Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re: USA Trip in september 2020 - wat doen jullie?
Wat @Tantelotje ook aangeeft. Ik zit er niet op te wachten om te stranden op een airport of vast te zitten in je accommodatie met de onzekerheid die daarbij hoort vwb teruggaan e.d. Wil je de gok nemen, ach ik kom vast wel thuis... mocht het virus weer oplaaien.
Aan de andere kant, waar doe je goed aan? Nu annuleren, met het risico dat het straks vanaf pak hem beet begin juli stabiel wordt en blijft? Dan sla je jezelf ook voor je kop van had ik maar gewacht dan hadden we nu kunnen gaan.. Wij maken dit jaar een uitstapje buiten de US voor onze zomervakantie en hebben hetzelfde dilemma.
Zo heeft iedereen zijn eigen afweging.
Aan de andere kant, waar doe je goed aan? Nu annuleren, met het risico dat het straks vanaf pak hem beet begin juli stabiel wordt en blijft? Dan sla je jezelf ook voor je kop van had ik maar gewacht dan hadden we nu kunnen gaan.. Wij maken dit jaar een uitstapje buiten de US voor onze zomervakantie en hebben hetzelfde dilemma.
Zo heeft iedereen zijn eigen afweging.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij hebben in maart al genoeg toestanden gehad met terug proberen te komen vanuit Amerika, dat we liever wachten totdat het echt stabiel is weer. Onze vouchers zijn 2 jaar geldig en we hebben een claim voor een refund lopen (3 maatschappijen dus) en we hebben geen zin om vouchers voor onze vouchers te krijgen als uiteindelijk toch weer dingen geannuleerd worden.
Bovendien was de stress die we ondervonden niet echt gelijk aan vakantie, dus dat hoeven we ook even niet meer. Hoe jammer het ook is, wij stellen het voorlopig nog even uit.
Bovendien was de stress die we ondervonden niet echt gelijk aan vakantie, dus dat hoeven we ook even niet meer. Hoe jammer het ook is, wij stellen het voorlopig nog even uit.
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Horrorverhalen niet, in ieder geval niet persoonlijk. Wel heb ik in maart mn vakantie in Florida af moeten breken, wij kozen er in ieder geval voor om de terugvlucht (gratis) te wijzigen. Ging niet via de app of telefonisch, allemaal zwaar overbelast, dus wij zijn langs een vliegveld gereden. Onze originele vlucht is nooit meer vertrokken. En ik weet dat de airline voor je moet zorgen. Maar we weten ook hoe slecht bereikbaar die zijn geweest. Wij kwamen terug toen hier t wc papier op wasTimothy555 schreef: ↑30 mei 2020, 23:27Er zijn altijd mogelijkheden gebleven om naar huis te komen. Bepaalde internationale vluchten zijn nog even blijven doorgaan. Misschien is dat dan met 3 tussenstops, maar men krijgt je wel naar Europa terug.
Heb jij weet van horrorverhalen van mensen die in de US vastzitten? Ik acht het mogelijk dat het een paar dagen langer duurt, maar dan is dat maar zo.
Dus dat risico neem ik er graag bij...

Als je het verslag van jojotravel leest zie je hoeveel moeite het hen heeft gekost om terug te komen. En zo zijn er ongetwiijfeld meer.
Is dat een horrorverhaal? Denk ik niet want iedereen leeft nog. Maar het beinvloedt wel degelijk je vakantie en het is niet leuk. Je vakantiegevoel is dan wel weg hoor, juist omdat je niet weet of je terug kunt.
Overigens waren er maar genoeg berichten in het nieuws van mensen die vast zaten, ook nadat ze zelf vanalles hadden geprobeerd. Dat loopt voor mij al redelijk richting horrorverhaal, dat je ergens een paar weken vastzit. Nog los van wie dat mag betalen.
Ik wil er alleen maar mee zeggen dat er, voor mij, meer meetelt dan of mn accommodaties open zijn en of ik het meeste van wat ik plande kan doen. En daar speelt mijn ervaring van maart zeker een rol bij. Dus dit jaar voor mij geen vakantie waarbij ik vervoersafhankelijk ben. Slaan we een keertje over.
Edit: ik zie dat Jojostravelusa hierboven ook reageert toen ik nog aan t typen was.
-
- Amerika-expert
Maar als we het nieuws nu in het oog houden, en de trends zijn dalend en stabiel de dag dat je vertrekt, en je gaat maar voor 9 nachten: dan lijkt het me toch behapbaar?
Ik zou het er toch op riskeren...
Als jij denkt dat dit kan dan moet je het gewoon doen.
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Laten jullie nu ook de protesten die overal in de usa plaatsvinden meewegen? Corona is een medisch ding maar de protesten die nu plaatsvinden zijn toch ook wel een dingetje.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Verwacht niet dat die nog 3mnd duren om eerlijk te zijn
-
- Amerika-expert
Ik heb de blog van @jojostravelusa even gelezen, wat een verhaal... Fijn om te lezen dat jullie in ieder geval veilig thuis zijn geraakt.Tantelotje schreef: ↑31 mei 2020, 11:09ik zie dat Jojostravelusa hierboven ook reageert toen ik nog aan t typen was.
Dit komt wel dicht in de buurt van een horrorverhaal in mijn ogen..
- Tantelotje
- Amerikakenner
Ik word natuurlijk beinvloed door mn ervaring in maart. Bij vertrek was er wereldwijd nog weinig aan de hand. In NL was nog de gedachte dat het allemaal wel los zou lopen. En met ons dachten veel landen zo. Enige restrictie om te mogen vliegen was dat je 14 dagen daarvoor niet in China of Iran was geweest. Noord-Italie werd nog niet eens gevraagd. Lockdown was iets wat alleen maar in China en Noord Italië plaatsvond. Dat was op zondag. En op vrijdag ging het US luchtruim dicht.Timothy555 schreef: ↑31 mei 2020, 11:36Maar als we het nieuws nu in het oog houden, en de trends zijn dalend en stabiel de dag dat je vertrekt, en je gaat maar voor 9 nachten: dan lijkt het me toch behapbaar?
Ik heb ook geen glazen bol en kan alleen maar hopen dat er wat minder ingrijpend wordt ingegerepen als het virus weer de kop op steekt. Want dat gaat heus wel gebeuren. En dan kan het misschien weer snel gaan. Maar ja, dat weet je pas achteraf.
Uiteindelijk neemt iedereen zn eigen besluit op basis van voor hen belangrijke argumenten. En dat zal voor iedereen anders zijn.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Horror was het zeker niet, we zijn immers gezond gebleven en uiteindelijk veilig thuisgekomen, maar vakantie kan ik het ook niet noemen. De bedoeling was ontspannen en leuke dingen doen/zien, maar het werd stress en naar huis zien te komen. Het staat in elk geval op nummer 1 van mislukte vakanties en ik hoop van harte dat we er niet ooit nog een krijgen die hier overheen gaat.
De reactie van Tantelotje komt me heel bekend voor. Wij hadden ook niet kunnen bedenken dat het zo snel zo anders zou worden. We waren in eerste instantie alleen maar blij dat we toch nog konden gaan. Donderdagochtend weg en zaterdagochtend de grenzen dicht. Dat zou 30 dagen duren, dus gingen we ervan uit dat we "gewoon" 2 dagen langer vakantie zouden hebben. Leuk toch? Nou, not!
De reactie van Tantelotje komt me heel bekend voor. Wij hadden ook niet kunnen bedenken dat het zo snel zo anders zou worden. We waren in eerste instantie alleen maar blij dat we toch nog konden gaan. Donderdagochtend weg en zaterdagochtend de grenzen dicht. Dat zou 30 dagen duren, dus gingen we ervan uit dat we "gewoon" 2 dagen langer vakantie zouden hebben. Leuk toch? Nou, not!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ik denk ook dat het heel persoonlijk is hoe je het ervaart en op basis daarvan je keuze moet maken wanneer je het prettig vindt om te gaan.
Wij zaten half maart ook in Amerika toen er aangekondigd werd dat het luchtruim gesloten zou worden. Wij hebben ervoor gekozen onze vakantie gewoon af te maken en ik heb er ook geen mindere vakantie door gehad. Maar ik heb wel gezien dat anderen daar minder gelukkig van werden en veel stress hadden.
