Je kunt er vanuit gaan dat als je Schengen ingezetene bent, (en dat zijn wij Nederlanders) je de VS voorlopig niet inkomt voor vakantie. Uitzonderingen zijn voor zover ik weet alleen voor Amerikaanse burgers en voor uitzonderingsgevallen, maar welke dat zijn? Geen idee... Wellicht zeer uitzonderlijk familiebezoek? :Bijvoorbeeld bij overlijden? Ben ook wel benieuwd hoe vol die vluchten op dit moment nog zitten.. Al het zakelijke verkeer is er ook uit want dit vindt veelal plaats via de digitale snelwegMier37 schreef: ↑16 mei 2020, 18:13@Raziel heb jij al contact met United zelf opgenomen? Ik probeerde net te bellen, maar maandag pas weer open.
@Surfergirl, ik weet niet of de ban van Trump uitmaakt, vandaag de dag geldt deze nog, maar ik zie wel vluchten van Schiphol vertrekken. Zouden dit allemaal Amerikaanse burgers zijn of de uitzonderingen die het land wel inmogen?
Snap er helemaal niets van![]()
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Corona virus / Travel ban
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re: Corona virus / Travel ban
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
@d_vdploeg
Mijn gedachte en ik vraag het me ook af. Ik vind het te bizar voor woorden dat we totaal geen informatie krijgen hierover.
Als ik de FB van Cheaptickets lees..vrees ik het ergste
Mijn gedachte en ik vraag het me ook af. Ik vind het te bizar voor woorden dat we totaal geen informatie krijgen hierover.
Als ik de FB van Cheaptickets lees..vrees ik het ergste

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Als je ziet dat je vlucht geannuleerd is en je hebt via een broker geboekt waar je geen contact mee kan krijgen. Waarom zou je dan niet proberen of je de betaling kan betwisten via je credit card maatschappij?
- Je maakt een log waarmee je kan aantonen dat je geen contact kan krijgen met de broker
- Je maakt een screenshot van de geannuleerde vlucht op de site van de vliegtuigmaatschappij om aan te tonen dat je vlucht is geannuleerd door de maatschappij
Het zal me niet verbazen als verschillende brokers failliet gaan. Ik zou daar niet op wachten.
- Je maakt een log waarmee je kan aantonen dat je geen contact kan krijgen met de broker
- Je maakt een screenshot van de geannuleerde vlucht op de site van de vliegtuigmaatschappij om aan te tonen dat je vlucht is geannuleerd door de maatschappij
Het zal me niet verbazen als verschillende brokers failliet gaan. Ik zou daar niet op wachten.
@Superdork1
In mijn geval niet mogelijk, want mijn vlucht zal hoogstwaarschijnlijk gewoon vertrekken, zonder mij, want ik mag het land niet in.
Ik zou dat zeker idd via de CC maatschappij proberen te betwisten, maar dan moet wel eerst de vlucht geannuleerd worden. En aangezien er dagelijks nu vluchten gaan van United is het niet ondenkbaar dat de onze aankomende week ook gewoon zal vetrekken.
In mijn geval niet mogelijk, want mijn vlucht zal hoogstwaarschijnlijk gewoon vertrekken, zonder mij, want ik mag het land niet in.
Ik zou dat zeker idd via de CC maatschappij proberen te betwisten, maar dan moet wel eerst de vlucht geannuleerd worden. En aangezien er dagelijks nu vluchten gaan van United is het niet ondenkbaar dat de onze aankomende week ook gewoon zal vetrekken.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Nou dat denk ik niet. Jullie vertrekken 24 mei dat is precies over een week. Als Nederlands staatsburger mag je Amerika niet in. Ik denk dus ook niet dat United jullie laat vliegen. Want als je om wat voor reden niet meer terug kan dan hebben ze een groot probleem. Dan wordt je vlucht dus geannuleerd want jij mag niet mee en heb je recht op een refund.
@Mier37 Om welke vlucht gaat het precies?
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Update: Zojuist Delta aan de lijn gehad en ik weet wat er is gebeurd. BudgetAir heeft de vluchten niet op een nieuw ticket gezet. Blijkbaar worden ze dan na een bepaalde tijd weer uit het systeem verwijderd. Delta heeft nu een mededeling hierover in het systeem gezet en mij verzocht opnieuw een mail naar BudgetAir te sturen. Hoop dat ze het nu wel adequaat oppakken.asv60 schreef: ↑12 mei 2020, 17:42Toen onze vluchten naar Orlando in April waren geannuleerd heb ik ze via Budgetair laten omboeken naar 31 okt-19 nov.
