Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door harryh »

d_vdploeg schreef:
17 mei 2020, 11:23
Waarom ik de reisverzekeraar noemde is, omdat je langzaam aan de situatie gaat krijgen dat vluchten weer uitgevoerd worden, (zie het voorbeeld van deze casus), maar het merendeel van de landen nog beperkingen, travelban’s en negatieve reisadviezen hebben.
Maar er zijn weinig annuleringsverzekeringen die sowieso dekking hebben voor COVID-19 en als wel, zo veel beperkingen opleggen dat je er niets mee kunt. Zie bv het screenshot wat gisteren gedeeld werd viewtopic.php?f=10&t=76111&start=20#p1242547.
En mijn verzekering dekt het wel bij rood/oranje reisadvies, maar alleen als je geen voucher kunt krijgen...
Mier37
Amerika-ontdekker

Bericht door Mier37 »

via FB loopt er een draadje op de USA4ALL pagina met nog een dame die hetzelfde probleem heeft (ook met cheaptickets) haar vertrekdatum is a.s. woensdag, ik ben heel erg benieuwd hoe dit voor haar gaat aflopen.

Bedankt @harryh
Ik zal dat stukje sowieso opslaan en misschien toch proberen via die link een wijziging aan te vragen, in de hoop dat ze me iig gaan antwoorden als United niets voor me kan betekenen.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

@Mier37
Heb je al een annulering aanvraag ingediend op my account?

Er staat op de pagina van cheaptickets
"We zijn verplicht om de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappijen te volgen."
Als je dus bij United mag annuleren of omboeken en/of recht hebt op een refund of voucher zal cheaptickets dat vervolgens voor je aanvragen.

Ze nemen alleen pas 72 uur voor je vertrek contact met je op.

" Wil je doorgaan met de annulering, dan vragen we je om via My Account je annuleringsaanvraag bij ons in te dienen. We nemen 72 uur voor jouw geplande vertrekdatum contact met je op."

https://www.cheaptickets.nl/updates#wijzigen
Mier37
Amerika-ontdekker

Bericht door Mier37 »

@vana

Nee, annulering durf ik eigenlijk niet aan te vragen, bang dat ik dan nergens meer recht op heb
(iedereen adviseert me om allesbehalve zelf te annuleren ) Maar misschien is dat nu anders.

En die 72 uur is leuk gezegd, maar genoeg mensen die gewoon helemaal niets meer horen.

Overigens vroeg ik nog aan United chat, wie er op de vluchten van nu zaten, maar daar gaven ze me mooi geen antwoord op :roll:
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Er is inderdaad een verschil tussen zelf annuleren of je vlucht die geannuleerd wordt. Zelf annuleren lijkt mij inderdaad niet verstandig, dan verspil je je rechten. Beter is binnen die 72 uur contact op te nemen en je refund via cheaptickets te krijgen, voucher of omboeken... Pas ook op met omboeken dat het wel eens zo kan zijn dat je maar 1x kunt wijzigen en we weten natuurlijk niet of het op je gewijzigde datum wel kunt :wink:
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

En da's het spel wat United speelt, er zijn natuurlijk tientallen vluchten omgeboekt naar die paar die nog wel vliegen, mede om niet te hoeven annuleren. Je kunt er vanuit gaan dat er duizenden mensen op die ene vlucht geboekt staan waarvan ze weten dat 99,9% niet eens mag vliegen vanwege het inreisverbod.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik geloof niet dat United dat spel zo speelt want ik denk dat Cheaptickets hun bulktickets gewoon annuleren. In eerste instantie leken ze vrij goed te reageren en ik vraag me af of ze niet gewoon een gigantisch cashflow probleem hebben waardoor alles nu onderuit gaat.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Als ze een enorm cashflow probleem hebben dan begrijp ik juist niet waarom ze geen vouchers of gratis wijzigen inzetten. En hun Brokers de opdracht geven vouchers namens hen uit te geven of namens hen te laten wijzigen. Je kunt dat immers zo sturen dat je het aantrekkelijk maakt voor de reiziger om op een ander moment te reizen. Als Broker begrijp ik het ook niet want je weet 1 ding zeker, als je strak in de voorwaarden gaat zitten gaat geen reiziger straks nog via jou een volgende reis boeken.

Als je als maatschappij strak in je annuleringsvoorwaarden gaat zitten heb je misschien nu cashflow van alle vluchten die wel doorgaan waar 99,9% van niet kan reizen. Maar dat droogt straks vanzelf op. En vergeet niet dat 90% van de vloot geparkeerd staat ergens op een vliegveld in de wereld en dat men voor geannuleerde vluchten volgens mij verplicht is een alternatief aan te bieden. Wat denk je dat dat kost en al gekost heeft :wink:
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 17 mei 2020, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Mier37
Amerika-ontdekker

Bericht door Mier37 »

We hebben al weinig rechten, dus met zelf annuleren ben ik bang helemaal nergens meer te staan.
Dat wijzigen word ook nog wat, want ik wil pas volgend jaar :? (als het me überhaupt al lukt) fijner zou zijn een voucher. Anyways, elke oplossing zou er iig al 1 zijn..
Maar wat je zegt @d_vdploeg fijn dat je dat nog even aanhaalt van dat wijzigen, dan kan ik daar ook rekening mee houden.
Superdork1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Superdork1 »

harryh schreef:
17 mei 2020, 12:43
En da's het spel wat United speelt, er zijn natuurlijk tientallen vluchten omgeboekt naar die paar die nog wel vliegen, mede om niet te hoeven annuleren. Je kunt er vanuit gaan dat er duizenden mensen op die ene vlucht geboekt staan waarvan ze weten dat 99,9% niet eens mag vliegen vanwege het inreisverbod.
Dat denk ik ook. Ze hopen dat reizigers zelf gaan annuleren. Ik geloof nooit dat United @Mier37 gaat laten vliegen, want dan zijn ze verantwoordelijk voor je tot je weer terug op Nederlandse bodem bent. Als je maandag met United NL belt zou je kunnen vragen of ze jullie echt gaan laten vertrekken terwijl ze weten dat je het land niet in mag. Ben benieuwd wat ze daar op antwoorden. Ik denk echt dat ze die keuze niet bij jullie laten liggen. Misschien moet je wachten tot je gaat inchecken, maar dan zal je zien dat het "feest" niet doorgaat.

Overigens zitten op de vluchten die nu naar de US gaan ook overstappers die niet uit de EU of China komen, of personen die vrijstelling hebben. Er is altijd wel verkeer van personen.
Laatst gewijzigd door Superdork1 op 17 mei 2020, 13:40, 2 keer totaal gewijzigd.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@Mier37 Ja let daar goed mee op en plan hem niet te kort op je huidige reis, met het risico dat je ook dan niet kunt. Mits je dan tegen die tijd opnieuw kunt wijzigen.

Er gaan al geluiden, ook op dit forum dat de travelban nog tot het einde van het jaar duurt... Nu boeken voor april/begin mei 2021 kan volgens mij al wel via verschillende maatschappijen en dan zit je volgens mij wel redelijk veilig..En helemaal zeker weten doen we het toch niet :wink:
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@Superdork1 Ik kan het mij ook nauwelijks voorstellen. Ze weten inderdaad echt wel dat voor ALLE landen op dit moment een inreisverbod geldt m.a.v. US citizens en misschien uitzonderlijke gevallen. Ze laten je echt niet vertrekken als je 99,9% zeker weet dat je direct het eerste de beste vliegtuig terug kunt pakken. Met het risico dat ze niet kunnen garanderen dat ze je terug kunnen vervoeren.

Is overigens de eerste maatschappij die moeilijk lijkt te doen. Delta/KLM, emirates, Transavia, ect. Allemaal de mogelijkheid om gratis om te boeken of een voucher aan te vragen. Ook voor vluchten die nog niet geannuleerd zijn of verder in de toekomst liggen. Ik kan nu zelfs al mijn vlucht naar Bali voor aankomende september wijzigen of een voucher aanvragen.

Zou dat dus echt liggen aan het feit dat je boekt via een broker?
Mier37
Amerika-ontdekker

Bericht door Mier37 »

Superdork1 schreef:
17 mei 2020, 13:25

Dat denk ik ook. Ze hopen dat reizigers zelf gaan annuleren. Ik geloof nooit dat United @Mier37 gaat laten vliegen, want dan zijn ze verantwoordelijk voor je tot je weer terug op Nederlandse bodem bent.
Als ik via United omgeving kijk staat er bovenaan mijn reis het volgende:

"Your upcoming trip requires travel documentation such as passports and/or visas. Use this tool to determine which documents you’ll need"

Ik heb die tool ingevuld en ik krijg als antwoord:

" Entry and Transit restrictions apply:

Passengers who have transited or have been in Austria, Belgium, Czechia, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Iceland, Ireland (Rep.), Italy, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Malta, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden, Switzerland or in the United Kingdom (excluding overseas territories outside of Europe), in the past 14 days are not allowed to enter the USA.

This does not apply to B1 crew crewmembers that are engaged in lightering, Outer Continental Shelf (OCS) activity, wind farm activity, private air/sea crew and other similar crewmember actives."

Ik vroeg gisteren via de chat van United wat ze me zouden adviseren als ik geen contact zou kunnen krijgen met cheaptickets. Of ik dan alsnog naar Schiphol moest gaan? en proberen op de vlucht te stappen?

