ADE01 schreef: ↑23 apr 2020, 01:29
CNN leeft op chaos. Dat is al lang geen onafhankelijk en kwaliteits informatie meer.
Helaas inderdaad. Het CNN van tientallen jaren geleden wat op een objectieve manier het wereldnieuws wist te verslaan is helaas al langere tijd verdwenen. Het tv-kanaal kan ik me soms nog enigszins in vinden. Maar vooral de website ontstijgt het niveau van de lokale schoolkrant amper. Ronduit stuitend.
Helaas moet ik vanochtend vaststellen dat de Nederlandse media geen haar beter is. Ik heb de persconferentie van Trump nu 5 keer bekeken. Maar ik hoor m echt nergens zeggen dat je bleekmiddel moet injecteren. Ronduit schandelijk!
WeernaardeVS schreef: ↑24 apr 2020, 09:36
Dus om de verantwoordelijkheid grotendeels alleen bij een risicogroep (en hun familie) neer te leggen heb ik wat moeite mee. Als risicogroep ben je ook afhankeliijk van het sociale gedrag van je medemens.
Volledig mee eens! Echter als ik constateer dat het sociale gedrag van de medemens te wensen overlaat zal ik er zorg voor dragen dat ik dat mijd. Of de plekken probeer te mijden waar dat voorkomt. Moet ik er toch zijn dan zal ik de benodigde voorzorgsmaatregelen nemen.
Ik heb het al vaker ook hier gezegd. Wij denken een heel sociaal land te zijn. En als je dat maar vaak genoeg en vooral hard genoeg schreeuwt gaan de meesten het zelf nog geloven ook. Maar wij zijn het absoluut niet. Ik roep dan altijd voor de gein je mag wel een dagje mn dochter lenen die in een rolstoel doen. Ga is een leuk uitje met dr doen en kijk waar je letterlijk en figuurlijk allemaal tegenaan loopt. Het is ronduit beschamend. Doe hetzelfde in de VS, of bijvoorbeeld in Duitsland en je zult een wereld van verschil merken.
Ik ben het dan ook volledig eens met
@roelb. Geef als overheid heel duidelijk aan wie en wat de risico's zijn. Daar kan je wat mij betreft niet volledig dan wel expliciet genoeg in zijn en laat iedereen dan zelf de keuze maken. En laat de overheid dan in de gaten houden hoe ver we hier in kunnen gaan en de capaciteit in de ziekenhuizen bewaken.
Ik heb begin van de week een keer een overzichtje gemaakt aan de hand van de sterftecijfers in Nederland.
Op de 1 of andere manier krijg ik het plaatje met cijfers er niet in. Excuus...
In zn algemeenheid en aan Corona in het bijzonder. Als je onder 75 jaar bent heb je in Nederland een kans van 1,83% om te sterven aan de gebruikelijke dagelijkse dingen. Op dit moment is de kans dat je aan Corona sterft, als je onder de 75 bent, 1%.
Om het voor iedereen duidelijk te maken:
- Je bent tussen de 70 en 75 en er wordt tegen je gezegd. Je kunt een normaal leven leiden. Ik heb hier een pot met 100 pillen. Je moet er eentje nemen. Maar 1 van deze pillen is dodelijk. Wat doe je ?
- Je bent tussen de 65 en 70 en er wordt tegen je gezegd. Je kunt een normaal leven leiden. Ik heb hier een pot met 196 pillen. Je moet er eentje nemen. Maar 1 van deze pillen is dodelijk. Wat doe je ?
- Je bent tussen de 60 en 65 en er wordt tegen je gezegd. Je kunt een normaal leven leiden. Ik heb hier een pot met 454 pillen. Je moet er eentje nemen. Maar 1 van deze pillen is dodelijk. Wat doe je ?
- Je bent tussen de 55 en 60 en er wordt tegen je gezegd. Je kunt een normaal leven leiden. Ik heb hier een pot met 909 pillen. Je moet er eentje nemen. Maar 1 van deze pillen is dodelijk. Wat doe je ?
- Je bent tussen de 50 en 55 en er wordt tegen je gezegd. Je kunt een normaal leven leiden. Ik heb hier een pot met 1666 pillen. Je moet er eentje nemen. Maar 1 van deze pillen is dodelijk. Wat doe je ?
Met andere woorden. Hoeveel is het je waard om een normaal leven te leiden? En dat leven is al dodelijk genoeg als ik de overheid mag geloven! We rijden in auto’s, vliegen in vliegtuigen, drinken alcohol, roken sigaretten, gebruiken verdovende middelen, we eten te vet, te zout, te zoet. Hebben rare hobby’s. En voor dat alles betalen we bakken met belasting of een zorgpremie die inmiddels compleet de pan uit gerezen is.
Ik heb als voorbeeld mn moeder genomen. Die zit in de categorie 70-75. Die zou 6 weken geleden tegen mij gezegd hebben, ben je helemaal gek geworden?? Terwijl ze vandaag zou zeggen ik pak er wel 2. Die van je vader ook meteen.
Ik zeg niet dat het zo is, ik zeg niet dat het zo moet. Maar dit is wel de kansen verhouding. En ik zeg voor een kans van 1 op 1.666 pak ik m ook...