Wij zaten half maart ook in Amerika toen er aangekondigd werd dat het luchtruim gesloten zou worden. Wij hebben ervoor gekozen onze vakantie gewoon af te maken en ik heb er ook geen mindere vakantie door gehad. Maar ik heb wel gezien dat anderen daar minder gelukkig van werden en veel stress hadden.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
-
- Amerika-expert
Is inderdaad persoonlijk. Ik blijf in Las Vegas en ben er dus altijd op een korte afstand van de luchthaven zodat ik ook eens kan langsgaan als ik hen niet kan bereiken mocht het fout gaan. De vakantie enkele dagen langer (moeten) maken lukt ook, op alle gebieden. En dat je hoe dan ook thuis raakt, dat bewijzen jullie eigenlijk alleen maar.
Natuurlijk ga ik niet vertrekken als de situatie niet meer beter gaat worden dan nu. Maar eind september is dan ook nog bijna 4 maanden. Ofwel gaat het beteren, ofwel veel slechter worden denk ik tegen dan.
We zien wel.
Natuurlijk ga ik niet vertrekken als de situatie niet meer beter gaat worden dan nu. Maar eind september is dan ook nog bijna 4 maanden. Ofwel gaat het beteren, ofwel veel slechter worden denk ik tegen dan.
We zien wel.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als we niet meer terug mogen trekken we bij familie of vrienden in en ga ik daar wel voor mijn werkgever aan de slag.....
Kan de oppas de kat opsturen en blijven we gelijk.
Kan de oppas de kat opsturen en blijven we gelijk.

-
- Amerikakenner
En een overvol vliegtuig? Zet dat jullie niet aan t denken?
Ik hoef dit jaar zeker niet......
https://www.google.com/amp/s/pitane.blu ... ellen/amp/
-
- Amerika-expert
Neen, helemaal niet. Verse buitenlucht, opgevoerd volume tegenover vroeger. Ik denk dat het risico in vliegtuigen heel erg zal meevallen. En zoniet zullen we het binnenkort wel weten.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Live view momenteel op De Dam, Amsterdam bij demonstraties... elders in het land; overvolle terrassen en natuurgebieden. Als er over 2 weken geen piek hierdoor is? geef mij dan maar gewoon een retourtje USA hoor...
2018 - New York City
2019 - Zuidwest USA
2020 - Florida + cruise Caraïbisch gebied
2020 - Californië (september) Covid-19 annulering
2019 - Zuidwest USA
2020 - Florida + cruise Caraïbisch gebied
2020 - Californië (september) Covid-19 annulering
-
- Amerika-expert
Dat zei men van die piek ook toen het druk was met pasen, Koningsdag en hemelvaart. Maar het ziet er wel bizar uit. Doe mij dan ook maar een vliegtuig.Live view momenteel op De Dam, Amsterdam bij demonstraties... elders in het land; overvolle terrassen en natuurgebieden. Als er over 2 weken geen piek hierdoor is? Geef mij dan maar gewoon een retourtje USA hoor.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Welnee, juist in vliegtuigen hebben ze prima hepa filters, ik denk dat je daar minder gevaar loopt dan in de bus of tram.covri schreef: ↑01 jun 2020, 14:59En een overvol vliegtuig? Zet dat jullie niet aan t denken?
Hepa filters & wil je als pax meer ruimte dan is dat ook mogelijk dmv van business/first class tickets.
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Dat is inderdaad niet te hopen, de beelden die ik nu via de media te zien krijg zijn niet echt een reclame voor de usa. Maar goed, dat is natuurlijk ook erg afhankelijk van wat ze je laten zien. Wij gaan pas in september en op dit moment is er nog een travel ban. Zoals aangegeven kunnen we, op 1 airbnb na, alles kosteloos annuleren. De niet annuleerbare Airbnb verwacht begin september de tweede termijn. Op dit moment ben ik bij annuleren mijn eerste termijn (50% van de totale kosten) kwijt.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 3226 Weergaves
-