31-10-2020 ams atl-mco vertrek 09.35 uur aankomst 17.24(KL 0623 en Kl 5120)
19-11-2020 rsw-atl-ams vertrek 17.16 uur, aankomst 10.50(KL 6223 en KL6012)
1e 3 vluchten worden uitgevoerd door Delta en laatste door KLM.
Toevallig vanochtend nog in de Delta app gekeken en de vluchten stonden er nog in.
Nu krijg ik net een mail van Budgetair dat onze vluchten zijn geannuleerd.
Alleen is op hun site helemaal geen boeking meer te vinden. Staat alleen nog iets van "uw vertrek over 170 dagen"
Maar als je verder klikt komt er geen boeking te voorschijn.
Ook bij Delta kan ik met mijn confirmation geen vluchten meer zien.
Ik kan bij Delta nog wel steeds "mijn" vluchten boeken!
Is vind dit toch wel een beetje raar. Zijn er al meer vluchten zo laat in het jaar geannuleerd? Las wel dat er rechtstreekse vluchten uit zijn maar dit is met een overstap.
Had ze nu trouwens binnen 5 min aan de lijn. Zondagochtend vroeg is blijkbaar een goed tijdstip om te bellen.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
@mtl
United Airlines : (UA 71) op 24-5 van Amsterdam naar Newark, 9.15 vertrek.
Ik heb gisteren contact gezocht met United via FB, zij blijven me terugverwijzen naar Cheaptickets ivm bulkticket. Ze bieden me niets aan, geen vluchtwijziging, credit oid als cheaptickets niets laat horen. Kortweg gezegd, het is mijn probleem en daar moet ik het mee doen.
Op de site van Cheaptickets staat ook:
" Wat als mijn vlucht wel wordt uitgevoerd, maar ik mijn bestemming niet meer in mag?
Of je wel of niet het land binnen mag, is persoonsafhankelijk. De toegang tot een bestemming, staat los van of een vlucht wordt uitgevoerd. De verantwoordelijk om uit te zoeken of een land je toelaat, ligt bij jou als reiziger. Zorg dus dat je je vooraf goed laat informeren. Dat kan het beste via de site van Buitenlandse Zaken en IATA."
en:
" Mijn vluchtstatus staat nog steeds op OK, kan ik nog reizen?
Bekijk altijd het laatste reisadvies en reisbeperkingen voordat je gaat reizen. De toegang tot een bestemming, staat los van of een vlucht wordt uitgevoerd."
Dus met andere woorden, ik ben gewoon mijn geld kwijt
United Airlines : (UA 71) op 24-5 van Amsterdam naar Newark, 9.15 vertrek.
Ik heb gisteren contact gezocht met United via FB, zij blijven me terugverwijzen naar Cheaptickets ivm bulkticket. Ze bieden me niets aan, geen vluchtwijziging, credit oid als cheaptickets niets laat horen. Kortweg gezegd, het is mijn probleem en daar moet ik het mee doen.
Op de site van Cheaptickets staat ook:
" Wat als mijn vlucht wel wordt uitgevoerd, maar ik mijn bestemming niet meer in mag?
Of je wel of niet het land binnen mag, is persoonsafhankelijk. De toegang tot een bestemming, staat los van of een vlucht wordt uitgevoerd. De verantwoordelijk om uit te zoeken of een land je toelaat, ligt bij jou als reiziger. Zorg dus dat je je vooraf goed laat informeren. Dat kan het beste via de site van Buitenlandse Zaken en IATA."
en:
" Mijn vluchtstatus staat nog steeds op OK, kan ik nog reizen?
Bekijk altijd het laatste reisadvies en reisbeperkingen voordat je gaat reizen. De toegang tot een bestemming, staat los van of een vlucht wordt uitgevoerd."
Dus met andere woorden, ik ben gewoon mijn geld kwijt

Ik dacht dat die vlucht naar Newark gewoon doorgaat. Als cheaptickets weigert te vergoeden dan zou ik kijken of ik het geld van de creditcardmaatschappij terug kan krijgen.
-
- Amerika-expert
@Mier37 Vreemde gang van zaken dit.. Vlucht gaat waarschijnlijk dus door maar jij/jullie kunnen niet mee ivm de travelban. Kent United/cheaptickets geen voucher systeem? Bij KLM/Delta kan je zelf annuleren en wijzigen zonder dat de vlucht door de maatschappij geannuleerd wordt.
Anders even je annuleringsverzekeraar/reisverzekeraar bellen? (Ik ga er vanuit dat je die hebt) van joh wij willen niet reizen ivm corona, komen ook het land niet in maar onze vlucht gaat, vliegmaatschappij verwijst naar Broker en Broker reageert niet.
Kan mij ook niet voorstellen dat die vlucht vol gaat zijn trouwens.. Wie reist er nu vanuit NL naar de brandhaard van Corona in de VS, New York, dat zullen er een handje vol zijn... en dan heb je kans dat ie vlucht er alsnog uitgaat omdat ze samenvoegen met andere vluchten.
Anders even je annuleringsverzekeraar/reisverzekeraar bellen? (Ik ga er vanuit dat je die hebt) van joh wij willen niet reizen ivm corona, komen ook het land niet in maar onze vlucht gaat, vliegmaatschappij verwijst naar Broker en Broker reageert niet.
Kan mij ook niet voorstellen dat die vlucht vol gaat zijn trouwens.. Wie reist er nu vanuit NL naar de brandhaard van Corona in de VS, New York, dat zullen er een handje vol zijn... en dan heb je kans dat ie vlucht er alsnog uitgaat omdat ze samenvoegen met andere vluchten.
@mtl
Dat klopt, er gaan met regelmaat idd vluchten naar Newark. Dat is ook het hele probleem.
@d_vdploeg
Via de United website kan ik helaas niets wijzigen/annuleren. Dat heb ik al geprobeerd, die verwijst me naar 'third-party"
Via FB lukt het me ook niet.
Omdat onze tickets nonrefundable zijn, kunnen we via cheaptickets ook niet zelf annuleren/wijzigen. Daarom blijf ik contact met ze zoeken voor een oplossing, maar helaas geen respons.
Maar las wel ergens dat United in principe alle tickets vanwege deze uitzonderlijke situatie kon wijzigen, ook nonrefundable, maar dan moet cheaptickets wel meewerken.
Ja, ik ga morgen sowieso wat telefoontjes tegenaan gooien, creditcardmaatschappij en idd mijn verzekeringen om te kijken of er iets mogelijk is. Ik ga ook even EU claim bellen om te kijken of ik ergens rechten heb..is toch even 1100 euro wat letterlijk de lucht ingaat.
Enigste geluk zou zijn, als ze de vlucht cancelen, maar heb er een hard hoofd in.
Dat klopt, er gaan met regelmaat idd vluchten naar Newark. Dat is ook het hele probleem.
@d_vdploeg
Via de United website kan ik helaas niets wijzigen/annuleren. Dat heb ik al geprobeerd, die verwijst me naar 'third-party"
Via FB lukt het me ook niet.
Omdat onze tickets nonrefundable zijn, kunnen we via cheaptickets ook niet zelf annuleren/wijzigen. Daarom blijf ik contact met ze zoeken voor een oplossing, maar helaas geen respons.
Maar las wel ergens dat United in principe alle tickets vanwege deze uitzonderlijke situatie kon wijzigen, ook nonrefundable, maar dan moet cheaptickets wel meewerken.
Ja, ik ga morgen sowieso wat telefoontjes tegenaan gooien, creditcardmaatschappij en idd mijn verzekeringen om te kijken of er iets mogelijk is. Ik ga ook even EU claim bellen om te kijken of ik ergens rechten heb..is toch even 1100 euro wat letterlijk de lucht ingaat.
Enigste geluk zou zijn, als ze de vlucht cancelen, maar heb er een hard hoofd in.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Dit is wel heel zuur, en wat een slechte beurt van Cheaptickets.
Terwijl United het gewoon toestaat je vlucht te annuleren en je geld teruggeeft laat Cheaptickets je in de steek, zouden ze het geld wat jij betaald hebt voor je ticket in eigen zak steken?

Terwijl United het gewoon toestaat je vlucht te annuleren en je geld teruggeeft laat Cheaptickets je in de steek, zouden ze het geld wat jij betaald hebt voor je ticket in eigen zak steken?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
@d_vdploeg annuleringsverzekering wilde ik ook noemen voor de situatie van @Mier37.
Maar United heeft een voucher regeling; mijn verzekering keert niet uit als er een voucher kan worden aangevraagd.
Kun je vanwege third party boeking ook geen voucher aanvragen op united.com @Mier37?
Maar United heeft een voucher regeling; mijn verzekering keert niet uit als er een voucher kan worden aangevraagd.
Kun je vanwege third party boeking ook geen voucher aanvragen op united.com @Mier37?
@Harry
Ik heb werkelijk waar geen idee wat ze doen. Wat ik her en der lees van mensen waarbij de vlucht is gecanceld, zegt cheaptickets dat het refunden wel even kan duren, omdat het bedrag al is overgemaakt naar de vliegmaatschappij.
Dat zou dus betekenen dat United mijn geld allang heeft, dus steken zij het waarschijnlijk (grotendeels) in hun zak.
Zuur is een understatement.
@harryh
Via de United chat wilde niemand meewerken, ook geen voucher idd. Ik ga kijken of ik via United NL iets kan regelen, maar die zijn pas morgen bereikbaar.
Ik zou haast met een (leeg) rolkoffertje naar Schiphol gaan en de hele gang van zaken filmen en op FB zetten
met de hartelijke groeten aan Cheaptickets!
Ik heb werkelijk waar geen idee wat ze doen. Wat ik her en der lees van mensen waarbij de vlucht is gecanceld, zegt cheaptickets dat het refunden wel even kan duren, omdat het bedrag al is overgemaakt naar de vliegmaatschappij.
Dat zou dus betekenen dat United mijn geld allang heeft, dus steken zij het waarschijnlijk (grotendeels) in hun zak.
Zuur is een understatement.
@harryh
Via de United chat wilde niemand meewerken, ook geen voucher idd. Ik ga kijken of ik via United NL iets kan regelen, maar die zijn pas morgen bereikbaar.
Ik zou haast met een (leeg) rolkoffertje naar Schiphol gaan en de hele gang van zaken filmen en op FB zetten

-
- Amerika-expert
@Mier37 Je hebt best kans dat ze die vlucht nog cancelen hoor... Kan mij niet voorstellen dat als 90% van die vlucht uit Europeanen bestaat die een stedentrip New York zouden doen, ( en nu dus niet kunnen!!) dat ze die vlucht niet samenvoegen met die enkele Amerikaan op vlucht 2 van die dag die terug naar huis gaat. Ze gaan echt het risico niet nemen door Europeanen aan boord mee te nemen waarvan ze weten dat die de VS niet inkomen en dus direct terug moeten sturen.
Wij hadden ook een non refundable ticket maar onze vlucht werd wel geannuleerd, maar ook bij non refundable zouden we kunnen wijzigen/annuleren, dit hoefde uiteindelijk niet.
Ik zou morgen inderdaad even cheaptickets bellen... Als United de mogelijkheid geeft om te wijzigen of te annuleren moet cheaptickets daar aan meewerken lijkt mij. Een Broker is gewoon een derde partij die namens de maatschappij vluchten verkoopt..
Overigens voor mij een reden (was het al maar nu nogmaals bevestigd) om altijd rechtstreeks bij de maatschappij te boeken.. Soms iets duurder maar dat heb ik er dan wel voor over, maar daar heb jij nu helaas niets aan
Wij hadden ook een non refundable ticket maar onze vlucht werd wel geannuleerd, maar ook bij non refundable zouden we kunnen wijzigen/annuleren, dit hoefde uiteindelijk niet.
Ik zou morgen inderdaad even cheaptickets bellen... Als United de mogelijkheid geeft om te wijzigen of te annuleren moet cheaptickets daar aan meewerken lijkt mij. Een Broker is gewoon een derde partij die namens de maatschappij vluchten verkoopt..
Overigens voor mij een reden (was het al maar nu nogmaals bevestigd) om altijd rechtstreeks bij de maatschappij te boeken.. Soms iets duurder maar dat heb ik er dan wel voor over, maar daar heb jij nu helaas niets aan

Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 17 mei 2020, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
Heb je het al hier geprobeerd https://www.united.com/ual/en/us/fly/tr ... tices.html dmv change flight en je 6 letter/cijfer code? Niet via de chat @Mier37?
