Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen na de Corona crisis

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Billy Bob
Amerika-ontdekker

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Billy Bob »

Gezien de huidige omstandigheden is het eigenlijk een heel goed idee dat iedereen gewoon in eigen land/staat vakantie gaat vieren. Ben ik helemaal voor. Wel jammer van de verre vakantieplannen natuurlijk.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Zou het dan ook beter zijn als bewoners in de V.S. niet naar andere staten reizen?

Overigens is het vakantieprobleem veel minder aan de orde in de V.S. dan in Nederland omdat veel (de meeste?) Amerikanen toch al niet zo veel/lang op vakantie gaan.
Billy Bob
Amerika-ontdekker

Bericht door Billy Bob »

Ja, probeer het virus niet te verspreiden *binnen* je eigen gemeenschap door de afstandsmaatregelen in acht te nemen. En probeer het virus niet te verspreiden *tussen* gemeenschappen door af te zien van onnodige, verre verplaatsingen. En pomp je vakantiegeld in de lokale economie.
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Wat moeten we overigens met het verschil in afstand?

Nederland: 1,5 m
V.S.: 1,8 m
Zweden: 2 m

Ben benieuwd welke norm straks gaat gelden voor international vliegverkeer.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Big Al schreef:
30 apr 2020, 20:29
Zou het dan ook beter zijn als bewoners in de V.S. niet naar andere staten reizen?
Er is hier veel discussie over bepaalde orders die door governors zijn uitgevaardigd om dit te beperken. Blijkbaar druist dit nogal in tegen de Amerikaanse grondwet (freedom of travel). Wij zijn de afgelopen maand probleemloos in 4 staten geweest.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Big Al schreef:
30 apr 2020, 20:59
Ben benieuwd welke norm straks gaat gelden voor international vliegverkeer.
Dat zal voor veel mensen inderdaad de vraag zijn. Zakelijk gezien vind ik het een stuk minder interessant. Als mn baas me die kant op wil hebben dan ga ik die kant op. Einde discussie.

Prive zal een ander dingetje gaan worden en zeker afhankelijk zijn van de maatregelen die men gaat nemen en de eventuele (extra) kosten die hiermee gepaard gaan. Maar heel simpel geredeneerd. Als ik anderhalve meter om mee heen kijk in een vliegtuig dan zie ik meestal 3 mensen voor me zitten, twee mensen naast me en drie mensen achter me. Als dat niet meer mag is dat wat ruimte betreft natuurlijk geweldig! Als dit alleen betekent dat de ticketprijs van die andere 8 wordt doorgerekend in mijn ticket zijn we denk ik ook snel klaar.

Dat zal dus niet gebeuren. Daarmee worden tickets onbetaalbaar. Daarmee zal het toerisme een geweldige dreun oplopen. Daarmee zullen maatschappijen , vliegtuigbouwers, toeleveranciers en weet ik wie nog meer allemaal in de problemen geraken. Dat gaat dus niet gebeuren. Dus zullen er andere maatregelen genomen moeten worden. Ik denk echt wel dat er straks minder stoelen in een vliegtuig komen en misschien minder rijen. Maar ik denk niet dat er zo maar 30, 40 of 50% van de stoelen zullen verdwijnen. Mensen zullen verplicht worden om met mondkapjes te vliegen. Ik begrijp dat Delta, United en American hiertoe al hebben beslist. Dit zal straks ook ongetwijfeld gaan gelden voor intercontinentaal.

Maar de branche kan alleen maar overeind gehouden worden door de mensen die betalen voor een ticket. Vriendje van mij vloog vorige week voor zn werk van Seattle naar Dallas. Van de pak m beet 150 stoelen waren er op de heenweg 14 bezet en op de terugweg 5. Dat ga je niet lang volhouden als maatschappij...
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Het internationale vliegverkeer wordt nu al overeind gehouden door de business class. Wellicht zal dat nog mogelijkheden bieden voor de economy-class, al zullen er veel minder mensen mee kunnen. Aan de andere kant, gezinnen en groepen die samen reizen zullen wellicht naast elkaar kunnen zitten. Misschien een zeiltje tussen de groepen?

De grote luchtvaartmaatschappijen hebben net aangekondigd dat mondkapjes verplicht worden.

Praktische vraag: hoe moet het met eten en drinken? Zal toch lastig worden op lange vluchten. Protein-shakes met een rietje?
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Mondkapjes niet during 'meal-service' ;-) ! Dus tja, wat dat dan weer betekent ... En het is alleen nog op binnenlands, volgens mij, dat is nog wel te doen, maar op intercontinentaal is dat toch wat anders zonder eten/drinken ...
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Binnenlandse vluchten in de V.S. kunnen langer zijn dan een vlucht van New York naar Amsterdam...
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Big Al schreef:
01 mei 2020, 15:22
Praktische vraag: hoe moet het met eten en drinken? Zal toch lastig worden op lange vluchten. Protein-shakes met een rietje?
Slaap altijd. Zou het niet weten...
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Big Al schreef:
01 mei 2020, 16:55
Binnenlandse vluchten in de V.S. kunnen langer zijn dan een vlucht van New York naar Amsterdam...
Klopt ook, volgens mij gaat er 1 rechtstreeks van Washington (of NY) naar Hawaii ... ? Maar goed, grotendeels zijn het natuurlijk wat kortere vluchten.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Miami -> Seattle is 6:45 vliegen. Zelfs Boston -> Los Angeles is 5:30.

New York -> Amsterdam is 7:10, dus niet zoveel langer dan Miami -> Seattle.
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Uiteraard, van west naar oost (of andersom) is al snel 5uur vliegen, en inderdaad, van Miami naar Seattle is bijna maximaal :mrgreen: ! Maar goed, ik dacht dat het percentage dagelijkse vluchten binnen de US van langere duur beperkt is. Misschien heb ik het verkeerd hoor. Maar dacht met name door de hubs dat je dan ook geregeld met overstap zit en zo. Nogmaals, misschien zit ik verkeerd.
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Drie tot vier uur in de lucht is denk ik het gemiddelde. Dat is toch wel een beetje lang om zonder drinken de droge lucht in het vliegtuig in te ademen.

Tussen haakjes, er is na SARS tien jaar geleden al nagedacht over dit soort zaken. Er bleek bijvoorbeeld dat de lucht beter van beneden naar boven kan. Dan vliegen de virussen veel minder rond. Het is niet ingevoerd omdat de epidemie al vrij snel weer achter de rug was en eigenlijk het Westen niet raakte.

Er zijn ook systemen die de lucht met UV-licht vrijwel meteen kunnen ontsmetten. Ook die zijn niet geïnstalleerd.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

United schrapt voor de rest van het zomerseizoen (tot eind oktober) bijna alle vluchten vanaf Amsterdam, alleen Newark blijft een dagelijkse vlucht.

https://flightlevel.be/60388/united-sch ... r-brussel/
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Ik denk dat er internationale afspraken gaan komen mbt internationaal vliegverkeer. 1,5 meter in een vliegtuig wordt onbetaalbaar voor de meeste van ons. Daarnaast is 1,5 meter in de cockpit onmogelijk. Ik verwacht dat er verschillende afspraken gaan komen hoe we omgaan met vliegreizen. Wie weet gaat de luchtvaartsector wel iets afspreken met elkaar zodat het voor iedere luchtvaartmaatschappij hetzelfde wordt.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
jastsali
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 75
Contacteer:

Bericht door jastsali »

Harry schreef:
02 mei 2020, 11:36
United schrapt voor de rest van het zomerseizoen (tot eind oktober) bijna alle vluchten vanaf Amsterdam, alleen Newark blijft een dagelijkse vlucht.
Kan ik bevestigen. Onze vlucht van eind augustus naar Orlando had oorspronkelijk een overstap op Washington Dulles. Die overstap was enkele geweken geleden al verplaatst naar Chicago. Nu komen we volgens het nieuwste schema aan op Newark, daarna overstap Chicago en dan door naar Orlando. Het wachten is nu op de definitieve annulering door United, want we gaan er van uit dat we niet gaan.
"The way to get started is to quit talking and start doing" (W.E. Disney)
Tot 2020 jarenlang eigenaar van een vakantievilla in Clermont FL. Nu fanatieke camperaars. Binnenkort met een eigen RV prachtige roadtrips en overwintering in de VS
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Harry schreef:
02 mei 2020, 11:36

https://flightlevel.be/60388/united-sch ... r-brussel/
Volgens mij blijft SFO ook een dagelijkse vlucht vanuit AMS.

*herstel* directe vlucht is geschrapt, is nu inderdaad via Newark en daar overstap naar SF.

(Zouden wij nog steeds blij van worden, als dat door gaat.....)
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik heb gisteren tickets geboekt naar Florida voor februari volgend jaar en dat voelde echt heel raar om te doen. Maar goed voucher die gebruikt moet worden voor 18-2-2021 en ticketprijzen die ongeveer gelijk waren aan de voucher dus dan gokken we het maar. Weinig te verliezen.
Bij United zijn bijna de helft van de stoelen nu niet meer te reserveren dus die hebben op dit moment het plan om met half lege toestellen te gaan vliegen. Vrees dat de ticketprijzen dan enorm ophoog zullen gaan en/of dat er heel veel maatschappijen zullen omvallen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dit kost ook bakken met geld trouwens. Ik zie daar ook wat KLM toestellen staan trouwens.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer