening. Property appraised voor 110000. heb de boel opgeknapt en 6 maanden later appraisal voor $120000. heb toen geherfinancierd voor 85000 en had toen meer dan 20% eigen waarde in het pand.
Kosten lening 550 per maand en verhuur voor $1000.
Simpel gezegd bruto winst 450 per maand zonder investering van mezelf
Heb dus jaarlijks een extra inkomen gegenereerd van 5400 dollar zonder dat er maar een cent van mezelf inzit.
Daarbij stijgt de waarde van mijn bezit ook nog eens en ga ik binnenkort de huur wat verhogen (is reeds 3 jaar hetzelfde)
Daarbij heb ik dus ook reeds 35000 dollar aan kapitaal opgebouwd
-
- Amerika-ontdekker
Hmm, zijn houten huizen dan zo zwak? In Texas staan wél veel huizen die grotendeels van baksteen gemaakt zijn, en duurder zijn die niet.Voor het geld waar je hier een rijtjeshuis voor koopt (zeg maar 2 ton) nog niet eens.. heb je in de VS een huis met 2 badkamers, 7 slaapkamers en een lap grond erbij waar je U tegen zegt
Maar goed, feit is dan wel dat álles in je huis van hout is (komt geen baksteen aan te pas). dus 1 goede windstoot en je kan vertrekken
Laatst gewijzigd door Bjorn006 op 06 apr 2007, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- Color01
- Amerika-expert
Zo als ik eerder zei...Bjorn006 schreef: Hmm, zijn houten huizen dan zo zwak? In Texas staan wél veel huizen die grotendeels van baksteen gemaakt zijn, en duurder zijn die niet.
wij hebben in 2003 Hurricane Isabel over ons heen gehad... dat was een hurricane van een categorie 5 .. en wij hadden helemaal geen schade aan ons huis.
En die huizen wat je meestal ziet van baksteen is een beetje nep..want het hele huis is opgetrokken van hout en de buitenkant is afgezet met baksteen.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mag ik even voor alle duidelijkheid stellen dat wat daar onder 'Kastelke' in cursief staat, niet MIJN woorden zijn, maar wel die van iemand anders die ik in mijn bericht aanhaal?Bjorn006 schreef:marcuscj schreef: Hmm, zijn houten huizen dan zo zwak? In Texas staan wél veel huizen die grotendeels van baksteen gemaakt zijn, en duurder zijn die niet.

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Note mod: Het komt inderdaad vrij regelmatig voor, dat er slordig ge-quote wordt. Ik probeer het meestal te verbeteren, maar mensen let op hoe je quote.
Quote van het originele bericht, waar je op wilt antwoorden. Anders wordt het al gauw onoverzichtelijk en gebeuren dingen als hierboven, waarbij het onduidelijk is, wie wat heeft geschreven. Vooral in discussies is dat heel verwarrend.
Quote van het originele bericht, waar je op wilt antwoorden. Anders wordt het al gauw onoverzichtelijk en gebeuren dingen als hierboven, waarbij het onduidelijk is, wie wat heeft geschreven. Vooral in discussies is dat heel verwarrend.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-ontdekker
Een tijdje geleden op NGC was er een programma over tornado's. Uit een test bleek dat het rondvliegend puin (bijvoorbeeld een plank) vanaf een bepaalde snelheid (een windsnelheid die door veel tornado's gehaald werd, weet niet precies hoeveel) zonder probleem een houten huis kan doorboren. Ook zo'n huis met van die fake (gips?) muren werd een schietkraam. Enkel een echt bakstenen huis bood voldoende bescherming.Color01 schreef:
Zo als ik eerder zei...
wij hebben in 2003 Hurricane Isabel over ons heen gehad... dat was een hurricane van een categorie 5 .. en wij hadden helemaal geen schade aan ons huis.
Anyway het zal wsl van veel factoren afhangen. Kwaliteit van het materiaal, of het fatsoenlijk gebouwd is...
Ik vond het vroeger trouwens altijd raar dat men in de VS met hun hurricanes en tornado's zoveel houten huizen heeft en wij hier alles in stevig beton en baksteen. Ik vermoed dat het te maken heeft met de beschikbare grondstoffen? Of eerder traditie?
Volgens mij was die school in Alabama waar laatst 15 leerlingen zijn omgekomen bij een tornado van steen. Je kent de kracht van die wind niet!
Trouwens, waar zijn de daken in Belgie van gemaakt? Die pannen liggen op hout, en als er daar een tornado zou voorkomen is je dak ook weg, en daarna de rest van je huis ook. Ik heb foto's gezien van houten palen die door steen gegaan zijn. Die kracht kun je je niet voorstellen.
En over aardbevingen; in het zuiden van Nederland was een keer een aardbeving, het centrum lag vlakbij Herkenbosch waar wij jaren ervoor woonden, en in het huis waar we gewoond hadden zat een flinke scheur. En dat was nog maar een klein aardbevinkje.
De manier van bouwen heeft denk ik ook te maken met voorradige grondstoffen en traditie. Het een hoeft niet slechter dan het ander te zijn, alleen anders.
Trouwens, waar zijn de daken in Belgie van gemaakt? Die pannen liggen op hout, en als er daar een tornado zou voorkomen is je dak ook weg, en daarna de rest van je huis ook. Ik heb foto's gezien van houten palen die door steen gegaan zijn. Die kracht kun je je niet voorstellen.
En over aardbevingen; in het zuiden van Nederland was een keer een aardbeving, het centrum lag vlakbij Herkenbosch waar wij jaren ervoor woonden, en in het huis waar we gewoond hadden zat een flinke scheur. En dat was nog maar een klein aardbevinkje.
De manier van bouwen heeft denk ik ook te maken met voorradige grondstoffen en traditie. Het een hoeft niet slechter dan het ander te zijn, alleen anders.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met houtskelet bouw kun je veel gevarieerder bouwen dan met beton
Het zou best eens kunnen omdat je in nederland op heipalen bouwt niet met hout kan werken. Er wordt hier trouwens ook best veel met beton gewerkt hoor. Alleen is alles wat bovengronds is vaak van hout gemaakt.
Ander voordeel is dat ik geen klopboor machine nodig heb om een schilderijtje op te hangen
Het zou best eens kunnen omdat je in nederland op heipalen bouwt niet met hout kan werken. Er wordt hier trouwens ook best veel met beton gewerkt hoor. Alleen is alles wat bovengronds is vaak van hout gemaakt.
Ander voordeel is dat ik geen klopboor machine nodig heb om een schilderijtje op te hangen

Yep Enterprise Highschool, geheel van block beton en stenen, enorme gaten zitten erin. Ik geloof dat het CA is waar ze zelfs liever hout zien dan beton (voor aardbevingsverzekeringen geloof ik)ANY schreef:Volgens mij was die school in Alabama waar laatst 15 leerlingen zijn omgekomen bij een tornado van steen. Je kent de kracht van die wind niet!
Heel vaak zie je trouwens dat er een hout skelet wordt neergezet en dat er dan een stenen muur omheen gezet wordt die verankerd is in het hout (dus niet andersom). En inderdaad als ik een schilderij ophang moet ik meestal alleen een "stud" vinden of zo in het gips met een speciaal boutje. Een klopboor machine is hier dan ook niet een allerdaags stuk gereedschap

Wat Ned in MO zegt kan overal in Amerika, je moet alleen de goede deals zien te vinden, wat betekend dat je moet "netwerken". Laat het iedereen weten dat je opknappers koopt of "distressed" huizen etc.. etc.. Op een gegeven moment komen de deals naar jouw toe en hoef je niet meer te zoeken.
Een bankier hier in Dothan die een goede vriend van ons is zei: "It's does not matter for how MUCH you are buying/selling, It's HOW you finance it". Zero down deals are out there, je moet ze alleen vinden of zelf creeren.
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Dan mag jij toch is naar ons dak komen kijken, daar is geen gram hout in verwerkt. Waar ik niet mee wil beweren dat ons huis een orkaan van categorie 5 zal overleven.ANY schreef:Trouwens, waar zijn de daken in Belgie van gemaakt? Die pannen liggen op hout, en als er daar een tornado zou voorkomen is je dak ook weg, en daarna de rest van je huis ook. Ik heb foto's gezien van houten palen die door steen gegaan zijn. Die kracht kun je je niet voorstellen.
Maar mij lijkt het toch van de zotte dat je houten huisjes zet in orkaan of tornado gebied, dat is vragen voor problemen. Dat hout beter is tegen aardbevingen kan ik me goed voorstellen.
-
- Amerika-ontdekker
Zowat de hele midwest staat vol houten huizen, en dat is tornado gebied. Ik denk echter dat de oppervlakte zooooo groot is, dat de kans dat een tornado jouw huis treft erg erg klein is.Chi Sin X schreef:
Maar mij lijkt het toch van de zotte dat je houten huisjes zet in orkaan of tornado gebied, dat is vragen voor problemen. Dat hout beter is tegen aardbevingen kan ik me goed voorstellen.
Ons dak ligt trouwens ook op houten planken hoor. Van die dikke die dwars liggen over de muren en dan dunnere daar weer dwars op met zo'n folie erover en dan de pannen erop.
-
- Amerika-ontdekker
Nog een vraagje over de cost of living. De verschillen zijn dus zeer groot over de hele VS. In Indiana heb je voor 200 grand een mooi huis, in LA heb je 500.000$ nodig voor iets fatsoenlijk, en de gemiddelde kosten zijn in vb LA ook hoger.
Maar hoe volgen de lonen dat nu eigenlijk? Zijn die mooi in verhouding zodat iemand in LA op het einde vd maand evenveel extra's kan kopen als iemand in Indiana met dezelfde job en een lager loon?
Maar hoe volgen de lonen dat nu eigenlijk? Zijn die mooi in verhouding zodat iemand in LA op het einde vd maand evenveel extra's kan kopen als iemand in Indiana met dezelfde job en een lager loon?
Niet altijd en niet noodzakelijkerwijze. Voor de IT-sector bijvoorbeeld valt de beste verhouding tussen inkomen en prijsniveau tegenwoordig te vinden in sommige steden in Texas. De hoogste salarissen worden echter betaald in de Bay Area in Californie. Werknemers in de high-tech-sectoren wonen vaak gedurende hun werkzame leven in een 'duur' deel van het land, en verhuizen in de nadagen van hun carriere, of wanneer ze het wat rustiger aan gaan doen, naar een goedkoper gebied. Werkgevers zouden soms ook wel naar zo'n goedkoop gebied willen, maar vinden dan moeilijk geschikt personeel e.d.Bjorn006 schreef:Maar hoe volgen de lonen dat nu eigenlijk? Zijn die mooi in verhouding zodat iemand in LA op het einde vd maand evenveel extra's kan kopen als iemand in Indiana met dezelfde job en een lager loon?
--john
- TedjevanEs
- Amerikakenner
Yep ben ik het helemaal mee eens. Woon nu in het drukke South Florida, maar heb daar in ieder geval een goede job.JohnNJ schreef:
Werknemers in de high-tech-sectoren wonen vaak gedurende hun werkzame leven in een 'duur' deel van het land, en verhuizen in de nadagen van hun carriere, of wanneer ze het wat rustiger aan gaan doen, naar een goedkoper gebied. Werkgevers zouden soms ook wel naar zo'n goedkoop gebied willen, maar vinden dan moeilijk geschikt personeel e.d.
--john
Mijn vrouw en ik zouden liever bij haar familie in Upstate NY willen wonen, goedkoper, landelijker, rustiger etc etc....Maar geen goed betaalde jobs of gewoon weinig werkgelegenheid, maar als we uit gewerkt zijn......
Dan zijn we weg uit South Florida, ik heb trouwens veel collega's die het zelfde denken/willen.
groetjes uit Coconut Creek FL
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 32 Reacties
- 6834 Weergaves
-
Laatste bericht door biancaatje73
-