Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Corona virus / Travel ban
Re: Corona virus / Travel ban
https://www.foxnews.com/travel/social-d ... s-pandemic
Nieuw boarding systeem van delta
Dit zal voorlopig wel blijven. Fijn dat ze ontwikkelen, ze gaan tenslotte straks gewoon allemaal weer vliegen.
Nieuw boarding systeem van delta
Dit zal voorlopig wel blijven. Fijn dat ze ontwikkelen, ze gaan tenslotte straks gewoon allemaal weer vliegen.
Ik zie net dat onze vluchten van AMS-SFO-HNL op 19 mei zijn gewijzigd. Is nu bijna 5 uur eerder vertrekken met zelfde aankomst, AMS-EWR-SFO-HNL. We vliegen met United, geboekt bij Cheaptickets. We hebben besloten om niet te gaan en hebben ook al alles zonder kosten kunnen annuleren, maar als we hiervoor alleen al een voucher kunnen krijgen vinden we dat prima. Het zal nog lastig worden om een voucher te kunnen krijgen, ben ik bang.
Ik wilde eerst afwachten tot United onze vlucht AMS-EWR op 29 mei zou annuleren, ze zouden volgens hun website die route niet meer vliegen tot en met mei. Dan zouden we een voucher krijgen en na een jaar refund.
Nu las ik hier dat op luchtvaartnieuws.nl vermeld stond dat United wel weer gaat vliegen op die route... Dat betekent dus niet zomaar afwachten want als ze vliegen zijn we het geld kwijt. We willen dus annuleren, via Cheaptickets. Dit kan niet via United (hebben hen gebeld). De regels van United zijn momenteel dat je kunt annuleren voor 30 april, dan krijg je een “open ticket” (zo noemde ze dat aan de telefoon) geldig voor 24 maanden na eerste aankoopdatum. Dat zouden wij nu al heel fijn vinden.
Op de website van Cheaptickets heb ik gelezen dat hun eigen annuleringsvoorwaarden € 50,00 p.p. zijn, maar als je het Premium pakket hebt (hebben wij), dan is annuleren (of wijzigen) gratis. Heeft iemand dit al gedaan via de website van Cheaptickets?
Nog een vraagje, weet iemand waar ik kan vinden of ons ticket een refundable ticket is? Ik zie dat nergens staan. De tickets beginnen met 016, slaat dat op refundable? Dat is me niet helemaal duidelijk.
Nu las ik hier dat op luchtvaartnieuws.nl vermeld stond dat United wel weer gaat vliegen op die route... Dat betekent dus niet zomaar afwachten want als ze vliegen zijn we het geld kwijt. We willen dus annuleren, via Cheaptickets. Dit kan niet via United (hebben hen gebeld). De regels van United zijn momenteel dat je kunt annuleren voor 30 april, dan krijg je een “open ticket” (zo noemde ze dat aan de telefoon) geldig voor 24 maanden na eerste aankoopdatum. Dat zouden wij nu al heel fijn vinden.
Op de website van Cheaptickets heb ik gelezen dat hun eigen annuleringsvoorwaarden € 50,00 p.p. zijn, maar als je het Premium pakket hebt (hebben wij), dan is annuleren (of wijzigen) gratis. Heeft iemand dit al gedaan via de website van Cheaptickets?
Nog een vraagje, weet iemand waar ik kan vinden of ons ticket een refundable ticket is? Ik zie dat nergens staan. De tickets beginnen met 016, slaat dat op refundable? Dat is me niet helemaal duidelijk.
- Wanderlust
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik vlieg 2 juli met Delta (geboekt via KLM) AMS > DTW > CLE en ben op dit moment echt keihard aan het hopen dat Delta annuleert...
Iemand die met Delta op DTW zou vliegen bij wie de vlucht is geannuleerd (ik zie nl dat ze nog steeds AMS-DTW vliegen)?
Ik heb al wel twee keer een vluchtwijziging gekregen voor het stuk DTW > CLE en CLE > DTW, maar volgens mij gaat het alleen om wijziging vluchtnummers...