Dit staat nl in de faq van United
Dit staat nl in de faq van United
En Cheaptickets zegt dit:When you booked through a third-party site, you would have received a 6-digit confirmation code consisting of letters and numbers, which is required to access your trip prior to check-in
@d_vdploeg UA71 is gisteren en vandaag gewoon vertrokken...Zijn er geen opties via de website van jouw luchtvaartmaatschappij, dan vragen we je om via My Account je wijzigingsaanvraag bij ons in te dienen. We proberen jouw verzoek 72 uur voor de geplande vertrekdatum te beantwoorden.
@harryh
Ja, via united website heb ik idd al geprobeerd met die 6 cijferige code, dan kom ik vervolgens uit dat ze me niet kunnen helpen en ik bij de third Company party moet zijn (antwoord had ik niet verwacht overigens)
Volgens onze ticketvoorwaarden kunnen wij niet wijzigen zegt mijn partner. Vandaar dat ik mailtjes heb gestuurd naar Cheaptickets om hulp te vragen hierbij en om informatie. Ik ga er straks zelf ook nog wel even naar kijken, maar ze geven aan dat ze "proberen" het verzoek te beantwoorden. Via FB lees ik dat heel wat mensen gewoon nooit meer iets horen, je schrikt gewoon van de reacties op de cheaptickets FB pagina.
Bellen gaat niet naar cheaptickets, nummer is niet werkend, chat is uitgeschakeld via FB en op mail krijg je standaard mailtje terug.
Onze enige hoop is dat de vlucht alsnog niet doorgaat.
Ja, via united website heb ik idd al geprobeerd met die 6 cijferige code, dan kom ik vervolgens uit dat ze me niet kunnen helpen en ik bij de third Company party moet zijn (antwoord had ik niet verwacht overigens)
Volgens onze ticketvoorwaarden kunnen wij niet wijzigen zegt mijn partner. Vandaar dat ik mailtjes heb gestuurd naar Cheaptickets om hulp te vragen hierbij en om informatie. Ik ga er straks zelf ook nog wel even naar kijken, maar ze geven aan dat ze "proberen" het verzoek te beantwoorden. Via FB lees ik dat heel wat mensen gewoon nooit meer iets horen, je schrikt gewoon van de reacties op de cheaptickets FB pagina.
Bellen gaat niet naar cheaptickets, nummer is niet werkend, chat is uitgeschakeld via FB en op mail krijg je standaard mailtje terug.
Onze enige hoop is dat de vlucht alsnog niet doorgaat.
-
- Amerika-expert
@harryh Ok dus die vlucht gaat gewoon.. Waarom ik de reisverzekeraar noemde is, omdat je langzaam aan de situatie gaat krijgen dat vluchten weer uitgevoerd worden, (zie het voorbeeld van deze casus), maar het merendeel van de landen nog beperkingen, travelban’s en negatieve reisadviezen hebben. Het verschuift dan naar nog niet veilig vanwege Corona naar het feit dat je het land nog niet in kunt door Corona, heeft er wel mee te maken, maar kan toch anders zijn.. Als straks de enige reden is dat je niet kunt reizen door de travelban... Je kunt ze in ieder geval om advies vragen.
-
- Amerika-expert
@Mier37 Lekkere club dat cheaptickets. Op geen enkele wijze te bereiken voor hun klanten.
Dat je een non refundable ticket hebt is in zoverre anders nu dat dit natuurlijk voor heel veel tickets geldt, maar dat er nu een unieke situatie is ontstaan, 90% van de mensen wil wel reizen maar kan niet reizen..
Dat je een non refundable ticket hebt is in zoverre anders nu dat dit natuurlijk voor heel veel tickets geldt, maar dat er nu een unieke situatie is ontstaan, 90% van de mensen wil wel reizen maar kan niet reizen..
-
- Amerika-expert
Dat is in z'n algemeen waar, de gemiddelde vakantieganger boekt de goedkope tickets en die zijn niet, of niet kosteloos, wijzigbaar.
Maar vanwege COVID-19 is dat nu anders. Jij valt in deze categorie en de kosten zijn "gewaived" oftewel niet van toepassing (screenshot united.com):
Laatst gewijzigd door harryh op 17 mei 2020, 11:42, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 4926 Weergaves
-
Laatste bericht door Amarens