Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
tomko
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door tomko »

Karinkazi schreef:
12 mei 2020, 20:29
tomko schreef:
10 mei 2020, 14:56
wij hadden een vlucht naar miami via philadelphia geboekt via british airways met american airlines, americans airlines heeft deze vlucht geannuleerd. BA heeft ons omgeboekt op een duurdere snellere vlucht via london heathrow. Best netjes!
Voor wanneer?
(sorry voor mijn late antwoord maar ik zag dit een beetje laat..)
2 augustus heen heen en 20 augustus terug. Wij boeken altijd direct via british airways vanwege de combi korting met auto. Kan geen enkele broker of airline prijstechnisch tegenaan
Claubo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Claubo »

Wie wil ons advies geven wat te doen, ik vind het lastige materie, hoeveel ik ook lees...

We zouden vliegen op 17 juli van Frankfurt naar Denver en vandaar naar Las Vegas. Rechtstreeks geboekt bij Lufthansa, wordt uitgevoerd door United Airlines. Op 7 augustus via dezelfde route weer terug naar Nederland.

De afgelopen weken hebben we steeds bij Luthansa gekeken en alles staat daar op confirmed. Maar vandaag ook op United Airlines gekeken en daatr de volgende melding gekregen:
image.png
De heenvlucht van Frankfurt naar Denver is eruit, de andere vluchten staan er nog in.
Wat zou de customer service kunnen gaan voorstellen en wat adviseren jullie te doen?

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Claubo op 31 mei 2020, 21:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Claubo
Amerika-ontdekker

Bericht door Claubo »

image.png
image.png (15.14 KiB) 2592 keer bekeken
En kan ik dan het beste contact opnemen met dit nummer van UA in Nederland of is het beter via social media?
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Contact opnemen: Als je wilt gaan kun je kijken of je op een andere vlucht kunt en anders kun jr voor een voucher of refund gaan, heb even niet de coronavoorwaarden van UA paraat.. Komt regelmatig voor dat er èèn van de vluchten wordt gecanceld, was bij onze vluchten naar JFK ook zo, heenvlucht gecanceld, terugweg niet, voucher aangevraagd en gekregen, zouden deze week in NY zitten.. Onze annulering was wel (ver) voor de huidige rustigere situatie
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Kevin77
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Kevin77 »

Aangezien je bij Lufthansa hebt geboekt moet je met hun contact opnemen.
Als je niet voor een andere vlucht wilt gaan en je geld terug wil, refund vragen.
Zorg dat je alles zwart op wit hebt staan, betalen ze niet binnen de gestelde termijn, refund aanvragen bij je creditcard.
Heb ik ook gedaan en ik heb mijn geld terug, 20 maart een refund aangevraagd en tot op heden helemaal niets ( behalve de eerste mail met annulering ) gehoord van Lufthansa
Claubo
Amerika-ontdekker

Bericht door Claubo »

Hoe kan het dat bij LH de vlucht nog op confirm staat en bij UA niet?
Dus als ik bij Lufthansa heb geboekt, dan moet ik contact met hen opnemen? Niet met UA?
Kevin77
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Kevin77 »

Juist, Lufthansa moet het regelen.
Je hebt ook een LH vluchtnummer?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Er zijn die dag normaal gesproken 2 vluchten van Frankfurt naar Denver. Om 11:05 met United en om 13:25 met Lufthansa, het lijkt me niet dat beide vluchten die dag door zullen gaan, maar het kan best zo zijn dat een van beide wel gaat en je op een van die vluchten geboekt wordt. Veel maatschappijen zijn nu bezig met bepalen welke vluchten in juli al dan niet opgestart gaan worden, mede afhankelijk van het eventueel opheffen van de travel ban.
Maar je hebt geboekt bij Lufthansa en zei zijn dan ook je aanspreekpunt.
JVDP78
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door JVDP78 »

d_vdploeg schreef:
31 mei 2020, 12:54
Dan doelt u denk ik op zomervakantie 2021? Inderdaad balen, maar er is toch nog een herfstvakantie 2020, kerstvakantie 2020-2021, voorjaarsvakantie 2021 en meivakantie 2021? Vallen allemaal VOOR 15 juni 2021 als ik het goed heb...
Klopt, alleen is geen van die vakanties meer dan 3 weken dus geen optie. Het is zoals het is hoor, vindt het al netjes dat je vrijwillig mag annuleren voor een voucher enkel omdat je niet wilt gaan dus we klagen niet te veel. Neemt niet weg dat ik het wel een lokkertje vindt om iets te stimuleren en daar dan vervolgens 1-2 weken later een beperking aan te geven die voor veel mensen tegen zal vallen.
2018 Florida
2022 California + Hawaii
2025 ZuidWest + Yellowstone
Claubo
Amerika-ontdekker

Bericht door Claubo »