Iemand die met Delta op DTW zou vliegen bij wie de vlucht is geannuleerd (ik zie nl dat ze nog steeds AMS-DTW vliegen)?
Ik heb al wel twee keer een vluchtwijziging gekregen voor het stuk DTW > CLE en CLE > DTW, maar volgens mij gaat het alleen om wijziging vluchtnummers...
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
DTW is een van de drie belangrijke hubs van Delta (ATL, MSP, en DTW). JFK en SEA zijn ook hubs, maar wat minder prominent in het netwerk aanwezig.
Ik verwacht dat DTW een van de laatste routes zal zijn die gedropt wordt. De frequentie zal wel teruggebracht worden. Normaal vliegt Delta 4 keer per dag AMS-DTW, maar voor mei is dat al teruggebracht naar 1 keer per dag en is alleen de vlucht in de middag overgebleven. Als het aanbod van passagiers ook in juni en juli achterblijft ligt het dus in de lijn der verwachting dat er een of meerdere vluchten uit gaan, en dat kan zodanig veel impact op je schema hebben dat je in aanmerking komt voor een refund. Maar 2 juli is nog ver weg, dus heb geduld..
Ik verwacht dat DTW een van de laatste routes zal zijn die gedropt wordt. De frequentie zal wel teruggebracht worden. Normaal vliegt Delta 4 keer per dag AMS-DTW, maar voor mei is dat al teruggebracht naar 1 keer per dag en is alleen de vlucht in de middag overgebleven. Als het aanbod van passagiers ook in juni en juli achterblijft ligt het dus in de lijn der verwachting dat er een of meerdere vluchten uit gaan, en dat kan zodanig veel impact op je schema hebben dat je in aanmerking komt voor een refund. Maar 2 juli is nog ver weg, dus heb geduld..
Wij hebben exact dezelfde vlucht op 29 mei, maar als ik inlog op united.com staat er bij “my trips” niet dat de vlucht gecanceld is. Bij jou wel?
@Terpies in MyTrips bij United staat hij niet als gecanceld of dergelijke, ook bij Cheaptickets niet, maar daar staat wel een rode streep door UA71, zonder verdere uitleg wat dat betekend. Heb jij rechtstreeks geboekt bij United?
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Vanmiddag mijn vlucht met Delta op 26 mei DUS-LAX zelf geannuleerd, kreeg meteen een eCredit en heb met bijbetaling van €2,11 een nieuwe vlucht geboekt met vertrek 8 september. Ik hoop van harte dat er dan weer gevlogen wordt en "normaal" vakantie gevierd kan worden.
Ook gratis helikoptervlucht via MyVegas kunnen omzetten naar september en hotels via MyVegas kunnen annuleren en reward teruggekregen binnen een uur.
Ook gratis helikoptervlucht via MyVegas kunnen omzetten naar september en hotels via MyVegas kunnen annuleren en reward teruggekregen binnen een uur.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
@HennyCox
Als de reis in september niet doorgaat, krijg je dan weer eCredit?
Als de reis in september niet doorgaat, krijg je dan weer eCredit?
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Ik zou het niet weten, maar volgens mij als Delta zelf annuleert of ze de vlucht meer dan 2 uur verschuiven mag ik weer herboeken.
Maar ik ga er vanuit dat het tegen die tijd wel weer "open" is. Zoniet, ik heb een vlucht (rechtstreeks) van slechts € 341, dus de schade is dan niet heel erg groot.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ik ben er absoluut nog niet zo zeker van dat tegen september alles terug normaal open is.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-expert
Deze moet je toch even toelichten. Op zich is het niet omdat KLM de vluchten annuleert dat dit gelijkstaat met niet het land in mogen. Je hebt een huurcontract en daar zijn voorwaarden aan verbonden. Maw als de annulatie een 25% betaling met zich meebrengt en men houd daaraan vast dan is er bitter weinig te discussIëren. Als er op dat moment nog een travel ban is is dat een ander verhaal natuurlijk, maar als er andere maatschappijen wel vliegen en het maw niet onmogelijk is om in de VS te geraken dan hang je volledig af van goodwill.jan de korte schreef: ↑13 apr 2020, 15:03Nu zijn mijn vluchten al geannuleerd door KLM, dus ik moet de camper ook wel annuleren maar wacht nog even af. Ben overigens niet van plan om 25% te betalen in dit geval, dus dat wordt nog een leuke discussie als ze daar aan vast houden.
Dit is nu eenmaal een nadeel van afzonderlijk boeken tov een pakketreis.
Begin september lijkt mij te vroeg. Ik denk niet dat alles weer normaal is tegen die tijd. Hopelijk krijg ik ongelijk.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Ik hoop toch van wel. Als in september alles nog niet normaal is, zal het met de aankomende winter dan ook niet meer normaal worden in 2020.
Ik hoop van harte dat jullie ongelijk hebben en dat reizen mogelijk is.
Ik hoop van harte dat jullie ongelijk hebben en dat reizen mogelijk is.
Sowieso vroeg ik me al wat er dan precies qua vlucht gebeurd is. Want ondanks dat KLM het vluchtschema aan het uitkleden is betekent dat niet dat ze @jan de korte in juni niet naar Canada kunnen brengen, alleen is dat dan vermoedelijk net op een ander tijdstip of via een andere route. Dus heeft hij wellicht zelf gekozen om na een forse wijziging het hele ticket te cancellen?Marcopstal schreef: ↑13 apr 2020, 23:49Deze moet je toch even toelichten. Op zich is het niet omdat KLM de vluchten annuleert dat dit gelijkstaat met niet het land in mogen. Je hebt een huurcontract en daar zijn voorwaarden aan verbonden. Maw als de annulatie een 25% betaling met zich meebrengt en men houd daaraan vast dan is er bitter weinig te discussIëren. Als er op dat moment nog een travel ban is is dat een ander verhaal natuurlijk, maar als er andere maatschappijen wel vliegen en het maw niet onmogelijk is om in de VS te geraken dan hang je volledig af van goodwill.
Als maatregelen inderdaad uitgebreid worden tot in juni, dan is het een ander verhaal. Maar vooralsnog gaat die camperverhuurder er vanuit dat die zijn diensten gewoon kan leveren en verwacht dan ook dat de andere partij de overeenkomst naleeft. En vooralsnog gaan ook KLM en vele andere airlines er vanuit dat je in juni weer die kant op kunt en mag vliegen.
-
- Amerika-expert
Das precies hoe ik er ook over denk. Al kan de verhuurder natuurlijk altijd een tegemoetkoming doen. Enerzijds zou je een extra inspanning verwachten, aan de andere kant zien zij ook zwarte sneeuw natuurlijk. Maar misschien dat je ook met een voucher zou kunnen wegkomen.
Zal jullie ook ff bijpraten over mijn contact met United...
Onze heenvlucht op 23 april is volledig uit het reisschema verdwenen. Dus ik vond het nu wel geoorloofd om met United te bellen. Ik kreeg overigens direct iemand aan de lijn. Nog even goed om te vermelden: ik heb rechtstreeks bij United geboekt.
We hebben 2 opties:
- future flight credit. We hebben op 24 juni 2019 geboekt en zouden dan voor 24 juni 2020 weer moeten boeken. En dan vliegen voor 24 juni 2021. Dat is voor ons geen optie omdat we niet weten of onze oudste dochter in 2021 examen doet (wordt namelijk nog spannend of ze over gaat).
- restitutie. Duurt maximaal 2 weken om dat rond te krijgen en dan nog de tijd die de creditcardmaatschappij nodig is.
Jullie zullen begrijpen dat ik voor het laatste gekozen heb. De boeking is inmiddels uit mijn overzicht verdwenen... dat vind ik nog wel wat spannend, je hebt nergens bewijs meer...
Ik hou jullie op de hoogte!
Onze heenvlucht op 23 april is volledig uit het reisschema verdwenen. Dus ik vond het nu wel geoorloofd om met United te bellen. Ik kreeg overigens direct iemand aan de lijn. Nog even goed om te vermelden: ik heb rechtstreeks bij United geboekt.
We hebben 2 opties:
- future flight credit. We hebben op 24 juni 2019 geboekt en zouden dan voor 24 juni 2020 weer moeten boeken. En dan vliegen voor 24 juni 2021. Dat is voor ons geen optie omdat we niet weten of onze oudste dochter in 2021 examen doet (wordt namelijk nog spannend of ze over gaat).
- restitutie. Duurt maximaal 2 weken om dat rond te krijgen en dan nog de tijd die de creditcardmaatschappij nodig is.
Jullie zullen begrijpen dat ik voor het laatste gekozen heb. De boeking is inmiddels uit mijn overzicht verdwenen... dat vind ik nog wel wat spannend, je hebt nergens bewijs meer...
Ik hou jullie op de hoogte!
Reisverslagen USA:
2019 - West-USA (17 dagen) - wordt nog overgezet naar Blogspot
2024 - West-USA & Yellowstone (21 dagen)
2019 - West-USA (17 dagen) - wordt nog overgezet naar Blogspot
2024 - West-USA & Yellowstone (21 dagen)
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Hier nog even een update: de zwembadverwarming is inmiddels geregeld. Die was 'blijven hangen' bij Airbnb en Airbnb heeft dit inmiddels betaald. Voor het overige blijft host vasthouden aan de voorwaarden van Airbnb. En dat is haar goed recht, maar het voelt toch wat zuur als je ook best veel verhalen leest waarbij de verhuurders er anders mee omgaan. We zijn tenslotte beide 'gedupeerd'. Gedeelde smart was leuker geweest. Maar omdat Airbnb zeer weinig kan zonder medewerking van de host en de regels in feite worden gevolgd, is dit verhaal nu afgesloten.tomaat85 schreef: ↑09 apr 2020, 19:08Balen zegTantelotje schreef: ↑09 apr 2020, 15:16Ik ben nog in gesprek met zowel Airbnb als host (zij zou in ieder geval kosten zwembadverwarming terugstorten en vooralsnog hebben we dat ook nog niet ontvangen). We wachten het af... Het zou fijn zijn als we wat terug krijgen, en zo niet dan is het niet anders.misschien trekken ze nog bij?? Zou de reisverzekering dan niet een oplossing kunnen zijn? Je kan ongetwijfeld aantonen dat je er alles aan hebt gedaan om zelf een restitutie te krijgen?
Ik had het idee dat Daniel van klantenservice onze zaak ook wel sneu vond want we hebben nog een code/voucher ontvangen voor USD140 die geldig is tot april 2021. Geen idee of we daar wat mee kunnen voor die tijd, maar het is toch een kleine pleister. En hij heeft ons sowieso erg netjes geholpen.
Maar ja, het voelt een beetje dubbel. Wij (en m'n ouders gelukkig ook niet

De reisverzekering kan hier overigens niets in betekenen; wij hebben tenslotte zelf 'gekozen' voor het annuleren en er waren op dat moment geen
beperkingen voor reizigers die al in de US waren.
Ik kan nu alleen maar hopen dat er straks, als onze vlucht eind augustus naar Canada niet door kan gaan, een goed alternatief komt. Maar daar maak ik me nu nog maar niet al te druk over.
- Wanderlust
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Bij KLM kun je nu de voucher aanvragen voor vluchten t/m 3 juli! Ik wacht nog even..
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Voor diegenen die bij KLM in de VS een ticket hebben geboekt: Je kunt als je in de VS een ticket gekocht hebt en je vlucht werd geannuleerd nu wel een refund aanvragen, zie https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepar ... /index.htm onder "Verenigde Staten - Omboekingsbeleid coronavirus".
Dit geldt niet als je in Europa een ticket hebt gekocht.
Dit geldt niet als je in Europa een ticket hebt gekocht.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 7719 Weergaves
-
Laatste bericht door Amarens