Heb echt het idee dat het nog lang gast duren voordat we het vliegen terug krijgen zoals het was. Wat een vrijheid was er toch, ticketje boeken, vliegtuig in en de plas over naar onze favoriete vakantie land. Hoop dat dit ooit zo ooit terugkomt
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen na de Corona crisis
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Vliegen na de Corona crisis
Raar gezicht zo die toestellen.
Heb echt het idee dat het nog lang gast duren voordat we het vliegen terug krijgen zoals het was. Wat een vrijheid was er toch, ticketje boeken, vliegtuig in en de plas over naar onze favoriete vakantie land. Hoop dat dit ooit zo ooit terugkomt
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
Ik denk het ook. Vele beperkingen worden opgeheven maar het reizen zal zo beperkt mogelijk gehouden worden.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Deze belegger heeft er, in ieder geval voorlopig, geen vertrouwen meer in.
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... schappijen
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... schappijen
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik wacht wel op een vaccin als Ik dit lees. Zo hoeft een vakantie voor mij niet.
https://www.bbc.com/news/world-52450038
https://www.bbc.com/news/world-52450038
Op die manier heb ik er ook weinig zin in. Dan maar even wachten. Het nieuwe reizen...................
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb er wel zin in, voor het eerst sinds, laten we zeggen 1980, schone vliegtuigen!

Laatst gewijzigd door Pete.Z op 04 mei 2020, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Akkoord dat het niet de optimale ervaring zal zijn dit jaar (als het doorgaat).
Maar een vakantie, ook in die setting, is nog steeds beter dan gewoon thuisblijven. En het is niet als je dit jaar overslaat, dat je volgend jaar dubbel gaat.. tenzij je heel veel tijd hebt?
Ik probeer dus dit jaar te gaan, misschien suboptimaal, en volgend jaar gewoon opnieuw.
Maar een vakantie, ook in die setting, is nog steeds beter dan gewoon thuisblijven. En het is niet als je dit jaar overslaat, dat je volgend jaar dubbel gaat.. tenzij je heel veel tijd hebt?
Ik probeer dus dit jaar te gaan, misschien suboptimaal, en volgend jaar gewoon opnieuw.
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Dat van die schone vliegtuigen mis ik inderdaad wel. Nu iedereen kan vliegen lijkt het wel een supporterstrein...
Echter, met de schone interieuren van de jaren 80 zullen ook de prijskaartjes van die jaren weer terugkomen. Dan toch liever die 'supporterscabines'...
Gelukkig zal het roken in het vliegtuig nimmer terugkeren. Ik herinner me nog dat je door het rokersgedeelte naar je niet-roken plek moest. Let wel: niet-roken. Niet rook-vrij.
Dan was er een gordijntje (vitrage...) om het rook- en niet-rookgedeelte te scheiden. Misschien komt daar de term "rookgordijn" vandaan?

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zag vd week een filmpje van een stewardess die haar jumpseat aan het ontsmetten was. Als ze zo met elke stoel omgaan wordt t inderdaad weer erg schoon

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Hoogstens tijdelijk dit. Als we een vaccin hebben zal een deel van de maatregelen verdwijnen.
Wij hebben tickets met United voor 4 oktober naar MCO via Amsterdam-Houston. Alles is omgezet via Newark, overstappen naar Chicago en dan naar MCO. Terug reis staat nog wel voor 24 oktober via Houston naar Amsterdam. Ons gezin snakt naar sunshine state... Dus ik kijk het allemaal nog even aan. Zeker nu KLM haar vliegbewegingen gaat opvoeren binnen Europa. We hebben nog 5 maanden...
En fijn dat iedereen hier de nieuwtjes deelt! Echt beter teveel info dan te weinig, want via United hebben we nog niks vernomen.
En fijn dat iedereen hier de nieuwtjes deelt! Echt beter teveel info dan te weinig, want via United hebben we nog niks vernomen.
United reageert heus wel: als ze zelf de tickets annuleren zijn ze heel redelijk. Ik heb een paar keer met ze gebeld en had ze binnen 5 minuten aan de telefoon, gewoon via een 020 nummer in Nederland. Ze zijn volledig coöperatief hoor...en ze hebben bevestigd dat ik gewoon een refund krijg die binnen 21-30 dagen wordt uitbetaald, inclusief de online betaalde stoelreservering.
@Terpies Ik denk het ook wel. Ik bedoel dat we nog geen enkele vluchtwijziging hebben gehad via de mail. Maar als ik inlog deze wel zie. Dat bedoelde ik. Voor ons hoeft het allemaal niet geannuleerd te worden. Denk niet dat ik weer gauw tickets vind voor 390 euro inclusief koffer.
Ik blijf hoop houden...ik had voor mei ook tickets AMS-MCO voor €382 incl. Bagage.
Zodra ik weer mag vliegen boek en vertrek ik gelijk richting US, ik zie dan wel wat de prijzen zijn....
Zodra ik weer mag vliegen boek en vertrek ik gelijk richting US, ik zie dan wel wat de prijzen zijn....
Wij hebben begin dit jaar een retourvlucht naar New York geboekt voor de tweede helft van augustus maar ik zie dat toch niet gaan gebeuren. Leuke restaurants kunt spotten in Brooklyn of een tour doen: het lijkt me allemaal niet realistisch.
Gelukkig staat KLM het inmiddels toe om ook vluchten met vertrek in augustus om te boeken. Het enige waar we nog over twijfelen hoe en wanneer dat te doen. Wat is wijsheid? Een voucher aanvragen met het risico dat je bij een nieuwe boeking een fikse prijsverhoging voor de kiezen krijgt of omboeken naar bijvoorbeeld de herfst of zelfs voorjaar 2021 met het risico dat het ook dan nog problemen geeft?
Gelukkig staat KLM het inmiddels toe om ook vluchten met vertrek in augustus om te boeken. Het enige waar we nog over twijfelen hoe en wanneer dat te doen. Wat is wijsheid? Een voucher aanvragen met het risico dat je bij een nieuwe boeking een fikse prijsverhoging voor de kiezen krijgt of omboeken naar bijvoorbeeld de herfst of zelfs voorjaar 2021 met het risico dat het ook dan nog problemen geeft?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Macron heeft zojuist gezegd dat het onwaarschijnlijk is dat de Fransen deze zomer verre reizen zullen kunnen maken. Zelfs trips binnen Europa zullen mogelijk beperkt worden om een heropflakkering van het virus te voorkomen.
'Het is te vroeg om te zeggen of we op reis zullen kunnen gaan', zegt Macron. 'Wat ik kan zeggen, is dat we grote internationale reizen zullen beperken, zelfs tijdens de zomervakantie. We zullen onder Europeanen blijven en, afhankelijk van hoe de epidemie evolueert, moeten we ook dat beperken. Begin juni zullen we dat weten.'
'Het is te vroeg om te zeggen of we op reis zullen kunnen gaan', zegt Macron. 'Wat ik kan zeggen, is dat we grote internationale reizen zullen beperken, zelfs tijdens de zomervakantie. We zullen onder Europeanen blijven en, afhankelijk van hoe de epidemie evolueert, moeten we ook dat beperken. Begin juni zullen we dat weten.'
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Er zijn al cabines op luchthavens in het Verre Oosten waar passagiers in ettelijke seconden ontsmet worden. De kans is groot dat dit soort technieken op korte termijn ook in vliegtuigen zal worden ingebouwd.PSVwally schreef: ↑05 mei 2020, 07:25Ik zag vd week een filmpje van een stewardess die haar jumpseat aan het ontsmetten was. Als ze zo met elke stoel omgaan wordt t inderdaad weer erg schoonMaar dan wordt de turnaround tijd ook direct een stuk langer. Ik ben benieuwd of vliegen weer duurder en dus weer wat meer een luxe dingetje wordt. En dan ben ik ook benieuwd hoe airlines als Transavia, Easyjet en Ryanair hiermee omgaan.
Er zijn ook al ontwerpen voor effectieve luchtzuiveringsinstallaties.
Tenslotte wordt er geëxperimenteerd met een bepaald soort UV-licht dat niet schadelijk zou zijn voor mensen. Eén van die experimenten loopt al bijna een jaar en zal binnen zes tot twaalf maanden afgerond zijn. Het kan niet sneller omdat ze de muizen 18 maanden dagelijks aan dit licht willen blootstellen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Sja, ik vraag me altijd af of dit soort zaken nu echt werken. Leuk dat ontsmetten, maar als er iemand langsglipt kan er zo weer een oppervlakte aangeraakt worden die dan besmettelijk kan zijn.Er zijn al cabines op luchthavens in het Verre Oosten waar passagiers in ettelijke seconden ontsmet worden
Lijkt me belangrijker om als je je niet helemaal 100 voelt thuis te blijven. Denk dat dat voor velen altijd een reden is geweest om bv met lichte verkoudheidsklachten gewoon naar het werk te gaan. Nu moet je jezelf dus aanzetten om echt thuis te blijven
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
De vraag is alleen of mensen dat gaan doen. Als je voor veel geld een reis hebt geboekt kan ik me voorstellen dat je bij een beetje keelpijn toch snel besluit om maar gewoon te gaan.
Als ik zie hoe slecht mensen zich hier in de omgeving aan de regels houden dan heb ik niet de illusie dat zulke mensen thuis gaan blijven om anderen te beschermer.
Als ik zie hoe slecht mensen zich hier in de omgeving aan de regels houden dan heb ik niet de illusie dat zulke mensen thuis gaan blijven om anderen te beschermer.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Hier hetzelfde. 29 augustus een rechtstreekse vlucht met United naar San Francisco. Een halve maand geleden veranderd met een overstap op Chicago en nu inderdaad ook via New York en Chicago. Ook helemaal nog geen wijzigingsmail vanuit Cheaptickets of United.Soebas schreef: ↑05 mei 2020, 10:40Wij hebben tickets met United voor 4 oktober naar MCO via Amsterdam-Houston. Alles is omgezet via Newark, overstappen naar Chicago en dan naar MCO. Terug reis staat nog wel voor 24 oktober via Houston naar Amsterdam. Ons gezin snakt naar sunshine state... Dus ik kijk het allemaal nog even aan. Zeker nu KLM haar vliegbewegingen gaat opvoeren binnen Europa. We hebben nog 5 maanden...
Wij willen ook graag dus laten het voorlopig nog even zo staan en bellen wel als de datum dichterbij komt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 1873 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 4 Reacties