Kevin77 schreef:
31 mei 2020, 15:32
Juist, Lufthansa moet het regelen.
Je hebt ook een LH vluchtnummer?
Dat klopt, Kevin.
Lampie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Lampie »

Wij hadden een vlucht voor eind juli bij KLM geboekt, werd uitgevoerd door Delta.
Kijk ik vandaag in de boeking, zie ik dat de heenreis geannuleerd is. Blijkt al per half mei geannuleerd te zijn.
Eerder kreeg ik nog wel een mailtje ofzo, maar deze keer niets.
Nouja, we konden nu in ieder geval de reis annuleren. Voor ons de beste optie in deze tijd
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
Superdork1
Amerikafan

Bericht door Superdork1 »

Claubo schreef:
31 mei 2020, 14:07
Wat zou de customer service kunnen gaan voorstellen en wat adviseren jullie te doen?
Als ze er een vlucht uithalen heb je recht op een volledige refund.

Wat je het beste kan doen is via Messenger contact opnemen met Lufthansa. Als ze dan bevestigen dat je via een refund je geld terug krijgt kan je daar een screenshot van maken en dan heb je in ieder geval bewijs. Via de telefoon heb je dat bewijs niet. Ze sturen je daarna een email dat je vlucht geannuleerd is, hier staat echter niet in dat je een refund krijgt. Daar krijg je helaas geen bevestiging van. En dan maar wachten....
Claubo
Amerika-ontdekker

Bericht door Claubo »

Oke, bedankt voor de tips. Mochten we een voucher willen, zijn die dan nog bruikbaar in juli 2021? Ik snap dat ook nog niet helemaal, hoe dat precies in zijn werk gaat bij Lufthansa....
Maar ik begrijp dat het ook nog zou kunnen zijn dat we op die middagvlucht geboekt kunnen worden? Of is dat erg onwaarschijnlijk?
Nessiezzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nessiezzz »

Ik ben nog in gesprek met KLM over de beroemde 15%. Blijft mij nog even bezighouden...

Technisch gezien is het erg lastig om het voor elkaar te krijgen (aldus de medewerker) :lol: Hierdoor moeten we nog even wachten. Zodra het is geïmplementeerd berichten ze hierover op de website.
Ze zei ook dat KLM vanaf 7 juli veel regelmatiger naar de VS gaat vliegen en dat het vertrouwen bij de mensen ook weer terugkeert.

Ze kunnen de vlucht dus 3 dagen 'vasthouden', kosteloos. Hiervoor moet je even bellen met de klantenservice. Nu had ik dit al gedaan en dat is voor mij nu verlengd met 3 dagen, zonder dat de prijs straks ineens omhoog is gegaan.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

United airlines vliegt m.i.v. juli ook weer vanaf Brussel.

https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... ar-brussel
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

https://www.forbes.com/sites/tamarathie ... 759371690f
President Trump indicated the Europe travel restrictions will soon ease. At least for some arrivals. Travelers coming from countries with low Covid-19 risk profiles will be given the green light first he hinted.
Er is nog geen datum geprikt voor de aankondiging per wanneer dit zou ingaan en om welke landen het gaat.
Afbeelding
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Eigenlijk is het een vaag bericht waar we niet veel mee kunnen.
recidivist
Amerikafan

Bericht door recidivist »

In april meldde ik dat ik via mijn creditcardmaatschappij (ICS) een betwisting van de betaling had gedaan omdat Otravo/Vliegtickets.nl zelf (zonder opdracht van United of mijzelf) de vluchten had geannuleerd.

De betwisting heb ik op 6 april gedaan, op 22 april ontving ik het geld terug op mijn rekening. Vandaag ontving ik van ICS het bericht dat zij de transactie hebben onderzocht, het onderzoek hebben afgerond en dat het bedrag succesvol is teruggevorderd bij 'de tegenpartij'. Daarmee ook dat de terugbetaling definitief is.

Case closed.
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
Nessiezzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nessiezzz »

Division schreef:
01 jun 2020, 13:01
https://www.forbes.com/sites/tamarathie ... 759371690f
President Trump indicated the Europe travel restrictions will soon ease. At least for some arrivals. Travelers coming from countries with low Covid-19 risk profiles will be given the green light first he hinted.
Er is nog geen datum geprikt voor de aankondiging per wanneer dit zou ingaan en om welke landen het gaat.
Nouja niet een heel boeiend bericht maar "hij" is er wel mee bezig. Zal me niets verbazen als het om en nabij 15 juni zou zijn( net zoals Europa), en dat hij dit best last-minute kan regelen. Heeft hij tenslotte ook zeer kort van tevoren voor de Brazil-ban gedaan.
Jacobien
Amerikafan

Bericht door Jacobien »

Maar dan blijft de vraag of Europa wil of mensen naar Amerika reizen. En hoe snel vliegtuigmaatschappijen weer kunnen opschalen. Onze reis op 8 juli naar San Francisco met KLM staat er nog gewoon in. Ben benieuwd........
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer