Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Las Vegas -Zion - St. George
Las Vegas -Zion - St. George
Beste forummers,
Inmiddels hebben we de reis "best of the west"bij exit-reizen geboekt. Prima ervaringen mee gehad, maar we zien nu toch dat St. George een beetje raar op de route ligt.
Het plan is als volgt:
Las Vegas - Zion NP - weer terug naar St. George
Volgende dag vanuit St. George - Bryce canyon - Page
vragen:
1) Is dit volgens jullie te doen? Waar in Zion moeten we zijn om de mooie trails, welke zo enthousiast door jullie worden beschreven? (emerald pools en riverside-walk) te doen?
2) Is er op deze manier genoeg tijd om de narrows te doen? (we zijn vanuit Vegas rond 12 uur in Zion is de verwachting...)
3) Is er op de weg van Bryce naar Page nog iets moois te zien onderweg? (in de buurt van Kanab zou het mogelijk zijn om aan de rand van een riviertje te pick-nicken....)
Ik ben benieuwd naar jullie reacties, alvast bedankt!!
Sebastiaan
Inmiddels hebben we de reis "best of the west"bij exit-reizen geboekt. Prima ervaringen mee gehad, maar we zien nu toch dat St. George een beetje raar op de route ligt.
Het plan is als volgt:
vragen:
1) Is dit volgens jullie te doen? Waar in Zion moeten we zijn om de mooie trails, welke zo enthousiast door jullie worden beschreven? (emerald pools en riverside-walk) te doen?
2) Is er op deze manier genoeg tijd om de narrows te doen? (we zijn vanuit Vegas rond 12 uur in Zion is de verwachting...)
3) Is er op de weg van Bryce naar Page nog iets moois te zien onderweg? (in de buurt van Kanab zou het mogelijk zijn om aan de rand van een riviertje te pick-nicken....)
Sebastiaan
Deze zomer via exit-reizen naar het Noordwesten en west: seattle - olympic - Portland -spokane- Whitefish/Glacier - Helena - Bozeman - Billings - Yellowstone - Salt Lake City - Las Vegas - Los Angeles
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Het is inderdaad niet zo logisch om in St.George te overnachten, het zijn toch extra mijlen die je makkelijk kan vermijden door voor Springdale te kiezen.
Bij de ingang van Zion stap je op de shuttlebus; als je de Emerald Pools Trail wilt lopen moet je uitstappen bij de Zion Lodge (dat is busstop 4). De weg en de rivier oversteken, en daar begint dan de trail. Voor de Riverside Walk moet je helemaal tot het einde doorrijden (busstop 8 ).
Henriëtte
Bij de ingang van Zion stap je op de shuttlebus; als je de Emerald Pools Trail wilt lopen moet je uitstappen bij de Zion Lodge (dat is busstop 4). De weg en de rivier oversteken, en daar begint dan de trail. Voor de Riverside Walk moet je helemaal tot het einde doorrijden (busstop 8 ).
Henriëtte
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Las Vegas -Zion - St. George
Marianneebtwente schreef:Beste forummers,
Het plan is als volgt:
vragen:
Henriette heeft al aangegeven waar de wandelingen beginnen. Bij de ingang van het park krijg je een krantje waar allerlei interessante zaken op staan. Lees dat ook door. Hierin vind je de tijden van de shuttlebus, ranger-activiteiten, kaartjes met voorzieningen en een overzicht van wandelingen met tijden, beginpunt, moeilijkheidsgraad, etc. Neem ook even een kijkje bij het Visitor Center. Hier kunnen ze je ook vertellen of het veilig is om de Narrows te lopen.
Ja, dat lukt wel. Vertrek in elk geval op tijd uit Las Vegas. Houd ook rekening met het tijdverschil (je verliest een uur).
Veel tijd heb je niet die dag. Als je ook in Bryce nog wilt wandelen zul je flink door moeten rijden. Is het niet mogelijk om die nacht in St George om te boeken? Springdale ligt beter, maar ik zou nog liever in Bryce gaan zitten dan weer terug te moeten rijden, en dan de volgende dag weer langs Zion naar Bryce rijden.
Sebastiaan
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Wij doen precies hetzelfde (las vegas-St.george-Zion-St.George-Bryce-Page) In Zion willen wij Angels Landing gaan lopen/hiken. Na dus een 2e overnachting in St George rijden we naar Bryce en dan via de "Cottonwood Canyonroad" naar page. (moet vreselijk mooi zijn) Lijkt ons prima te doen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
De Cottonwood Canyon Road is inderdaad prachtig, Ruud. Wat voor een auto heb je? Als je in een gewone personenauto rijdt moet je wel goed navragen hoe de conditie van de weg is. Toen wij er waren, vorig jaar, lag de weg er prima bij. Dus ook goed te doen voor een gewone personenauto.
Waarom ga je vanuit Zion eigenlijk terug naar St. George? Je bespaart toch best wat tijd als je in Springdale of in Mount Carmel Junction zou overnachten. Die extra tijd kan je goed gebruiken als je Bryce én de Cottonwood Canyon Road op 1 dag wilt bekijken.
Waarom ga je vanuit Zion eigenlijk terug naar St. George? Je bespaart toch best wat tijd als je in Springdale of in Mount Carmel Junction zou overnachten. Die extra tijd kan je goed gebruiken als je Bryce én de Cottonwood Canyon Road op 1 dag wilt bekijken.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Henriette, ik snap het ook niet. De afstand St George - Springdale is 43 mijl of wel een uur extra rijden (en dat twee keer)Henriëtte schreef: Waarom ga je vanuit Zion eigenlijk terug naar St. George? Je bespaart toch best wat tijd als je in Springdale of in Mount Carmel Junction zou overnachten. Die extra tijd kan je goed gebruiken als je Bryce én de Cottonwood Canyon Road op 1 dag wilt bekijken.
Stel je woont in Utrecht en je wilt Zwolle gaan bekijken en de volgende dag mooi Groningen. Dan rij je na het bezoek aan Zwolle toch niet naar Amersfoort om daar in een buitenwijk te gaan overnachten om dan vervolgens de volgende dag via Zwolle naar Groningen te rijden. Dan zoek je toch een hotel in Zwolle of ben ik nou gek?:dunno:
Bovendien levert een overnachting in Springdale/Zion je een uur extra op om Zion te bekijken en de volgende dag nog eens een uur extra om wat vroeger te vertrekken naar Bryce. Dat is twee voor de prijs van één!

Martin
Bedankt voor jullie antwoorden, ik ben er qua reistijd ook wel achter dat dit niet de beste oplossing is....We hebben echter al bij exit-reizen geboekt (4 weken terug) en het lijkt me niet mogelijk om nu nog wijzigingen aan te brengen met terugwerkende kracht...of denken jullie hier anders over?
Groet Sebastiaan
Groet Sebastiaan
Deze zomer via exit-reizen naar het Noordwesten en west: seattle - olympic - Portland -spokane- Whitefish/Glacier - Helena - Bozeman - Billings - Yellowstone - Salt Lake City - Las Vegas - Los Angeles
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Geen idee hoe zoiets werkt. Als je zelf boekt kun je vaak tot een dag van te voren kosteloos annuleren, maar dit weet ik niet, dat zul je bij exit reizen moeten vragen. Ik zou in elk geval wel duidelijk maken dat ze je erg slecht geadviseerd hebben.ebtwente schreef:Bedankt voor jullie antwoorden, ik ben er qua reistijd ook wel achter dat dit niet de beste oplossing is....We hebben echter al bij exit-reizen geboekt (4 weken terug) en het lijkt me niet mogelijk om nu nog wijzigingen aan te brengen met terugwerkende kracht...of denken jullie hier anders over?
Groet Sebastiaan
Je kunt natuurlijk altijd zelf iets zoeken en dan maar een nacht extra betalen. Wanneer zijn jullie daar?
Marianne
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Is te proberen maar ga er maar van uit dat dit reisbureau geen contracten heeft met h(m)otels in Springsdale en daarom St. George op de route heeft staan.Reny schreef:Ik zou in ieder geval contact opnemen met Exit en vragen of je de nacht St. George niet kunt omboeken naar Springdale,........zo veel makkelijker!!
Reny
Die nacht St. George uit het verhaal van het riesbureau halen en zelf een overnachting in Springsdale boeken is wel een optie.
- Ruud2004
- Amerika-expert
Klopt Henriëtte, maar als ik "Angels Landing" aan het "Hiken" ben, wil de rest vd familie ook wat doen en dan heb je (schatten wij in) toch meer in St. George dan in Springdale.Henriëtte schreef:De Cottonwood Canyon Road is inderdaad prachtig, Ruud. Wat voor een auto heb je? Als je in een gewone personenauto rijdt moet je wel goed navragen hoe de conditie van de weg is. Toen wij er waren, vorig jaar, lag de weg er prima bij. Dus ook goed te doen voor een gewone personenauto.
Daarna dus via een omweggetje naar Page. Ik schat nl. in, dat ik dan wel een beetje "Parkenmoe" ben en kom ik misschien in Bryce de auto wel niet eens uit. We zijn dan al een tijdje onderweg en na Page brengen wij nog een bezoek aan de Grand Canyon, vandaar. Daarna wil ik waarschijnlijk geen park meer in en gaan we linea recta naar de kust. (sun & fun)
gr Ruud
We zijn trouwens op pad met 2 4wd's, dus die Cottonwood Road moet kunnen. Tenzij het slecht weer is geweest, dan zoeken we de ellende niet op natuurlijk.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat waag ik te betwijfelen. (Dan reken ik Springdale even samen met Zion). St George is echt een groeistad, zo'n 60.000 inwoners nu en als je de regio meeneemt kom je op het dubbele uit. Het groeit hard maar er is zover ik weet niets te beleven dan wel te zien.Ruud2004 schreef: Klopt Henriëtte, maar als ik "Angels Landing" aan het "Hiken" ben, wil de rest vd familie ook wat doen en dan heb je (schatten wij in) toch meer in St. George dan in Springdale.
Tot de hoogtepunten van St George behoren het feit dat het Amerikaans studentenatlethiekkampioensschap Tienkamp in 1998 in St George werd gehouden, dat zowel Brigham Young (de mormonenleider) alsmede Robin Williams (de acteur) er een winterhuis hebben (gehad) en dat op 19 mei 1953 de fall out van de atoombomtest van de bom Harry op St George terecht kwam (de test vond op 200 km afstand plaats maar de wind stond wat ongelukkig). De inwomers meldden toen "an oddly metallic sort of taste in the air"

Kortom, tenzij je een groot fan van Robin Williams bent, zou ik zeggen, laat St George links liggen. Als jij bezig bent met de Angels Landing Hike, dan kan de rest van de familie zich prima vermaken in de Zion Canyon denk ik. Er zijn genoeg kleine wandelingen te maken of ze gaan picknicken op het gras voor de Lodge. Ook kunnen ze in Springdale naar het Zion Canyon Giant Screen Theatre gaan. Dit is een bioscoop met een heel groot scherm (20 bij 25 meter meter) Ze draaien niet alleen normale speelfilms maar ook "Zion Canyon: Treasure of the Gods"
Martin
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Deze keer ben ik het niet met je eens Martin. Met Robin Williams heb ik niks, maar toch heb ik al een aantal malen in St George overnacht en ook dit jaar staat deze plaats weer op de planning.Martin & Marianne schreef:Kortom, tenzij je een groot fan van Robin Williams bent, zou ik zeggen, laat St George links liggen.
St. George ligt in een prachtige omgeving (rode rotsen rondom) en is een prima uitvalsbasis voor bezoeken aan de diverse highlights in de omgeving, zoals Zion, Kolob Canyon, Area 51 en niet te vergeten het schitterende Snow Canyon State Park wat in de achtertuin van St. George ligt.
Verder beschikt St. George over voldoende mogelijkheden qua motelovernachtingen en ook eetgelegenheden. Er is een groot nieuw winkelcentrum gebouwd wat ligt op de driesprong Interstate-Washington en de afslag naar Zion met bekende zaken zoals Albertssons en Old Navy, om maar wat te noemen.
Wij "moeten" straks in juni wel weer overnachten in St. George omdat ik geen andere dichtbij gelegen mogelijkheden zie waar vandaan ik moet vertrekken voor onze tocht de rimboe in naar Little Finland. In St. George kunnen wij op een goede camping staan met ons tentje, kunnen alle noodzakelijk inkopen doen en ons goed voorbereiden voor onze tocht. Bij terugkomst hebben we een fatsoenlijke douche om het stof van die dag af te spoelen.
Ik bedoel maar. Ieder kan zo zijn eigen redenen hebben om in deze plaats, waar ik overigens op zich ook niet zoveel mee heb, te overnachten of te vertoeven. En bovendien..... wat is nu 45 min . rijden in Amerika. Stelt naar verhouding toch niets voor? Ik heb daar persoonlijk nooit zoveel problemen mee. Sta ik wel een uurtje eerder op om in een park te komen als dat nodig is.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt gelijk, dat is waar, ik ging iets te kort door de bocht.Ik bedoel maar. Ieder kan zo zijn eigen redenen hebben om in deze plaats, waar ik overigens op zich ook niet zoveel mee heb, te overnachten of te vertoeven

Ook als je liever wilt gaan winkelen dan kan je natuurlijk veel beter in St George dan in Springdale zitten, want daar is nauwelijks een winkel.
Maar als je niet zo geïnteresseerd in winkelen bent (ik hoef in tegenstelling tot alle vrouwen in mijn gezin niet zonodig te winkelen

Stelt inderdaad niets voor, maar ik breng dat uurtje extra veel liever door in Zion dan in de auto. Zeker als je van plan bent om tot het einde van de middag in Zion te blijven. Als je dan in Springdale overnacht, dan kan je nog op je gemak bijvoorbeeld in de Zion Lodge gaan eten, vervolgens met de gratis shuttlebus naar de ingang van het park gaan en vandaar met de gratis shuttlebus naar je hotel gaan (wel even in de gaten houden wanneer de laatste bussen rijden) en hoef je niet in het donker nog een uur terug te rijden naar St George.En bovendien..... wat is nu 45 min . rijden in Amerika. Stelt naar verhouding toch niets voor?
Maar nogmaals, iedereen kan inderdaad zijn eigen redenen hebben om in St George te overnachten.
Martin
- Ruud2004
- Amerika-expert
De tijd zal het leren Martin. We hebben kamers gereserveerd in de Quality Inn St. Bluff (St. George). Een eenvoudig hotel/motel met een lekker zwembad(je).
Jouw opmerking vwb dat winkelen icm St. George scoorde al weer hoog. Dat is eigenlijk een beetje wat we daar hopen aan te treffen. Een wat grotere plaats waar een deel van ons gezelschap lekker kan verblijven (zwemmen, winkelen, niksen etc) terwijl een paar anderen een leuke "Hike" wil doen zoals Angels Landing. Ik ben het met je eens dat het heen- en weer rijden is, maar ja.... vakantie hé !
In ieder geval bedankt voor jullie meedenken.
gr Ruud
Jouw opmerking vwb dat winkelen icm St. George scoorde al weer hoog. Dat is eigenlijk een beetje wat we daar hopen aan te treffen. Een wat grotere plaats waar een deel van ons gezelschap lekker kan verblijven (zwemmen, winkelen, niksen etc) terwijl een paar anderen een leuke "Hike" wil doen zoals Angels Landing. Ik ben het met je eens dat het heen- en weer rijden is, maar ja.... vakantie hé !
In ieder geval bedankt voor jullie meedenken.
gr Ruud
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
En voor de inwendige mens kunnen jullie 's avonds heerlijk eten bij Outback Steakhouse in St. George.Ruud2004 schreef:Een wat grotere plaats waar een deel van ons gezelschap lekker kan verblijven (zwemmen, winkelen, niksen etc) terwijl een paar anderen een leuke "Hike" wil doen zoals Angels Landing.

Outback Steakhouse in St. George, UT
Afgelopen zomer heb ik hier 's avonds heerlijk gegeten nadat ik overdag de Angels Landing hike deed in Zion NP.

Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1853 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-