Nee. dat wilde ze niet suggereren, ze wilde niet ingaan op hypothetische situaties :tard:
Mier37
Amerika-ontdekker

Bericht door Mier37 »

d_vdploeg schreef:
17 mei 2020, 13:38
Toch lees ik dat sommigen op dit forum wel via United zaken geregeld hebben kunnen krijgen, terwijl ze via een broker geboekt hebben, dus ik weet niet of die hele vlieger daarvoor opgaat (of niet :lol: )
Dat lees ik ook weer terug op FB. Het lijkt alsof Cheaptickets er echt een enorm zooitje van maakt. Geloof dat het ook in het nieuws is geweest.
Superdork1
Amerikafan

d_vdploeg schreef:
17 mei 2020, 13:38
Het is niet United die moeilijk doet, het ligt aan de broker. Kennis van mij heeft geboekt via Travelfrom (een of andere vage broker uit Ukraïne) en die krijgt ook geen contact. Belangrijk is dat je een log vast gaat leggen waar in staat wat je gedaan hebt en op welke dag en tijdstip. Je maakt een dossier aan. Daarmee kan je een betwisting indienen bij ICS of AMEX en dan maar hopen dat je je geld terug kan krijgen. In geval van @Mier37 zou ik dat zo snel mogelijk doen. Met als onderbouwing dat je geen contact kan krijgen met Cheaptickets en bang bent dat je bij faillissement je geld kwijt bent. Geen idee of het lukt, maar je kan het proberen.
Mier37
Amerika-ontdekker

Bericht door Mier37 »

Jep, dat ben ik eigenlijk al een beetje aan het doen. Zit er zelfs aan te denken om er een soort vlog van te gaan maken :lol:
Jolanda68
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jolanda68 »

Wij hebben ook via Cheaptickets geboekt en de vlucht UA71 vertrekt gewoon 29 mei. Op de website van United staat dat je tickets tot 30 april kon annuleren en dan een voucher/credits kan krijgen. Heb je dat niet gedaan (voor vluchten t/m mei), dan heb je nergens recht op. Als je vlucht vertrekt dan krijg je niks.

Wij wilden dit dus via Cheaptickets doen, United gaf aan dat dat via hen moest, maar uiteraard geen reactie gekregen. Omdat ik bang was dat het annuleren niet ging lukken voor 30 april heb ik United (via messenger) toch zover gekregen om voor ons te annuleren. Ze hebben ons verzekerd dat we dan in aanmerking komen voor een voucher. Dat staat ook allemaal duidelijk op hun website. Eerst gaven ze aan dat we een mail zouden krijgen met voucher, maar dat bleek toch niet te kloppen, dat moest via Cheaptickets gaan.

Maar ja, nog niemand heeft ook maar iets gehoord over vouchers via Cheaptickets voor zover ik overal lees. Dus ik denk dat ik nu ook maar via de creditcard maatschappij ga betwisten. Hoe zou ik dat kunnen aanpakken? Zij hebben op ons verzoek geannuleerd en we willen nu dus de vouchers die we maar niet krijgen, annulering is op 22 april gedaan. Ben ik te vroeg?
Superdork1
Amerikafan

Dat gaat niet eenvoudig worden. Je hebt geboekt via Cheaptickets en geannuleerd via United. United heeft een voucher beloofd bij annuleren maar dat toch weer ingetrokken waardoor je nu zonder boeking zit en zonder voucher. Begrijp ik het zo goed?

- Cheaptickets zal zeggen dat je zelf hebt geannuleerd en nergens recht op hebt
- United zal je verwijzen naar Cheaptickets omdat je daar geboekt hebt

Heb je bewijs dat United je een voucher heeft beloofd als je bij hun gaat annuleren ipv bij Cheaptickets? Dat zou namelijk de enige uitweg zijn denk ik. En dan via email contact opnemen met United, de situatie uitleggen en bewijs toevoegen. Betwisten zal moeilijk worden.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

CC-Mij zal alleen een betwiste transactie in behandeling nemen als er een ongebruikelijke transactie heeft plaatsgevonden of je hebt niet geleverd gekregen waar je voor betaald hebt en je bent met de tegenpartij niet tot een oplossing gekomen. Dat laatste lijkt hier wel van toepassing maar dat je geannuleerd hebt via United maar alles geregeld hebt via cheaptickets maakt het lastig. Die vouchers kunnen best even op zich laten wachten, duurde bij mij ook 3 weken voor ik ze in de mailbox had
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Ik lees nu dat UA naar cheaptickets verwijst, dat is wel je keutel intrekken, als UA zijnde. Eerst een voucher beloven en op basis daarvan op jouw verzoek annuleren en dan naar Cheap Tickets verwijzen. Ik zou gewoon je CC-mij bellen om advies.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer