En dan tot een eenduidig beleid komen en het ook op dezelfde manier gaan aanpakken.
Ik vind het altijd lastig worden als mensen appels en peren met elkaar gaan vergelijken. Maar inmiddels zijn er ook bananen, druiven en kiwi's bijgekomen. Voor het gemak hebben we ook bloemkolen, aardappels, komkommers en sperziebonen toegevoegd. En om er helemaal een onoverzichtelijke bende van te maken ook nog een paar schroeven en spijkers.
Je kunt simpelweg de landen bijna niet met elkaar vergelijken. Wij in Nederland testen heel erg weinig. Joepie! Wij hebben heel weinig besmettingen. Maar vervolgens is mijn gevoel dat we op zo'n beetje iedereen die overlijdt het stickertje Corona plakken. Om dan vervolgens die doden weer te gaan vergelijken met landen die je totaal niet met elkaar kunt vergelijken. Dan hoor ik mensen roepen, in Amerika zijn al bijna 90.000 mensen overleden. Mocht je Nederland al willen vergelijken met Amerika, daar wonen 20 keer zoveel mensen als hier. Wil je dan ons dodental met 20 vermeningvuldigen? Nee, want je kunt Amerika niet met Nederland vergelijken. Oh? Dan niet?
Persoonlijk snap ik dat de overheid in "paniek" is geraakt half maart met de beelden vanuit Italië voor ogen. Dat je dan de boel dichtgooit lijkt me helder. En dan vergeef ik ze even het onzinverhaal over groepsimmuniteit en het met zn allen thuisblijven. Alleen heb ik nu het gevoel dat we te ver (en te lang...) doorslaan. Zeker als het gaat om het beschadigen van de economie. Er geen rekening mee houdend dat ook dit de gezondheid van mensen beschadigd.